11v koiran vaivat

Onko kenelläkään kokemusta vanhemmasta koirasta jolla olisi ollut virtsanpidätysvaikeuksia?

meillä on 11v kultainen noutaja narttu, jolla on lääkityksenä tähän rinexin aamuin illoin. Tämäkään ei nää auta ja sitten saimme siihen laurabolin hormonipistoksen. Tämä poisti kaikki tiputtelun, mutta nyt tätä pistosta ei enää saa koska se on lopetettu :'(

meillä koti haisee koiran pissalle kun koira makaa jossain paikassa niin siinä on märkä läntti ja ressukka itse yrittää niitä nuolla. Mutta päivällä kun tulee itse kotiin töistä niin koko kämppä haisee järkyttävälle!

Siis mikä avuksi? Pelkkä Rinexin ei auta ja taidan jättää sen kokonaan pois kun ei tunnu auttavan...

Onko kenelläkään kokemuksia vastaavasta? jos on niin mitä olette tehneet? koira meillä on kuitenkin niin hyväkuntoinen muuten eli en halua vielä piikillekään sen vuoksi viedä.

Kiitos jo etukäteeen vastanneille!!!
 
Meillä vanhuksen inkontinenssiin auttoi juuri tuo Rinexin. Eläimille on uusi vastaava lääke ja sitä meidän papparainen käytti. Onko rinexinin annostelu ollut pillerimuodossa? Kannattaa antaa tuota uutta nestemäistä koska sillä saa annostuksen kohdalleen. Meillä annostus etsittiin niin että aloitettiin maksimista ja sitten vähennettiin.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.11.2006 klo 10:35 Peppari kirjoitti:
Meillä vanhuksen inkontinenssiin auttoi juuri tuo Rinexin. Eläimille on uusi vastaava lääke ja sitä meidän papparainen käytti. Onko rinexinin annostelu ollut pillerimuodossa? Kannattaa antaa tuota uutta nestemäistä koska sillä saa annostuksen kohdalleen. Meillä annostus etsittiin niin että aloitettiin maksimista ja sitten vähennettiin.
Meillä on käytössä joo tuo tabletti Rinexinistä. Mitä tuo uusi nestemäinen on? Eläinlääkäri antoi jotain hormonitabuja myös koirallemme mutta ne eivät ole auttaneet yhtään.

Olisi mahtavaa jos joku muu lääke auttaisi!!!
 
Tämmöinen lääke kuin Propalin siirappi. Kalliimpaa kuin Rinexin mutta annostus on pienempi. Tämä siis auttoi uroskoiralle ja siskon nartulla myös sama lääke käytössä.
Kaveri myös siirtyi käyttämään kun rinexin-pillerit eivät auttaneet. Nesteellä saa annostuksen juuri sopivaksi.
Missä asut? mulle meinaan jäi avattu pullo koska papparainen muutti koirien taivaaseen viime kuussa :( voisin antaa sen sinulle.
 
Soitin koiramme eläinlääkärille ja hän lupasi soittaa apteekkiin tuosta lääkkeestä. Täytyy kokeilla sitä.

Toki jos voit lähettää sen postitse niin voin maksaa pk:t :D

Mutta kiitos vinkistä! olisi hienoa jos tuo lääke auttaisi meidänkin koirallemme. Olemme jo melkein luopuneet toivosta että koiramme saisi avun. Harmi kun tuota laurabolin hormonia ei enää saa. Se oli edullinen lääke ja yksi piikki auttoi 3kk.

Ihana teräshauveli teillä ollut :hug:
 
Toivottavasti löytäisitte avun koirallenne! Sääli olisi lopettaa jos muuten virkeä on.

Meillä 11-vuotias kultainennoutaja uros.. Ja voiko koira enää rauhallisempi ja tuttavallisempi olla. Tulee hyvin toimeen niin pojan kuin muitten eläimienkin kanssa. Otin aikoinaan eläinkodista.
 
Tänään sain tämän em lääkesiirapin. Pullo vaikuttaa tutulta, eli en ole varma onkohan meillä jo kokeiltu tuota :ashamed:

Mutta katsotaan. Täytyy tänään taas pestä haukku, jotta sitten alamme näkemään auttaako lääke. Rinexin lääkkeen lopetin tähän aamuun.

Tosiaan meidän haukku on virkeä kuin mikä ja leikkii meidän 4v poikamme kanssa ym. Ja alkaa olemaan pojalle tärkeämpi päivä päivältä enemmän.

Jäädään seuraamaan tilannetta.
 
JenPen
Voi, en osaa ongelmassanne auttaa mutta toivon koko sydämestäni että saatte siihen sopivan lääkityksen! Tuli melkeen itku, kun mietin van haa rouvaa joka yrittää itse omia pissalänttejään nolona nuolla pois :'( Raukka ei varmaan itsekään ymmärrä mikä ihme yhtäkkiä on kun tulee länteejä sisälle väkisinkin. Ihanin vuosia teille vielä koiranne kanssa! :hug:
 
kiitos :hug:

Pesin eilen koiran taas, jotta nähdään alkaako lääke auttamaan. Tosin haju ja pissi on jäänyt niin voimakkaasti koiran takapäähän, että ns normaalipesu ei enää auta niin että kaikki hajut lähtisivät. Mutta enin kuitenkin lähti.

Koira on tosiaan ollut nolona ja varmasti häntä haittaa se vielä enemmän. koska hän joutuu olemaan hajussa kokoajan, mutta me olemme saaneet hajun pois laittamalla koiran ulos tai pois nenän alta. Sitten kun miettii kuinka hyvä hajuaisti koiralla vielä on niin...

 
mä en tiedä ehdotanko tätä aivan turhaan..
lääkkeethän on tosi hyvä mutta entä jos laitatte paperia lattialle että kerkeäiskö edes siihen asti ??
ihan kuin pennulle...
toivottavasti löydätte hoitokeinon koiralle...
meillä on sheltti 6v että joskus saattaa tuokin olla meillä edessä...
 
niin siis siinähän ei ole kyse pissaamisesta vaan se, että hän vuotaa koko ajan. Eli pissiä tulee koko ajan vähän. Kyllä hän itse pissalle menee tietysti ulos.

Eli tuo paperi juttu ei valitettavasti auta tai muuten hän joutuisi olemaan koko ajan paperin päällä eikä saisi liikkua :ashamed:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.12.2006 klo 18:47 mamma03 kirjoitti:
niin siis siinähän ei ole kyse pissaamisesta vaan se, että hän vuotaa koko ajan. Eli pissiä tulee koko ajan vähän. Kyllä hän itse pissalle menee tietysti ulos.

Eli tuo paperi juttu ei valitettavasti auta tai muuten hän joutuisi olemaan koko ajan paperin päällä eikä saisi liikkua :ashamed:
ok eli se on sitten pahempi kuin ajattelin..
toivottavasti löydätte hoidon..
monta vuottahan elinaikaa vielä on koiruudella edessä... :hug:
 
No niin nyt on sitten kokeiltu tuota siirappi-lääkettä. Eipä tunnu auttavan oikein :'( Annan sitä 3krt päivässä ja olen nostanut itse lääkettä ja ei silti tunnu auttavan. Ainoa mikä auttaa on pesu päivittäin. Se on työlästä, mutta täytyy jatkaa niin että antaa tuota lääkettä edelleen ja sitten pesu.

Kiitos kaikille vastanneille!!!
 

Yhteistyössä