.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NannaIhana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja NannaIhana:
Niin mietin vielä sitä, että jos sen antais aiemmin, nin sais hetken lapsi miettiä että onkohan niitä lahjoja ollenkaan tulossa :whistle:

Onko teillä ennen käynyt pukki? Jos tänä vuonna tekee poikkeuksen eikä tulekaan, kirje on aika syyllistävä, valitusta koulunkäynnistä. Oisko joku positiivisempi kirje näin joulunalla kuitenkin kiva ? :) Mulle ois tullut vähän paha mieli tollasesta.

Ei oo käynyt muutamaan vuoteen.. Pojalla on kova "uhma" päällä, esimurkkua tai jotain, ei oikein mikään mene perille.. siksi tuollainen. Eikä siinä minusta mitään pahaa ollut? :D

No ei nyt pahaa, mutta ehkä vähän jotain positiivistakin enemmän joukkoon, ihan miten itse haluat :) Mun mielestä kirje oli aikalailla vain noottia käytöksestä :D

Nooo, jos käyttäytyy kun kaksvuotias toisaalla ja toisaalla taas leikkii isompaa mitä on, jälki-istunnossa muutamat kerrat ollut huonon käytöksen vuoksi ym, niin eikö silloin hieman noottiakin saisi tulla?

Saa toki, mutta pieni positiivinen kommentti sekaan vois kannustaa :)
Pelkkä nootti saattaa latistaa mielen ja voi tulla olo, että olempas paha lapsi.

Ja sielläkö ei ole? että koittaisi panostaa KOULUNKÄYNTIIN että joskus edes olisi parempi mieli, eikä käyttäytyisi kun kaksvuotias :saint: Tai toisaalta niiiiin pikkuvanhasti ja ylimielisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja kiki:
kivan näkönen kirje ja hauska idea muutenkin, mut munkin mielestä jotain positiivistäkin ois voinut olla, kai poika nyt jotain hyvääkin on tehny

EIKÖ TÄÄLLÄ LUE KUKAAN MITÄÄN??? vai onko luetunymmärtämisessä hieman ongelmaa?

Kirjeessähän nimenomaan sanotaan et on ollut reipas ja plääplää mutta eikös pukille mene kaikki tieto huonosta käytöksestä?

aika hirveä, jos suoraan sanon!!
kamalan syyyllistävä, voin ihan kuvitella kuinka lapselle tulee paha mieli kun pukki arvostelee noin reilulla kädellä. olisi voinut vähän huomaavaisemmin mainita.

Alkuperäinen kirjoittaja :o:
Alkuperäinen kirjoittaja Nuunamiäni:
Kiva idea. Mutta lisää nyt jotain positiivistakin kommenttia.

Eli lisää vaan silitystä päänpäälle niin silläkös asiat muuttuu? :o

olet aika kummallinen, jos et kestä kritiikkiä hermostumatta!

En mä ole hermostunut, mut valaisin vaan asiaa, jos mä alan silittään vaan päätä niin kuinkas se silloin oppii?? kerro mulle?? hyppii silmille kun täyttää 15? sitäkö nyt tässä halutaan?

Tuskin ne tuon kirjeen voimasta muuttuu kirjoititpa mitä hyvänsä. Moni miettii vaan joulumieltä, jotain lämmittävää ja kivaa, että lapelle tulee kirjeestä hyvä mieli mutta muistaa myös että olihan siellä vähän käytöstäkin kommentoitu. Voi jäädä vähän paskan maku suuhun pojalle tästä joulusta mieleen. Mä nyt vaan ajattelin tätä asiaa lapsen asemasta, johon sinä et varmaan asettunut :) Mutta ei se mitään, sähän voit tehdä niinkuin olit ajatellut. Meillä lapset on saaneet kautta vuoden päänsilityksiä ja kehuja, myös huonoa palautetta, ei ole hirviöiksi kasvaneet.

En mä ole hermostunut, mut valaisin vaan asiaa, jos mä alan silittään vaan päätä niin kuinkas se silloin oppii?? kerro mulle?? hyppii silmille kun täyttää 15? sitäkö nyt tässä halutaan?

torua voi, mutta tuommoinen kysymys-vastaus-toruminen ei ole kovin miellyttävä. olisit ennemin laittanut torumiset ajatelmamuotoon, että "sinun pitäisi pyytää pikkusiskolta anteeksi kun revit tukasta. isojen poikien kun ei sovi tehdä niin ja pikkusiskollekin tulisi parempi mieli!"....

Alkuperäinen kirjoittaja kiki:
kivan näkönen kirje ja hauska idea muutenkin, mut munkin mielestä jotain positiivistäkin ois voinut olla, kai poika nyt jotain hyvääkin on tehny

EIKÖ TÄÄLLÄ LUE KUKAAN MITÄÄN??? vai onko luetunymmärtämisessä hieman ongelmaa?

Kirjeessähän nimenomaan sanotaan et on ollut reipas ja plääplää mutta eikös pukille mene kaikki tieto huonosta käytöksestä?

Piti lukea ihan uudelleen toi kirje, jotenkin en huomioinu ekalla kerralla ollenkaan tota, -olet ollut aika reipas-kohtaa, sori.

Ei meillä hypi silmille vaan :) Vaikkemme ole antaneetkaan jouluna palautetta koko vuoden töppäilyistä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mutta ei se mitään, sähän voit tehdä niinkuin olit ajatellut. Meillä lapset on saaneet kautta vuoden päänsilityksiä ja kehuja, myös huonoa palautetta, ei ole hirviöiksi kasvaneet.

AIVAN!! päätä on silitetty hyvästä käytöksestä ja hyvistä numeroista. Mutta sellaisesta ei kun valehdellaan ettei ole läksyjä, ettei ole kokeita, jos tahallaan vaan kiukuttelee ja jankkaa eikä mikään mene perille, siitä ei valitettavasti tule meillä palkintoa!

Ei meillä hypi silmille vaan :) Vaikkemme ole antaneetkaan jouluna palautetta koko vuoden töppäilyistä.

Oisiko luonteestakin kiinni? Ei minunkaan siskonpoika ole ollut jälki-istunnossa kertaakaan, ei sen kavereistakaan moni ole ollut, jotkut ei tee yhtään läksyjä ja saa vaan tyydyttäviä kokeista. Toinen toimii toisella ja toinen toisella.

Minä varmaan tekisin vähän positiivisemman kirjeen jos pukkikaan ei ole tulossa käymään. Ehkä mainitsisin että koulunkäyntiin voisi vähän enemmän panostaa mutta muuten tekisin positiivisemman tekstin että tulisi edes pukin kirjeestä hyvä mieli vaikka pukki itse ei paikalle päässytkään. =)

Mutta ei se mitään, sähän voit tehdä niinkuin olit ajatellut. Meillä lapset on saaneet kautta vuoden päänsilityksiä ja kehuja, myös huonoa palautetta, ei ole hirviöiksi kasvaneet.

AIVAN!! päätä on silitetty hyvästä käytöksestä ja hyvistä numeroista. Mutta sellaisesta ei kun valehdellaan ettei ole läksyjä, ettei ole kokeita, jos tahallaan vaan kiukuttelee ja jankkaa eikä mikään mene perille, siitä ei valitettavasti tule meillä palkintoa!

Onkse joulu sitten kaikkein oikein hetki muistuttaa siitä kaikesta pahasta.

Oisiko luonteestakin kiinni? Ei minunkaan siskonpoika ole ollut jälki-istunnossa kertaakaan, ei sen kavereistakaan moni ole ollut, jotkut ei tee yhtään läksyjä ja saa vaan tyydyttäviä kokeista. Toinen toimii toisella ja toinen toisella.

Varmaan mun kaikki kolme lasta on sitten luonteeltaan poikkeuksia kun käyttäytyy ihan hyvin yleensä suurimman osan ajastaan, vaikea sanoa. Voihan sen käytöksen hyvän tai huonon laittaa persoonan piikkiin, mulla on kai vaan hyvät geenit :xmas: Tai jotain. Mitäs sitä hyvää kasvatusta tai huonoa kasvatusta ajattelemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ihan miten vaan:

Onkse joulu sitten kaikkein oikein hetki muistuttaa siitä kaikesta pahasta.

Eikös jouluna pukki kysy "onkos täällä ollut kilttejä lapsia" Valehdellaanko pukille päin näköä "joooo, on ollut tooooosi kilttejä"

:|

Eikös jouluna pukki kysy "onkos täällä ollut kilttejä lapsia" Valehdellaanko pukille päin näköä "joooo, on ollut tooooosi kilttejä"

:|

tottakai, koska mekin valehdellaa että joulupukki on totta, se on tasavertaisuutta, puolin ja toisin. minusta kirje on ok, kuten tuolla aiemmin jo sepustelin, saa kai kuitenkin paketteja?? vaikkei kiltti penska olekkaan?

Onko kirje pakko sitten laittaa jos sen tarkoitus on lähinnä kasvattaa lasta. Eikö sitä kasvattamista voisi tehdä niinä kaikkina muina vuoden päivinä kuin jouluaattona joka pitäis kuitenkin olla kaikille mukava päivä. Ja tuskin tuon ikäiselle enää pukin kirjeellä on kovinkaan suurta vaikutusta.
Mun mielestä kirjeessä on ikävä ja syyllistävä sävy ja uskon että siitä tulisi saajalle enemmän paha kuin hyvä mieli.