11-hoidot

Kiitos tsempeistä. Mietin, että riittääkö tämä tuleva kierto nyt sitten että seuraava hoito olisi huhtikuussa? Kovasti tuo täti meinaa tunkea kylään, mitä nyt paperiin jää kun vessassa käy. Onko se sit myös niin, että seuraavat lääkkeetkin maksaa vaan sen omavastuun kun maksokatto lähes täysi tai siis sen jälkeen kun katto on täysi?
 
Nanniga: jep näin se on. Siis kela korvaa seuraavat lääkkeet jos katto tullut täyteen tän vuoden puolella, omavastuu muistaakseni parin euron paikkeilla :) Ei kyllä koske lugeja, eli vaan hormonit ivf:llä (muista en tiedä, koska me ivf:llä) Ja tietysti muutkin reseptilääkkeet saat omavastuulla.
 
Pariin kertaan olen nyt komean plussan tikkuun saanut. Kai minäkin uskaltaudun siirtyä jo tuonne plussanneiden listalle. Kun nyt vain sitten saisin myös pysyä siellä...
Millillä siirto jäi keväämmälle, harmitus, ettet heti päässyt siirtoon.
Milli oli ahkera listan päivittäjä, löytyykö joku toinen, jos Milli hetken huilaa??
Katjuskalle onnittelut :flower:
Voi nanniga, harmillisen matala arvo sinulla oli.
Negojakin täällä on taas jouduttu kohtaamaan :hug: kaikille ja voimia uuteen koitokseen.
Harmillisesti on joku hyperiaaltokin tuomassa lisästressiä useammalle.
Syssylle zemppiä huomiselle aamulle.
Uusia piinailijoitakin onneksi on tullut =)

Hyvää viikonloppua kaikille!
 
Lo
Heippa :wave:

Mahtuisko mukaan? Teitä onkin jo aikamoinen joukko ja aktiiviselta vaikuttaa tämä ketju =) Pidempään olen teitä seurannut jo tuolta kymppihoidoista lähtien ja nyt uskaltautuisin mukaan..

Meidän lapsettomuustarina alkaa jo vuodesta 2004. Kaikenkaikkiaan hoitoja ollaan tehty 2 inseminaatiota ja 4 icsiä.
Koskaan ei ole plussa pärähtänyt tikkuun. Alkioita aina saatu vähän. Viime hoidosta saatiin ensimmäinen pakkasukko joka nyt keskiviikkona siirrettiin. Nyt siis pp2!
Alkio oli siirrettäessä 4 solunen ja 2 luokkainen..ja mikä tässä nyt mietityttääkin, kun alkio sulatettiin jo tiistaina jolloin oli jakaantunut kolmosesta neloseksi ja keskiviikkona siirrettiin nelosena. Ei ollut siis vuorokaudessa jakaantunut eteenpäin..
Liekkö tuhoon tuomittu koko yritys. Mieli on kyllä matala: /

Ihanan sitkeitä sissejä ootte kyllä kaikki ja huh kun helpotti kun sain vähän purkaantua!!
 
Onnea Katjuska! Ja kaikki muutkin plussanneet :heart:

Tervetuloa AnnaD ja Vanessa-80 joukkoon!

ON:Tänään olin alkionsiirrossa, yksi nelisoluinen siirrettiin, pakkaseen laitettiin 7. Lopuissa oli monitumaisuutta eli muutama meni roskiin.. Mutta nyt täytyy piinailla 21.3. saakka jolloin saa testin tehdä.

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Ihanaa kuulla plussa uutisia, niitä todella kaipaa.
Onnea hurjasti plussanneille!! =)
Ja isot pahoittelut neganneille. Yyh, aina niin kurjaa kuulla pettymyksistä.

Tänään kävin sitten ultrassa ja uusi käynti tuli maanantaille koska limis ei ollut tarpeeksi hyvä. Huomenna alkaa kuitenkin ovis testaus.
Vähän jännittää kun kaks alkiota mitkä samassa oljessa on niin kumpikaan ei ole top luokkaa, hyvä+ ja sit joku huonompi. Tuntuu että voiko ne onnistua jos kahdesta edellisestä top luokan alkiotkaan ei onnistunut.
Kertoileeko teille muuten lääkärit itse nuo moniko soluisia ne ovat jne. kun mun lääkäri ei kerro mistään mitään, välillä ihan ärsyttää kun ite pitäs kaikki tiedot kaivaa.
Täältä palstalta oon oppinut oikeestaan kaiken kun ei mun lääkäri ylimääräisiä höpise.
 
Plussanneille oikein paljon onnea. :)

Piinailijoille tsemppiä ja plussatuulia. :)

ON: Tänään oli sitten vihdoin se ultra. Ärsyttää, kun kierrot vaihtelevat koko ajan. Viime kierrossa sain erittäin selvän positiivisen tuloksen ovulaatiotestiin jo kp 13, mutta vaikka tänään oli kp 12, ei ultrassa näkynyt vielä ovulaatiosta mitään merkkejä. Tein tänään jo ovulaatiotestin, koska luulin, että ovulaatio olisi jo lähellä, mutta ei se sitten ole. Seuraavan testin tarvitsee tehdä vasta sunnuntaina. Kysyin siitä lugen ottamisesta, niin minulle sanottiin, että ne voi ottaa myös suun kautta, koska se vaikuttaa hyvin myös sitä kautta ja jos ottaa alakautta, niin silloin pitää maata puoli tuntia. Niin se vain vaihtelee hoitopaikasta riippuen noi ohjeet. Onneksi kuitenkaan haittaa vaikkei ota ihan 12 tunnin välein, joten jos siirtoon päästään, niin eiköhän tuo lugen ottaminen jotenkin järjesty. :)
 
Meg
syssy ja HalleB: Kiitti vastauksista, enpä taida sitten ottaa punaviiniä ollenkaan, hyvinhän sitä on pärjätty ilmankin tähän asti :LOL: Tosiaan mäkin olen ollut sumuttelusta asti ilman alkoholia ja olen lukenut että vilkastaa verenkiertoa tuo punaviini, tiedä sitten..

Saapa nähdä sit ensi viikolla ultrassa miten munikset kasvaa, mulle heti määrättiin 225 IU Fostimonia, viimeksi oli 150 IU ja muutaman kerran tuo isompi annos vain, jospa tulisi enemmän muniksia. Onkos täällä muita, joille on tuota Fostimon lääkettä määrätty? Harvoille vissiin..

Ihanaa täällä oli plussa uutisiakin tullut! Onnea heille ja :hug: neganneille!
 
Testasin aamulla kolme aivan puhdasta negaa. :( Olo on aika turta. Suru tulee varmasti myöhemmin. Tulipa ainakin omalla kohdalla todistettua sekin, että edes oireettomuus ei takaa raskautta. Kaikki järkevät apukeinot olivat käytössä tässä PAS:ssa - eipä auttanut. Alkiot taisivat olla liian huonoja.

Meillä vaihtuu nyt hoitopaikka julkiselle. Jos joku päivittelee listaa, niin kohdalleni voisi korjata:

syssy.........4 ICSI.............toukokuuu

Lähden nyt pitämään taukoa palstailusta. Palailen sitten taas, kun on ajankohtaisempaa.
 
Syystoive hieno saalis! Toivottavasti keskiviikolle selviää mahd. moni :heart:

nanniga voi harmi miten matala arvo:hug: Onhan se harmi, et joutuu aloittaa kaiken taas alusta, mut kyllähän minustakin tuo kiinnittymisyritys tuo toivoa. Meillä myös ekassa ICSI:ssä 5/10 tuli vaan yksi siirrettävä eikä edes yrittänyt kiinnittyä. Voimia sulle!

Tervetuloa Lo :flower: ja tsemppiä piinailuun!

virvatulia onnea kyytiläisestä ja pakkasukoista! :)

Vanessa ja Peppi toivottavasti PASsit onnistuvat..harmi Peppi, et kierto sekoilee just nyt.. : /

Laurella tsemppiä piinailuun!:)

Meg tuo alkoholi-asia on kaikkien itse harkittava, enkä oo mitenkään kamalan ehdoton asian suhteen. Mä oon sumuttelun menny silleen, et korkeintaan yksi pieni saunaolut vapaailtana ja kun pistokset alkaa niin testiin asti ( jos sinne asti päästään ) oon ihan ilman. :) Miehellä sama sääntö paitsi punktion jälkeen tehkööt mitä haluaa.

syssy mua jännitti hirveesti tulla kattoo sun tulosta ja voi ei! Miksi tää on näin vaikeeta? Oon pahoillani sun puolesta :hug:
 
Syssy Voimia sinne :hug:

Onhan se hyvä merkki että ainakin kiinnittymisyritystä on ollut. Turhaan varmaan maanantaina kokeisiin on mennä koska tätikin tekee tuloaan. Eniten pelottaa vaan ettei seuraavalla kerralla saada yhtään kyytiläistä, koska nytkin saatin vain yksi eikä pakkaseen yhtään. Noh, turha sitä nyt on etukäteen sitten murehtia. Toivon vaan, että seuraava hoito olisi jo huhtikuussa ja varmaan kolmas, jos toinenkin epäonnistuu niin menis sitten vasta syksyyn. Mäkin pidän nyt taukoa ja palailen kun on ajankohtaisempaa.

Tsemppiä kaikille tasapuolisesti :wave:
 
Voi syssy-kulta! Oon pahoillani :(
:hug: Voimia! Oisin niin kovasti toivonut että plussaat.

Kaikille uusille kovasti tervetuloa!!! :wave:
Olen tässä itse hengaillut enimmäkseen taustalla, mutta enköhän mä taas aktivoidu, kun tositoimiin taas ensi viikolla päästään Puregonin muodossa...
Toivottavasti kaikki saa voimia ja hyvää mieltä tästä keväisestä auringonpaisteesta, josta me ainakin saadaan nauttia :)

Lili
 
Testasin tänään vaikka maanantaina olisi oikea päivä, NEGA!! Nyyh...
Arvelinkin näin olevan koska rintojen "elämä" loppui, palautuivat raukat ihan majaviksi, joten eihän siinä sitten mitään epäselvää. Paskanakki, niin ällöän noita lugen tunkemisia ja valumisia pitkin reisiä että tuntuu epäreilulta koko rumba for nothing. Olenkin sittemmin syönyt liian monta suklaatuuttia suruuni ja taidan lähteä ostamaan lisää suklaata.
Meillä nyt taitaa sitten mennä passi johonkin huhtikuun loppuvaiheille, soitan ma Felicitakseen infoavat sieltä sitten lisää.

Kaikille piinailijoille oikein paljon onnistumisia, onnenhaleja näin etukäteen, positiivista mieltä ja armeliaisuutta itseään kohtaan! Olen niin hengessä mukana :)

Anna
 
Hei taas, tunkeudun kommentoimaan.. :D Onnittelut suuret plussanneille!!! ON se vaan ihanaa! Mizze, luin sydän kurkussa sun vaiheita, mutta onneksi kaikki on hyvin!
Alkoholista tulin tänne höpötteleen. Mä oon varmaan vastuuton, mutta tammikuun siirron jälkeen otin silloin tällöin lasin tai kaksi ja neljää päivää ennen plussaa oltiin hemmottelulomalla ja siellä otin surutta vähän enempikin. Ja kas kummaa, sillo se plussa tietty tuli! VÄittäväthän jotkut punaviinin puolustajat, ett se lisää kohdun verenkiertoo.. Siihen mä vetosin! No, plussan jälkeen mun ei oo ees tehnyt mieli juoda alkomahoolia. Mutta ittestä se oikeesti on kiinni ja omasta fiiliksestä!
 
Onnea Smirg:flower: :heart:
Viini pistää veren kiertämään! No, jos sitä vastuuttomuutta oikein ajattelee, niin eikös kaikki, jotka jättävät ehkäisyn pois ja ottavat sen jälkeen alkoa, ole vastuuttomia ;) Kyllä ne luomuplussaajat, jotka elävät elämää, eivätkä pelkästään vaahtoa lastentekoa, ehtivät parhaassa tapauksessa vetämään monet mykkärät, ennenkuin huomaavat olevansa raskaana. Ihan hyvällä omallatunnolla mäkin nautiskelin lasin viiniä viimelauantaina ruuan kyytipoikana. No tunnustan,tuntui silloin pieni pistos omassatunnossa, koska tunne plussasta oli jo silloin niin voimakas.
 
Onnea Katjuska-79! :flower:
Ja lukuisille piinailijoille paaaljon onnea, sekä positiivisia fiiliksiä! Ja positiivisia tuloksia tietysti :)

Ja AnnaD: pahoittelut!!! :( :hug:
Vielä se meidänkin vuoro tulee, uskotaan niin!!!

Itse oon ollut vähän - tai no itse asiassa paljon - pahoilla mielin, kun taas tuli lähipiiristä vauvauutinen. Kylläpäs se kirpaisi taas kovasti :'( Tietänette fiiliksen, toki olen iloinen heidän puolestaan, mutta tuntuu omasta puolesta niiiin surulliselta. Milloin me saadaan kokea sellainen onni??? Vai saadaanko milloinkaan...?! :( Pakko siihen on uskoa. Mutta toistaiseksi tuntuu siltä, että kaikki muut saa vauvoja paitsi me.

Sorry tällainen surkea vuodatus,
toivon muille parempia fiiliksiä!

Terveisin itsesäälissä piehtaroiva Lili
 
Niin tuttu tunne :( mieheni perheessä vuoden aikana tulee yleensä 2 vauvaa. nyt omalla siskollani laskettu aika toukokuussa, joten aina kirpasee uutiset. yritäppä sitten esittää että olet onnellinen hehidän puolesta vaikka oikeasti kateutta itsellä ainakin riittää :( nyt kuitenkin olen tottunut ajatukseen siskoni vauvasta ja olen aidosti onnellinen. eilen kokeilin vauvamahaa kun pieni siellä rymisteli, mukavia ääniä myös kuului. ehkä antaa hieman toivon kipinää itsellenikin :)


Onnea Katjuska-79! :flower:
Ja lukuisille piinailijoille paaaljon onnea, sekä positiivisia fiiliksiä! Ja positiivisia tuloksia tietysti :)

Ja AnnaD: pahoittelut!!! :( :hug:
Vielä se meidänkin vuoro tulee, uskotaan niin!!!

Itse oon ollut vähän - tai no itse asiassa paljon - pahoilla mielin, kun taas tuli lähipiiristä vauvauutinen. Kylläpäs se kirpaisi taas kovasti :'( Tietänette fiiliksen, toki olen iloinen heidän puolestaan, mutta tuntuu omasta puolesta niiiin surulliselta. Milloin me saadaan kokea sellainen onni??? Vai saadaanko milloinkaan...?! :( Pakko siihen on uskoa. Mutta toistaiseksi tuntuu siltä, että kaikki muut saa vauvoja paitsi me.

Sorry tällainen surkea vuodatus,
toivon muille parempia fiiliksiä!

Terveisin itsesäälissä piehtaroiva Lili
 
Meg
Tuohon alkoholi asiaan vielä, että en aio koskea alkoholiin, mutta olen muutaman alkoholittoman juonut, siis siideriä. Ihan ok.. Ajattelin että jos joskus ei pysty juomaan esim raskauden takia tai hoitojen takia, niin juo alkoholitonta sitten :hug:

Noihin toisten vauvauutisiin: Mun paras ystävä kerto mulle tammikuussa että hän on raskaana, itse asiassa mulle ei tullut yllätyksenä se, mutta olen aidosti iloinen hänen puolestaan kun hän kerto sen mulle reilusti ja tietää että yritämme lasta, joten ymmärsi vaikka aluksi järkytyksestä itkin, (vaikka kirjoitin että ei ollut yllätys, mut silti tuli järkytyksenä, siis en olis halunnut uskoa tms..) Varmaan olisin suuttunut jos olis piilotellut mahaa eikä olis kertonut. Tosin eipä sillä silloin näkynyt edes mahaa olevan, mutta tiiätte mitä yritän tässä selittää?! Nyt jopa kyselen siltä raskaudesta kaikkea ym. Eniten mua vauva asioissa v****taa se että kun joku kysyy että " aiotteko tehdä lisää lapsia" Tyhmä sana! Ja olishan se kiva itsekin päättää että "en enään, kyllä nämä kaksi riittää" mutta olisin niin tyytyväinen kun yksikin tulis!
 
Moikka kaikille!
Omaa napaa tulin päivittelemään, ja kyselemään teiltä paremmin tietäviltä... Eli puregonit aloitettiin keskiviikkona, annos 125 iui. Lääkäri sanoi, että minulla on pco-tyyppiset munasarjat, ja täytyy varoa hyperiä, siksi määräsi kuulemma pienen annoksen.. Minkä kokoisia annoksia muille on määrätty, onko tämä mun annos kovinkin pieni?
Entäs tämä pco-tyyppiset munasarjat, osaisiko joku selittää hiukan tälläiselle tavikselle yksinkertaisesti, että miten voi vaikuttaa hyperiin, ja mitä muutoinkin tarkoittaa (netistä etsin jo tietoa hiukan, mutten löytänyt, että miten voi vaikuttaa tuohon hyperiin).
Ja sitten, tänään on alamaha juilinut ilkeästi, onko ihan normaalia?
Kiitoksia, jos joku viitsii hiukan valaista tälläista tietämätöntä. Huomenna on kyllä onneksi ultra, mutta meidän lääkäri ei ole kovin puheliasta tyyppiä, ja tuntuu välillä, etten viitsi vaivata häntä typerillä kysymyksilläni..

Terveisin tietämätön paku
 
******************11- hoidot**********************


Syystoive..............1.ivf............................vk 9
Peppi1981..............2. icsi 2. pas.................maalisk.
Hopping................3.icsi............lyhyt. ..........maalisk.
Sintu74.................3.ivf...............................maalisk.
Avolavapaku...........1. Icsi............................vk 11
Pumppu.................1.ivf................................vk 11
BuBU......................1.ivf................................vk 11
Barbapörrö13........3. ivf/icsi.........................vk 12
Meg......................2.ivf.................................maalisk.
lapseton81.............1.ivf...............................maalisk.
HalleB...................2. icsi...............................maalisk.
AdAstra.................2. ivf/icsi……...................maalisk.
Lili_78....................4.icsi..............................maalisk.
Michele..................3.icsi 1. pas....................maalisk.
Huurre-80..............4.icsi..............................maalisk.
Vanessa-80............1.ivf. 2pas.......................maalisk.
carpalo...................1.ivf/icsi 1.pas...............maalis-huhtik.
kn071....................1.ivf................................vk 13
Joku_päivä.............3.ivf 1. pas.....................vk13-14
iinamiina................2.ivf................................vk 14
Hanskis..................2. ivf/icsi 1.pas................vk 14
Neela Naranja........2. ivf...............................vk 14
chidi......................1.icsi................................huhtik.
Barbarella...............1.ivf................................huhtik.
SaaraX..................4. ivf 1.pas ......................huhtik.
nanniga..................2.ivf................................huhtik.
AnnaD...................2.ivf 1.pas.......................huhtik.
Susirouva..............1. ivf...............................toukok.
Mequ....................1. ivf................................toukok.
Talvitaika..............1.ivf................................toukok.
Kevätkello..............1.ivf...............................toukok.
Milli81...................2. ivf 1.pas......................toukok.
syssy......................4.icsi.............................toukok.
iloksi......................1.ivf/icsi..........................kesäk.
tipetsu...................1.ivf.........................
Janttu-85...............3. ivf/icsi……............
sarina13................2. ivf.........................
MT79.....................2. icsi……….….............
nainen83................4.ivf.......................
MiukuMau...............2.icsi 1.pas……........
Mörkötys.................2.ivf/icsi................
-Nella.....................1.ivf 1.pas.............
kolmisin..................4. icsi..................
myy75.....................2.ivf......
Mansikkatyttö..........2.icsi 2.pas
fiia 69.....................3.ivf 2.pas ?
NormaJeane............1. ivf 1.pas
Mollamaija82............2.ivf....
millis1981...............1.ivf 2.pas..
Lady_Gigi................3. icsi 1.pas
futuremami.............3.icsi.......
batinka ................
Rebec....................

*****************Piinailijat************ ********

Nimimerkki...........hoito.…............alkiot...........PP.......testipv

Jessie82...........1.ivf..................1..............10.............10.3
Toivelintu.........1.ivf.................1.............6.............14.3
Heidh..............3. icsi pas...........1.............6.............
Garfield..........2.icsi 1.pas..........2..............5............
Punahilkka-75..2.ivf. 1.pas..........2.............5.........
Kaarne...........1.ivf 1. pas..........1...............4............16.3
Lo...................4.icsi 1.pas........1..............4.............
toivorikas-72...4.icsi:n 1.pas.......1.............3............17.3
Laurella...............3.ivf............1...............2...........
virvatulia.............1.icsi............1...............2..........

****************:heart:plussanneet:heart:*********************

Nimimerkki...............hoito...........alkiot.........testi...........PP

Smirg..................1.ivf 1.pas...........:heart:...........vt/130.......13
Mizze77..............1.ivf...................:heart:. .........vt/194.......12
kaz......................luomu................:heart:...........kt.........
Annuli-81............. 2.icsi................:heart:...........vt/43........11
sydänmaalakka......2.ivf.................:heart:............kt............14
UnelmaSirpaLeena...luomu..............:heart:.............kt...
Jenna-76...............3. csi..............:heart::heart:..........kt..
Katjuska-79............1.ivf...............:heart::heart:..........kt.
 
Viimeksi muokattu:
Eipä täältä näköjään poiskaan osaa pysyä :ashamed:

Kiitos tuesta, ihana palsta!

Tilanne saatu nollattua vkl aikana.. mässätty kunnolla, käyty shoppailemassa ja otettu vähän viiniä kun ei oo kyytiläistä "haitolla".
Edelleen harmittaa kun siirtoon ei päästy, mut pitää varmaan luottaa lääkäreihin ettei top-alkiota kannattanut "tuhlata" kun kohdussa ei ollu otolliset olosuhteet.


Tsemppiä kaikille! Ihanaa että plussalista vaan pitenee :heart:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä