11/08 masunkasvattajien murut *syyskuussa*

Jatkoja marraskuun masunkasvattajat la:t 1-15.11.2008- pinosta tuolta odotuspuolelta!
Uudet kirjoittelijat ovat myös tervetulleita!


08.10.2008
Keiju (rv36+0) klo. 10.36 poika, 2640g ja 47cm, py 33,5cm (poika 10/04), Kuopiosta

10.10.2008
lonelylily (rv36+3) poika, 3590g ja 50cm (lapset 02,03 ja 06 ), p-savosta

14.10.2008
Hari Mao (rv35+5 ) klo. 13.01 tyttö, 2500g ja , py 33,5cm
¨¨¨¨¨¨¨¨klo. 13.35 poika 2740g, py 33cm (pojat 08/02 ja 11/03) Tampereelta

16.10.2008
Luminka (rv37+5) tyttö, 2870g ja 48cm (tyttö 07)

20.10.2008
maikki79 (rv37+2) klo.3.41 poika, 4085g ja 52cm, Kuopiosta

22.10.2008
helmi79 klo.01.13 poika, 4000g ja 51cm (poika04)

24.10.2008
JennyAdelina (rv37+4) klo.13.30 tyttö, 3190g ja 48cm
korppinen(rv38+5) poika 4240g ja 53,5cm, py 36cm

25.10.2008
KuuttiPieni poika, 3760g ja 51cm

02.11.2008
sarppav (rv40+1) poika, 3495g ja 49cm, pk-seutu
daya (rv 39+6) klo1.13 tyttö, 3190g ja 49cm
Kuunkulta (rv39+1) klo.18.54 poika, 3260g ja 53cm

03.11.2008
Tanjuska2 (rv 39+1) klo 23.00 tyttö, 3515g ja 49,5cm
Yamini poika, 3485g ja 50cm

04.11.2008
Rinzessa klo.08.15 poika, 3160g ja 49cm, py 34cm
Hopeakaisla tyttö, 51cm ja 3255g

05.11.2009
Pipsa-Peppiina, tyttö 3260g ja 48cm

06.11.2008
Möökö89 (rv40+0) klo.11.40 tyttö, 2970g ja 45cm

07.11.2008
Anzkuli klo.2.18 poika, 3850g ja 50cm, (poika 03/06), Joensuusta
äityliini76 klo.16.53 poika, 3215g ja 49,5cm (poika 13v, tyttö 10v ) Haukiputaalta
Maotao klo.17.59 tyttö, 4075g ja 53cm
Apilanirppu (rv39+5) klo 02.48 poika 3740g ja 52,5 cm

08.11.2008
hansu73 (rv39+6) klo.11.29 poika, 3470 ja 50cm, (poika -94, tyttö -95) Vantaa
maxi(rv40+1) klo.22.29 tyttö, 3420g ja 51cm, py 35cm
mammukka75 (rv39+2) tyttö, 3540g ja 50cm
CitrusHeights tyttö, 3635g ja 50cm

09.11.2008
annaN poika, 2640g ja 48cm

10.11.2008
Red Dragon (rv41+1) klo.11.55 tyttö, 3990g ja 51cm, py 38cm
reginarento klo.22.15 tyttö, 3630g ja 51cm
manna- (rv 40+19 klo.7.55 tyttö, 3435g ja 50cm, py 34cm
Dara-81 (rv40+2) klo.15.53 tyttö, 3430g ja 50cm, py 35 (tyttö 01), Naantalista

11.11.2008
paula83 klo.19.39 poika, 4010g ja 50cm, py 36,5cm
Mailou (rv41+0)klo.6.45 poika, 3675g ja 51,5cm
maitooo tyttö, 3900g ja 51cm (pojat 04 ja 06 )
leofis klo.3.15 poika, 4180g ja 51cm
yermasoya (rv40+6) klo.12.58 tyttö, 4115g ja 52cm, py 35cm

12.11.2008
maarias (rv41) poika, 54cm ja 4410g, (tyttö 07/00, poika 01/03) Tuusula

13.11.2008
Tuutikki73 (rv41+3) klo.21.05 tyttö, 3135g ja 49cm, py 35cm

14.11.2008
iru (rv41+4) klo.14.10 poika, 3820g ja 53cm, Haukiputaalta
MissKitty tyttö

15.11.2008
kutmula klo.10.54, tyttö 4140g ja 52cm

18.11.2008
HotCoffee (rv41+5) klo.21.56 tyttö, 4650g ja 54cm, py 38cm, (poika03) Vantaa
Sanse (rv40+3) klo.11.52, poika 4690g ja 54cm, py 36,5cm, (poika 01/01, tyttö 09/03) Turku

19.11.2008
äiti88 klo.04.24 poika, 4630g ja 53cm, py 37,5cm
merval klo.8.03 poika, 3730g ja 52cm, py 36cm
Pikkuvarvas (rv39+2)klo. 00.51 poika, 2770g ja 47cm

20.11.2008
pyörikki tyttö 2435g ja 49cm, Helsingistä
Cattus tyttö, 3165g ja 50cm, Oulusta

21.11.2008
noonie(rv42+2) klo 04.56 poika, 3550g ja 51cm , py 36cm, Helsingistä

22.11.2008
Mainanna (rv41+6) klo.09.07 poika, 3640g ja 50,5cm Ylöjärveltä

23.11.2008
Debi poika

28.11.2009
jossu09 poika, Oulusta

30.11.08
tietämätön (rv 42+2) klo.18.01 tyttö, 3200g ja 49cm, py 34,5cm
pp79 (rv42+1) poika, 3650g ja 50cm, py 36cm, tyttö 05/02) pk-seutu


Odotusajan keskustelut:http://kaksplus.fi/keskustelu/t1217904#m13194420
Aikaisemmat keskustelut:
Marraskuu:http://kaksplus.fi/keskustelu/t1226798
joulukuu:http://kaksplus.fi/keskustelu/t1248105
tammikuu:http://kaksplus.fi/keskustelu/t1277262
helmikuu:http://kaksplus.fi/keskustelu/t1310083
maaliskuu:http://kaksplus.fi/keskustelu/t1337075
huhtikuu:http://kaksplus.fi/keskustelu/t1368532
toukokuu:http://kaksplus.fi/keskustelu/t1397315
kesäkuu:http://kaksplus.fi/keskustelu/t1427407
heinäkuu:http://kaksplus.fi/keskustelu/t1452235
elokuu:http://kaksplus.fi/keskustelu/t1478103
 
Siis miten ihmeessä voi olla jo syyskuu! Ja kohta nää pienet ovat jo vuoden vanhoja :snotty:

Meillä meni päivä mummoillessa. Kävin eka tyttöjen kanssa mun porukoilla, sieltä lähdettiin viideltä ajaa takas kun miehen vanhemmat olivat tulleet käymään!
Huomenna esikoinen saa poikaystävänsä kylään leikkimään.
Sit alkais olla jo meikäläisellä aika aloittaa pakkaaminen |O Viikoks tavaraa mukaan, onneks mökistä löytyy pyykinpesukone et saa välillä pyöräyttää likaiset pois.

Eipä täs muuta...
 
kiitokset taas luminkalle pinosta:flower:

jeee oon ihan innoissani taas syksystä vaikka ajan kuluminen hirvittää ja tuleva hoitovapaan loppuminen ja töihinpaluu..argh

vilho teki taas yllärit,nukahti seiskan jälkeen (luultiin että ottaa vaan pikku torkut niinkuin useesti iltaisin tekee, ja jatkaa sit iltapuuron jälkeen menojaan vielä jonkun aikaa) ja nukkuu edelleen!! jäi iltapuurot ja maidot syömättä.."innolla" odotan millainen yö tulee, jaksaakohan nukkua aamuun asti. vähän epäilen.

äh, en haluais millään alkaa niitä hoitopaikkoja selvittelemään ja hakemaan, haluisin olla tuon muksun kanssa vielä keväälläkin kotona :/ mutta taloudellinen tilanne varmaan pakottaa mut töihin vuoden alusta. koitetaan nyt vielä sumplia jos jotenkin sais venyteltyä hoitovapaata vielä kevään ajalle....

äh kello on jo vaikka mitä,nyt nukkuun!
 
Nopea aamun heipatus.

Luminka, kiitos kun jaksat tehdä pinoja. Pienen ihmisen kansanterveystyötä parhaimmillaan! :flower:

Oskari pian jo kävelee, mutta Wilma ei tee elettäkään liikkumiseen. Ärsyttää, vaikkei sais. Ja huolettaa, eikö se opi koskaan? Mutta, Artturi aikanaan alkoi konttaamaan myöhään kanssa. Mutta kun toivois niin kovasti että tekis edes jotain liikkeitä sinne päin...

Jospa palstan taika toteutuisi ja kun asiasta valittaa niin se toteutuu :D

Mutta nyt toivotan HYVÄÄ SYYSKUUTA kaikille ihanille!

HM sekä Lattiapötkö ja Duracell-pupu, 10,5 kk
 
kiitos luminkalle pinosta! :)

täällä on valvottu melkein koko yö kun Maya tuli eilen illalla yhtäkkiä kipeeks. Ressukka ei saanut kunnolla hengitettyä (tutti vaikeutti hengitystä kun nenä on ihan tukossa) ja on yskinyt koko yön.

Mulla ollut muutenkin eilen kamala päivä kun tuli inhottava riita siskon kanssa, jota en nyt tiedä miten päin lähteä selvittelemään.... meillä ei mee ihan yksiin mielipiteet lastenkasvatuksesta ja loukkaannuin kun eilen sanoi mulle tosi kovasti ja sit ite sanoin perään ja äh ärsyttää koko homma kun nyt se kuitenkin jää vaivaamaan tosi pitkäks ajaks (yritin jo pyydellä omaa käytöstäni anteeks, muttei oikein onnistunut rauhan teko)

No joo, tarpeeks siitä.

MaoTao, mä en oo tehnyt ikinä luumupiirakkaa, mutta viime viikolla meillä oli kauheesti luumua ja tein niistä illalliseks sellaisen marokkolaisen kana ruoan johon tulee luumuja.... mutta siitä tuskin on apua sun hätään.

Ai niin ja PALJON ONNEA maotao!!!
Sulla on tänään syntymäpäivä, eikö niin?!

ja minä lähden tästä sairaan lapsen hoitoon... tekis kyllä mieli nukkumaan |O
 
kiitos luminka syyspinosta!! :heart:

manna...noi riidat on ikäviä, niin kauan kunnes saa setvittyä. Toivottavasti asioista pääsette puhuun ja sopuun :hug:
niin ja pikaista paranemista pikkuiselle!

Tänään tulee pph:n ohjaaja katsastaan meidän kotia. Eli jonkinlaista raivausta ja siivousta taas tiedossa!!
Esikoinen aloittaa tänään temppukoulun. :D
Ja sitten pitää pakkailla, to-pe aamuyöllä lähdetään tallinnaan lomaileen ja sunnuntaina takas. Ihan koko perheellä mennään.
Sitten se onkin kukkaronnyörit suljettava, kunnes/jos saisi jotain lisätuloo hoitolapsista. =)

mukavaa syyskuuta kaikille ja syksyä, mäkin tykkään syksystä!! tunnelmaa, pimeitä iltoja, kynttilöitä...
 
kiitos uudesta pinosta jälleen kerran =)

Sikainfluenssaa en pelkää mutta mietityttää se

hampaiden narskutusta
ei ole

osaa laskeutua seisomasta

kävely sujuu aina paremmi, pienii matkoi. kengät jalassa pitäs harjotella ku ei oikee hallitse =/ johtuu varmaa siitäki että pitää olla kokoa isommat kengät että saa kii ku on nii leveä jalka. ja tietty harjottelun puutteesta.

ruokalakkoilua on vähän väliä =/

Onni alottaa päiväkodissa 1.10 50%:na, tuli vähä yllättäin ku paikkoja ei ensin ollu, eilen vein paprut ja laitin tarveen vuoden alusta ni soitti perää et paikka aukes ja vois alottaa jo lokakuussa.

Tänää eka päivä työharjottelua, iltavuoro. Eile alotin prismassa joten kiirusta on alkukuu ku molemmat päällekäin, laskin että 10 päivää tulee yht, harjottelua ja töitä, ihan putkeen.
Maanantaina kävin esittelee lopputyön suunhoidosta ja sekin on nyt takana, enää harjottelu ja näyttö =)
 
Kiitos Luminka pinosta :flower:

Me oltiin eilen ensimmäistä kertaa äiti-vauvajumpassa. Jumppaamisesta vaan ei meinannut tulla mitään, kun Leo ei jaksanut pysyä mun kanssa samalla jumppamatolla, vaan tutki salin joka nurkan hyvin huolella :D Ajattelinkin, että pitäis varmaan siirtyä 1-2 vuotiaitten ryhmään :)

Toisaalta taas ihanaa pikku hiljaa siirtyä ihan oikeaan arkeen, mutta toisaalta taas vähän jänskättää, miten se töihin paluu ja hoito alkaa sujumaan. Ja mitä jos sitten on vielä kovin huonoja öitä, niin miten jaksaa töissä... Onneksi joillain jo arki koittamassa, niin voitte sitten kertoa, miten hommat lähteneet pyörimään!

Meillä Leo on viime päivinä ollut todella kiukkuinen ja takertuvainen. En tiedä onko tulossa olevat hampaat kiukuttaneet vai tuo inhottava räkätauti. Koko ajan pitäis olla liikkeessä joko rattailla tai autolla, niin sitten ukkeli olis hiljaa. Itse mieluummin puuhastelisin päivällä kotihommia.
 
Kiitokset pinosta jälleen!! :)

Meillä on ollu ihan kauhee päivä esikoisen kans. Heti aamusta alkoi se vimmaaminen ja testaaminen. Perhekerhossa käytiin (ensin hän sinne halus, sit ei halunnu kun lähettiin ja sit taas halus kun oltiin kotiin lähössä...). Itellä oli ihan kivaa nähdä mammatuttuja taas kesän jälkeen ja leevikin oli mielissään tutkimassa uusia leluja. Mutta voi huh... tämmösiä päiviä ei vaan tarviis olla ollenka. Toivottavasti huomenna paremmalla sykkeellä...
 
Kiitoksia uudesta pinosta! =) Tuskin taas ehti tajutakaan, että kuukausi vaihtui! Huhhuh, hirmusta kyytiä aika kuluu ja tosiaan näillä "pienokaisilla" vuoden rajapyykki senkun lähestyy! Mä en oo oikein syksyihmisiä.. Siis semmonen kuulas, aurinkoinen, raikas ilma ja ruskamaisema on ihan jees, mut se taukoamaton sade ja harmaus noup!!

Sikainfluenssaa en stressaa, kun sitä kerta verrataan tavallisen influenssan veroseks. Mut tietty, jos se omaan perheeseen napsahtaa, niin kyllä sitten kuitenkin varmaan rupee hermostuttamaan! :D

Maustamatonta jogurttia ollaan nyt viikon verran maisteltu semmonen 1-2 rkl kerrallaan ja ehkä tänään ja eilen lorahti marjojen joukkoon jo lähemmäs desi. Ei oo kummempia/havaittavia oireita ilmennyt, joten jatketaan treenejä ja maistellaan muitakin hapanmaitotuotteita enenevässä määrin.
Onko moni jo antanut kananmunaa? Ootko keitetystä munasta raastanut vai miten annoit? Meillä sitä ei oo vielä kokeiltu kun sen kalan kanssa meni miten meni, mut kaipa sitäkin voisi vähitellen kokeilla.

Uhmailua, itsepäisyyttä ja raivareita täälläkin koetaan.. Pinna hällä palaa kun jotain juttua ei saa tai johonkin paikkaan menemistä kielletään! Oikein sellasta taaksepäin heittäytymistä (onneks on silloin yleensä sylissä ettei kalauta päätään lattiaan tms) harrastaa.. Välillä kyllä äiskänkin hermoja koetellaan ja kovasti, kun paksupää ei millään usko ja tottele, vaan vänkää jonkun kielletyn asian perään.

Toi neiti kun ei oikein mitään sanoja vielä sano, niin sit se muka "osaa" sanoa ei ja en. On sattunut monta kertaa tän tapasia huvittavia tilanteita, kuten että tytöltä kysytään: lähdetkö nukkumaan? Tyttö vastaa siihen, että en! :LOL:

Ukolla on huomisiltaan asti kestävä ns. työmatka.. Kerpele, purjehtimaan menivät! :eek:
Tyttö on päikkäreillä ja vähän tuntuis, että itseäkin vähän väsyttäis, mut noinkohan sitä nukahtais?! Ehkä sohvalle jonkin nauhotetun ohjelman ääreen..
 
mulla on taas ahkeran palstailun kausi meneillään näköjään :)

kananmunaa olen antanut Mayalle niin, että ensin yhtenä päivänä annoin keitetystä kananmunasta keltuaista (ihan pikku palasina sillee vaan, kun tykkää muutenkin syödä omin käsin sormiruokaa) ja kun siitä ei tullut mitään oireita annoin toisena päivänä samalla lailla valkuaista, eikä siihenkään reagoinut. Ainakin näin oli ohjeistettu, että ensin keltuaista kun valkuainen on ylensä herkemmin allergisoivaa.

tähän asti ainoa josta on tullut ihottumaa, tai punaisia täpliä poskiin, on ollut herneet. Olinkin ensin luullut että oli kalalle allerginen, mutta sitten kun annoin liharuokaa jossa oli herneitä tajusin että kalaruoassakin se mikä aiheutti reaktiot olikin herneet, eikä kala. Muuta allergiaa en ole ainakaan huomannut vielä...

KYSYMYS: Terveydenhoitaja neuvoi että antaisin Mayalle veteen sekoitettuna hunajaa!! Mutta eikö hunaja ole kiellettyä alle 1vuotialta? Sanoi että ei haittaa jos vanhemmat ei ole sille allergisia, mutta olin itse ymmärtänyt että se olisi silti kiellettyä näin pieniltä. Uskallanko seurata neuvoa???
 
Hunajasta; mä olen ainakin käsittänyt, että sitä ei saisi antaa alle 2-vuotiaille. Se on tietääkseni varsin allergisoivaa. En ehkä itse antaisi ainakaan alle 1-vuotiaille. Vaikka meilläkin syötetään mahdollisimman monipuolisesti kaikkea jo nyt, mutta tuo hunaja jää meillä kokeilematta toistaiseksi...
 
Meillä myös poika osoittaa omaa tahtoa ja osoittaa myös mieltään, jos ei saa tahtoaan läpi. Ruokailun yhteydessä välillä homma tahtoo mennä nokkamukilla leikkimiseksi ja suun avaaminen lusikalle unohtuu. Vaipanvaihto on yhtä korkkiruuviksi kiertymistä ja pakoon konttaamista, mutta hieman on auttanut, kun oon laulanut vaipanvaihtolaulua (Vauvan vaaka -levyltä) ja jumpannut jalkoja samalla. En tiedä onko tää liian "vauvamaista", mutta poika tykkää kovasti. Ilme ihan kirkastuu ja alkaa nauraa hykertää.

Kolme päivää paapan hoidossa on menneet Otsolla hyvin ja vielä pari jäljellä. Isäni on antanut muutamia hyviä neuvoja, mm. huomauttanut että hellalla pitää aina laittaa kasareiden ja paistinpannujen kahvat seinää kohti, ettei lapsi saa niistä kiinni (ja kuumaa ruokaa päällensä ).

Kokeilin uudelleen coolmax-sisustaisia kestovaippoja ja tällä kertaa ei tullut mitään punotusta. Voi olla että ekalla kerralla vaippa ei uutuuttaan imenyt mitään ja vaippa oli peppua vasten märkä (ja siksi peppu alkoi punottaa).

Meillä pitäisi alkaa aktiivisesti nyt ottaa uusia ruokia mukaan pojan ruokavalioon. Mm. maitotuotteiden aloitus on ihan jäissä, eikä kananmunaakaan ole kokeiltu uudelleen sen jälkeen kun joskus 6 kk kohdalla siitä tuli kauhea vatsakipu (tai sitten se oli samana päivänä annettu ananas). Hunajasta oon ollut siinä käsityksessä, että allergisoinnin lisäksi hunajassa voi olla raskasmetalleja tms., kun ei tiedä, missä kukissa ne mehiläiset käyvät.
 
HM: tiedän kyllä sinun turhautumisesi! Meillä tuo oli 9,5kk ennen kuin lähti ryömimään.
Eli Wilma ei siis yritä ottaa leluja kauempaa? Viihtyykö miten lattialla mahallaan vai istuuko mieluiten?
Meillä kun tuo likka oli ekaks täysin sylivauva, ei jäänyt ollenkaan lattialle.
Sit kun irroittautui minusta paremmin, saattoi jäädä jo lattialle kattelee leluja/siskonsa touhuja.
Pian oppi istumaan, ei halunnut olla mahallaan vaan alkoi kitistä ja itkee...
Istuin ite jonkin verran vieressä et sain jotenkin edes lattialla viihtymään.
Aloin laittaa lelut kauemmaksi että likan täytyi kuroitella kunnolla että ylettäisi ;) Lopulta KAUKOSÄÄDIN oli se juttu jonka perään lähti vetämään itteensä käsillään :D Ja samalla tyylillä jatkaa, tasavedoin! Välillä koittaa jaloilla potkaista vauhtia mutta käsien avulla etenee...

http://www.mesimestari.fi/hunajasivut/lapset.htm, neuvoloissa kans on muistuteltu tuosta. Niin kuin tuossa tekstissä lukee että on hätävaroittelut liioittelua.

Kananmunaa olen pari kertaa antanut pieniä määriä eikä ole tullut mitään.

Nyt en jaksakaan kirjoittaa enempää, väsyttämään alkaa jo |O
 
huomenta!!!
me herättiinkin tuossa kuuden maissa |O vaikka tein ostain taktisen tempun itseni kanssa, kun ens yönä olis 3 aikaa herätys (aamulaiva) niin pääsee ajoissa tänään nukkumaan.

Eilinen meni taas ens vuotta pohdittaessa. Mä en nyt kumminkaan laita hoitopaikka hakemuksia meneen ennenkuin kuuluu kuntalisästä, laitan sitten itse tarvittaessa yksityiselle hoitoon. Ja kyllä mä nyt meinaan hoitaa paperisodan valmiiksi, jotta mulla olisi sitten valmiudet ottaa niitä hoitolapsiA. Täällä vaan kovin tyhjää on hoitopaikoissa, sekä kunnalla että etenkin yksityisillä!! :/ Niin että ei taida hoitolasta löytyä ihan helpolla, pitää nyt tuttavapiirissä levittää sanaa...

Nyt meen kahvinkeittoon. oOTellaan kaveria poikineen kyläileen!!
 
Huomenia!

Luminka, Wilma viihtyy ihan hyvin lattialla, ja kurottelee leluja venyttämällä jalkojaan ja joskus saattaa hyljemäisesti jopa heijata itseensä eteenpäin. Sit kun asettelee istumaan niin tovin istuu, mutta ite ei nouse istumaan. Ja kun on hetken istua pönöttänyt niin ottaa kauheen vauhdin ja kupsahtaa selälleen. Ihan kerran, pari olen nähnyt että tekis jotain elkeitä että nostais takapuoltaan, mutta ei mitenkään joka päivä. Mutta toi kaukosäädin olikin hyvä vinkki, kumpikin nimittäin yrittää aina kovasti saada kakeja hyppysiinsä! Jospa se sitten tepsisi. Neiti kyllä kierii näppärästi paikasta toiseen, mutta ei kai se nyt aikuiseksi asti meinaa kierimällä liikkua???? :LOL:

No juu. Täällä kaksikko yrittää mennä ekoille unille. Jahka heräävät niin pitää lähteä kirjuuttaan papereita asunnosta ja tehdä markettikierros. Esikoisella tänään hammaslääkäri ja valokuvaus ja illalla pitäs vielä ottaa pojat ja naapurin tyttö ja mennä Hoploppiin... Siis kiire päivä.

Nyt meen pesulle. Mukavaa tossutorstaita (Kasperin sanonta )!

HM ja villi kaksikko
 
Nonniin, nyt ois sitte siivottu lattiat ja pölyt. Laitettu ekat pyykit pesuun ja entiset tyhjennetty naruilta. Seuraavaks ois varmaan pakkaushommaa! Ihana kyllä päästä viikoks pois kotiympyröistä =)

Tänään tulee vielä mun sisko käymään kylässä ja jossain vaiheessa pitäs kauppaanki selvitä. Meillä vaan ei oo nyt autoa, muuten ois voinu käydä jo aamupäivällä.

Nyt tuo pieni neiti kiukkuaa lattialla. Sillä on mennyt hermot äippään kun koko aamun vaan siivos eikä ennättänyt ottaa jaloista kiinni edes :D Kovasti koitti perässä tulla joka paikkaan...
 
Moi!
Luminkalle kiitos uudesta pinosta =) Unikoulusta on ollu keskustelua, no meillä on 4 yötä ollu uni koulu pojalla ja tosi hienosti on mennyt. Poika siis vaati 3-4 kertaa yöllä maitopulloa ja neuvolassa neuvoivat lopettamaan sen. Eka yönä poika huusi n. puoli tuntia ja sen jälkeen nukkui hyvin, seuraavat yöt ovat menneet pienellä kitinällä ja tutin suuhun laittamisella on poika jatkanut vaan unia, olen ollut todella ihmeissäni, miten helpolla me päästiinkään pois yösyönneistä...I`m Happy!! :heart:
Hampaitakin meillä poika narskutteli silloin ku hampaat puhkesivat, nyt on 8 hammasta =)
Olli kävelee nyt tukea vasten ja on oppinut tanssimaan, aina ku tulee vaikka mainos tvstä ni alkaa tanssia, siis seisoo tukea vasten ja tanssii =)
Huomenna mennään eka kertaa avoimeen päiväkotiin, toivottavasti Irukin sinne ilmestyy ;)
tässäpä vähän kuulumisia,nyt tarvii taas mennä :wave:
 
mukavaa reissua Helmin ja Luminkan perheille =)

ei oo oikein kerenny palstailla, lukemassa olen käynyt mut tuntuu ettei ole oikein ollut mitää kirjoiteltavaa.

Leevillä on nyt kahdeksas hammas puhennut ja jotenkin alkaa olla jo tosi iso poika, ei oo enää vauva enää. Reilu kuukaus niin täyttää vuoden =)

Mut nyt tarvii taas mennä puuro hommiin
 
Miten ihmeessä saa vauvakuumeen pois :ashamed:
Mä näen kaupungilla kaikilla ihania vauvamasuja, moni tuttu ja kaveri ovat tulleet vasta raskaiksi....

Mieshän ei enään kolmatta tahdo. Ja kun järki sanoo itellekin että ei. Ainakaan vielä :p Juuri olen myynyt vauva-ajan tavaroita ja vaatteita pois, kaikki äitiys/imetysvaatteet...
Eikä meidän autoon mahtuisi, pitäisi isompi asuntokin hommata, miehellä ei ole varmuutta töiden jatkumisesta... ym...

Ja joskus pitäisi jokatapauksess lopettaa lasten tekeminen. Kaksi on se sopiva määrä, on molemmille "omat sylit", mummolaan voi viedä kaksi mut kolme vois olla jo liikaa :D
Kummasti vaan ne vauva-aikojen pätkityt yöt ovat unohtuneet, raskausvaivoista puhumattakaan..
Silti olisi ihana saada se masu, ja jopa synnyttää ja saada se uusi perheenjäsen :heart:
Toki voinhan tässä vaan haaveilla, mut kade olen muille jotka voivat edes alkaa yrittään vauvaa :snotty:

Niin ja juuri oltaisiin saatu tää pienin niin isoksi että voidaan miehen kanssa käydä kaksin jossain (kuten lauantaina lähdetään yöksi pois kotoa)... Sit taas alkaisi kaikki alusta.
Ja tuntuu että näiden kahdenkin kanssa on tarpeeksi kestämistä, hajoaisiko pää jos tähän vielä raskausväsymykset jne laitettais päälle :|

Voi tätä oloa, jospa tää tästä ohi menis :whistle: Parempi vaan ois mennä, niinhän tuo järki sanoo :D
 
Onnille tuli eka korvatulehus. Pitkittyneen flunssan vuoksi käytettii lääkärissä ja löyty. Jälkeenpäin aateltuna löyty muutamia oireita mitkä siihe voi yhdistää, ei vaan osannu arvata ku niitä on ollu ilman tulehustakin. Kuumetta ei oo ollu. Et jos en ois lääkäriaikaa tilannu viime viikolla ni ties kuin kaua tulehus ois siel saanu jyllätä
 
Luminka, mulla on ihan samanlaisia tuntemuksia. :heart: En oo kyllä ajatellut kolmen lapsen tilannetta noin dramaattisen ongelmallisena, mutta oot oikeassa että mummolaan vois jättää kaksi lasta suht kivuttomasti, mutta kolme alkaa olla jo sillä ja rajalla. Meillä toinen lapsi alkaa pian olla tervetullut, mutta ei vielä mitenkään aleta "yrittää".

Meillä oli vähän unikoulua tänään. Poika nukahti klo 20, mutta heräsi sitten klo 21, kun aloin pakkailla makkarissa huomista kokousmatkaa varten :headwall:. Muumutti ensin noin tunnin sängyssä "mammammam pappappap" ja pönötti seisomassa (kippasin välillä makuulle ja ignoorasin kun poika yritti naurattaa minua). Sitten poika alkoi itkeä ja ryömi ja möyri ihan väsyneenä sängyssä. Rauhoittui kun aina silittelin itkun alettua, mutta kun siirryin pois pinniksen ääreltä, pärähti takaisin itkemään. Lopulta istuin omalla sängyllä 1,5 metrin päässä pinniksestä ja siihen poika sitten nukahti. Ovella seisominen oli jo liian kaukana.

Mun isää (joka on siis edelleen meillä lapsenhoitajana) selvästi otti sydämestä ja kysyi vähän väliä, että mitä jos hän kävisi vähän pitämässä poikaa sylissä? Sanoin että ehdottomasti ei. Samoin sanoin ettei pojalla varmasti ole nälkä, kun vajaa 2 tuntia sitten söi ison lautasellisen puuroa ja pullollisen maitoa (joilla yleensä pärjää koko yön). Poika nukahti vasta vartti sitten, melkein 2 tuntia väsytystaistelua, huoh!
 

Yhteistyössä