169 cm ja 69 kg

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:)

Vieras
Vielä kesällä olin 66 kg ja rasvaprosentti 22,8%. Luustolihasprosentti 43%.

Urheiluvamman (ja sitä seuranneeen leikkauksen) aiheuttaman liikuntatauon ja hiilarimässytyksen vuoksi paino on nyt tuo noin 69 kg...

Tässä kun sulattelen tuon 2-3 kg, niin olen vielä palstamammaojen mukaan armoton läski :D

Alkuperäinen kirjoittaja minäpä;22760354:
mä jopa 169 ja 62kg ja oon kuulemma läski mihen mielestä. oonko muka oikeesti?

En usko että olet :)

Paino riippuu paljon ruumiinrakenteesta. Jos olet lihaksikas ja "raamikas" nainen, voit painaa paljonkin enemmän kuin samanpituinen hentorakenteinen nainen, olematta silti lihava.

Mutta sitähän palstamamammat ei voi käsittää... :D

Et ole läski, et edes ylipainoinen. :) Mä kuitenkin tuon painoisena havahduin, että olin turhan tuhdissa kunnossa ja nyt painan 58kg. Olen samanpituinen kuin sinä. Toki joku muu voi olla ihan hyväkroppainen niissä mun entisissä mitoissa, mutta itse en harrastanut silloin liikuntaa ja olin tosi löysä. Nykyään liikun paljon ja olen paljon tyytyväisempi kroppaani.

No kyllä sulla mun mielestä on ylimääräistä. Vielä sen 2-3kg pudotuksen jälkeenkin. Mutta tiedostan myös sen et mun mielestä kaunis kroppa on huomattavasti hoikempi kuin monen muun mielestä. Itsekin olen 171cm ja 59kg, ylimääräistä löytyy multakin.

[QUOTE="vieras";22760406]Et ole läski, et edes ylipainoinen. :) Mä kuitenkin tuon painoisena havahduin, että olin turhan tuhdissa kunnossa ja nyt painan 58kg. Olen samanpituinen kuin sinä. Toki joku muu voi olla ihan hyväkroppainen niissä mun entisissä mitoissa, mutta itse en harrastanut silloin liikuntaa ja olin tosi löysä. Nykyään liikun paljon ja olen paljon tyytyväisempi kroppaani.[/QUOTE]

Vai löysä...tiedätkö miltä 30 kiloo ylipainoinen kolme lasta "isosti" varttunut näyttää.....Sitä voi kutsua löysäksi...sä et oo voinu millään olla löysä sanan oikeassa merkityksessä...

Alkuperäinen kirjoittaja näkökulma;22760440:
No kyllä sulla mun mielestä on ylimääräistä. Vielä sen 2-3kg pudotuksen jälkeenkin. Mutta tiedostan myös sen et mun mielestä kaunis kroppa on huomattavasti hoikempi kuin monen muun mielestä. Itsekin olen 171cm ja 59kg, ylimääräistä löytyy multakin.

Millä mittarilla ylimääräistä?

[QUOTE="mä";22760520]idioottimittarilla :D[/QUOTE]

:D :D

Mun mielestä mulla vaan on kaikki terveysviranomaisten asettamat "viralliset rajat" ihan OK.
Eli vyötärönympärys 74 cm ja BMI myös ihan jees, sikäli kun se mitään kertoo ihmisestä...

Minä olen vaan painava. Roteva. Lihaksikas.
En kuitenkaan lihava :)

ap. joo et ooo lihava sinäkään. se on ihan itsestä kiinni haluaako tiputtaa sen pari kiloa että parempi olla.

Itse 172cm ja tällä hetkellä olen pyöreä. 80kiloa. Mutta kyllä se 58kiloon menee raja jonka alle ei kyllä pahemmin mennä. Silloin olin todella pieni.

Jokainen toki valitsee miltä haluaa näyttää, kunhan pysyy kohtuudessa molempiin suuntiin.
Myöskin ihmiset voivat näytää aivan erillaisilta vaikka olisivat saman painoisia ja pituisia.

[QUOTE="vieras";22760810]ap. joo et ooo lihava sinäkään. se on ihan itsestä kiinni haluaako tiputtaa sen pari kiloa että parempi olla.

Itse 172cm ja tällä hetkellä olen pyöreä. 80kiloa. Mutta kyllä se 58kiloon menee raja jonka alle ei kyllä pahemmin mennä. Silloin olin todella pieni.

Jokainen toki valitsee miltä haluaa näyttää, kunhan pysyy kohtuudessa molempiin suuntiin.
Myöskin ihmiset voivat näytää aivan erillaisilta vaikka olisivat saman painoisia ja pituisia.[/QUOTE]

Joo toki jokainen valitsee miltä haluaa näyttää, mutta valinnan lisäksi myös ne kuuluisat HALVATUN GEENIT saattaa päättää toisin ja masentaa olemassaolollaan ihmisen ihan totaalisesti. Toiset vaan kun voi syödä ihan mitä ikinä eteensä saavat ja toiset lihoo jo pelkästä ruuan hajusta. :)

Alkuperäinen kirjoittaja näkökulma;22760672:
Enhän mä sanonut et millään mittarilla sulla on ylimääräistä vaan et mun mielestä sulla on ylimääräistä. Se on mielipide, ei mittari. Tai no kai se vois olla joku "mun mittari" :) Mun mielestä vaan bmi 24 on suuri vaikka virallinen ylipainon raja onkin 25.

Eli mulla on ylimääräistä lihasta? :D

Kun taas painan 66 kg, ja rasvaprosentti on ihanteellisella tasolla ikäiselleni (30 v.) naiselle, minulla on ylimääräistä?

Ylimääräistä painoa, vai mitä?
Kun ei siinä painossa juuri ole mistä ottaa pois.

Vai alanko kuihduttamaan lihaksia pois, että pääsen vaikkapa 55 kilon painoon?

keitä nämä "palstamammat" ovat, ja miksi heidän mielipiteestään pitäisi välittää? Voi kai tänne kuka vaan kirjoittaa mitä vaan. Voin minäkin sanoa, että olen sinun pituisesi ja painan 42 kg ja minulla on kamalasti ylimääräistä, ja jouluateriani oli cokis lightia ja sormet kurkkuun jälkiruoaksi. Sittenkö moni kadehtisi ja ihailisi "hoikkuuttani" ja "itsekuriani"?

BMI-rajat ovat siksi niin väljät, että sopiva paino riippuu ruumiinrakenteesta. Oikeasti olen samanpituinen kuin aloittaja, ja BMI:n alarajalla olisin liiankin hoikka ja ylärajalla alkaa olla ylimääräistä. Jollekulle toiselle taas se vajaa 55 kg tai reilu 70 kg on hyvä paino. Yleensä sopiva paino on se, mihin luonnostaan järkevillä elämäntavoilla asettuu.

[QUOTE="mä";22760866]Joo toki jokainen valitsee miltä haluaa näyttää, mutta valinnan lisäksi myös ne kuuluisat HALVATUN GEENIT saattaa päättää toisin ja masentaa olemassaolollaan ihmisen ihan totaalisesti. Toiset vaan kun voi syödä ihan mitä ikinä eteensä saavat ja toiset lihoo jo pelkästä ruuan hajusta. :)[/QUOTE]
Vaude, ketä ovat nämä nykypäivän ydinfyysikot jotka ovat keksineet miten tehdään energiaa tyhjästä? Eli nämä daamit syövät vähemmän kuin kuluttavat ja silti keho jostain taikoo tyhjästä energiaa jota varastoida läskiksi? Jännät geenit.

Sääli ettei eläimissä ole sellaisai "geenejä" joilla ne lihoisivat vaikka söisivät mitä, säästyis rehukustannuksia maanviljelijöillä.

Alkuperäinen kirjoittaja ketkä palstamammat;22761329:
keitä nämä "palstamammat" ovat, ja miksi heidän mielipiteestään pitäisi välittää? Voi kai tänne kuka vaan kirjoittaa mitä vaan. Voin minäkin sanoa, että olen sinun pituisesi ja painan 42 kg ja minulla on kamalasti ylimääräistä, ja jouluateriani oli cokis lightia ja sormet kurkkuun jälkiruoaksi. Sittenkö moni kadehtisi ja ihailisi "hoikkuuttani" ja "itsekuriani"?

BMI-rajat ovat siksi niin väljät, että sopiva paino riippuu ruumiinrakenteesta. Oikeasti olen samanpituinen kuin aloittaja, ja BMI:n alarajalla olisin liiankin hoikka ja ylärajalla alkaa olla ylimääräistä. Jollekulle toiselle taas se vajaa 55 kg tai reilu 70 kg on hyvä paino. Yleensä sopiva paino on se, mihin luonnostaan järkevillä elämäntavoilla asettuu.

"Palstamammat" ovat näitä tälle palstalle kirjoittelevia yleensä noin parikymppisiä, kapeakatseisia naisihmisiä, joilta ehkä puuttuu maalaisjärki ja muutenkin elämän realiteetit ovat vielä hakusessa. Heille voi olla liian vaikeaa käsittää että heidän "tietyt kriteerit" ylittävä ihminen voi olla kaunis, tai ihan normaali ulkonäöltään, huolimatta siitä mitä vaaka/strategiset mitat tms. näyttää. Tärkeintä tuntuu usein olevan vain se, että lukemat on "yleisesti sopiviksi hyväksytyt", esim. 165cm/55 kg, huolimatta siitä mistä paino koostuu.

Halusin herättää keskustelua aiheesta, sillä olen törmännyt tällä palstalla näihin painoon liittyviin mielipiteisiin niin paljon. Minua huvittaa suuresti se, että joidenkin on niin vaikea käsittää, että ruumiinrakenne ja lihasten määrä vaikuttaa niin paljon painoon.

Ihmiset luulevat minua yleisesti noin 55-60 -kiloiseksi, ja sanovat hoikaksi. En tiedä onko heillä silmissä pahasti vikaa, sillä palstan porukka tietää kuitenkin, että minulla on ylimääräistä. Jossain. Piiloläskiä :D

"Palstamammat" ovat näitä tälle palstalle kirjoittelevia yleensä noin parikymppisiä, kapeakatseisia naisihmisiä, joilta ehkä puuttuu maalaisjärki ja muutenkin elämän realiteetit ovat vielä hakusessa. Heille voi olla liian vaikeaa käsittää että heidän "tietyt kriteerit" ylittävä ihminen voi olla kaunis, tai ihan normaali ulkonäöltään, huolimatta siitä mitä vaaka/strategiset mitat tms. näyttää. Tärkeintä tuntuu usein olevan vain se, että lukemat on "yleisesti sopiviksi hyväksytyt", esim. 165cm/55 kg, huolimatta siitä mistä paino koostuu.

Halusin herättää keskustelua aiheesta, sillä olen törmännyt tällä palstalla näihin painoon liittyviin mielipiteisiin niin paljon. Minua huvittaa suuresti se, että joidenkin on niin vaikea käsittää, että ruumiinrakenne ja lihasten määrä vaikuttaa niin paljon painoon.

Ihmiset luulevat minua yleisesti noin 55-60 -kiloiseksi, ja sanovat hoikaksi. En tiedä onko heillä silmissä pahasti vikaa, sillä palstan porukka tietää kuitenkin, että minulla on ylimääräistä. Jossain. Piiloläskiä :D

Peesi!!

Aivan!!

Yhteistyössä