14 vuotias tyttö seurustelee 20 vuotiaan miehen kanssa! :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä teen?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ilmoita sinne perhekotiin. He ovat vastuussa siskostasi jos äitinne ei ole kykeneväinen hänestä huolehtimaan. Soita nyt heti. Voit pyytää, että sieltä ei kerrota, että sinä kerroit, niin siskosi ei menetä luottamusta sinuun.

Alkuperäinen kirjoittaja Tsirpukka:
Mie olin 15-kesäinen rippikoulun justiisa käyny,kun rupesi seurustelemaan 20 vuotiaan nuoren miehen kanssa ja sillä tiellä oon edelleen,18 vuotta tuloo yhdessä oloa ens kesänä täyteen.
Hankala tapaus siulla :ashamed: ...

No sinä olit sentään 15 v. Vuodessa ehtii paljonkin kasvaa henkisesti. Vaikka onhan teilläkin tuota ikäeroa ollut aikoinaan. Mutta pitkä suhde teillä ollut, onnittelut siitä.

ja tällä siskoni poikaystävällä on omakotitalo ja vissiin ihan vaimoki ollut, näin tää sisko sanoi kun kehui että sillä on auto ja talo ja kaikkee eiks ookki siistii, voi kun se tajuais! ainaski vanhempana tajuaa sitten, mutta en aio jättää tätä tähän. Kaipa se on soitettava sinne perhekotiin, sitten menis siskon luottamus ja välit katkeais...
en sitäkään halua mutta en kai voi jäädä sivusta katsomaan tätä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mie olin 15-kesäinen rippikoulun justiisa käyny,kun rupesi seurustelemaan 20 vuotiaan nuoren miehen kanssa ja sillä tiellä oon edelleen,18 vuotta tuloo yhdessä oloa ens kesänä täyteen.

No sinä olit sentään 15 v. Vuodessa ehtii paljonkin kasvaa henkisesti. Vaikka onhan teilläkin tuota ikäeroa ollut aikoinaan. Mutta pitkä suhde teillä ollut, onnittelut siitä.

Kyllä ne on tuonikäiset vielä AIVAN LAPSIA parikymppisiin verrattuna (jos normaali nuori mies).

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ja tällä siskoni poikaystävällä on omakotitalo ja vissiin ihan vaimoki ollut, näin tää sisko sanoi kun kehui että sillä on auto ja talo ja kaikkee eiks ookki siistii, voi kun se tajuais! ainaski vanhempana tajuaa sitten, mutta en aio jättää tätä tähän. Kaipa se on soitettava sinne perhekotiin, sitten menis siskon luottamus ja välit katkeais...

kyllä se pahimpien agstailujen jälkeen ymmärtää, ja löytää toivottavasti ikäistään seuraa eikä neitsyiden kalastajia

Pystytkö heittämään riittävän epäsuoran, mutta ymmärrettävän vihjeen perhekodin puoleen ja pallon heille? "Mitäköhän siskon seurustelu-asioihin mahtaa kuulua, toivottavasti kaikki on hyvin... :saint: "

minä olin 16 (kuukautta vajaa 17),kun aloin seurustella mieheni kanssa. silloin 32. Nyt naimisisssakaksi lasta. Yhdessä kohta 7 vuotta.

14 vuotiaana en kyllä itse olisi esim seksiin ollut valmis. Musta kuitenkaan toi ikä ero ei ole mikääni han älytön. 20 vuotiaat pojat voivat hyvinkin olla 14 vuotiaan tytön kanssa samalla "tasolla". Riippuen molempien kehityksestä? Oletko koskaan tavannut poikaa vai tuomitsetko ikäeron perusteella?

ollaan isättömiä, olisko sillä jotain vaikutusta. Itse olin sellainen että olin vain vanhempien miesten kanssa, en huolinut nuorempia tai itseni ikäisiä...mikäköhän siinäki oli!?
ja 16 vuotiaana aloin seurustella vakavasti 25 vuotiaan miehen kanssa ja olemme edelleen yhdessä ja meillä on lapsi :)
mutta kun tiedän nyt myöhemmin että minua käytettiin hyväksi ja olenhan siskolleni yrittänyt sanoa että se mies käyttää sinua hyväksi, mutta hän on teini ja ihastunut, arvatkaa meneekö sille päähän mikään järkipuhe? ei :(

Ööö, siis olet yhä tämän miehen kanssa ja puhut hänestä, että hän käytti sinua hyväksi? Siis nyt meni ohi...

ei, nykyinen mieheni on hyvä mies, hän ei ikinä ole käyttänyt minua hyväksi, ymmärsit väärin. Tarkoitin että silloin 12-15 vuotiaana kun minä olin vanhempien miesten kanssa, he käyttivät minua hyväksi.

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:
Pystytkö heittämään riittävän epäsuoran, mutta ymmärrettävän vihjeen perhekodin puoleen ja pallon heille? "Mitäköhän siskon seurustelu-asioihin mahtaa kuulua, toivottavasti kaikki on hyvin... :saint: "

Ei riitä lässyttely. Rikoksen se mies on tehnyt.

18 vuoden hyväksikäyttösuhde?!?!?! Siitähän tulee vähintään kuritushuonetuomio!

Kun vielä tietäisi, kummalle vaiko molemmille...

Lapsen seksuaalisella hyväksikäytöllä tarkoitetaan sellaista seksuaalista kanssakäymistä yleensä alle 16-vuotiaan kanssa, joka on omiaan aiheuttamaan haittaa lapsen kehitykselle. Se ei tarkoita pelkästään ilman lupaa tapahtuvaa seksuaalista ahdistelua, vaan rikokseksi voidaan katsoa myös alle 16-vuotiaan kanssa tapahtuva sukupuoliyhteys silloin, kun toinen osapuoli on huomattavasti toista vanhempi, vaikka kyseessä ei olisikaan sukupuoliyhteyteen pakottaminen.

Lapsen seksuaalisena hyväksikäyttönä ei pidetä tekoa, jossa osapuolten iässä tai henkisessä ja ruumiillisessa kypsyydessä ei ole suurta eroa. Lainkäytössä tätä pykälää on tulkittu laajasti riippuen tapauksesta. Yleistäen kuitenkin lailliseksi katsotaan sitä suurempi ikäero, mitä vanhempia osapuolet ovat. Esimerkiksi joulukuussa 2003 Helsingin hovioikeus vapautti 14-vuotiaan tytön 19-vuotiaan poikaystävän hyväksikäyttösyytteestä, koska seksisuhteessa olleiden nuorten katsottiin viiden vuoden ikäerosta huolimatta olleen suunnilleen yhtä kypsiä vastaamaan tekemisistään.[1]

Suojaikärajan rikkominen eli alaikäiseen sekaantuminen ei kuitenkaan automaattisesti tarkoita, että tekijä olisi pedofiili, sillä vain pieni osa ilmitulevista alaikäisiin sekaantumisista kohdistuu niin nuoriin, mitä pedofilian määritelmään kuuluu.

Otteet Wikipediasta.

Ap, ota yhteyttä sinne perhekotiin. He siellä sitten selvittävät varmasti asiaa.

Alkuperäinen kirjoittaja punikkitatti:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
ollaan isättömiä, olisko sillä jotain vaikutusta. Itse olin sellainen että olin vain vanhempien miesten kanssa, en huolinut nuorempia tai itseni ikäisiä...mikäköhän siinäki oli!?
ja 16 vuotiaana aloin seurustella vakavasti 25 vuotiaan miehen kanssa ja olemme edelleen yhdessä ja meillä on lapsi :)
mutta kun tiedän nyt myöhemmin että minua käytettiin hyväksi ja olenhan siskolleni yrittänyt sanoa että se mies käyttää sinua hyväksi, mutta hän on teini ja ihastunut, arvatkaa meneekö sille päähän mikään järkipuhe? ei :(

Mäkin olen isätön, eikä mua sytytä vieläkään itseni ikäiset. Ja mä olen nyt 27...

Mäkin! Kiinnostunut olen ollut kaiken ikäisistä, mutta seurustelusuhteeseen/liittoon olen päätynyt vain sellaisten kanssa, joihin enintään 2 vuotta ikäeroa jompaan kumpaan suuntaan.

No mua ei ole oikeasti kiinnostaneet alle kolmekymppiset koskaan naisia enempää :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja eri asia jos samaa ikää:

Ei riitä lässyttely. Rikoksen se mies on tehnyt.

Rikosoikeudellisesti niin on, sekin on tulkintakysymys, mutta se ei asiaa helpommaksi muuta.

Ei ole kenenkään etu menettää poikakaveri ja isosisko samalla iskulla, olkoonkin suhde kuinka tuomittava tahansa.

Minä ilmoittaisin ekana perhekotiin, ja pyytäisin että eivät kerro minun kertoneen asiasta. He voisivat vahtia siskon menemisiä ja vaikka paljastaa saaneensa asian selville jotain muuta kautta.

okei no tää kertoo musta just siitä kuinka on kiva kertoa kavereille,että tämmösen pokasin. Kerro asia eteenpäin.

Esimerkiksi joulukuussa 2003 Helsingin hovioikeus vapautti 14-vuotiaan tytön 19-vuotiaan poikaystävän hyväksikäyttösyytteestä, koska seksisuhteessa olleiden nuorten katsottiin viiden vuoden ikäerosta huolimatta olleen suunnilleen yhtä kypsiä vastaamaan tekemisistään.

Siis 14-vuotias tyttö sai syytteen 19-vuotiaan poikaystävän hyväksikäyttämisestä? Ei ihme, että juttu kaatui.

en ole tavannut eikä tule varmaan mahdollisuutta tavata. Enkä ehkä pystyisi tapaamaan, en ainakaan olisi varma mitä voisin tehdä...pamauttaisin otsaan!
Siis ei tää nyt oikein mene että siskoni 14 wee on joka toinen vkl tämän miehen kans, juovat kaljaa ja harrastavat seksiä, ja luulen että suojaamatonta. Kuitenki tällä miehellä on ollut tyttöystävä ja omanikäinen, miksi se on alkanu katteleen noin nuoria? en ymmärrä...
Voihan se olla että tää mies onki vasta poika tai jotenki samalla aaltopituudella siskoni kans mutta se vaan on niin että 14 ei kuulu eikä saa harrastaa seksiä eikä olla kännissä vkl! hitto ku sen perhekoti on niin sinisilmäisiä eikä huolehdi mitä se lominaan tekee! Pitää alkaa vihjaileen.

Kiitos!
Ja mie ite oli jo täysin naiseksi "kypsynyt",menkat alko 11-vuotiaana.
Mutta ap:n tapauksesta olen huolissani :hug: .
Tää miun valinta ja ratkaisu oli ihan erilainen.nyt on 2 ihanaa poikaa :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:
Esimerkiksi joulukuussa 2003 Helsingin hovioikeus vapautti 14-vuotiaan tytön 19-vuotiaan poikaystävän hyväksikäyttösyytteestä, koska seksisuhteessa olleiden nuorten katsottiin viiden vuoden ikäerosta huolimatta olleen suunnilleen yhtä kypsiä vastaamaan tekemisistään.

Siis 14-vuotias tyttö sai syytteen 19-vuotiaan poikaystävän hyväksikäyttämisestä? Ei ihme, että juttu kaatui.

Kyllä se varmaan tarkoitti tuota poikaystävää, taisit vitsailla? Tuo on muuten kopsattu Wikipediasta suoraan.

Siskoni ei ole edes kehittynyt, esim. rintoja ei ole sekin pisti mietittyttämään että mitä tää mies näkee siskossani...

Siinä tapauksessa poliisille.

Rikosilmoitus rinnattomuudesta?

Kirjatkaa minut samaan lomakkeeseen...

Jos epäilet pedofiliaan kallistuvaa suhdetta, kannattanee jollain muilla kriteereillä todistaa.

Hmm.. Jos ap on sitä mieltä, ettei hänen siskonsa ole kehittynyt, niin kaipa hän parempi arvioija on kuin kukaan tällä palstalla. Rinnattomuus oli käsittääkseni vain esimerkki.

Mitä epäselvää tässä kenellekään on? Rinnattomuus ei ole rikollista, mutta alle 16-vuotiaan kanssa sekstaaminen on lapseen sekaantumista ja laissa kiellettyä. Poliisille vaan. Ja tiukka puhuttelu pikkusiskolle.

en ole tavannut eikä tule varmaan mahdollisuutta tavata. Enkä ehkä pystyisi tapaamaan, en ainakaan olisi varma mitä voisin tehdä...pamauttaisin otsaan!
Siis ei tää nyt oikein mene että siskoni 14 wee on joka toinen vkl tämän miehen kans, juovat kaljaa ja harrastavat seksiä, ja luulen että suojaamatonta. Kuitenki tällä miehellä on ollut tyttöystävä ja omanikäinen, miksi se on alkanu katteleen noin nuoria? en ymmärrä...
Voihan se olla että tää mies onki vasta poika tai jotenki samalla aaltopituudella siskoni kans mutta se vaan on niin että 14 ei kuulu eikä saa harrastaa seksiä eikä olla kännissä vkl! hitto ku sen perhekoti on niin sinisilmäisiä eikä huolehdi mitä se lominaan tekee! Pitää alkaa vihjaileen.

Musta toi talo asia esim ja siskosi leveily niillä asioilla tosiaan kertoo siitä,että kypsyys taso ei ole sama. Kerro asiasta sinne perhekotiin. Ja se,että sillä pojalla on tyttöystävä tarkoittaa,ettei todellakaan halua siskoltasi muuta kuin helppoa seksiä.

Sulla on samanlaisia kokemuksia, niin kerro niistä siskollesi. Yleensä olen kovinkin tälläisiä juttuja vastaan, mutta nyt kun kuulin että siskosi asuu perhekodissa, isää ei ole, äiti ei välitä, neitsyyskin jo mennyt, eli peli vähän niinkuin jo menetetty. Tai ehkä siskosi tulee jossain vaiheessa järkiinsä. En tiedä miten koulu sujuu, mutta noilla tiedoilla ei varmaan kovin hyvin. Ja koulu ja opiskelu, myöskin työ on se tärkeä juttu, miten tulee elämässä pärjäämään.

Täytyy sanoa, että onneksi tytölläni on ainakin välittävät vanhemmat ja läheiset. En antaisi pyöriä tuollaisten nuorten miesten kanssa. Ihan varmasti tyttö saa tietää minulta vähän faktaa näistä miehistä jotka ovat nuorten likkojen perään. Jos silti hairahtuu, tulee siitä rikosasia. Se on ihan selvä juttu.

Yhteistyössä