Me ei kutsuta vieraita lahjojen takia, että ei haittais. Ajatus on tärkein ja se, että saapuvat paikalle juhlimaan.Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelevä äiti ov:Poikani täytti muutama päivä sitten 14 vuotta ja hänellä oli syntymäpäivä-juhlat. Meillä kävi kylässä veljeni eli poikani eno vaimonsa ja kolmen lapsensa (5v, 3v ja 1v) kanssa. Lahjaksi poikani sai enonsa perheeltä sellaisen pienen lakritsipatukan, joita myydään kaupassa noin 20-30 centin hintaan. Poika ol lahjan saadessaan aika ihmeissään ja kyllä se ihmetytti meitä vanhempiakin. Ei tässä tiedä, mitä ajatella. Eihän se lahja tietenkään tärkein ole, mutta jotenkin tuollainen ihmetyttää. Ennen poika on saanut veljeni perheeltä esim. vaatteita, cd-levyjä, kirjoja, dvd-levyjä, lapsena tietenkin leluja jne. Veljeni ja tämän vaimon mukaan heidän lapsensa olivat saaneet tänä vuonna valita pojalleni lahjan ja päättäneet, että tuo lakritsipatukka on sopiva lahja.
Mitä te ajattelisitte, jos oma lapsenne saisi vastaavan syntymäpäivälahjan sukulaisperheeltä? Veljeneni perheellä ei ole edes pulaa rahasta, jotenkin en jostain syystä tajua, että ennen veljeni perhe on antanut pojalle jotain 20-40 euron lahjoja, nyt lakritsipatukan vai olenko minä jotenkin tyhmä tms?
Peesi.Alkuperäinen kirjoittaja epeli:mun mielestä 14-vuotiaalle ei tarvitse sukulaisten enää ostaa lahjoja.
Hyvä huomio :attn: :attn:Alkuperäinen kirjoittaja Karkki vai kepponen:Onko poika edes avannut patukkaa? Jos siellä oli satanen rullalla...
tuli mieleen että olen ollut 50v syntymäpäivillä jossa päivänsankari sai yhdeltä aikuiselta sukulaismieheltä lahjaksi ANANAKSEN...Alkuperäinen kirjoittaja hämmästynyt:Ilmeisesti palstalla on useampiakin ihmisiä, joiden mielestä on ok mennä kutsuttuna syntymäpäiväjuhlille ilman viemisiä.
Minut on ainakin kasvatettu niin että aina viedään lahja ( ja ei siis mitään lakupatukkaa) tai vähintäänkin kukkasia. Mielestäni se kuuluu hyviin käytöstapoihin.
Kuinka moni teistä oikeasti menisi esim. sukulaisen 50v juhliin ilman mitään viemisiä?
Mä pidän vielä 49-vuotisjuhlatkin. Ja siskoni pitää ens kuussa 55-vuotisjuhlat. Eli vanhukset ja me sisarukset perheinemme vietämme synttärit. Vietetään kyllä kaikkien nimipäivätkin.Alkuperäinen kirjoittaja noh:En ymmärrä lahjaa, mutta en ymmärrä myöskään sukulaisille pidettäviä 14-vuotisjuhlia.
Mä sanoinkin, että mä en ymmärräAlkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Mä pidän vielä 49-vuotisjuhlatkin. Ja siskoni pitää ens kuussa 55-vuotisjuhlat. Eli vanhukset ja me sisarukset perheinemme vietämme synttärit. Vietetään kyllä kaikkien nimipäivätkin.Alkuperäinen kirjoittaja noh:En ymmärrä lahjaa, mutta en ymmärrä myöskään sukulaisille pidettäviä 14-vuotisjuhlia.
Totta Monet muut silti ymmärtää.Alkuperäinen kirjoittaja noh:Mä sanoinkin, että mä en ymmärrä
Ei aina tarvitse kaikkea ymmärtääkään. Varmaan moni on ymärtämättä sinunkin juttujasi, vaikkei sitä ehkä ilmaisekaan.Alkuperäinen kirjoittaja noh:En ymmärrä lahjaa, mutta en ymmärrä myöskään sukulaisille pidettäviä 14-vuotisjuhlia.
Minä en ole mielestäni ahne, mutta pelkkä lakupötkö kuulostaa suoraan sanottuna vittuilulta. Jos itse olisin 14-vuotiaana saanut synttärilahjaksi, synttärikutsuillani, vaikka tikkarin niin kyllä olisin ollut aika hämmentynyt ja miettinyt olenko aikuisen mielestä jotenkin huono tai jotain.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:ISO PEESI.Alkuperäinen kirjoittaja tt ei kirj:Et outo, mutta ehkä hieman ahne.