16vuotias&13vuotias tyttö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja help!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

help!

Vieras
Olen itse siis 13 vuotias tyttö. Olen seurustellut minun tyttöystäväni kanssa reilu puoli vuotta ja hän on 16 vuotias (tosiaan 9lk kun jäi luokalleen). Molemmat olemme melkein samalla aaltopituudella ja rakastamme toisiamme sydämmemme pohjasta. Tuli äsken juteltua siitä että kun hän on täyttää 18 vuotta niin minä täytän 15 vuotta. Onko tämä nyt sillai "rikollista" kun täysi-ikäinenhän ei saa olla alle 16 vuotiaan kanssa että pitääkö meidän sen takia sitten erota?? Kumpikaan eroa ei missään nimessä halua..

Kiitos vastanneille.

Olen itse siis 13 vuotias tyttö. Olen seurustellut minun tyttöystäväni kanssa reilu puoli vuotta ja hän on 16 vuotias (tosiaan 9lk kun jäi luokalleen). Molemmat olemme melkein samalla aaltopituudella ja rakastamme toisiamme sydämmemme pohjasta. Tuli äsken juteltua siitä että kun hän on täyttää 18 vuotta niin minä täytän 15 vuotta. Onko tämä nyt sillai "rikollista" kun täysi-ikäinenhän ei saa olla alle 16 vuotiaan kanssa että pitääkö meidän sen takia sitten erota?? Kumpikaan eroa ei missään nimessä halua..

Kiitos vastanneille.

No ei jos ei teijän vanhemmat tee siitä mitään juttua. Tietääkö ne?

Eiku hetkonen, eiks 15 vuotta ainakin joksus just ollu se raja? Vai miten nää ny menee :D

Joten ei ole mitään ongelmaa.

Miks te siksi ny eroaisitte? :D Hassu ajatus..

Siis 15v saa nuolla kyllä 18v pimppiä mutta taas 18v ei saa nuolla kuin tissejä,ei lainkaan pimppiä.
Tämä on hyvin yksiselitteisesti nakutettu lainsäädäntöön.

No ei siitä mitään seuraa, nyt oma järkikin käteen, hoi! Teidän ikäero on todella pieni ja vaikka juttu menisikin jonnekin oikeuteen lapsen hyväksikäyttönä, niin siellä oikeudessakin on ihmisiä töissä, joilla pelaa järki & tunteet, niin ei ne rupea noin olemattomista asioista mitään tuomioita tai sakkoja edes antamaan... Katsovat aina tapauskohtaisesti kelle langettavat minkälaisenkin tuomion/sakon jostain rikoksesta vai langettavatko edes yhtään mitään! Vaikka teidän vanhemmat tietäis tuosta asiasta ja ois seurusteluanne vastaan, niin kai sinä ja tyttöystäväsi osaatte pitää myös oman päänne ja pysyä siitä huolimatta yhdessä... Sitä se tosi rakkaus on. :rolleyes:

No ei siitä mitään seuraa, nyt oma järkikin käteen, hoi! Teidän ikäero on todella pieni ja vaikka juttu menisikin jonnekin oikeuteen lapsen hyväksikäyttönä, niin siellä oikeudessakin on ihmisiä töissä, joilla pelaa järki & tunteet, niin ei ne rupea noin olemattomista asioista mitään tuomioita tai sakkoja edes antamaan... Katsovat aina tapauskohtaisesti kelle langettavat minkälaisenkin tuomion/sakon jostain rikoksesta vai langettavatko edes yhtään mitään! Vaikka teidän vanhemmat tietäis tuosta asiasta ja ois seurusteluanne vastaan, niin kai sinä ja tyttöystäväsi osaatte pitää myös oman päänne ja pysyä siitä huolimatta yhdessä... Sitä se tosi rakkaus on. :rolleyes:

Kyyllä näin..
Katsovat ensin rikoslaista oikean kohdan ja sen mukaan mennään.
Onneksi ketään ei tuomita tunteiden mukaan, vaan lain!

——-RIKOSLAKI

6 § (24.7.1998/563) Lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö. Joka

1. on sukupuoliyhteydessä kuuttatoista vuotta nuoremman lapsen kanssa, 2. koskettelemalla tai muulla tavoin tekee kuuttatoista vuotta nuoremmalle lapselle seksuaalisen teon, joka on omiaan vahingoittamaan hänen kehitystään, tai 3. saa hänet ryhtymään 2 kohdassa tarkoitettuun tekoon,

on tuomittava lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä vankeuteen enintään neljäksi vuodeksi.

Yhteistyössä