.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NannaIhana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja NannaIhana:
Antakaas nyt sitten vinkkejä _äiti täydelliset_ miten se pitäisi kirjoittaa?? Kehua ja kehua vaan? Niinkö?? Vaikkei paljon hurraamista herran käytöksessä ole.

Miten olisi vaikka kiva joulutervehdys korvatunturilta. Pukki kertois jouluvalmisteluista siellä, tontuista ja kaikesta vähän sadun omaisesti ja siitä miten on kyllä käynyt poikaakin vaklaamassa aina välillä. Muistat jonkun kauniin ja mukavan hetken mitä poikasi kanssa on ollut, kirjoitat sen, ja vastaavasti myös että tontut on nähneet myös että siellä koulussa joskus tehdään typeryyksiä. :D

Alkuperäinen kirjoittaja ihan miten vaan:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mutta ei se mitään, sähän voit tehdä niinkuin olit ajatellut. Meillä lapset on saaneet kautta vuoden päänsilityksiä ja kehuja, myös huonoa palautetta, ei ole hirviöiksi kasvaneet.

AIVAN!! päätä on silitetty hyvästä käytöksestä ja hyvistä numeroista. Mutta sellaisesta ei kun valehdellaan ettei ole läksyjä, ettei ole kokeita, jos tahallaan vaan kiukuttelee ja jankkaa eikä mikään mene perille, siitä ei valitettavasti tule meillä palkintoa!

Onkse joulu sitten kaikkein oikein hetki muistuttaa siitä kaikesta pahasta.

Eikös jouluna pukki kysy "onkos täällä ollut kilttejä lapsia" Valehdellaanko pukille päin näköä "joooo, on ollut tooooosi kilttejä"

:|

voihan sitä pukille sanoa, että "joo kilttejä ollaan, mitä nyt joskus tuhmiakin hetkiä on!" ja pukki siihen voisi sanoa, että jos lupaa parantaa käytöstä ja tsempata koulussa niin saa ne paketit jne..

Kiva kirje, mutta kuinka ihmeessä olette pystyneet kolmanteen luokkaan asti pitämään yllä illuusiota joulupukista? Eikö koulussa kaverit ole kertoneet?

Mun mielestä kyllä oli ihan kiltisti laitettu tuota kritiikkiä! =)

Jouluna kaikki lapset on kilttejä ja ne ikävät jutut pitää unohtaa. Ei meillä ainakaan jouluna muistella uhmaikäisen kiukutteluja vaan nautitaan koko perhe ihanasta juhlasta ja ollaan kaikki tyytyväisiä ja erityisen kilttejä toisillemme.

Alkuperäinen kirjoittaja Ei Uppois:
Meillä ei kyllä uppois sen enempää toka- kuin kolmasluokkalaiseenkaan.

Sadut on hiukka eri ikäisille.

Ei meilläkään mutta kyllä jouluna vaan uppoaa. Vaikka tietää että pukki ei ole tottakaan, mutta haluavat silti perinteitä jatkaa ja joka vuosi odottaa ja höpsöttää isommatkin kuin vaan 2-3 luokkalainen :D

Aika syyllistävä. Eikai tarkoitus ole tehdä joulupukista pahaa setää? Lapsesi kuitenkin lukee tuon kirjeen monen monta kertaa. Ja varmasti jää miettimään liian paljon omia "pahoja" tekoja. Ja esim kokeista ei aina voi saada hyviä numeroita vaikka kuinka opiskelisi ja lukisi...

Älä pilaa lapsen joulua noin negatiivisella kirjeellä!

Alkuperäinen kirjoittaja miltski:
Kiva kirje, mutta kuinka ihmeessä olette pystyneet kolmanteen luokkaan asti pitämään yllä illuusiota joulupukista? Eikö koulussa kaverit ole kertoneet?

Juu se tietää et vanhemmat auttaa ostamaan lahjoja, mut tietää senkin missä pukki asuu.. siis tavallaan uskoo, mut tavallaan taas ei, kun pukki ei jouluna ihan joka paikkaan kerkiä niin sitä joutuu sit vanhemmat avustamaan. :D

Alkuperäinen kirjoittaja miltski:

Onko joulu oikea hetki antaa kritiikkiä? Mä ainakin itse mieluusti jouluna nollaudun koko vuoden ajalta ja se on viimenen aika jolloin haluan kuulla kritiikkiä menneeltä vuodelta.

"Hei *****. Hyvää joulua ja onnea uudelle vuodelle. Hirmuinen kiire aina näin aattona, en kerkeä käymään mutta kirjeen kuitenkin sinulle kirjoitan. Olen vähän kuullut että kouluhommat ei meinaa sinulle maittaa ja tottelevaisuuskin on vähän kiikunkaakun. Pitäisiköhän niihin keskittyä hiukka enemmän? Siitä tulee aikuisille, ystäville, opettajille ja ennenkaikkea joulupukillekin hirveän hyvä mieli. Ja sinullekin, eikös niin?
Känkkäränkkä päivä sillon tällön ei ole pahitteeksi mutta kouluhommat olisi kuitenkin syytä hoitaa kunnolla ja ajatuksella.
Toivottavasti sinulle tulee kuitenkin rauhallinen ja onnellinen joulu. Katsotaan taas ensi vuonna onko neuvoistani ollut sinulle apua. Kuitenkin olet ollut hirmu reipas koululainen =)
Hyvää joulua sinulle ja koko perheelle.
Toivottaa Korvatunturin Joulupukki"

Näin ehkä laittaisin minä, tai jotain tuonne päin =)

Lisäisin johonkin väliin asioita mitä poika on tehnyt vuoden aikana tosi hienosti. Niitä en tuohon voinut laittaa kun en tapausta tiedä =)

Alkuperäinen kirjoittaja En antaisi:
Aika syyllistävä. Eikai tarkoitus ole tehdä joulupukista pahaa setää? Lapsesi kuitenkin lukee tuon kirjeen monen monta kertaa. Ja varmasti jää miettimään liian paljon omia "pahoja" tekoja. Ja esim kokeista ei aina voi saada hyviä numeroita vaikka kuinka opiskelisi ja lukisi...
Älä pilaa lapsen joulua noin negatiivisella kirjeellä!

Niin, jos LUKISI niihin kokeisiin..

Minusta joukkoon kannattaisi lisätä pieni positiivinen kommentti vielä, kuten esimerkiksi että tiedän että sinä kyllä pystyt parempaan ja osaat.

Lisään vielä, että itse kirje kuvineen on hieno, ja ajatus tosi fiksu. Varmaan itsekin hyödynnän ideaasi jos meille ei jonain vuonna pukki pääsekään henkilökohtaisesti käymään.

eikös joululaulussakin lauleta:

Ei itkeä saa, ei meluta saa, joku voi tulla ikkunan taa.
Joulupukki matkaan jo käy. Nyt nimien kirjaan merkitään
taas: tuhma vai kiltti, ajatelkaas! Joulupukki matkaan
jo käy. Taas pienet tontut liikkuu ja muistiin merkitsee,
niin joulupukki tietää saa, kuka lahjat ansaitsee.
Siis: Ei itkeä saa, ei meluta saa, sopu on paljon
mukavampaa. Joulupukki matkaan jo käy.

Ken lelut nuo saa, ken pelit nuo saa? Monta on
pientä odottajaa. Joulupukki matkaan jo käy. Hän
nuketkin hienot tytöille tuo, pojille autot upeat nuo.
Joulupukki matkaan jo käy. Ja kohta luona kuusen
taas juhlaa viettää voi, taas lahjakääröt aukaistaan
ja joululaulut soi. Siis: Ei itkeä saa, ei meluta saa,
tonttu voi tulla ikkunan taa. Joulupukki matkaan jo käy.

:D

No 3.-luokkalainen tuskin hirveästi pukkiin edes uskoo, niin tuskin tuostakaan traumatisoituu. Ihan ok kirje mun mielestä, voisihan siinä olla jotain kehua vielä. Tai semmoista, että "olet hyvä ja fiksu poika, mutta käytös ollut huonoa".

eikös joululaulussakin lauleta:

Ei itkeä saa, ei meluta saa, joku voi tulla ikkunan taa.
Joulupukki matkaan jo käy. Nyt nimien kirjaan merkitään
taas: tuhma vai kiltti, ajatelkaas! Joulupukki matkaan
jo käy. Taas pienet tontut liikkuu ja muistiin merkitsee,
niin joulupukki tietää saa, kuka lahjat ansaitsee.
Siis: Ei itkeä saa, ei meluta saa, sopu on paljon
mukavampaa. Joulupukki matkaan jo käy.

Ken lelut nuo saa, ken pelit nuo saa? Monta on
pientä odottajaa. Joulupukki matkaan jo käy. Hän
nuketkin hienot tytöille tuo, pojille autot upeat nuo.
Joulupukki matkaan jo käy. Ja kohta luona kuusen
taas juhlaa viettää voi, taas lahjakääröt aukaistaan
ja joululaulut soi. Siis: Ei itkeä saa, ei meluta saa,
tonttu voi tulla ikkunan taa. Joulupukki matkaan jo käy.

:D

joo siinä vaan on se loppu silti kiva :)

No 3.-luokkalainen tuskin hirveästi pukkiin edes uskoo, niin tuskin tuostakaan traumatisoituu. Ihan ok kirje mun mielestä, voisihan siinä olla jotain kehua vielä. Tai semmoista, että "olet hyvä ja fiksu poika, mutta käytös ollut huonoa".

Onhan siinä, "olet reipas poika" ym.. tarkoitus on antaa ajateltavaa hänelle. Kuten siinä lopussakin on, että katsotaas ens jouluna onko käytös muuttunut...

Surku tulee pojan puolesta :(
Lapsi saa olla lapsi, eikä mikään täydellisen kiltti kummajainen. Kyllä meilläkin kiukutellaan ja ollaan hankalia (oi jospa tietäisit...) mutta jouluna ei niitä mietitä, vaan vietetään rauhallinen perhejuhla ja nautitaan toisistamme.

Eikä joulupukit tuollai uhkaile, että katsotaan sitten ensi vuonna uudestaan kieh-kieh :o

Ihan asian vierestä tämä mutta minkä ikäset teillä alkaa oikeen lukemalla lukemaan kokeisiin? Meillä nyt 2.luokalla oleva poika mutta ei vielä kertaakaan oo kokeeseen valmistellut etukäteen, eikä juuri ole ollut tarvettakaan mutta missä vaiheessa pitäs ruveta ihan etukäteen lukemaan? Onko se vaan, että siinä vaiheessa kun alkaa tulemaan huonompia numeroita vai miten te ootte tehny?

Alkuperäinen kirjoittaja Tallamuspurkuna:
"Hei *****. Hyvää joulua ja onnea uudelle vuodelle. Hirmuinen kiire aina näin aattona, en kerkeä käymään mutta kirjeen kuitenkin sinulle kirjoitan. Olen vähän kuullut että kouluhommat ei meinaa sinulle maittaa ja tottelevaisuuskin on vähän kiikunkaakun. Pitäisiköhän niihin keskittyä hiukka enemmän? Siitä tulee aikuisille, ystäville, opettajille ja ennenkaikkea joulupukillekin hirveän hyvä mieli. Ja sinullekin, eikös niin?
Känkkäränkkä päivä sillon tällön ei ole pahitteeksi mutta kouluhommat olisi kuitenkin syytä hoitaa kunnolla ja ajatuksella.
Toivottavasti sinulle tulee kuitenkin rauhallinen ja onnellinen joulu. Katsotaan taas ensi vuonna onko neuvoistani ollut sinulle apua. Kuitenkin olet ollut hirmu reipas koululainen =)
Hyvää joulua sinulle ja koko perheelle.
Toivottaa Korvatunturin Joulupukki"

Näin ehkä laittaisin minä, tai jotain tuonne päin =)

Lisäisin johonkin väliin asioita mitä poika on tehnyt vuoden aikana tosi hienosti. Niitä en tuohon voinut laittaa kun en tapausta tiedä =)

MÄ KANNATAN TÄTÄ!