14v poika sai sitten veljeni perheeltä syntymäpäivälahjaksi lakritsipatukan.

  • Viestiketjun aloittaja ihmettelevä äiti ov
  • Ensimmäinen viesti
aina muistetaan jotenkin
Alkuperäinen kirjoittaja c:
tuon ikäiselle ei ehkä edes tarvitse lahjaa tuoda.
mutta melko outoa kyllä jos tähän asti kuitenkin aina tuoneet jotain kunnollista.
Miks ihmeessä ei tarvitse? Me ostetaan aina lahjat, edes jotain.. Just tänään oltiin 33vee täyttävän poikani synttäreillä.
 
ov
Kyllä veljeni ja tämän perhe muistivat poikani syntymäpäivät, juuri saman päivän aamuna olin puhunut veljeni kanssa puhelimessa ja veljeni sanoi itse, että he ovat tulossa pojan syntymäpäiville. Kun he sitten tulivat, niin heillä ei ollut mukana korttia, kirjekuorta tms. minkä välissä olisi ollut rahaa tai lahjakorttia. En sitten tiedä, että olenko minä ahne tai jotenkin jopa vainoharhainen, mutta jotenkin minulla tuli vaivautunut olo kun veljeni antoi pojalleni lahjan, hän kun muiden vieraiden nähden sanoi mielestäni aika kovaan ääneen jotain siihen suuntaan, että "Ja tässä on päivänsankarille syntymäpäivälahja, lapset valitsivat sedälle tälläinen lahjan" ja naureskeli jotenkin oudosti. Jotenkin tuli mieleen, että veljelläni oli jotain poikaani vastaan, mutta ei poikani ainakaan tietääkseni ole tehnyt mitään pahaa veljelleni, aina he ovat tulleet hyvin toimeen keskenään. Mieheni mielestä veljeni ja tämän vaimo halusivat antaa sen lakritsipatukan pojalle vitsillä lahjaksi, mutta jotenkin oli noloa pojan puolesta, kun näki kuinka hän oli ihmeissään tapahtuneesta.
 
vieras
Muista ap sit tosiaan viedä veljesi lapsille ne tikkarit tai lakupötköt ja sanot että meidän poika valkkas tälläset teidän lapsille.Itse en ole ahne mutta mun mielestä toi oli suoranaista vittuilua teitä kohtaan,syytä voi sitten vain arvailla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Muista ap sit tosiaan viedä veljesi lapsille ne tikkarit tai lakupötköt ja sanot että meidän poika valkkas tälläset teidän lapsille.Itse en ole ahne mutta mun mielestä toi oli suoranaista vittuilua teitä kohtaan,syytä voi sitten vain arvailla.
En lähtis kuitenkaan lasten kautta kostamaan..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Liptoni:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Muista ap sit tosiaan viedä veljesi lapsille ne tikkarit tai lakupötköt ja sanot että meidän poika valkkas tälläset teidän lapsille.Itse en ole ahne mutta mun mielestä toi oli suoranaista vittuilua teitä kohtaan,syytä voi sitten vain arvailla.
En lähtis kuitenkaan lasten kautta kostamaan..
No minä lähtisin jos olis noin dorkat vanhemmat.Varmasti ihmeissään tuo poika ja miettii että mitäs kummaa,vähän paska eno.
 
vieras
Oli kyllä todella tyhmästi tehty.

Ei meilläkään mitään suuria synttärijuhlia enää vietetä (tytöt 14 ja 16-v.) mutta silti mummo + kummit + läheinen ystäväperhe tulevat edelleen synttärikahville ja aina muistavat myös synttärisankaria.

Parempi olisi ollut että olisivat tulleet kokonaan ilman lahjaa, kyllä tuo lakupötkön antaminen lahjana oli todella typerää :/ Minuakin harmittais pojan puolesta, toi on jo noloa ...
 
v
Veikkaisin, että tuo oli jonkinlainen vitsi, joka on saanut alkunsa siitä, että lapsille on annettu mahdollisuus valita lahja.

Sinänsä lahjattomuus ei minusta ole ollenkaan outoa. Omat lapsemme eivät ole koskaan saaneet karkkipussia kummempaa syntymäpäivälahjaa sediltään tai tädiltään ja tuo karkkipussikin oli vain poikkeus eli normaalisti lahjoja ei ole saatu ollenkaan.
 
oho
No oli törkeää, todellakin. Mun tyttö täytti hiljattain 14 vuotta ja hän sai sukulaisilta oikeita lahjoja, rahaa ja vaatteita, vaikkei edes mitään kutsuja pidetty. Kyllä tuon ikäisetkin vielä osaa lahjoista ilahtua. Lakupötkö ap:n veljen perheeltä oli typerä vitsi tai ilkeilyä poikaa kohtaan.
 
vieras
Toisaalta ajattelisin, että onkohan tuo nyt niin vakava asia jos nyt tälläkertaa sai vähän vaatimattomamman lahjan. Ettei sitä tosiaan kannata pitää itsestäänselvyytenä. Lapseni pyysi kaverinsa synttäreille ja kaveri ei tuonut lahjaa ollenkaan. Ja eipä se haitannut minua, eikä lasta. Sai kuitenkin muilta vierailta lahjoja. Ja tuossa oli vissiin sellainen ettei ehtinyt ostamaan lahjaa, mutta mitä väliä. Nyt se sun poikas sai lakun ja sillä siisti. Voi tätä materiaalista maailmaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja epeli:
mun mielestä 14-vuotiaalle ei tarvitse sukulaisten enää ostaa lahjoja.
no jos on syntymäpäiväjuhlat järkätty niin ei sinne mennä kahta kättä heiluttaen oli kyse minkäikäisestä tahansa! Todella epäkohteliasta varsikin lähisukulaiselta!!

ja missä menee se raja et lapsi on "liian vanha" että ei tartte muistaa lahjoilla?

 
Alkuperäinen kirjoittaja epeli:
mun mielestä 14-vuotiaalle ei tarvitse sukulaisten enää ostaa lahjoja.

Ai että syntymäpäivä kutsuille voi mennä lahjatta? Mun mielestä kutsuille aina viedään lahja, mutta jos ei kutsuja järjestetä tai niihin ei mennä niin sitten.

Viedään aikuisillekin kukkia tai keksiä yms. vaikkei kymmeniä täytäkään. Mielestäni 14 vuotiaallekin voisi kukkapuskan viedä tai keksipaketin, jotenkin vain toi yksi patukka kuulostaa loukkaavalta.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Toisaalta ajattelisin, että onkohan tuo nyt niin vakava asia jos nyt tälläkertaa sai vähän vaatimattomamman lahjan. Ettei sitä tosiaan kannata pitää itsestäänselvyytenä. Lapseni pyysi kaverinsa synttäreille ja kaveri ei tuonut lahjaa ollenkaan. Ja eipä se haitannut minua, eikä lasta. Sai kuitenkin muilta vierailta lahjoja. Ja tuossa oli vissiin sellainen ettei ehtinyt ostamaan lahjaa, mutta mitä väliä. Nyt se sun poikas sai lakun ja sillä siisti. Voi tätä materiaalista maailmaa.
no olis ny antanu vaikka 10e rahaa jos ei "ehtiny" ostaa mitää.... tosi noloa antaa lakupatukka...
 
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Alkuperäinen kirjoittaja epeli:
mun mielestä 14-vuotiaalle ei tarvitse sukulaisten enää ostaa lahjoja.
no jos on syntymäpäiväjuhlat järkätty niin ei sinne mennä kahta kättä heiluttaen oli kyse minkäikäisestä tahansa! Todella epäkohteliasta varsikin lähisukulaiselta!!

ja missä menee se raja et lapsi on "liian vanha" että ei tartte muistaa lahjoilla?

Meillä on perinteiseti rippijuhlat olleet viimeiset juhlat, jotka vanhemmat on järjestäneet.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Toisaalta ajattelisin, että onkohan tuo nyt niin vakava asia jos nyt tälläkertaa sai vähän vaatimattomamman lahjan. Ettei sitä tosiaan kannata pitää itsestäänselvyytenä. Lapseni pyysi kaverinsa synttäreille ja kaveri ei tuonut lahjaa ollenkaan. Ja eipä se haitannut minua, eikä lasta. Sai kuitenkin muilta vierailta lahjoja. Ja tuossa oli vissiin sellainen ettei ehtinyt ostamaan lahjaa, mutta mitä väliä. Nyt se sun poikas sai lakun ja sillä siisti. Voi tätä materiaalista maailmaa.
no olis ny antanu vaikka 10e rahaa jos ei "ehtiny" ostaa mitää.... tosi noloa antaa lakupatukka...
Joopa.. rahaa, rahaa, rahaa ja aina vain rahaa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Toisaalta ajattelisin, että onkohan tuo nyt niin vakava asia jos nyt tälläkertaa sai vähän vaatimattomamman lahjan. Ettei sitä tosiaan kannata pitää itsestäänselvyytenä. Lapseni pyysi kaverinsa synttäreille ja kaveri ei tuonut lahjaa ollenkaan. Ja eipä se haitannut minua, eikä lasta. Sai kuitenkin muilta vierailta lahjoja. Ja tuossa oli vissiin sellainen ettei ehtinyt ostamaan lahjaa, mutta mitä väliä. Nyt se sun poikas sai lakun ja sillä siisti. Voi tätä materiaalista maailmaa.
no olis ny antanu vaikka 10e rahaa jos ei "ehtiny" ostaa mitää.... tosi noloa antaa lakupatukka...
Joopa.. rahaa, rahaa, rahaa ja aina vain rahaa.

no jos ei ole ehtinyt hankkia muuta niin sitä sitten mutta tyhjin käsin ei kenenkään juhliin mennä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Alkuperäinen kirjoittaja epeli:
mun mielestä 14-vuotiaalle ei tarvitse sukulaisten enää ostaa lahjoja.
no jos on syntymäpäiväjuhlat järkätty niin ei sinne mennä kahta kättä heiluttaen oli kyse minkäikäisestä tahansa! Todella epäkohteliasta varsikin lähisukulaiselta!!

ja missä menee se raja et lapsi on "liian vanha" että ei tartte muistaa lahjoilla?

Meillä on perinteiseti rippijuhlat olleet viimeiset juhlat, jotka vanhemmat on järjestäneet.

meillä on vanhemmat järkänneet mun ylioppilasjuhlat vielä ja mun veljen ylioppilas/ammattiin valmistumisen juhlat järkkää vielä sit kun niiden aika on.

 

Yhteistyössä