11-hoidot

Meg
sydänveri78: En usko että tuosta yhdestä nuuhkaisusta meni piloille, kunhan et nyt enään ota sitä:) Itselläni taas meni sillain, että en muista otinko sitä silloin yöllä, 00.30.. Mutta otin sitten aamulla ja viimeisen nyt päivällä, pistin sumutteen kokonaan pois että ei tule vahingossa otettua. Muistathan juoda edelleen sitä vettä ettei hyperiä tule, minulle hoitaja sanoi että koko ensi viikon kannattaa sitä vettä vielä kunnolla juoda, ettei tule mitään, siis mullakin punktio ensi viikolla. Tsemppiä huomiselle! Ja mullakin on turvonnut olo ja nipistelee vaikka vain 12 munista minulla..
 
tsemppiä sullekin! Laitoi kans koko sumutteen piiloon..=)Siis outoa ettei kukaan hoitaja/lääkäri julkisella oikein sanonut veden juonnista. Mies haki kivennäisvettä jota olen nytten litkinyt ja otin panadol tabletinkin kun alkoi päätä särkeä. Nyt olo jo parempi! Koitan jatkaa tuota juomista..=) Ensviikko on kyllä niin järkyttävän jännittävä..:O
 
Onnea plussan saaneille ja iso iso lohtuhali päinvastaista kokeneille!

Sydänveri: mäkin ihmettelin tota, että miksei julkisella puhuta mitään tuosta vedenjuonnista?! Ja sit yksityisellä ne kovasti siihen kannusti. Nauratti muuten tuo sun vahinkosumutus (siis ei se varmasti mitään pahaa tehnyt), kun silloin kun piti sumutella, olin ihan paineessa koko ajan, että muistaisin, ja kerran töissä unohdinkin. Musta toi sumujen muistaminen oli haastavinta tässä pitkässä kaavassa (lyhyt kaava oli kivempi kun sitä ei tarvinnut)

Meg: näistä sumuista - huomasin että olit jollekin kommentoinut sumumäärästä (tuolla "asiantuntija vastaa" puolella, joku kyseli miksei sumut puolitu) Siis, mullakin pysy sumujen määrä samana vaikka piikitys alkoi?! ja itseasiassa, onhan täällä moni maininnutkin, että sumut on puolittunut tms. kun piikitys on alkanut. Täähän on outoa, miksei mulla vähentynyt yhtään? Voiskohan se selittää mun penkin alle menneen hoidon (reagoin tosi huonosti puregoniin, jolla aiemmin tuli 21 follia - nyt siis peräti 5)
Hei te kaikki julkisella ja etenkin Hgin naikkarilla hoidoissa olevat: onko kellään muulla jatkuneet sumumäärät samana läpi koko hoidon? (mulla suprecur ja 3krt./pvä ja aina molempiin rööreihin eli ht. 6 sumua/pvä)

t. meikku, joka nappasi sen negan, kuten vahvasti kyllä uskoikin - nokka kohti seuraavaa hoitoa, joskus toukokuussa sitten...
 
Sydänveri: Tervetuloa mukaan ja tsemppiä punktioon! Meille sanottiin julkisella puolella (Hki Nkl) veden ym nesteen juonnista punktion jälkeen kaikille yhteisesti, annettiin tarkempaa ohjeistusta määrästäkin. En muista paljonko se oli, mutta paljon. :whistle: Kysyin vielä lääkäriltä siirtopäivänä millä tavoin juominen estää hyperiä ja lääkäri sanoi ettei estä, mutta parantaa oloa. Joka tapauksessa siis pitäisi parantaa ja erityisesti jos tulee hyper eli nestettä alkaa kertyä, jolloin olo voi mennä tosi huonoksi.

Meikku: Me ollaan myös hoidossa Naikkarilla Helsingissä. Mulla oli viime hoidossa juuri sama määrä Suprecuria kuin sinulla. Sumut eivät puolittuneet siksi että hoito tehtiin suoraan e-pillerikierron perään. Pillerit mulla oli käytössä että endometrioosi rauhoittuisi ennen hoitoa. Nyt tässä hoidossa ei ole pillereitä takana, joten sumut puolittuu ja lääkemäärätkin ovat vähän erilaiset.
 
Meg
Meikku: Se sumuttelu määrä vaihtelee nähtävästi kaikilla.. Esim. mulla oli suprecur sumutetta 4krt/molempiin sieraimiin, sitten kun 0 ultrassa aloitin piikityksen niin sitten puolittui, eli 4 krt/yhteen sieraimeen, että sen kummemmin en osaa tuohon sanoa miksi näin.

sydänveri78:Aika jännä että ei ole sanottu veden juomisesta! Mulle heti hoitaja sanoi 0 ultran yhteydessä että kun piikittely alkaa niin pitää juoda vettä ainakin 2-3 litraa, saa aineenvaihdunnan liikkeelle. En tosin heti piikittelystä alkanut kunnolla juomaan vettä, mutta tällä viikolla olen yrittänyt juoda tosi paljon, ja kannattaa kyllä kun on hieman turvonnut olo, varsinkin näin iltaisin.. Kerroppas kun huomenna kerkiät, että miten meni punktio, mulla se on tiistaina sitten.
Jeps, kohta pregnylin vuoro.
 
Viimeksi muokattu:
******************11- hoidot**********************
14.3.2011

Peppi1981..............2. icsi 2. pas.................siirto 14.3.
sydänveri78............1.IVF.........................punktio 14.3.
Pumppu.................1.ivf...........................punktio 15.3.
Hopping................3.icsi............lyhyt. ..........maalisk.
Sintu74.................3.ivf...............................maalisk.
Avolavapaku...........1. Icsi............................vk 11
BuBU......................1.ivf................................vk 11
Barbapörrö13........3. ivf/icsi.........................vk 12
Meg......................2.ivf.................................maalisk.
lapseton81.............1.ivf...............................maalisk.
HalleB...................2. icsi...............................maalisk.
AdAstra.................2. ivf/icsi……...................maalisk.
Lili_78....................4.icsi..............................maalisk.
Michele..................3.icsi 1. pas....................maalisk.
Huurre-80..............4.icsi..............................maalisk.
carpalo...................1.ivf/icsi 1.pas...............maalis-huhtik.
kn071....................1.ivf................................vk 13
Joku_päivä.............3.ivf 1. pas.....................vk13-14
Heidh..............3. icsi:n 2.pas......................vk 13-14
iinamiina................2.ivf................................vk 14
Hanskis..................2. ivf/icsi 1.pas................vk 14
Neela Naranja........2. ivf...............................vk 14
chidi......................1.icsi................................huhtik.
Barbarella...............1.ivf................................huhtik.
SaaraX..................4. ivf 1.pas ......................huhtik.
nanniga..................2.ivf................................huhtik.
Vanessa-80............1.ivf. 2pas.......................huhtik.
Mansikkatyttö..........2.icsi 2.pas......................huhtik.
AnnaD...................2.ivf 1.pas.......................huhtik.
Toivelintu.........1.ivf 1.pas...........................vko 16-17
Susirouva..............1. ivf...............................toukok.
Mequ....................1. ivf................................toukok.
Talvitaika..............1.ivf................................toukok.
Kevätkello..............1.ivf...............................toukok.
Milli81...................2. ivf 1.pas......................toukok.
syssy......................4.icsi.............................toukok.
iloksi......................1.ivf/icsi..........................kesäk.
tipetsu...................1.ivf.........................
Janttu-85...............3. ivf/icsi……............
sarina13................2. ivf.........................
MT79.....................2. icsi……….….............
nainen83................4.ivf.......................
MiukuMau...............2.icsi 1.pas……........
Mörkötys.................2.ivf/icsi................
-Nella.....................1.ivf 1.pas.............
kolmisin..................4. icsi..................
myy75.....................2.ivf......
fiia 69.....................3.ivf 2.pas ?
NormaJeane............1. ivf 1.pas
Mollamaija82............2.ivf....
millis1981...............1.ivf 2.pas..
Lady_Gigi................3. icsi 1.pas
futuremami.............3.icsi.......
batinka ................
Rebec....................

*****************Piinailijat************ ********

Nimimerkki...........hoito.…............alkiot...........PP.......testipv

Garfield..........2.icsi 1.pas..........2..............13............
Kaarne...........1.ivf 1. pas..........1...............12....16.3 (+ testattu)
Lo...................4.icsi 1.pas........1..............12.............
toivorikas-72...4.icsi:n 1.pas.......1.............11............17.3
Laurella...............3.ivf............1...............10...........
virvatulia.............1.icsi............1...............10..........
Syystoive..............1.ivf.............1..............5...........23.3.


****************:heart:plussanneet:heart:*********************

Nimimerkki...............hoito...........alkiot.........testi...........PP

Smirg..................1.ivf 1.pas...........:heart:...........vt/130.......13
Mizze77..............1.ivf...................:heart:. .........vt/194.......12
kaz......................luomu................:heart:...........kt.........
Annuli-81............. 2.icsi................:heart:...........vt/43........11
sydänmaalakka......2.ivf.................:heart:............kt............14
UnelmaSirpaLeena...luomu..............:heart:.............kt...
Jenna-76...............3.icsi..............:heart::heart:..........kt..
Katjuska-79............1.ivf...............:heart::heart:..........kt.
Jessie82.................1.ivf................:heart:............vt/75......11
 
Viimeksi muokattu:
Onpa nyt negoja, iso :hug: kaikille!
Viimeiset piinailijat vetäskäät nyt sitten plussat, niin tilastot toimii taas. Ei kyllä negoja yhtään lisää enää, kiitos.
Siitä mun kaverista, ketkä asiasta kommentoivat, niin toisaalta ymmärrän häntä. On se eka raskaus ja ekan lapsen syntymä niin iso elämänmuutos, että silloin haluaa sitten löytää kaltaistaan seuraa eikä halua muistutusta omasta lapsettomuudesta lapsettoman kaverin kautta. Vaikka olen kyllä sitä mieltä, ettei lapsettomuus poistu lapsen saamalla, vaan seuraa ajatuksissa mukana.
ON: tätiä odotellaan.
 
Neganneille : :hug:

Muistakaa pitää huolta itsestänne ja miehistänne, jotta hoidoista jää plussaa tavalla tai toisella loppupeleissä käteen. Olen sen itse päättänyt. Näistä hoidoista lähtee lopussa hyväkuntoinen mimmi, joka selviää eteenpäin, oli käsissä vauva tai joku muu projekti.
 
Viimeksi muokattu:
Hui, mikä negojen ryöppy tälle aamulle :( Tsemppiä jatkoon kaikille!

Meillä olisi huomenna edessa ensimmäinen punktio, perjantaisen ultran mukaan saalis yhteensä voisi olla n. 10 kpl koska rakkulat oli hieman epätasaisesti kasvaneet osa oli spurttaillut ja osa taas oli hieman laiskempia.

Ei oikein meinaa työnteosta tulla tänään mitään kun jänittää huomista jo hurjasti... saas nähdä kuinka pää kestää tulevat piinaviikot, jos ja kun jotakin siirrettyä saadaan.
 
Sain vastauksen veritestistä, ja sitä tänne heti kertomaan, tietenkin :)
Eli hCG-arvo oli 82, kun tänään on pp 12. Tulos on siis positiivinen, mutta arvo alhainen kun ottaa huomioon, että siirretty alkio oli 6 päivän blasto. Perjantaina uusi veritesti, josta nähdään, onko arvo nousussa vai laskussa. Hm, ei tästä nyt tullut hullua hurskaammaksi. Epävarmuus jatkuu.
 
Hei ja terveiset julkisen puolen ensikäynniltä. Saimme ajan ISCI:iin syyskuulle. Olin ihan suu auki, että apua, vasta silloin, mutta näin on näreet. Yksi peruutusaika olisi ollut kesäkuulle, mutta just sillä viikolla mies on työmatkalla. Jäätiin miettimään, pitäiskö ottaa ennen kesää yksi kierros yksityisellä puolella, mutta toisaalta rahat on tällä haavaa aika finito. Jäädään mietiskelemään. Ihan hyvä mieli käynnistä muuten jäi.
 
Pahoittelut negan saaneille. :hug:

ON: Minäkin liityn piinailijoiden listaan. Kaksi alkiota sain kyytiin. Mutta olen todella pessimistinen tuloksen suhteen. Ensiksi alkiot olivat 2 ja 3 soluisia, joten koska ne sulatattiin vasta tänä aamuna, niissä ei tiedä alkaako ne kehittymään kunnolla. Toiseksi lääkäri huomasi aluksi, että pari pisaraa verta oli tullut, vaikka itse en ole pyyhkiessä mitään huomannut. Joten se oli jostain pienestä naarmusta lähtöisin tai sitten hormoonit ovat sekaisin ja on tulossakin normaalikierto, vaikka ovulaatio tulikin vasta kp 18. Tänään sit äsken tuntuikin alaselässä ja sitten alavatsassa pientä nipistelyä, kun olin tulossa sieltä lääkäristä. Toivottavasti ne johtuivat vain siitä operaatiosta. Viimeksi olin iloinen ja toiveikas siirron jälkeen, nyt en tunne yhtään, että voisi onnistua. Liian monta epävarmaa asiaa nyt tässä siirrossa. :|
 
Oon kamalan pahoillani negoista:hug: surullista..:(

Kaarne toivottavasti arvo tuosta nousee!

Peppi :hug: toivotaan kuitenkin, et kaikki menis jatkossa hyvin!

on: ( kopsattu toisesta pinosta ) Taas voipi mennä päin persettä. Limakalvo 11mm. Kipuilun syyksi paljastui 20mm kokoinen joko johtofollikkeli tai kysta. Jos se on johtofollikkeli, niin se saattaa irrota tässä viikolla itsestään tai jos se pysyy siellä perjantaihi, niin tehdään inseminaatio, taas...
Jos se on kysta, niin meillä on vielä hyvät mahkut, koska siellä oli kasvamassa 6 kpl 6-9mm follia. Annos jatkuu samana perjantain ultraan asti.
Ollaan tässä vaan naurettu miehen kanssa tätä toivottomuutta..
 
Heip !

Täällä hiljaiseloa olen vietellyt, lueskellut juttujanne:)

Suunnittelukäynti takana ja 2. IVF/ICSI toteutetaan samoin kuin ekakin eli pitkällä kaavalla. Punktio ja siirto ajoittunee toukokuun loppupuolelle. Hieman olen pettynyt kun toivoin hoidon alkavan jo äkimmin mutta onneksi nyt sentään ennen kesätaukoa! Mulle voisi siis päivittää 2. IVF/ICSI Toukokuulle :)
 
Voi itkujen itku,miten paljon täällä on nyt tullut negoja:'( Valtavasti voimia lähettelen kaikille ja iso halaus:hug:
Plussanneille hurjasti onnea ja Kaarne,toivotaan,että arvo lähtee hurjaan nousuun:heart:

MT79,meillähän taitaa olla sama julkinen sairaala:D Ompas siel tosiaan jonoa:O

Piinailijoille piiiiiiiitkää pinnaa ja jospa Peppi1981 löytäis myös uskon tähän siirtoon:)
 
Tänään oli sitten se punktiopäivä. Keräyksessä saatiin 18 munista, yksi jäi keräämättä koska toimenpide oli minulle aikas haastava jos näin voi sanoa..pulssi laski alas loppuvaiheessa ja sain nestettä ja happea ja kaikkea kun meinasin pökrätä siihen..Toinen puoli meni ok, mutta kuten itse arvelinkin toinen puoli sitten oli jotenkin kohdun takana tms. ja se sattui aika lailla. Toipuminen muuten on ollut nopeaa ja parintunnin unien jälkeen on ollut jo tosi hyvä olo. Ihmettelin vain kun jotkut käveli pois toimenpiteestä mutta meikäläinen kärrättiin baareilla:LOL: Torstaina sitten siirto, toivotaan että kaikki menisi hyvin ja pakkaseen jäisi monta vaikka eihän se vielä mitään tarkoitakkaan..Onnea kaikille piinailijoille, plussanneille ja voimia kaikille jotka ovat saaneet sen negan:heart:Toivottavasti pian uutta yritystä kohti.
 
Voimia ja jaksamista neganneille. :hug:

Kuulumisia: elämäni ensimmäisessä punktiossa tänään käyty ja 14 kpl soluja saatiin saaliiksi.
Ke:na siirto. Jännitys vain kasvaa.

Pumppu Tulehan kertomaan sitten kun jaksat huomisen saalis. =)

Peppi1981 Toivotaan, että kaikki kuitenkin muuttuisi iloksi. Pidä lippu korkealla :hug:
 
Hei! Saako liittyä mukaan pinoonne?

Meillä vauvahaaveita 6/2009 lähtien, nyt toukokuulle suunniteltu ensimmäinen ICSI, lyhyellä kaavalla ja tämä julkisella puolella.
Jätettiin ehkäisy pois ajatuksella että kyllä se siitä pian tärppää, mutta kuinkas ollakaan, ei vaan tärpännyt. Puolen vuoden yrittämisen jälkeen mies vei näytepurkin yksityiselle, ja tulokset olivat murskaavat; vain muutama kpl liikkumattomia siittiöitä. Uusintanäyte oli hieman parempi, mutta ei lähelläkään normaalia.
Nyt myöhemmin on selvinnyt että minä en välttämättä ovuloi joka kierrossa/ollenkaan ja että kohdun limakalvo on lääkärin mukaan ohut. Vikaa siis molemmissa..

Tulevista hoidoista ollaan kerrottu mahd. tuleville isovanhemmille suoraan. Hyvä niin, sillä näin toivottavasti vältämme suurimman osan tökeröistä kommenteista ja uteluista :)
 
Lo, Garfield, Toivorikas, Heidh: Voi kurjuus! Voimia teille. :hug:

Pumppu: Tsemppiä huomiseen!

Kaarne: Toivottavasti arvo nousee kohisten!

MT79: Kiva että oli mukava käynti kuitenkin, vaikka joudutte odottamaan. Tavallisesti raskaaksi tulevat ei muuten tiedä o-d-o-t-t-a-m-i-s-e-s-t-a mitään!

Peppi 1981: Onnea kyytiläisistä! Toivottavasti mieli kääntyy positiiviseksi ja tietenkin lopputulos myös! =)

HalleB: Ei voi olla totta! Toi on niin epäreilua, että taas meinaa tulla mutkia matkaan!

Mörkötys: Nää hoitojen välit tuntuu kyllä pitkiltä. Meillä tuli heti uudenvuoden jälkeen testissä nega ja uutta hoitoa aloitettiin seuraavien normimenkkojen aikaan. Jotenkin kuvittelin etukäteen että niin se vaan tapahtuu heti alkuvuodesta, mutta täällä ollaan ja huhtikuussa pitäis olla punktio ja siirto, jos kaikki menee niinkun pitää. Ja tietenkin nää toimenpiteet sattuu juuri sellaiselle viikolle, kun meillä on työporukan viikonloppureissu; teatteri + hotelli. Ne on varattu jo viime vuoden puolella ja pitää etukäteen maksaa. Toivottavasti olis punktio ma ja siirto ke, niin todennäköisesti pystyisin pe lähtemään mukaan reissuun.

Mansikkatyttö: Sulla on kyllä ihailtava asenne!

ON: Mua jotenkin suretuttaa kaikki nyt. On vaan niin alakuloinen olo ettei huvittaisi mennä töihin, siellä on niin hankalia juttuja etten jaksaisi sellaisia yhtään. Viime yönä valvoin yli neljään, en vaan saanut unta millään ja 2,5 h unilla menin sitten töihin. Ihme kyllä en edes ole tuntenut väsymystä tänään. Kaipa tää johtuu näistä lääkitystä ja hormonipudotuksesta... Toivottavasti tää menis pian ohi. Piikityksiä siis odotellessa! :| Niin, ja ihmettelen päivä päivältä enemmän miten kukaan ylipäätään voi tulla raskaaksi, kun tää on niin hankalaa ja epätodennäköisyyksiä täynnä.

Sori valitus... :ashamed:
 

Yhteistyössä