11-hoidot

Viimepäivät ovat olleet täällä aika hiljaisia... Negoja on valitettavasti tullut monella. On se niin epäreilua, kun ei voi onnistua. Voimia jaksaa hoitoja eteenpäin.
Mitä piinailijoille kuuluu?
Jotenkin tuntuu että onni omasta plussasta on nyt pois joltain toiselta. Vaikka eihän se kai niin mene, eikä tarvitsisi potea huonoa omaatuntoa omasta tilanteesta. Tiedän vain täältä keskusteluista, että monille plussauutiset ovat kovin kipeä asia. Vaikka nyt on askeleen lähempänä meidän kaikkien tavoittelemaa päämäärää, en silti vielä uskalla riemuita täydestä sydämestä. Taustalla kummittelee ajatus, entä jos tämäkin otetaan vielä pois. Höpisen täällä omiani... en osaa täältä oikein vielä muuallekkaan siirtyä ja kovasti haluaisin zempata teitä, joilla hoito on vielä kesken, tai alkamassa taas uudelleen. Toivon niin kovasti, että kaikki saisivat kokea onnellisen lopun tälle pas**lle mitä me käydään läpi.
Voimia jokaiselle teille, olette vahvoja naisia, joiden elämään mahtuu heikkoja hetkiä, kenties enemmän kuin toisille. Vahvuutta on, että jaksaa vielä nousta pettymyksen pohjamudista ja jatkaa eteenpäin, yrittää lujemmin. Moni heikompi olisi jo luovuttanut...
 
Heips! Täällä olisi yksi, joka haluaisi liittyä joukkoonne. Hieman taustaa: minä 25v ja mies 32v, itsellä PCO + ovuloimattomuus ja miehellä simpoissa huono liikkuvuus. 1 inssi takana. Ensimmäinen IVF vk:lla 11. Yritystä takana 8 vuotta.
 
heippa taas pitkästä aikaa:) mitäs piinailijoille kuuluu? mites jakselette?
blaah mun piti tää piinailu ottaa iisimmin jne. mut ei onnistu koko ajan miettii vaan onnistumista ja epäonnistumista :/ ei oo mun juttu piinailla, hulluksi meinaa tulla. 2yötä on menny melkeen valvoessa ku asiat pyörii vaan mielessä. lupasin etten tee raskaustestiä ennen pp14 mutta innostuin nyt kuites tilaamaan useamman testin, saa nähä koska sitä alottais taas itsensä kiusailun :(
päätin olla myös kuulostelematta oireita mut ei sekään onnistu. mahaa välillä nippailee ja vihlasee ala vatsaan jommalle kummalle puolelle yöllä muutamaan otteeseen, palelee 24/7, alaselkä kipee, hajuaisti muuttunu( joka voi johtua tupakoinnin lopettamisesta) jne. jne.. kyllä se naisen kroppa tai mieli osaa keksiä näitä oireita jos minkälaisia tai sit nää johtuu oikeesti lugeista. tiiä tuota. mutta ei se auta piinailu jatkuu ja toivoen että nyt onnistuis :)
tsemmpiä kaikille piinailuun ja plussa tuulia :)
 
Moikka kaikille!
Omaa napaa tulin päivittelemään, ja kyselemään teiltä paremmin tietäviltä... Eli puregonit aloitettiin keskiviikkona, annos 125 iui. Lääkäri sanoi, että minulla on pco-tyyppiset munasarjat, ja täytyy varoa hyperiä, siksi määräsi kuulemma pienen annoksen.. Minkä kokoisia annoksia muille on määrätty, onko tämä mun annos kovinkin pieni?
Entäs tämä pco-tyyppiset munasarjat, osaisiko joku selittää hiukan tälläiselle tavikselle yksinkertaisesti, että miten voi vaikuttaa hyperiin, ja mitä muutoinkin tarkoittaa (netistä etsin jo tietoa hiukan, mutten löytänyt, että miten voi vaikuttaa tuohon hyperiin).
Ja sitten, tänään on alamaha juilinut ilkeästi, onko ihan normaalia?
Kiitoksia, jos joku viitsii hiukan valaista tälläista tietämätöntä. Huomenna on kyllä onneksi ultra, mutta meidän lääkäri ei ole kovin puheliasta tyyppiä, ja tuntuu välillä, etten viitsi vaivata häntä typerillä kysymyksilläni..

Terveisin tietämätön paku
Ollaan näköjään samassa "aikataulussa", itsekkin aloittanut puregonia pistämään ke:na ja huomenna myöskin UÄ =) Minulle lääkäri kertoi viime käynnillä, että 125iui on pienin annos mitä määrätään. Itsellä 3x150IUI ja 2x125IUI. Itse olen ymmärtänyt niin, että meillä PCO:isilla on suurempi riski saada hyperi (PCO:ssa normaalia enempi munarakkuloita, joten munasoluja voi kehittyä vaadittua enemmän ja normaalia isommiksi) ja siksi aluksi määräävät pieniä annoksia. Alamahan juilinta on normaalia. (pistelyä, viillon tunteita). Muista, ettei mikään kysymys ole typerä. Rohkeasti vain kysymään lääkäriltä, jos jokin asia painaa mieltä :)

Korjatkaa, jos olen väärässä. Väsymys alkaa jo hiipiä päälle..
 
Tervetuloa uusille!

Pahoittelut negasta syssy, nanniga ja AnnaD! Ja myös muut joita en muista nyt, oli niin paljon juttua viime kerrasta..

Katjuskalle onnea plussasta!

Kyytiläisen saaneille tsemppiä piinailuun!

ON: Mulla on jotenkin ihan maani myynyt olo.. Vaikka päätin etten masennu ennen aikojani.. Menkkajomotus alkanut, eilen myös rintojen arkuus hävisi. Eilen tuli lugen mukana ihan superpieni aavistus vaaleanpunaista, ja tänä aamuna samanlainen aavistus vaaleanruskeaa. Että väkisinkin vähän fiilis laskee..

Eilisilta meni jo itkutunnelmissa. Mietinkin että pitäiskö käydä vaan ostamassa se testi, ja parin päivän päästä testata ellei menkat ala ennen sitä, niin pääsis tästä piinasta. Nyt tosin vasta pp7, joten turhaa ehkä.

Kaikenlisäksi en vieläkään tiedä loppujen alkioiden kohtaloa. Viime viikolla soitin hoitajalle keskiviikkona ja perjantaina, eikä tieto ollut vielä siirtynyt. Ihme tunarimeininkiä. Lisäksi hoitaja oli jotenkin huvittuneen oloinen mun kyselyistä, en oikein jaksa ymmärtää mitä hassua siinä on että haluan tiedon saada, olis tämäkin tilanne helpompi kestää jos olis tieto pakastetuista alkioista.. Plaah.

Parempaa mieltä muille!
 
heidh Tuli mieleen tuosta sun yövalvomisesta: Mulla oli edellisessä raskaudessa (joka tosin keskeytyi) ihan ensimmäisenä oireena yövalvominen. Heräsin joka yö aamuyöstä ilman mitään syytä ja pyörin pari tuntia sängyssä. Ihmettelin sillon kauheesti, että miksen saa nukuttua, vaikka väsyttää ja vaikkei mikään asia erityisemmin edes paina mieltä. Kun sitten muutaman päivän päästä plussasin, ymmärsin heti, että siitähän se johtui.
Niin että voihan se valvoskelu olla raskausoirekin. Tsemppiä piinailuun :)
 
Hei ja kiitos kaikille myötätunnosta ja voimien toivotuksista!

Nyt vihdoin alkaa elämä voittaa. Hyper ja ilmeisesti hormoonien heilautukset aiheuttivat mielettömän väsymyksen. En oikein muuta tehnyt viikon kuin nukuin ja nukuin ja nukuin ja vieläkin väsyttää ja silmäaluset ovat mustat. Perjantaina kävin kaupassa ja piti istua kaupan etuoven edessä olevalle penkille kuin vanhat mummut, kun en jaksanut kävellä yhtä päätä kotiin. Oli ihan surkea kunto. Ihanaa ajatella että tämä on viimeinen kerta. Heitin jo ruiskut ja neulat pois ja vein muovikassillisen lääkejätteitä apteekkiin. Nyt vähäksi aikaa keskityn muihin asioihin kuin näihin hoitoihin ja palaan asiaan taas huhtikuussa kun 4.IVF 1. PAS lähestyy.

Onnea plussanneille! HIENOA!

Voimia neganneille, aina se riipaisee syvältä.

Toivon että kun palaan pinoon tuo plussasaldo on PIIIITKÄ!
 
Yksi piinistelijä täällä raportoi... Alkupäivät meni ihan "hällä väliä" tunnelmissa ja kuvittelin selviäni näistä piinipäivistä ajattelematta asiaa sen kummemmin. Mutta, niinpä vaan taas alkaa mieltä piinata. Ahdistaa ja masentaa. Vaikea nousta aamulla jne. Oon varma negasta, nyt on jo sellainen olo, että vuoto alkaisi jos ei noita lugeja olisi. Palelu alkaa aina vasta lugejen laittamisen jälkeen. Ei tätä kyllä meinaa jaksaa millään.
 
Toivelintu: mitä jos nuo pienet tuhrut olisikin kiinnitymisvuotoa!

ON: täällä aika jännittyneesti mennään päivä kerrallaan, keskiviikkona on siirto ja nyt jännitän jokaista puhelinsoittoa ettei vaan Tays:ista soitella... Ihmettelin kyllä kovasti kuinka pitävät pimennossa siirtoon asti solujen hedelmöittymisestä, jakautumisesta ym... mitään tietoa en nyt alkuviikosta saa... :( mutta luulisi että sieltä soitetaan jos yksikään ei ole hedelmöittynyt..... tai ainakin sen turvin olen nyt positiivinen..... : / pitäisi ehdottomasti saada jotain muuta ajateltavaa, lääkäri kirjoitti sairasloman keskiviikkoon asti, koska työni on sen verran raskasta että pitää lepäillä...

Tsemppiä kaikille piinailijoille, toivottavasti pääsen itsekin keskiviikkona piinailemaan!! =)

Ja kaikille muillekin voimia ja tsemppiä tuleviin koitoksiin!!!
 
Syystoive, itekin toivon, että nämä oireet olis vaan alkuraskauteen kuuluvia, mutta kyllä tuo menkkajomotus vetää mielen matalaksi.. Mulla siirrettiin viikko sitten neljän päivän ikäinen alkio, joten kaiken järjen mukaan kuvittelisin että se on kiinnittynyt jo viime viikolla jos on sille päälle sattunut.

Saat kyllä varautua pimentoon Taysissa, mulla on mennyt ihan hermot jo niiden kanssa. Meillä kanssa meni viikonlopun yli siirto, ei tosin noin pitkälle kuin teillä, eikä mitään tietoa saanut ennen siirtoa.. Tai en kyllä soittanutkaan, mutta punktion jälkeen sanottiin ettei "voi" soittaa ja tiedustella hedelmöittymisestä. En myöskään edelleenkään tiedä mitä meidän lopuille alkioille tapahtui, niitä nimittäin haluttiin jatkoviljellä seuraavaan päivään.. Mutta tosiaan jos soittoa ei kuulu, niin kaiken pitäisi olla hyvin! Toivotaan että puhelin pysyy hiljaa! :)

Yritän tässä miettiä olisko testailussa järkeä.. Kun on vasta pp7, mutta toisaalta alkio oli siirrossa jo 4 päivän ikäinen, joten eiks nyt olis oikeesti jo pp11 :)

Tuun varmaan kohta hulluksi.
 
Kaarne oiski raskaus oire, toivotaan niin :)
kaikki 'oireet' kadonnu paisti että viime yö tuli taas nukuttua levottomasti ja ennen 06 loppu sit uni :/ huoh raskasta tää piinailu ja raskaammaksi tuntuu koko ajan menevän. aattelin alottaa testailun varmaanki pp10 jos uskallan.
kaveri oli saanu tänään vauvan <3
 
Toivelintu
Älä vielä toivoasi menetä,minulla oli kans menkkamaisia kipuja monta monituista päivää ennen testi päivää ja tuli veristävuotoa ja vaaleanruskeaavuotoa ja silti sain plussan =).
Tehtiin mieheni kanssa vielä eilen varmistamisen varmistamiseksi uusi digitaalinen testi ja positiivistahan se näytti kai se on nyt jo pikkuhiljaa uskottova että raskaana ollaan.
Tsemppiä sinulle pidän peukkuja sinulle plussa sieltä tullee toivottavasti:heart:.
 
Meg, meillä näyttäisi aikataulut täsmäävän aikas lailla samoihin. Huomenna olen menossa kuulemaan kuinka piikittelyt on lähtenyt toimimaan ja ensi viikolla olisi punktion vuoro, jos vain kaikki menee kuten pitäiskin. Melkoisesti jännittää tuo huominen varsinkin kun tuntuu ettei Puregonista ole tullut mitään sivuvaikutuksia, niin olen pienessä päässäni ajatellut ettei se varmaan sitten ole edes toiminut :headwall:
 
Blaah. Pas jääkin nyt maaliskuulta pois koska päätti olla ovuloimatta. Turhauttavaa ja kun sen kans ei ole aiemmin ollut mitään ongelmia eli eipä nyt sitten voi kun odotella ensi kuuta. Päätin kuitenkin että silloinkin yritys luonnolliseen kiertoon.
En tiedä mikä on paras ratkaisu kun hoitoja ei ole takana kuitenkaan kovin montaa, ajattelin että jos huhtikuu menee mönkään niin sen jälkeen sitten lääkkeellinen.
Tosin turhauttaa taas että aikaa menee hukkaan..
Toukokuussa ollaan useampi viikko poissa joten nyt tietty jännään huhtikuun varaan.
Mun vauva vuodelle 2011 ei sitten toteutunut. :(
Nyt koitan saada hetkeksi ajatukset taka-alalle ja ei voi kun kuukauden päästä katsoa tilanne uudestaan.
 
Soittelin polille tänään kun tarkoitus olisi ollut käydä vielä uudestaan verikokeissa, mutta täti tuli niin ajattelin, että turhaan menen. Hoitaja oli sitä mieltä, että kuitenkin tulisi käydä jotta nähdään arvon laskevan. Samalla varattiin uusi suunnitteluaika joka on 5.4. Toivon, että ehdittäisiin huhtikuussa jo seuraava hoito tekemään, mutta luulen että kuitenkin menis vasta toukokuulle. Plaaaah. Kuinka voi tympäistä näin paljon. Aloitin vhh-dieetin ja koitan saada hieman painoa alas, vaikka ylipainoa ei kauheasti ole. On ainakin hieman muuta ajateltavaa ja sain miehenkin hömpötykseeni mukaan :)
 
AnnaD :hug: negasta!

Lili :hug: niinpä, on vaikee uskoo, et sais joskus itekkii kokee sen onnen.. Me taidetaan mennä ihan samaa tahtia? :) Mulla alkaa keskiviikkona pistokset.

avolavapaku meil oli ekassa ICSIssä toi annos. Ekassa hoidossa ollaan aika varovaisia, kun ei vielä tiedä kuinka munasarjat reagoi. Mulle se annos oli vähän liian pieni. Nyt alan pistää kahta lääkettä yhteensä 225ky päivässä.

Milli hyvä huomata, että olet jo paremmalla mielellä:hug:

BuBU tervetuloa tännekkin :)

heidih, toivelintu ja Garfield voimia turhauttavaan piinailuun:hug:

SaaraX hyvä, että alat pikkuhiljaa toipua hyperistä :) toivotaan, että kohtu on vastaanottavaisella tuulella sillon huhtikuussa:heart:

Syystoive minusta on kamalaa toi pimennossa pitäminen :( eiköhän siellä jotain siirrettävää ole:)

Pumppu tsemppiä huomiseen ultraan!

Vanessa:hug: on se kumma, kun kroppa alkaa sekoilla just sillo, ku ei pitäis:headwall:

on: mulla munasarjoissa sellaisia tuntemuksia, et ne ei oliskaan lepotilassa..: / ylihuomenna alkaa pistokset..toivottavasti tää hermojen kireys ja kuumat aallot loppuis siihe!
 
Viimeksi muokattu:
Jenna!!! En halunnut saada pohdinnoillani kenellekään pahaa mieltä! Siis totta kai olen iloinen jokaikisestä tälle palstalle tulleesta plussasta :) Tuntuu vain välillä niiiiin pohjattoman surulliselta, kun haluaisi, että se onni joskus tulisi omallekin kohdalle. Ja surettaa, että joudutaan vain odottamaan. Oikeasti jokainen plussa joka tälle palstalle tulee tuo toivoa myös meille, jotka ei vielä ole onnistuttu plussaamaan...!!! Sorry, jos kuulostin liian negatiiviselta.

Ja on ollut pohdintaa Puregon -annostuksesta. No, mussa ei pitäis olla mitään vikaa (meillä vika siittiöissä), ja mulla Puregon -annostus 100 IU!!! Ja oon muninut tosi hyvin sillä, ainakin lääkärin toiveisiin nähden :) Siis kuulemma tavoitteena juuri se 8-10 laadukasta munista...!? Ilmeisesti reagoin ihan mukavasti noihin lääkkeisiin. Maksimissaan, tosi, tosi lyhyissä hoidoissa mulla on ollut 125 IU ja sillä muniminen samaa luokkaa... :)
 
Lili_78 En pahoittanut mieltäni pohdinnoistasi =) Ajatuksesi kuulostavat kovin tutuilta :hug:
Omia ajatuksia vain jaarittelin. Pohdin asioita aika lajasti, myös heidän näkökulmasta, joilla asiat yhä antaa odottaa itseään ja tulevaisuus on yhä auki. Mulla on fiilis, että omakin tulevaisuus edelleen auki, kun ei mikään ole vielä varmaa *Huokaus*, mutta ainakin olen hieman lähempänä päämäärää jo. Tässä käy edelleen läpi kaikenlaisia tunteita, etenkin kun nyt on käytetty se meidän viimeinen hoito. Pelkää, että jotain menee nyt pieleen ja saa viimeisen tuomion lapsettomuudesta. Samalla toivoo niin kovasti, että saisi teidät kaikki tempaistua pois sieltä hoitojen raastavasta maailmasta ja nopeasti. Tuli vaan apea fiilis, kun mietti että monella se hoitojen vaiheiden ja tulosten loputon odottelu yhä jatkuu.
 
Voi Jenna, sä oot jo niiiiin lähellä lopullista päämäärää!!! Koita nyt saada iloittua tuosta vaiheesta :) Voin uskoa, että se ei ole helppoa, mutta usko pois, myöhemmin harmittais, jos et olis iloinnut nyt :) Älä vaan anna meidän perässä laahaavien (tulevien!!!) masentaa Sua!!!

Ja HalleB: oho, ihan eri setti ku mulla - mulla siis lyhyt kaava, Puregon Orgalutran, Pregnyl - mut sama aikataulu silti :) Kivaa!!!!!!! Tai siis eihän tää kivaa ole, että pitää roikkua täällä ;) ymmärtänette kaikki...

Lili (joka höpöttelee, mitä sylki suuhun tuo :/ )
 
Täällä meneillään pp 6. Alusta asti on ollut sellanen fiilis, että nyt onnistuu. Mutta kuten tiedämme, se fiilis voi joko pitää paikkansa tai sitten ei. Yritän siis järjellä tukahduttaa tuota fiilistä, ettei tuu sit kauhee pettymys. Tuntemuksia kuulostelen ihan koko ajan. :p Ja oikeastaan ei tunnu miltään. Välillä ihan pikkusen nippasee, mutta ei mitään jomottelua ollenkaan. En tiedä, onko hyvä vai huono merkki. Vaikka on pp 6 vasta, silti tekis mieli jo kohta testailla, koska alkio oli siirrossa 6 päivän ikäinen. Ehkä kuitenkin jemmaan testiä kaapissa ainakin viikonloppuun asti. Maltankohan ;)
Tsemppiä kanssapiinailijoille!
 
avolavapaku: Mulla myös PCO ja samalla annoksella piikitin Puregonia (125IU) ja saatiin punktiossa saaliiksi 24 munista, joissa 18 oli solut ja 14 hedelmöittyi joista 13 lähti jakautumaan. Yksi siirrettiin (mikä edelleen matkassa) ja pakkaseen jäi vielä 12 huurunenää:) Mulle annos oli hyvä, mutta sehän on ihan henk.koht. juttu. Hyperistä en kärsinyt, tottelin kerrankin lääkäriä, joka käski levätä ja juoda paljon!

Käyn edelleen päivittäin lukemassa teidän kuulumisia ja olen hengessä mukana:heart: Itsellä kaikki nyt hyvin, mutta silti eteenpäin mennään pelon sekaisin fiiliksin. Toivottavasti kaikki jatkuu samaan malliin, eikä tarvii "listautua" uudestaan hoitoihin.

Puhaltelen kaikille hirmusesti plussatuulia:wave:
 
Lili onhan se kivaa, et välillä tapahtuu omallakin kohdalla, eikä tarvii vaan sivusta seurata, ku muilla hoidot etenee.. Mul oli ekassa hoidossa toi Puregon. Tsemppiä!:hug:

Kaarne toivottavasti fiilis pysyy tuollaisena ja plussa tulis. Malttia testailuun! nm. testaan aina aikaseen..:ashamed:

kiva, ku joku aina jaksaa päivitellä listaa!:)

Hyvää NAISTENPÄIVÄÄ arvon naiset:flower:
 
Ei täältä osaa olla poissa. Käyn kurkkimassa teidän muiden kuulumisia. :)

Erityispeukutukset: Heidh, toivorikas, Lo ja Laurella :heart:

Oma epäonnistumisen alkujärkytys alkaa mennä ohi ja olenkin nyt yrittänyt luoda sellaista tsemppihenkeä, että kyllä tämä tästä vielä kymmenen vuoden sisällä onnistuu. Hieman on kyllä maahan lyöty olo, kun kuitenkin olen alle kolmekymppinen ja ne kolme isoa hoitoa, joiden läpikäytyä 50% hoidettavista on plussannut, tuli nyt käytyä läpi ilman plussan plussaa. :p
Löysin kuitenkin eilen netistä kertomuksen, jossa joku kertoi käyneensä läpi seitsemän tuloksetonta ICSI-hoitoa ja plussanneensa sen jälkeen luomusti. Aika uskomaton juttu.. Ei varmaan osu omalle kohdalle.


HalleB: Kiitos samoin :)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä