Mitä apua enää osaa pyytää, mitä pitäisi vielä tutkia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaana nyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaana nyt

Vieras
Alaselkä sanoi sopimuksensa irti 1,5v sitten, jalat lähti alta. Kaksi päivää meni sairaalassa. Pari kuukautta siitä selästä otettiin mangneettikuvat joissa todettiin välilevyn pullistuma. Kuukausi siitä minut leikattiin, kaksi viimeistä viikkoa ennen leikkausta kävelin keppien kanssa, selkä oli silloin jo todella kipeä.

Selkä kipu ei helpottanut leikkauksella, ja säteily kipu palasi jalkoihin pari kuukautta leikkauksen jälkeen. Lääkäri syytti lopulta syyksi huonoa lihaskuntoa, sain jumppa ohjeet joita nyt tehty noin vuosi. kivut ei helpota. Sairaalassa syytä ei aleta tutkimaan, vika on kuulemma vain huonossa kunnossani.

Vuosi sitten alkoi kipu oikean lavan alla ja vasemmassa ranteessa. Ranne välillä niin kipeä ettei maitopurkkia saanut jääkaapista. Sekä ranne että rinta-ja kaularanka mangneettikuvattu, kummastakaan ei ole mitään löytynyt.
Oikean lavan kipu levinnyt olkapäähän ja käsivarteen, käsi tuntuu voimattomalta ja välillä ei kärsi edes hiiren nappia painaa tietokoneella istuessa. Ranteessa pidän tukisidettä, ilman tukea ranne tuntuu voimattomalta enkä kestä sitä tunnetta tuossa kädessä muuten, tuntuu inhottavalta.

viime syksystä asti polvet oireilleet välillä. eli ovat välillä niin kipeät ettei meinaa kärsiä rappuja nousta ylös. lenkkeilin reirun kuukauden ennen joulua, mutta sitten oli pakko lopettaa kun polvet olivat todella kipeät. toiselle jalalle ei kärsinyt kunnolla painoa varata.

Sairaalan lääkärit todennut että ei löydy mitään, joten syödä tarvittaessa särkylääkkeitä. Yksityisellä ei olleet sen viisaampia, olisivat vain kirjoittaneet B-lausunnon ei muuta. ja yksityinen neurologi ei ottanut kipuihin mitään kantaa.
Tällä hetkellä olen työtön, uusi ammatti pitäisi keksiä kun seisomatyötä en enää pysty tekemään.
Mitä tästä eteenpäin??? itse en enää tiedä mitä tehdä.

Ikävä tilanne!

Jos itselläni on ollut jokin erikoisempi vaiva, olen toiminut niin, että googlaan oireita sinnikkäästi ja toivon löytäväni jonkun lääkärin kirjoittaman artikkelin juuri samankaltaisesta vaivasta. Jos tämä lääkäri ottaa vastaan potilaita (eli ei ole pelkästään tutkija), varaan hänelle ajan. Joskus tätä kautta on löytynyt apua.

Näillä sivuilla http://www.terveyskeskus.fi/ olen myös nähnyt lääkäreiden vastaavan hankaliinkin kysymyksiin. Siis antavan neuvoa miten vaivan selvittämisessä pääsisi eteenpäin.

Selvästikin virallinen lääketiede alkaa olemaan läpikäyty, joten ehkä kannattaisi harkita jotakin vaihtoehtohoitoa. Eipä sulla ainakaan ole itään menetettävää. Googleta esimerkiksi näitä:
SI-nivel
kipufoorumi
jouko holma

Yhteistyössä