12 viikkoa vielä pitäisi jaksaa tätä raskautta :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Januliittus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Januliittus

Aktiivinen jäsen
19.12.2007
4 359
0
36
Jyväskylä
Ihanaa aikaa ollut kaikki 27 viikkoa ja pari päivää päälle, mutta nyt mä jo itken kun en jaksa enää :'( Öiset liitoskivut niin hirveitä että ei nukutuksi saa ja aamuisin pitäisi jaksaa nousta kahden tytön kanssa ylös. Tänään sain unta oikeastaan ekan kerran vasta kuuden jälkeen ja lapset heräsi jo seitsemältä. Pistin heille elokuvan kannettavaan dvd-soittimeen pyörimään ( meidän sänkyyn ) ja lykkäsin banaanit käteen ja makasin itse vieressä :ashamed:
Onneksi minulla on niin ihana sisko joka lupasi tulla lapsia katsomaan ja saapuikin jo kahdeksan jälkeen ja sain sit nukkua ihan hyvin. Heräsin 15 vaille 11 =) Vieläkin on väsynyt olo, mutta pirteämpi kuitenkin kuin aamulla.
11 viikkoa ja 6 päivää niin saa nyytin syliin ja liitoskivut toivottavasti loppuvat kuin seinään..

Ja tähän tuskin on mitään apua tällä hetkellä?!?

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
särkylääkettä, lämpöhoitoa, fysioterapia... ööh kannattaa kokeilla.

Jännä juttu et yöllä ei saa unta mut sit aamulla saa....

Joo en mä kyl ymmärrä että miks ne just yöllä vaivaa ja sit aamulla sais vaikka kuinka hyvin unta |O Luulis että niitä ei yöllä olis ku on ihan rauhassa, mut ei niin ei.. Yhtä tuskaa ne kivut ku ei pysty mitenkään päin kääntymään!

Täytyy kokeilla nuita keinoja. Mielummin nukun yöllä että jaksaa lasten kanssa päivisin touhuta =)

Mulla oli vitosesta myös rytmit sekaisin, mä kukuin 2 asti ja sitten olis aamulla väsyttänyt hirveesti.

Liitoskivut...Jaa itellä ei sellaisia ole ollu koskaan mutta auttaisko kipulääke ees vähän? Lämpötyyny ja liikkuminen?
Venyttelykin.
Lihakset menevät äkkiä myös jumiin ja pahentaa varmasti tilannetta.

Uskoisin että liikunta olis paras apu tuohonkin, nivelnesteet liikkeelle kunnolla.
Ja juo paljon.
Jaksuja!

älä viiti valittaa, sun vauvalla on todennäköisesti kaikki kunnossa, samalla sivulla pyörii aloitus sairaasta sikiöstä mikä joudutaan keskeyttään päälle 20 viikolla :/

oisko kiva tunne, kun ultrassa sanottaiski ettei kaikki ole kunnossa, ja tolleen valitat raskauttas.

Alkuperäinen kirjoittaja :O:
älä viiti valittaa, sun vauvalla on todennäköisesti kaikki kunnossa, samalla sivulla pyörii aloitus sairaasta sikiöstä mikä joudutaan keskeyttään päälle 20 viikolla :/

oisko kiva tunne, kun ultrassa sanottaiski ettei kaikki ole kunnossa, ja tolleen valitat raskauttas.

No kaikilla on oikeus valittaa, vai silläkö vain, kuka kärsii eniten? Kuka senkin sitten määrittelee, kuka tässä maailmassa on eniten kärsinyt ja näin ollen saa valittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja M Y R K K Y:
Mulla oli vitosesta myös rytmit sekaisin, mä kukuin 2 asti ja sitten olis aamulla väsyttänyt hirveesti.

Liitoskivut...Jaa itellä ei sellaisia ole ollu koskaan mutta auttaisko kipulääke ees vähän? Lämpötyyny ja liikkuminen?
Venyttelykin.
Lihakset menevät äkkiä myös jumiin ja pahentaa varmasti tilannetta.

Uskoisin että liikunta olis paras apu tuohonkin, nivelnesteet liikkeelle kunnolla.
Ja juo paljon.
Jaksuja!

Joo noin ne neuvoi neuvolassakin, hassu juttu! Venyttelyä yms muuta kyllä suosittelen, mutta liikunta saattaa pahentaa asiaa. itsellä helpotti kun oli loma ja pari viikkoa makasin... loppuraskaudesta ei sitten liitoskivut vaivannu....

Kuule... MINÄ olen joutunut mieheni kanssa kokemaan tuon menetyksen esikoisen kohdalla juuri noilla viikoilla, joten tiedän miltä se tuntuu! Ja moni muu valittaa pienemmistäkin asioista. Nää kivut on jotain ihan hirveää ja silloin ei saa valittaa?

Kannattaa katsoa profiili ennen kuin alkaa mitään sanomaan että oisko kiva tunne ku ultrassa sanotaan ettei kaikki ole ok.. Meille niin sanottiin ja mun elämä on vieläkin sen takia välillä aika rikki!

Joudutaan?!? Itehän se äiti on sen abortin valinnut, ei yhtään sikiötä "jouduta! abortoimaan... HAloo!!!

Mun mielestä tää on tosi typerästi sanottu.
Löytyy toki aina joku kellä menee huonommin ku itsellä,mut ei se sitä sano et omat ongelmat sais unohtaa,tai et niillä ei oo mitään merkitystä.
Tollanen vertailu tai toisten ongelmien vähättely ei oo kivaa.

Jokainen meistä elää omaa elämäänsä.Voi olla tukena ja tuntea myötätuntoa ilman että tarvisi vähätellä omia kokemuksiaan.

Alkuperäinen kirjoittaja just:

Joudutaan?!? Itehän se äiti on sen abortin valinnut, ei yhtään sikiötä "jouduta! abortoimaan... HAloo!!!

Juuri näin!!! Ei ketään käsketä tekemään aborttia!

Alkuperäinen kirjoittaja Januliittus:
Alkuperäinen kirjoittaja öö:
Mitäs jos ei synnykkään laskettunapäivänä, vaan menee vielä pariviikkoa siitä yli? Vai mistä tiedät, että syntyy juuri silloin? Onko sovittu esim.sektio?

Suunniteltu sektio, joten tiedän tarkan päivämäärän milloin vauva syntyy :) Niin ellei synny aikaisemmin!

No sitten. Koitahan kestää.

Mitäs jos ei synnykkään laskettunapäivänä, vaan menee vielä pariviikkoa siitä yli? Vai mistä tiedät, että syntyy juuri silloin? Onko sovittu esim.sektio?

Suunniteltu sektio, joten tiedän tarkan päivämäärän milloin vauva syntyy :) Niin ellei synny aikaisemmin!

No sitten. Koitahan kestää.

Kiitos, yritetään =)

Ihanaa aikaa ollut kaikki 27 viikkoa ja pari päivää päälle, mutta nyt mä jo itken kun en jaksa enää :'( Öiset liitoskivut niin hirveitä että ei nukutuksi saa ja aamuisin pitäisi jaksaa nousta kahden tytön kanssa ylös.

Minulta riittää sympatiaa! Olen ollut jo kaksi kuukautta saikulla tuosta syystä ja laskettu aika on vasta heinä-elokuun vaihteessa. Olet oikeassa siinä, että mitään apuja ei ole olemassa. Sain lekurilta tuplavahvuista Panadolia (joo, ei auta) ja käskyn olla liikkumatta liikoja. En saa esim. kävellä lähellä olevaan terveyskeskukseen, eli kotona jumitetaan.

Välillä on hyviä päiviä, mutta välillä on noita itkupäiviä, kun epätoivo valtaa ja kaikkialle sattuu. Minulla on kipuja ihan joka paikassa, sormista varpaisiin ja kaikkialla siinä välissä, eli kaikki nivelet ovat löystyneet. Mitä vähemmän liikun, sitä vähemmän sattuu. Onneksi esikoinen on jo kouluikäinen, eli en oikein osaa sinulle antaa vinkkejä, kun sinulla on pienempiä lapsia, joiden pitää päästä ulos ja saada tekemistä. Jos teillä on mitään ystäviä, sukulaisia, kummeja tms. joita voisi seuraavan parin kuukauden aikana saada edes välillä kavereiksi lapsille, niin koittakaa hyödyntää heitä!

Jos käyn esim. ruokakaupassa ostoksilla, näen seuraavana yönä painajaisia kovien kipujen vuoksi. Pyykinpesu ja muut pienet kotiaskareet ovat myös vaikeita ja kivuliaita, joten tekemiset ovat vähissä. Koita tehdä lasten kanssa mahdollisimman vähän liikkumista vaativia juttuja ja ole itsellesi armollinen.

Alkuperäinen kirjoittaja ai:
pitäskö koko palstan pysähtyä kun eräs ilkeä rasisti vammaisia hyväksymätön ämmä joutuu kokemaan jotain ikävää??

Onpa taas tekstiä, mikäs itse olet kun tuollaista kirjoitusta tulee...
Taas vois hetken miettiä mitä sanoo :/

Alkuperäinen kirjoittaja ':
Ihanaa aikaa ollut kaikki 27 viikkoa ja pari päivää päälle, mutta nyt mä jo itken kun en jaksa enää :'( Öiset liitoskivut niin hirveitä että ei nukutuksi saa ja aamuisin pitäisi jaksaa nousta kahden tytön kanssa ylös.

Minulta riittää sympatiaa! Olen ollut jo kaksi kuukautta saikulla tuosta syystä ja laskettu aika on vasta heinä-elokuun vaihteessa. Olet oikeassa siinä, että mitään apuja ei ole olemassa. Sain lekurilta tuplavahvuista Panadolia (joo, ei auta) ja käskyn olla liikkumatta liikoja. En saa esim. kävellä lähellä olevaan terveyskeskukseen, eli kotona jumitetaan.

Välillä on hyviä päiviä, mutta välillä on noita itkupäiviä, kun epätoivo valtaa ja kaikkialle sattuu. Minulla on kipuja ihan joka paikassa, sormista varpaisiin ja kaikkialla siinä välissä, eli kaikki nivelet ovat löystyneet. Mitä vähemmän liikun, sitä vähemmän sattuu. Onneksi esikoinen on jo kouluikäinen, eli en oikein osaa sinulle antaa vinkkejä, kun sinulla on pienempiä lapsia, joiden pitää päästä ulos ja saada tekemistä. Jos teillä on mitään ystäviä, sukulaisia, kummeja tms. joita voisi seuraavan parin kuukauden aikana saada edes välillä kavereiksi lapsille, niin koittakaa hyödyntää heitä!

Jos käyn esim. ruokakaupassa ostoksilla, näen seuraavana yönä painajaisia kovien kipujen vuoksi. Pyykinpesu ja muut pienet kotiaskareet ovat myös vaikeita ja kivuliaita, joten tekemiset ovat vähissä. Koita tehdä lasten kanssa mahdollisimman vähän liikkumista vaativia juttuja ja ole itsellesi armollinen.

:hug: :hug: Mä sit varmaan liikun päivisin liikaa ku se sit kostautuu yöllä.. Melkein joka päivä lasten kanssa pihalla ja sisällä pitää juosta pienemmän perässä.. No kyllä tämä tästä, mutta tuntuu vain aika menevän niin hitaasti!
Siskot on kyllä auttaneet ja varmasti saan apua muulloinkin :)

Alkuperäinen kirjoittaja ai:
pitäskö koko palstan pysähtyä kun eräs ilkeä rasisti vammaisia hyväksymätön ämmä joutuu kokemaan jotain ikävää??

:laugh: Joku on jättäny ilo-pillerit aamulla ottamatta....

Mua vaivas ekassa raskaudessa iskias ja yllätys eihän se mihinkään kadonnut vaan vaivasi ja vaivaa nyt edelleen toisessa raskaudessa. Mutta tässä raskaudessa on vielä noi liitoskivut alkaneet vihoittelemaan...

Pystyn kyllä liikkumaan yms. mutta nukkuminen ei onnistu kunnolla, koska aina on huono asento ja unesta ei saa kiinni. Hirveesti ei voi rehkiä, ettei selkä/jalat petä alta ja portaiden kävely sattuu ihan kivasti...

Käynti fysioterapiassa/hieronnassa auttoi mulla, antaa hyviä jumppaohjeita ja hieronta yms rentouttaa taas jumissa olvia lihaksia mukavasti..

Voimia, ne liitoskivut ovat kyllä ikäviä. Etenkin öisin.. :(
Itse en kokenut niitä raskausvaivoista hankalimmiksi, mutta nekin vaivaavat eri lailla eri ihmisiä.
Toivottavasti saat jostain helpotusta niihin.
Minä en käsitä, miksi tähän ketjuun piti tulla ivaamaan. On hyvin ikävää ja surullista, että tuo toisen ketjun perhe on vaikeiden asioiden edessä. Mutta en käsitä, mikä yhteys sillä olisi toisen liitoskipuihin. En aina käsitä sitä sellaista .. ei saa valittaa, kun jollain on asiat huonommin. Toki joissain asioissa ymmärrän sen.. mutta en esim. tässä ketjussa.

Ja kipu on aina kipua, jos minulla on kamala päänsärky voin todella huonosti ja se kipu on kovaa.
Sillä hetkellä en kyllä jaksa ajatella, että niin jollain toisella voi olla aivokasvain ja kivut helvetillisiä.

Mä sit varmaan liikun päivisin liikaa ku se sit kostautuu yöllä.. Melkein joka päivä lasten kanssa pihalla ja sisällä pitää juosta pienemmän perässä.. No kyllä tämä tästä, mutta tuntuu vain aika menevän niin hitaasti!
Siskot on kyllä auttaneet ja varmasti saan apua muulloinkin :)

Joo, vähennä ehdottomasti liikkumisen määrää! Ylempänä joku kehotti liikkumaan enemmän, mutta se ei auta silloin, kun liitokset ovat alkaneet löystyä ja siitä tulee kipua. Jos mahdollista, koita järjestellä osa lasten ulkoiluista esim. siskojesi hoidettavaksi, jotta saisit huilipäiviä. Minulle on tullut aika tarkka rytmi, eli esim. kauppareissupäivän jälkeen on pakko pitää 2(-3) liikkumatonta kotipäivää, että kroppa rauhoittuu. Sinulle varmaan riittäisi se yksikin huilipäivä, jolloin vältät kaikkea liikuntaa (myös niitä kotihommia, eli vaikka sisko veisi lapset pihalle, et sitten rupea imuroimaan, pyykkäämään tms.). Jaksat paremmin, kun saat nukuttua kunnolla. :)

Ja joo, hitaastihan nämä päivät menevät. Huhtikuu on kyllä mennyt yllättävän nopeasti, mutta piinallista silti tuo kalenterin sivun kääntämisen odottelu. Iloa revin lähinnä vuodenaikojen vaihtelusta, sillä jäin saikulle lumimyräköiden aikaan ja nyt on jo ihan keväistä, tosin tänään sataa, mikä sekin on vaihtelua eiliselle auringonpaisteelle jne. :D Mökkihöperökö? KYLLÄ!

Yhteistyössä