11/08 masunkasvattajien murut *maaliskuussa*

Kauhee tätä imetysdementiaa... mun on jo kahdessa edellisessä viestissä pitänyt toivottaa uudet kirjoittelijat tervetulleeksi, mut en oo muistanu :ashamed: eli nyt kaikille yhteisesti tervetuloa mukaan joukkoon :flower: :D . Muutenkin tuntuu, että muisti pätkii välillä tosi pahasti, vaikka yleensä muistan "kaiken" (miehen sanoja lainatakseni) :whistle:

Meillä muuten oli toi kiinteiden aloitus sellainen, että silloin ryhtyi heräilemään 2 tunnin välein. Parin viikkoa sitä kesti. Nyt herätään taas "vaan" 2 kertaa syömään ja siihen väliin pari tutin laittoa. Eilen aloitin iltapuuron vellin sijasta, joten toivon, että se tuo vähän taas lisää jollakin aikavälillä tuota unta. Jäisi edes noi tutin laitot pois, kyllä tuon 2 kertaa syöttöä kestää...
Vaan hyvin sitä on jaksettu tätäkin tahtia. Onneksi ei enää ole (tai ei kai tätä ääneen saa sanoa) sitä tiheää heräämistä :whistle:

Päiväunet on kanssa menneet toisinaan ihan omituisiksi. Johtuu tosin siitä, että olemme olleet paljon reissussa. Ja unet katkonaista juuri päiväuni aikaan. Nyt poika on niillä pitkillä unilla, jotka yleensä alkaa puolen päivän aikaan. Nukkunut kohta 2 tuntia. Aiemmin päivällä nukkuin pari noin tunnin pätkää. Tänään ollut ihan ihmeen paljon päiväunta :/

Mua jotenkin eniten ärsyttää just toi tutin kanssa vemppaaminen |O . Oon niin monta kertaa kironnut koko kapistuksen, vaikka kyllä siitä meille oikeesti on tosi iso apu... Esikoinen kun ei ollenkaan syönyt tuttia, niin en oo tottunut tuon tutin kanssa pelaamaan.

Komppaa Luminkaa, Hansua ja HC:tä: Meilläkin yöt olleet viime aikoin tosi katkonaisia. Luulin kyllä että syynä on tuo tyttöä vaivannu flunssa, mutta kyllä se hällekin tuntuu maito maistuvan aina heräämisen yhteydessä, että liekö jotain tankkausta vaan. Tai voi myös olla, että on rytmi vähän kadoksissa, kun olemme koittaneet aikaistaa nukkumaanmenoa 22 --> 20 pikkuhiljaa. No aika hyvin on onnistunutkin, mutta illalla pitää sitten käydä laittaas tuttia välillä useemmin, kun ennen nukahti kuin tukki. Ja samalla ollaan satu vähän päiväunia lyhennettyä, kun ennen tyttö nukkui ihan hirveesti päivällä.

Tänään oltiin lääkärillä nk. U4-tarkastuksessa. Ihan oli tyttö ikäisen mukaisessa kehityksessä, lekuri kehui että hienosti tukee käsiin mahallaan, nosta pään mukana käsistä nostettaessa ja on kovin tarkkaavainen. Meillä on tosi kiva lääkäri :heart: Pituutta oli tytöllä (4kk ylihuomenen huomenna) 67 cm (3kk 64cm) ja painoa 8410 g (3kk 7650g), pää 43 cm. Hyvin kasvaa isopäisten jättiläisten käyrällä. Kiinteitä ei saa kuulemma näin pienille antaa. (En viittiny kertoa miten Suomessa... ) Rokotukset saatiin myös, reipas tyttö oli, pienen itkun päästi.

Lääkäri lähetti meidät myös fysioterpiaan tai en tiedä mille lie kallonkutistajalle, koska tytöllä on vino pää! Me sitten kotona viellä miehen kanssa ihmeteltiin sitä päätä, mutta ei se meidän silmiin eikä käsituntumallakaan vino ole :LOL: No kuulemma vauvat tykkää kovasti niistä "venytyksistä" joita siellä tehdään, joten otetaan huvin, urheilun ja hyvän mielen kannalta. Se on varmaan joku lääkärin sukulainen se päänsuoristaja... ;)

Ja viellä tervetuloa uusille omastakin puolestani!

maotao, ihanasti kirjoitettu!!! tuosta teidän lekurista...Teillä siellä taidetaan tosiaan olla hieman tarkempii kuin täällä =) mikä on U4-tutkimus? ultraääni? kuinka se tehtiin/toteuttettiin?

Tulin juuri ravintolasta. Oli kivaa, ihanaa, rentouttavaa...hyvä ruoka, parempi mieli!! Suosittelen kaikille. :D Muutama tuntikin pois kotoo, hyvän ystävän kera ja ruoan ääressä..mitä muuta sitä ihminen voi tarvita.

Niin, oon kanssa unohtanut toivottaa....UUDET, TERVETULOA!!!! :flower: :flower:

Meillä oli tänään 4 kk neuvola. Poika on kasvanut hyvin, mennään edelleen keskikäyrää painossa ja pituudessa yhtä alle keskikäyrän. Ja painon ja pituuden suhde edelleen lähes nolla-tasolla. Siis paino tänään 6480 g ja pituus 61,5 cm. Kirpultahan tämä tuntuu, kun katsoo osan teidän pienokaisia, kun painoa alkaa olemaan jo kahdeksan kiloa ja pituutta liki 70 cm.

Lääkärikään ei mitään sanonut, vaikk kuuli että kiinteitä on syöty jo 4 viikkoa ja nyt aloitetaan puurot. Sanoi vain, että jos lapselle se on ok, eikä ole ongelmia niin antaa mennä vaan.

Sarppa ja kirppu-jätkä (4 kk ja 2 päivää)

Tervetuloa myös pp79! =)

sarppa: musta kans tuntuu kirpulta tuo likka, 4kk painoi "vaan" 6190g! Ja kun näihin toisten vauvoihin vertaa, esikoinen se vasta vuoden ikäisenä onkin ollut kirppu! 8,2kg ja 72cm! Eli melkein samoja kokoja mitä täällä nelikuiset noin suurinpiirtein!

Ihanaa, molemmat tytöt nukkuvat =) Ja mahtavaa kun molemmat jäivät ekasta kerrasta kun sänkyyn vaan "heitettiin" :D Mut yö menee siitä edestä ähinöihin ihan varmasti.. Tosi positiivisella asenteella meikäläinen :LOL: Tuntuu sit paremmalta jos meneekin vähemmillä heräämisillä kun on taas varautunut pahempaan..

Voi pakko jotain kirjoittaa vaikka mies tulossa kotiin ja ruokaa pitäs laitella!

Mulla on kans kunnon imetysdementia ;) Töistä kyselivät jotain juttuja mistä ne löytäisi, ja täytyy sanoa että muisti pätki kuin turhapuron uunolla.. Useamman viestin sinne laitoin, kun aina tuli joku uus vaihtoehto jälkijunassa mieleen. Toivottavasti löytävät etsimänsä.

Kiitos Luminkalle kun laittoi raksuliinan tiedot etusivulle :flower:

Meillä on jo yli kaks kuukautta nukuttu 9 tuntia keskimäärin putkeen yössä, nukkumaan n.klo 20 ja aamulla syöttö klo 5-7 ja pienet nokoset päälle, joskus uus syöttö tai sit noustaan ylös. Päivät onki kivoja, ei juuri nukuta, paitsi tissi suussa toinen silmä auki koiranunta. Kun yritän livistää otteen herpaantuessa, eikös neiti havahdu ja loppase tissin takas sinne minne luonto sen loi! Ja illalla on alkanut itkun sijasta tulla kovaäänistä keskustelua purulelun kanssa, ja kuolaamista, yöpuku piti vaihtaa tänään uuteen juuri ennen sänkyyn menoa. Hampaat on tulollaan, vaikka ei mitään näykään. Anoppi antoi tuubin jotain puudutusainesalvaa, jota voisi laittaa ikeniin kun oikein kiusaavat, mutta en ole aikonut ihan helpolla sitä tehdä. En edes tiennyt että sellaista on olemassa.

Paljon olisi mielessä, mutta palailen huomenissa, toivottavasti löytyy hyvä rako että ehtii raapustaa. Hyvät yöt kaikille ja huomiseen :wave:

huomenta

Mulla oli sit eilen se oksutauti, heräsin viideltä aamulla ja kaikki tuli pihalle.Onneks ei olu pitkäkestoinen kun puolilta päivin alkoi olla jo ihan normi olo.

Pojatkin parina aamuna nukkuneet jo vaille sitsemään, itse on paljon pirteämpi siihen aikaan kun vaille kuusi.

Nyt aamutouhuille.... :wave:

huomenta ja tervetuloa uusille! :wave:

täällä yö meni vihdoinkin hyvin, no periaatteessa anyway. mulla flunssa alkaa hellittää, tosin vauvakerhoon ei kyllä mitään asiaa vieläkään.
Vilho nukahti illalla vähän myöhemmin kuin normaalisti, vasta joskus 22 maissa. Yön aikana jouduin varmaan kymmenen kertaa hyppäämään kääntelemässä poikaa. Jostain puol 5stä n. 6teen olikin aikasmoista ähellystä ja olinkin melki varma että poika herää syömään (viime öinä herännyt 4-5 aikoihin syömään), mutta kun sit kyllästyin ravaamiseen ja otin pojan viereeni,niin nukkuikin melkein puol kasiin! En tiedä sitten onks se siinä että ,meidän sänky on pehmeempi kuin pojan niin ei pääse samalla lailla riehumaan ja liikkumaan,kyllä nytkin yritystä oli. Itellä siis yö meni aika katkonaisesti mut joo siinä nyt ei mitään uutta ole.
Tosi kiva vaan että nyt taitaa sit mies tulla kipeeks...ihan hirveeeeeee kuorsaus koko yön ja valitteli kurkkuaan ja tukkosuutta,nice...

Tänään onkin menoja jo ilman tuota aamuista vauvakerhoakin, pitäis normaalien kauppareissujen lisäks käydä ekaa kertaa nyt sit hakemas tilaamani luomuvihannekset lähiekokaupasta, käydä piipahtaan luennolla ja sieltä juosta kokoukseen ja sit siittä vielä viettään iltaa työkavereiden kanssa. saas nähä miten toi miehen vointi sit sotkee kuvioita..hah,no jos minä kipeenä poikaa hoidan päivät pitkät niin pakkohan siltä nyt yks ilta on sujua,right..? :kieh: no joo, aamupuuhiin!

Huomenta! Jihaaa, meillä nukuttiin hyvin taas, 20-01...01-05...05-7.30.... jee! Näin jos jatkuu niin taas saa itekin olla pirteenä. Ihan olo kuin uudella ihmisellä.

Lähdempäs tästä postiin eBay-myydyt vauvanvatteet postittamaan ja loppupäivä kuluukin iloisesti paikallisissa büroissa hypäten, kun pitää laitta vihdoin nuo kaksoiskansalaisuuspaprut vetämään. Se on yhtä tuskaa istuskella niissä ja odottaa vuoron, inhoon odottamista.

Siitä vinopäästä piti viellä sanoa -ilmaisin itseäni huonosti- , että siis kyseessä on ihan perinteinen lattapää, eli vauvaa on ki liikaa pidetty toisella puolella ja siks se puoli päästä on "lattana". (Paitsi musta tytön pää on ihan hyvä... ittelläniki on lattapää ja ihan hyvin oon elämässä pärjäilly :D )

keiju, ompa teitä koeteltu taudeille liian kanssa...toivotaa että nyt ne ois ohi! :hug:

maotao, meidänkin pojalla..pojilla..ja poikien isillä on vähän lattanaa jossain kohdin päätä...esikoisella oli jo syntyessään takaa litampi, kuten isällään ja koko isän äidin puoleisella suvulla! Ei ole siis tullut muutenkuin perittynä. Ja tällä nuoremmalla on tuo vasen puoli aavistuksen littanampi kun aina kääntää nukkuessaan pään sille puolen vaikka ihan vastasyntyneenä vaihdoinkin pään puolta...

Mitäs meillä...esikoinen kuumeessa. Yö oli alkuunsa sillä yhtä hourimista ja hampaiden narskutusta, pahenee näemmä kuumeisena. Annoin sitten särkylääkkeen ja nukkui hyvin. Kuten myös pienempi nukkui tosi hyvin, kunhan viimein sain sen nukkuun. Heräs vasta aamulla syömään kuuden aikaan ja vielä ysiin nukuttiin.
Nyt onkin kotipäivä. Eikä tarvii esikoiselle ihmeemmin keksii tekemistä, kunhan piirretyt pyörii ja mehua kannan potilaalle. Reppana.

Nyt tekeen punttijumppaa ja venytteleen, niskat jumissa oikeen kunnolla. Pitäis hierojalle mennä....

Jes, meillä tais velli vähän auttaa nukkumiseen :D Puolet ja puolet laitoin korvikkeen kanssa, tyttö veti kaikki ja piti vähän lisääkin laittaa! Tänään saa sitten vellin vellinä ilman maitolantrinkeja =)
Eka pätkä oli jo 4h, seuraava 3h ja 2h jos ihan oikein muistan! Eli viime aikoihin nähden tosi hyvin!!!

Ja kummasti nyt aamu-unet maistuvat ulkona! Nukkunut jo 2,5h.. Johtuen tietty siitä että mun kaveri kävi tänään kylässä ja ois halunnut vauvankin nähdä :LOL: Viime kerrallakin neiti veti sikeitä koko vierailun ajan.... Tahtoi pysyä edelleen näkymättömissä :D

Esikoinen lähtee tunnin sisällä varmaan päikkäreille. Sit tuleekin mummo hakemaan yökylään! Kiva kun on nyt toinen turvaistuin niin voivat ottaa niiden autoon.
Ja sitten vauvan kanssa shoppailemaan... JEE!!! Yökkäreitä vauvalle, esikoiselle housuja, itselle housut jopa kahdet pitäis löytää...

Eipäs tässä nyt muuta tällä kertaa!

Helmi: niin on ja toivottavasti loppuvat pikkuhiljaa. Tänään kävin ite lääkärissä ku parin viikon ajan on noussu mahahapot suuhun ja rennie ei ole auttanut olleskaan.Ammuyöllä herää ku kurkkua polttaa jne. Sain sit refluksi lääkkeet. Kysyin samalla että onko vanhaa vaivaa kun muutama vuosi sit tekivät tähystyksen vatsaan ja sillon sanottiin että alkavaa vatsahaavaa mut tää lääkäri sano että selkeät löydökset ollu refluksi-tautiin, kiva joo.No lääkkeillä tää helpottaa, toivottavasti.

Mulla on syntymästä lähtien ollu vino pää, eli semmonen epäsymmetrinen. Mutta ei tuota kauheesti ees kuvissa huomaa ja nyt varsinki kun on tukka päässä (jota miulla ei vauvana ollu...) niin ei sitä huomaa ollenka. En tietäis jos en tietäis :D

Oi eilen käytiin kattomassa serkun kaksospoikia - neliviikkoisia. Voi hitsi kun olivat pikkuisia. Olivat vieläki pienempiä kuin leevi syntyessään! Sain samalla vietyä sinne pari kassillista vaatteita mitkä annan ja sit myytävätki pyys ottamaan mukaan ja osti sit neki kaikki. Jee! Taas pääs helposti kamppeista eroon! Ja tänään tuli viesti yheltä puistomammalta että toissapäivänä oli pojan saanu. :)

Mitäs muuta. Nuutilla oli mummolareissu menny tosi kivasti, vähän vasta aamulla oli sit ikävä tullu kun olivat jo ollu pukemassa kotiin lähtöä varten. Sitpä huliski eilen koko päivän kotona - vissiin vähän jotain energiapatoutumia jäi siltä reissulta! :D Meinas kyllä pinna palaa mammalla. Tänään on hieman samaa ollu ilmassa. Leeviki on ollu kiukkunen tänään. Onneks mennään illaks mummolaan, päästään valmiiseen pöytään syömään ja on muksuillekki taas vähän muutaki seuraa.

Miehellä alkaa työpäivystys huomenna. Eli viikon verran mie päivystän sit poikia enkä pääse minnekkä! Voi huh! Mammuttimarkkinoilla pitää kyllä käydä - molemmat pikkumiehet pitää ottaa mukaan. Tosi rentouttavaa varmaan... Mutta rahaahan tuo päivystys tietää - miehelle tosin. Mutta ollaan sovittu että päivystyksen jälkeen sit tehhään jotain kivaa koko perheellä ja isi koittaa sit nuutinki kans käydä vaikka uimassa tai hoplopissa. Ja mammaki saa sit vähän vapaata joku ilta! Sitä odotellessa...

Maotao ja helmi ja Anzkuli me liitymme myös tähän lättäpäiden kerhoon :D
Siis mun miehellä on lättäpää ja pojalla ihan samanlainen...voi olla jo vähän perittyä se littanampi pään malli, mutta nyt se on myös selvästi vinompi oikealta puolen, koska käänsi aina ihan vauvana sen pään nukkuessaan sinne puolella, vaikka käänneltiin kyljeltä toiselle. Hän ei tykkää yhtään nukkua enää vasemmalla kyljellä ja nyt jo osaa kääntyä niin kääntyy itse sille oikealle kyljelle. Ei sille lättänälle enää mitään voi, se on mikä on. Täytyy vaan toivoa, että rupeais tuo tukka kasvamaan kunnolla, niin sitä ei niin enää huomaa, kuin nyt kun on melkein kalju.

Nyt on päivän liikuntakiintiö täynnä. Aamulla kävin siellä synnytyksestäpalautumisjumpassa ja sitten sen jälkeen möyrin tuolla pihalla kukkapenkkejä siistimässä, kyllä tuntuu lihaksissa.
Ois niin kivaa kun pääsis vielä semmoiseen kesäkuntoon, et ilkeis rannalle bikineissä mennä....Eihän tuo maha enää semmoiseksi palaudu kuin ennen synnytystä höllyvää taikinaa vs. sixpack

Tajuton miten väsyttää!!
Kävin pari tuntia shoppailemassa.. Tällä kertaa jopa itsellenikin =) Housut, paita ja neuletakki. Alusvaatevarastoani vähän myös uusin.. Sit tytöille löysin ne mitä aiemmin kerroin ostavani, yökkärin ja housut. Lisäks kirpparilta esikoiselle 2 röntsihousut 1e/kpl!

Nyt meillä on enää pienin täällä hoidettavana, mummo haki esikoisen puoli kolmen aikaan.. Sinne lähti toinen reppu selässään :heart: Lauantaina ois tarkoitus vasta hakea, eiköhän se pärjää. Itestä vaan outoa nyt kun on hiljaista vauvan nukkuessa! Saa tehdä vähän omia juttuja ilman että isompi jaloissa roikkumassa. Saapi sit hänkin kunnolla huomiota mummolassa =)

Sauna lämpiää jo! Tänään herkkuja tiedossa, sipsejä kera dipin sekä karkkeja. Otetaan miehen kans kaikki irti kun voi syödä täällä ilman et salassa pitäs nameja napsia :whistle: B)

Huomenta

Täällä on noustu taas ihan kello hyvissä ajoin, ite heräsin taas viiden maissa kun mahaan koski ja kurkkua poltti.Pojat heräili sit kuuden maissa. Tänään olis tarkoitus aloittaa Leeville lihat, aamupäivälle liharuoka ja iltapäivälle sit kasvis/hedelmä. Maitoa menee 1000-1200ml/vrk yhden kasvis aterian lisäksi joten kokeillaan vähenisikö maito määrä tällä.

Viikonlopuksi ei ole oikein muita suunnitelmia kun että sunnuntaina pulkkamäkeen ja makkaran paistoon.

Meillä on ollu ihan kamala kiukkuaamu: molemmat pojat on kiukunnu ihan urakalla ja mie oon jotenki väsy. Vaikka ihan hyvin oon nukkunu, ihan vaan parilla pikkuherätyksellä on viime aikoina menny yöt. Mutta ihan silmät ristissä kulen. Ja nyt vielä ennakkoon väsyttää tää tuleva viikko kun on miehellä se päivystys.

Miun pitää nyt viikonloppunaki ulkoilut hoitaa. Yleensä mies on ulkoillu la ja su ja mie oon sit saanu käydä la rauhassa ruokakaupassa ja su tehä muita kotihommia. Nyt käytiin tänään poikien kans ruokaostoksilla (hitsi mikä homma vaikka ihan tuossa lähikaupassa vaan käytiin viikonlopuks ruokatarvikkeita). Mutta ei pidä ajatella liikaa, tekee vaan ne hommat mitä pitää tehä...

Mutta enpäs jaksa kirjotellakka, toisen kerran enemmän.

Huomenta!

Että väsyttää, nukuin ehkä kolmisen tuntia viime yönä ja aamusta olin poikien tarhalla koko koikkaroikan kanssa vielä jossain keskustelussa, joka loppuviimeksi oli ihan yhtä tyhjän kanssa. |O Turhaan olen siis herännyt kukonlaulun aikaan ja repinyt kaikki muksut sängystä ylös... kiva kiva. Meillä nyt siis Artturi ja Kasperi ovat kotona, Artturin eskari jäi nyt ns kesken, mutta mun mielestä on ihan päätöntä lähteä kauheen matkan päähän toista raijaamaan ja maksaa hirveä raha siitä. Opetan sitten jotain eskarijuttuja Artulle kotona. Nyt mieli helpottaa kun ei tarvi aamusin miettiä sitä tarhaanlähtöruljanssia!

--- Saikohan tuosta äskösestä kukaan mitään tolkkua, sekavasti kirjoitettu... ---

Keskiviikkona olin Wilman ja Oskarin kanssa siellä pneumokokkirokotetutkimuksessa. Me nyt päätettiin osallistua siihen, ja käynti oli ihan mukava. Lääkäri tutki pikkuiset, kehui terhakoiksi. Saivat piikit kankkuun (pienen protestin kera) ja otettiin nenänielunäyte. Ihan kiva käynti ja hienosti pikkuiset jaksoivat.

Kasperi haluaa keittoa, menen tekemään. Iloista maaliskuun alkua kaikille ja uusille tulokkaille myös minun puolesta tervetuloa!!! Täällä on ihan kevätilma. B)

Hm ja pienet ihmisenalut

moikka!
meillä on ollut vieraita aamusta saakka; kummipoika pian 7vee äitinsä kera, nopeesti vierähti aamu ja päivän puolelle. Nuo leikkivät tosi kivasti pojat keskenään ja äideillä riitti puheenaihetta, oikeen kiva oli pitkästä aikaa rupatella sen kanssa....suunniteltiin illanviettoa ym. :D ja ulkonakin auringossa reilu tunti seistiin..
Nyt ruokaa laittelen ja vauvelia viihdyttämään tästä pitää rientää. Jaksaa vain hetken aina olla tuossa jumppamatollaan itekseen, kun jo tylsistyy. Sylissä on ilmeisesti paljon kivempaa.

Ihanaa viikonloppu ja isi kotona!!! Pääsee ite lenkille, uimaan tms. Ja sunnuntaina on jäällä tapahtumaa, jonne mennnään..

HM, meille tuli kanssa tuohon rokotetutkimukseen kutsu taysiin, mutta oon niin laiska äiti, etten jaksa roudata sinne poikaa.. :ashamed: JOs oliskin rokotukset tuossa omassa neuvolassa.

jaa mutta nyt siis jumppaileen pikku-ukkelin kanssa...

no onpa sitkee flunssa kun vieläkin vaivaa..tosin tähän päälle hommasin sit pienoisen krapulankin,hyihyi... en mitenkään pitkään baarissa riekkunut, kotona olin jo puol 12 mutta kyllä sitä muutama olut tuli nautittua pitkästä aikaa :p

tänään ollaan koko perheen voimin vähän shoppailtu (ostin kaappiin pari purkkia Hippin porkkana-maissisosetta, pojalle paidan ja itselle intiaanilakua,nam), tavattu pojan kummisetää ja leikitty oikeen urakalla.

Vilho sai 3,5kk lahjaksi äsken isin ostaman Motörhead-bodyn (edessä lukee "everything louder than everything else") :heart: sopii oikeen hyvin kun on tuo raksu alkanut testailemaan äänihuuliaan aikas lailla

ja jeeee digiboxi haettiin huollosta :LOL:

me osallistutaan kanssa siihen pneumokokkirokotetutkimukseen,muistaakseni maanantaina olis sit piikin aika,jännittää jo vähän miten poika reagoi...

hauskaa viikonloppua kaikille!

Yhteistyössä