11/08 masunkasvattajien murut *loka-marraskuussa*

Okei, meidän tyttö ei kuulukaan riskiryhmään tuon possunuhan kohdalla. Kun on vasta astmaEPÄILYS... Pitää jatkaa miettimistä, nyt oo taas sen kannnalla etten laittas piikkiä...

Kausi-influenssarokotteen käyn laitattaa pienemmälle tiistaina. En taida samalla uskaltaa molemmille laittaa, jos ovat kiukkuja sitte samaan aikaan :kieh:

Huomenna lähetään käymään anoppilassa. Ei oo oikein mitään tekemistä ja sattuvat oleen just aamupäivän kotosalla =)

Tein päivällä porkkanaleipää piiiiitkästä aikaa :p 1½ leipää meni yhdeltä istumalta. Tuon takia en oo enää usein tehnyt, liikaa tulee vedettyä tuoreeltaan sen takia vaan et on hyvää...

Eipä taas muuta tällä erää =)
 
Luminka: Kiitos! Ne oli ihanat! :)

Meillä on neidin sydänultra 16.11, tänää tuli aika. Kontrolli nyt enne kouluikää. Ainoastaan Sallan kohalla mietin ja pähkäilen possurokotteen ottoa, jos siellä sydämessä vielä jotain on.
 
hhahah en nyt sentään vielä raskaana, ellei toi kierukka pahan kerran oo pettänyt :LOL: mutta en kyllä pistäis pahakseni vaikka olisinkin :)
tais olla joku alkusoitto tälle flunssalle tms.

raivostuttavaa kun taas joutuu yskiin, aivasteleen ja räkiin... :x

laitoin valituksen siitä vk-haalarista (ver de terre) mikä oltiin ostettu syyskuun loppupuolella, siitä neppari irtos ja kaikki jalkakumppareiden napit... ei oikeesti pitäis vaatteiden olla noin huonosti koottuja että kuukaudessa hajoo päälle. ja tuo ei oo ees ollut jokapäiväisessä käytössä kun oon sitä toppahaalariakin käyttänyt ... katotaan nyt mitä saan vastaukseks

ens viikolla pitää soitella neuvolaan Vilhon 1v.aikaa ja kysellä noista influenssa/H1N1-rokotteista ja sit vähän myös siitä kun tuo poika on koko ajan melkein nuhassa.

tänään käytiin naamiaisissa lähipuistossa, Vilho oli lohikäärme :D oli hauskaa,sai syödä maissinaksuja ja porkkanakarjalanpiirakkaa ja leikkiä lepakkomiesten, hämähäkkimiesten, luurankojen ja prinsessojen kanssa =)
tässä kuva liskopojasta:
 
Muut aina häipyy perheinensä viikonlopun viettoon ja mulla just sillon ois aikaa kirjotella täällä :D Varsinki tänään, kun mies lähti kaverin kolmekymppisiin jo aamulla ja en sanu ketään ees kaffeseuraks. Pari kertaa kävin tytön kans ulkona, markkinoilla ja ostelemassa kuusenhavuja, lahjan huomisille lastenkutsuille, parit valokuvakehykset, kaikkee muuta puoltarpeellista.

Tyttö simahti klo 19 ilman iltapuuroja, tietänee herätystä huomenna klo 6:00...

Noonie Hieno Halloween-puku Vilholla! Mitäs jos onkin kierukka pettäny? Mä jo ehdin luulla niin kerran (testasin jopa!), koska tosiaan oon naistenvaivoista kärsiny vaan kerran tytön syntymän jälkeen, lucky me ;)

Tänään olin m uuten 2nd hand-kaupassa ja ostin hienon toppapuvun tytölle 8 eurolla. Tosin on valkoinen ja mallia vauva eli "ei kuraan tämän kanssa", mutta aattelin että kakkospuvuksi vaunulenkille yms. Koko 86/92 oli ihan sopiva ja merkkiä impidimpi... empä tunnekaan ennalta kun noita impidimpin kestovaippoja.

Kirjotelkaas nyt joku jottain jos satutte istuun päätteellä :wave:
 
Maotao: täällä ollaan! =) Mies on vallannut koneen autopeleineen ja mä ny nappasin hänen työläppärin nettailuun. En kyllä yhtään tykkää käyttää tätä, näppäimet ihan tyhmät :(

Mua nyt suoraan sanottuna vit*ttaa Lumin kummivalinnat... Meil on kummitätinä mun ystävä, jonka kanssa ennen raskautta oltiin lähes päivittäin tekemisissä ja sit joskus puhuttiin kummijutuista ja lupasin jo ennen raskautta, että hänestä tulee seuraavan lapsen kummi. Hän sit sitä aina kyseli, et vieläkö on voimassa ja oli ihan innolla odottamassa meidän vauvauutisia. Sitte kun tulin raskaaksi, hän oli aivan onnessaan ja hehkutti miten ihanaa kun hänestä tulee kummi. Kun Lumi syntyi, innostus tais jotenkin lopahtaa...hän on käynyt varmaan kaksi kertaa Lumia katsomassa eikä ole soitellut tai mitään. Tuntuu vaan tosi kurjalta, kun olen monesti häntä pyytänyt kylään, mutta aina on jotain muuta. Oon nyt koittanut kutsua häntä Lumin synttäreille, mut ei ole mitään vastannut. Puhelimeen ei tänään vastannut, tais olla töissä eikä sit viittinyt takaisin soittaa. Mulla on itelläkin ikävä entistä hyvää ystävääni, asuttiin ennen lähekkäin niin tosiaan nähtiin melkein joka päivä. Mut ei me nytkään NIIN kaukana toisistamme asuta.
Kummisetä sit taas oli jo valmiiks tiedossa, et häntä ei varmaan paljon tule näkymään. Meillä oli tosi vaikeeta saada kummeja, suurin osa ei kuulu kirkkoon. Kummisetä nyt sitten ei pääse Lumin synttäreille, mut hänellä oli ihan hyvä syy. Tulee sitten käymään joku toinen päivä.
Sori meni nyt ihan valitukseksi, mut on vaan tosi kurja olo tosta tänään ollut :(
 
Tervehdys anoppilasta; olemme taas täällä vlopun vietossa.. Tyttö päikkäreillä ja ukko metsässä..

Taas vaihteeks tytöllä alkoi perjantaina räkä valumaan ja eilen oli vähän lämpöäkin. Tää on nyt kolmas kerta vajaan parin kk:n sisällä.. Vähän ihmetyttää mistä me noita räkätauteja imuroidaan mukaamme.. Huomenna ois rokoteklinikalla rokotukset; saas nähdä antaako ne tommoselle räkäselle mitään rokotuksia. Aion kuitenkin pyytää, että lääkäri siellä tarkistaa sekä korvat että keuhkot, ettei niissä mitään pöpöä jyllää. Itelläkin vähän kurkussa tuntuu omituiselta; toivottavasti silti jättäsin tämän sairastamiskerran väliin.

Perjantaina tulomatkalla käytiin sit tekemässä kesämökkikaupat! Nyt meillä on kesämökki Päijänteen rannalla!! :D Ent. omistajat tyhjentelevät tavaroitaan niin, että hallintaoikeudet saamme vasta ensi vloppuna. Tai itseasiassa he jättävät yllättävän paljon huonekalujaan sinne, joten päästään hyvin alkuun eikä ihan heti tarvi niitä miettiä. Anoppi on ihan täpinöissään ja oikeastaan kaikista eniten innoissaan mökin ostosta! Se ei millään malttais odottaa viikkoa, että pääsee katsomaan paikan päälle ja miettimään mitä kaikkea roinaa se sais nurkistaan raiattua sinne meidän "iloksi"... :$

Luminkalle marsipaaniaiheinen kysymys! :D Joo elikkäs tässä yks pvä ekstemporeena ostelin muutamanlaista marsipaania ja sitä fundeerasin, et kuinka paljon etukäteen niistä vois muovailla jotain juttuja kakun koristeeksi? Eikös niiden vähän pitäis kuivahtaa ekaks?? Tuo aikataulu näyttäs muodostuvan sen verran kiireiseksi, että mun täytys nuo marsipaanit askarrella ainakin viikkoa etukäteen; ei kait se oo liian aikasin? En kyllä oo koskaan aikasemmin marsipaanista mitään kokeillut, joten lopputulos voi olla aika surkea..

Juu, olipas Sansella ikävä ostosreissu! Voin kuvitella, että sitä yrjöä oli sit kans ihan joka paikassa! Meillä onneks noi oksentelut sattui kotioloissa, mut kyllä siinä vaatteita, mattoja ja sänkyä sotkeentui..

Minkälaisia isänpäivälahjoja teillä on tarkotus miehillenne hankkia? Mulla ei taas meinaa mielikuvitus riittää.. On hankittuna Wii'hin uus golfpeli, mut toisaalta haluisin antaa sen vasta jouluna.. Mut jos en kummempaa keksi, niin sillä kai mennään.. Ja taas tuli niin pirun herkkä fiilis, kun olin isänpäiväkorttia valitsemassa.. Äh, milloin tää herkkyys loppuu tai edes vähenee??? Aijoo, perjantaina luin autossa vauva-lehteä ja siitä jotain synnytysjuttua, niin eiköhän taas itkeä vollotettu.. :snotty:
 
yermasoya: Ei todellakaan ole liian aikaista! Marsipaanin kuivuminen vie 2-3 päivää jopa. Laita kannelliseen rasiaan kun ovat kuivia. Mä olen tehnyt useita viikkoja aiemmin, ihan kunnossa ovat olleet =)
Sellaisen vinkin annan: Jätä marsipaania pöydälle kuivahtamaan ehkä 30min ennen muovailua. Ei ole niin pehmeää kuin heti tuoreeltaan. Onnistuu paremmin =)

Mä neulon (yllätys ) miehelle isäinpäivän lahjaks paksut lapaset. Ois pitänyt alunperin tehdä fleecevuori (oon kerran aiemmin tehnyt ) mut en saanut onnistumaan ollenkaan :kieh: Joten kaksinkertaisella langalla, tulee ihan hyvä lämmöneristys =)

Tuosta neulomisesta mulle on tosin tullut ihan sikakipee peukalo :snotty: Pidin parin päivän tauon, nyt varovasti kokeilen... Ärsyttää kun ois vielä kolmet aikuisten villasukat tekemättä :kieh: Peukalo on muutenkin pienentynyt, oikein laiha tätänykyä :LOL: Ei oikein kärsi koneella pitkään kirjoittaa, alkaa repimään... Dääm...

Meillä muuten tyttö nousi äsken ekan kerran tukea vasten seisomaan :heart: Ja äiti oli just sillo koneella, sivusilmällä katoin et kui se noin ylhäällä on rahia vasten =) On siis polvillaan tähän asti "seisonut"...

Tytöillä nuha molemmilla, eivät kovin pitkään ennättäneet terveitä olla. Esikoisella oli kuumetta perjantai-iltana. Sit tuo on niin reppana aina nuhassa ekat päivät, valittaa vähän väliä et RÄKÄ VUOTAA... ja itku nyherrystä päälle :LOL:
 
Nyt on halloweenia juhlittu oikein kunnolla. Siskon mies kaiversi tosi upean kurpitsalyhdyn. Muuten sitten vaan syötiin hyvin mun vanhempien luona. Oltiin siellä yötäkin ja tänään sitten ulkoiltiin oikein kunnolla. Ei mun tartte onneksi yksin kökkiä kotona lasten kanssa. Mä tulisinkin hulluksi tän karjalauman kanssa :D

Hienoa, että Luminkankin tyttö sieltä lattiatasosta alkaa kurkottamaan kohti korkeuksia =)

Mulla on nyt takassa tulet, kun sisälämpö näytti laskeneen yhdeksääntoista asteeseen. Täytyy yrittää lämmittää takkaa, ettei menisi niin paljon sähköä :D Ja pesukonekin pyörii... Yritän hoidella näitä arjen askareita, kun ei nyt ole viikolla apuria ja yksin joutuu hoitelemaan kaikki harrastuskyydityksetkin :)
 
viikonloppu alkaa olla ohi ja se meni järjestystä vaihtaessa, vaihdettii makuuhuoneita päikseen, poijat sai isomman huoneen ja Leevi siis siirtyi nyt Juuson kanssa samaan huoneeseen nukkumaan. =)
Tänään käytiin sit kaupoilla ostaa matto poikien huoneeseen ja verhot meidän makuriin.

Tämmöstäpä tänne...en ´nyt oikein keksi mitään kirjoiteltavaa... =)
 
Vitsi LUMINKA, meitin isi tarvis kanssa tuollaiset paksut tumput!! Hitto kun ei oo tullut aiemmin puheeksi, oisin tilannut sulta!!! :whistle:
Nyt saa sitten lahjaksi "länkkäriaamiaisen": pekonia, munia, papuja ja paahtoleipää ym. Kuten meillä aina tapana laittaa juhlapäivinä. Ja kakun ja pari itsetekoista lahjakorttia: hierontoja ja rapsutuksia a la MINÄ :D Ja esikoisen askarteluja!
Paitsi että meillä on lauantaina taas yhdet kolmekymppiset, että voip olla ettei kovin aikasta aamiaista tarvii kattaa!

Voi vauvakuume, ihan kanssa tekis mieli kuumeilla teidän kanssa. Tai kai sitä aina kuumeilla saa :D

Mä löysin nyt hyvät brion tuplat, joita huutelen...ootan niin että saan kunnon rattaat käyttöön, päästää tuonne ihmistenilmoille omien lasten ja hoitotytön kanssa! Huomenna se olis taas paluu arkeen..

Jospas sitä lähtis beebeen pariin! =)
 
Huomenet!

Viikonloppu meni reissussa, oltiin vuokramökillä sukulaisten kanssa. Ulkoiltua tuli paljon ja käytiin Otson kanssa myös uimahallissa ekaa kertaa. Vähänkö poika nautti vedessä olemisesta, taidetaan alkaa käydä useamminkin!

Saatiin koevedokset 1-vuotiskuvista. Tosi vaikea valita, kun on niin monta hyvää kuvaa :heart: Lapset osaa olla niin luonnollisia kuvissa!

Tsemppiä Helmille uuteen työhön!
 
Ei oo jaksanu kirjotella paljoo minnekää, meiti koko 5 henkinen perhe sairasti sen vatsataudin sit, minä viimeisenä. Olipahan taas.. en oo sairastanu ite sitä sitten -04 vissiinkää et tais olla aika ärhäkkä tauti ku tarttu nii herkästi kaikkiin. Muhun ku ei yleensä tartu mikää.. säästyin norovirukseltaki muutama vuos sit ku pahimpaan aikaan olin ylitöitä tekee osastolla missä 90% sairasti sitä ja sain oksut päälleniki =D
 
Moikkelis jälleen täältä :wave:

Pienin on päikkäreillä ulkona, isommalle laitoin Teletapit pyörimään et saan omia hommia tehä (eli heti kahvin kanssa koneelle )... Nyt ei sormiinkaan koske, vois aloittaa kaverille joululahja-villasukkien teon =)

Viimeyö oli taas ihan uskomaton! :eek: Pikkuneiti nukkui heräämättä vaikka nuhassa onkin?! Sais näköjään olla useemminkin nuhaa, kerran paremmin nukkuu kuin terveenä :LOL: No ei tosi...
Itki tosin jossain 22.30 aikaan kun olin ite mennyt nukkumaan. Nopsaan rauhottui, en ees muista pitiks mun tehdä jotain :D Esikoinen yski viiden aikoihin, melkein kävin jo vettä ja Ventolinea antaa kun rohisi. Kun olin lääkkeen mitannut, asettui kuitenkin.
Herättiin tuossa kasin aikaan nuorimmaisen kanssa, ennätin juuri aamupesut tehdä kun viimeinenkin nousi sängystä...

Kirppiksellä käytiin pikareissu heittää, viellä parin pieneksi jääneet housut myyntiin. Sunnuntaina olisi saaliin noutaminen :LOL: Kyllä sieltä vissiin ihan hyvin käteenkin jää voittoa =)

Sanse: kurjaa kun koko perhe sairastui :( Oksu-ja mahataudit on kaikista pahimpia :/

Maarias: Voi miten ihana ois jos takan omistaisi :) Syyskuussa oltiin viikko lomailemassa, monena iltana laitettiin takka tulille (ja makkarat paistettiin =) )...

Maikki: joo, pienet kyllä osaa olla luonnollisia kuvissa =) Meidän perhekerhossa oli kk sitten kuvaus. Yksi 4-5v tyttö otti heti kunnon pepsodent-hymyn kuvauspaikalle mennessään :LOL: Se meni jo irvistyksen puolelle melkein, kuvaaja alkoi sitten kyselemään nimeä ym. et sais vähän luonnollisemman ilmeen kuvaan :D

Me vaihdettiin eilen olkkariin järjestys! Tosi kiva nyt on, ei olla aiemmin näin laitettukaan. Aina on ollut tv suoraan sohvaa vastapäätä, sit niiden paikkoja vaan ollaan vaihdettu. Nyt sohva onkin aivan toisella seinällä, ei toki jokaiselta paikalta ole hyvä katsoa. Mut nytten voi nojatuolista katsoo suoraan telkkaria.. Joo,kyllä varmaan kiinnostaakin teitä :LOL:

Tein tuossa taas parit joulukortit tän hetkisistä materiaaleista. Pitäisi käydä Tiimaroimassa, ei oikein keksi noista enää mitään. Korttipohjiakin täytys hommata, ärsyä ite alkaa isosta palasta leikkelee!
Hirveesti tekis mieli tehdä jotain joulukoristeita, vaikka villalangasta ja huopakankaasta jotain tonttuja :xmas: Pitäs päitä ostaa ekaks =)
 
Jospas pikaiseen päivittäisin kuulmisia minäki... Millon lienen viimeks kirjottanu...

No ainaki torstaina käytiin nuutin kans prismalla shoppailemassa leeville ja poikien serkulle synttärilahjat. Nuutti sai valita itelleen palkinnoks jotain kun tällä viikolla on näön tarkastus ja influessarokote. Saa sit palkintoa sen jälkeen, nuutti kun niin kamalasti jännittää ja pelkää kaikkee tommosta. Cars-kirjasetin valitsi (äitiki tyytyväinen kun ei mitään lelua valinnu!). Poikkeuksellisesti saunottiin sit torstaina kun saunavuorot siirtyi pyhän takia.

Perjantaina nuutin kans käytiin parturissa ja se reissu meni tosi hyvin! Siinäki ois ollu ainekset kunnon jännittämiskiukkuamiselle mutta ei kuitenka! Nyt on siisti tukka. Käytiin sit myös hampurilaisilla.

Lauantaina miun veli kävi kuvaamassa leeviä, eli 1-vee kuvat on otettu. Ihania kuvia tuli. En jaksa latailla tänne kun meillä on nykysin niiiiiiiiiiiin hidas netti että menee ikuisuus latailuun! Syötiin siinä myös sit hyvää ruokaa!

Eilen kävin salilla ja ihan kotipäivää vietettiin sitten.

Leevi on nyt todenteolla innostunu kävelemään. Enemmän kävelee kuin konttaa! Ihan tohkeissaan menee paikasta toiseen. :) Ja hyvin osaa, ei oo kumpsuja tullu! Portaitaki leevi on innostunu konttaamaan ylös. Hyvin jaksaa toiseen kerrokseen könytä. Innoissaan hihkuu mennessään! :)
 
Noniin.. Saatiinpas taas tekstiä bittiavaruuteen.. :kieh:

Käytiin tänään rokoteklinikalla. Tyttö ei yhtään tykänny (itki melkosesti) kun lääkäri kuunteli keuhkot, tarkisti korvat ja kurkun yms. ja sit ne kamalat verikokeet ja nenänielunäytteenotto ja lopuks rokotus.. Rokotekin annettiin vaikka oli niin nuhainen ja köhiskelee; kun ei kuumetta ollut tänään eikä eilen.
Anoppi eilen tuumas, ettei tuolla tytöllä mitään korvatulehdusta ole kun ei sillä mitään oireita oo.. Mä, että kyllä niitä voi sairastaa oireilemattakin! Ja niinpähän tuollakin toinen korva näytti siltä, että siitä oli pikkutulehdus jo paranemaan päin! :eek: Mitään lääkitystä ei tarvittu ja korvat tarkistetaan 4 vkon kuluttua kun on seuraava rokotekäynti.
Vähän on itsellä ja ukollakin pientä flunssan tynkää havaittavissa, mutta jos ei se tästä pahene niin hyvin pärjää tän kanssa..

To-aamuna lähdetään jo taas anoppilaa kohti.. Ukolla on jyväskylässä sinä päiväna asiakastapaaminen, niin jäädään siitä sitten samalla vlopun viettoon. Mua kyllästyttää hirveesti jo noi anoppilassa vehtaamiset, mut täytyyhän miehen saada syksysin harrastaa! :LOL: Kyllä se pian loppuu. Lauantaina saamme avaimet mökille niin ajateltiin sitten la-su välinen yö viettääkin siellä! :whistle:

Täytyis niitä marsipaaneja yrittää täs alkuviikosta vääntää johonkin muotoon, kunhan ensin keksis, että mitä niistä yrittäis tehdä.. :LOL: Kiitos Luminka vinkeistä!
 
Iltaa! Mulla eka työpäivä takana, oli ihanaa! Oikeen hermot lepäs siellä aikusten keskellä, en murehtinu miten tyttö pärjäilee kotona. Eikä ollu milläskään kun näki mut... melkeen olin vähä loukkaantunut, että oli sitten niin hauskaa ollu iskän kanssa ;)

Muuten meillä myös mennään jo kovaa vauhtia, en oo pitkään aikan enää nähny kunnolla konttaavan... tosin vahinkoja sattuu myös, just viikonloppuna "juostiin kilpaa" ja tyttö sitten päin liukumäen reunaa ja keskellä otsaa musta kuhmu. Superäiti taas vauhdissa. Mutta varsinkin nytte kun tyttö osaa kiivetä jopa isoon kissojen kiipeilypuuhun, niin silmät sais olla selässäkin.

Hienoa, että Luminkalla yöt rauhoittuneet!

Dara jutteli Kummeista: Meillä tytöllä on oikeen hyvät kummit, kaikki kovia lahjomaan ;) Ei vaan, valittiin sellasia ihmisiä joita varmaan lapsi kiinnostais ilman kummiuttakin; mun veli ja sen vaimo sekä yks hyvä ystävä kummaltakin

Isänpäivästä: Haluisin jotain ostaa, vaikka täällä ei isänpäivää vietetäkään marraskuussa (ja silloin ku vietetään keväisin, niin ei kovin perhekeskeisissä merkeissä :LOL: ) En tiedä mitä ostaisin... ti ehkä laitan vaan aamiaista. Meillä kun juhlitaan nyt kaks seuraavaa viikonloppua noita suurnaisen synttäreitä :D Tai tuntuu ainakin, kun kolmena eri päivänä tulee vieraita eri puolilta.

Sairaille taas paranemisia! :hug: :wave:
 
Lisäsin tän pinon nimeen myös marraskuun. Ei niin kauheesti tule viestejä että pääsis jumittumaan... Joten tästä pinosta siirrytään sitten taaperoiden puolelle kuun loputtua :snotty:

Nyt on molemmille lapsille laitettu kausi-influenssarokote! Vuoronumero-periaatteella odoteltiin, onneks nopeesti hommat hoitui. Huoneessa oli 3 ihmistä, yksi koneella, toinen laittoi piikin, kolmas piteli pienempää sillä välin kun esikoiselle oli mun sylissä piikitettävänä.
Alkuun meinasin että oisin viikon päästä laittanut vasta esikoiselle. Varmaan saavat tuostakin kuumetta ja jotain oireita ettei olisi kaksi kiukkupussia samaan aikaan... Mut nyt kestetään mitä tulevan pitää :whistle:

Ihanaa, mulla on tänään kampaajalle aika :D Ihan pelkkä leikkaus, kevytvärin ostin kaupasta ja värjään itse. En ole käynyt kuin kesäkuussa viimeks, sitä ennen viime vuoden syyskuussa... Vähän jää aina tuo leikkauspuoli :whistle: Pitkässä tukassa kun ei huomaa aina et aika on vierähtänyt viime käynnistä.
Esikoisen etuhiuksia olen itse leikannut, nyt olisi aika jo takaa siistiä :snotty: Ihanan pitkät ovat, laineilla ja vaaleat.. Eli torstaina neiti parturiin, tulee ison tytön näköinen =)

Miehelle ostin lisäksi Supermies-sukat Maxista, lisäks pari Royal-suklaata niiden mun neulomien lapasten seuraksi. Nyt on lahjaa isille annettavaksi :heart:

Meillä pikkuneiti itki ja ynisi taas sen parin tunnin ajan :headwall: Vähän otti päähän, just olin tullut nukkumaan, pian alkoi ähinä ja kohta itki... Vettä jouduin 1,5h päästä antaa tuttipullosta (en oikein mielellään enää antas kun ei päivälläkään saa... ). Kai se sitten jollain aikaa asettui, en muista enää. Kun ei aina tarvii käydä vieressä, lopettaa itsekin ätinät. Sit kuos yltyy pahemmaks ja kovempi ääniseks, käyn silittelemässä tai ottaa syliin hetkeksi.
PALJON paremmin nukkui KIEPEÄNÄ! Kaksi yötä siis tätä ennen hyvin meni. Nyt on neiti näköjään jo parantunut kun yöt normaaleja valvomisineen :kieh:

Huutiksessa
sain myytyä loputkin itsetekemäni kestoliivinsuojat! Noille viimeisille en paljoa hintaa laittanut, olivat alkupään teoksia joten jälki ei ole kovin siistiä. Mutta asiansa ajoivat erittäin hyvin =)
Kantoliina on myynnissä parhaillaan.. En sitten innostunut sitä käyttämään 2-3 kertaa enempää...
Villasukkiakin koitan saada menemään, pitää kaappiin tehdä lisää tilaa....

Laskin tuossa et tän syksyn aikana olen neulonut vauvojen sukkia 9 paria, tumppuja 4 paria, lasten sukkia 7 paria, lasten lapasia 1 pari, aikuisten sukkia 2 paria, aikuisten lapasia 4 paria... Niin ja kaiken tämän aloitti tyttöjen hatut, eli 2 lasten pipoa =)
Sormissa ja nivelissä tuntuu, eilen jouduin ottaa särkylääkettä.. Pitää nyt oikeesti tauko ottaa neulomisesta, mut ei malttas :kieh:
 
Luminka, oot tehnyt aika mielettämän määrän sukkia ja tumppuja!!! :eek: Ei ihme jos särkee...

MULLAKIN itseasiassa on ollut outoo nivelsärkyä sormissa ja jalkapohjissa ja varpaissa? Lisäksi sormet turpoo...koitan sitten lipittää vettä ja tilasin möllerin nivelille kapseleita..heti alkoi luulotautisena epäileen nivelreumaa ja vaikka mitä! Eikä tää netti helpota tuskaa kun googlettamalla saa itelle jos jonkinlaisen diagnoosin! :/

Oon tässä päiväuniajalla hoidellut asioita ja tehnyt kelaan hakemuksille jatkoa eli sinne 2011 syksyyn. Ärsyttää vaan kun kaikesta verotetaan niin ankaralla kädellä, siis ei paljon jää mistään käteen. Ja kuntalis´ä ilmeisemmin tippuu alaspäin. No, oon tottunut kituuttaan, enää ois 2vuotta kituuttamista :LOL:

Askarreltiin äsken esikoisen kanssa kutsukortteja, kun hän saa nyt sitten pitää ekat lastenkutsut kun täyttää 5vee joulukuun alussa. On ihan innoissaan!!!
 
helmi: mullahan on vielä vasen etusormi lähtenyt kääntyy vinoon :eek: Mulla on ollut lapsesta saakka "luonnonväärätsormet", eli sormet vähän vinossa keskellepäin :D Tuo etusormi on nyt alkanut huolestuttaa, viimeisen nivelen kohdalta lähtenyt kallistuu keskisormeen päin. Lisäksi sormenpää kääntyy sivulle, eli kynsi ei ole enää keskellä... Tulipa vaikeesti selitettynä.. Mut eipä kyllä naurata, äidilläni on todettu nivelrikko pari vuotta sitten (eli n.45v!)...
Jospa ei kuitenkaan mulle vielä tulis tässä iässä,,, hui!

Nyt kattoo patonkeja uunissa, lupasin miehelle tehdä evääksi yövuoroon =) Harmi kun ei ollut enempää kuivahiivaa kaapissa, oisin tehnyt vielä lisääkin...
 
Meillä on kans suvussa nivelrikkoa ja miulla on nyt varvas tuosta nivelen kohdalta kipee. Äitillä on toisessa jalassa just ukkovarpaan nivelissä rikkoa. Ihan varmasti miulla kans... No joo... Ja miulla on kierot keskisormien ylemmät nivelet... Ja lonkat on löysät. Edessä loistava tulevaisuus! ;) :D Kaikki nään sukurasitteet oikeesti kyllä tuntuis kertyvän. Ei puutu enää sit kuin suonikohjut.

Nuutin kerhossa oli tänään avoimet ovet. Isi vei nuutin ja oli siellä aluks melkein tunnin. Me mentiin leevin kans muskariin ja sieltä sit kipiteltiin kerhoon tunnin ajaksi mekin. Olipas siellä menoa ja meininkiä mutta kiva oli käydä!

Joo, eipäs muuta sit ookka!
 

Yhteistyössä