11/08 masunkasvattajien murut *kesäkuussa*

huomenta!

eilen oli kiva päivä vaikka kylmä ilma olikin. käytiin shoppailemassa Vilholle vaatteita, ostettiin mansikoita torilta ja käytiin maistelemassa Hakaniemen kauppahallissa kaikkee jännää kahvista chorizoon. tarttui sieltä sit mukaankin (ihan hirveän hintaisia) ruokatarvikkeita.
kaikki mummut ja mammat ihasteli isoon ääneen kun mies kuljetti poikaa kantoliinassa(semmonen neliöliina) ei sinne vaunuilla oliskaan mahtunut, niin täynnä sakkia.

illalla Vilholla oli taas niin vauhti päällä ettei malttanut kuin vasta 22.30 nukkumaan, sitä ennen päättikin sit nouseskella konttausasentoon!! :heart: ja harjoitteli sitä tossa aamullakin.
eteenpäin meillä siis ei ryömitä, peruutellaan vain ja kieputaan vauhdilla. tyyppi löytää itsensä aina jostain pöydän alta nypertämästä just kaikkea mihin ei sais koskea. tarvii varmaan alkaa ostelemaan kaikenmaailman suojaesteitä taloon.

illalla oli pojalla ilmeisesti aikalailla ilmaa mahassa kun huuteli ja karjui (ja pieri ja röyhtäili), onneks sit mahan hieronta auttoi hyvin, ja en tiedä mikä sit oli kun ei puuro äsken maistunut.maitoa veti semmoset 90ml ja ehkä vajaan puolikkaan annoksen puuroa ja sit sammui. lieneekö sit yöunet jääneet vähän kesken.

no nih,nyt kahvin pariin. tästä päivästä viikko on kamalaa aikaa, pitäis saada yks projektityö/kirjoitelma valmiiks eikä nappaa sit niin yhtään... :/
 
Nopea merkkaus, tänään jatkuu kekkerikierros. Eilen siis oli kummityttöseni nimenjulkistamiskaffit (ihana Maria-tyttö :heart: ) ja sitten oli murusen kummipoikani 4 v synttärit. Pikkukaksikko oli isin kanssa kotona, isompi kaksikko oli mulla mukana. Tänään on sitten siskonpojan 16- vuotispäivä. Nyt pesulle ja tukkaa särkkäämään kiinni. On muuten kumma, kun kaksikon synnytin niin oli lyhyt tukka, nyt melkein yli olkapäiden jo! Outoa.

Leppoisaa sunnuntaita!

HM
 
Huomenta! Meillä tänään seitsemän kuukautta pokshti mittariin! Sankari itse harmissaan kun vaan pakki löytyy, ei yhtään vaihdetta eteenpäin :LOL:

Nyt sitten ihmetellään että mitäs tänään tekis, ulkona tylsä ilma... jospa tänään viimein ompelupäivä?

Ruokakyssä! Ootteko antanu lapsille selleriä ruoan joukossa* ja ovatko hyvin sietäneet tätä?

Mukavaa sunnuntaita :wave:

*muoks: ihan ku se selleri ei ois ruokaa...
 
Heippa pitkästä aikaa, luin pikaiseen läpi kesäkuun postit.

Ollaan oltu pojan kanssa koko viikko reissussa, ensin veljeni ja anopin luona Turun suunnalla, sitten kavereiden luona Helsingissä ja nyt vanhempieni luona Tampereen suunnalla. Huomenna palailen kotiin. Hyvin on mennyt joka paikassa, paitsi kaverin luona kun poika nukutettiin parisänkyyn, niin reilun tunnin päästä nukahtamisesta se yhtäkkiä putosi lattialle. :ashamed: Vaikka oli peitosta tehty suojamuuri ympärillä. Siis mä en näköjään saa lastani pysymään sängyllä, tämä oli neljäs kerta, kun tippui parisängystä :ashamed: Aion mennä ostamaan matkasängyn, kun näköjään tuo kiekkalieru ei pysy missään paikoillaan, edes unissaan.

Luminka, meillä poika syö iltapuuron noin 20-20:30 ja nukkuu klo 21:sta syömättä aamuun n. klo 8 saakka. Toissa-aamuna nukkui klo 9:15 saakka! Illalla syö tosi ison satsin puuroa (0,75 dl:sta speltti- tai kauramannahiutaleita), hedelmäsosetta ja päälle vielä maitoa, joten vissiin se tankkaus sitten tekee tehtävänsä.

Maotao, mä oon antanu ruuassa selleriä. Eilen äitini teki seljankakeittoa ja otin siitä ennen kasvisliemen lisäämistä Otsolle oman keiton, jossa oli porkkanaa, perunaa, kalaa, selleriä, purjoa, tomaattipyrettä, laakerinlehteä (jonka otin pois ennen soseutusta) ja persiljaa. Soseutin haarukalla ja hyvin maistui.

Oon antanut myös mandariinia ja kiiviä, eikä mitään oireita ole tullut.

Ensi viikolla kotiin päästyäni pitäisi muistaa ilmoitella kelaan isäkuukaudesta (meniköhän dead line jo ohi?!). Töihin ei tarvitsekaan mitään virallista ilmoittaa, kun olen apurahalla.

Oon nyt ihan hyvillä mielin palailemassa töihin elokuun alusta, kun tiedän että poika on miehen kanssa hyvissä hoteissa. Päivähoitoasiatkin tuntuisi syksyllä järjestyvän ihan hyvin, kun kuulemma lähipäiväkodeissa on tilaa ja meidän alueella on lisäksi 4 vakituista perhepäivähoitajaa sekä jotain yksityisiä, joita saatetaan ottaa kunnan palkkalistoille jos lapsia on tulossa enemmän. Katsotaan sitten lomien jälkeen, minkälaista hoitopaikkaa sieltä tarjotaan. Kaverin lapsi (1,5 v) on ollut tuossa lähipäiväkodissa 1-vuotiaasta ja ovat olleet tosi tyytyväisiä.
 
Äänestämässä on nyt sitten käyty. Tykkään käydä äänestämässä vaalipäivänä meidän pienellä kyläkoululla. Se on aina semmoinen suuri tapahtumapäivä :LOL:

Mulla menee hermot tuohon pikkukaveriin! On aivan mahdoton, kun pitää olla koko ajan pystyssä ja sitten tasaisin väliajoin kaatuilee ja lyö päätään milloin mihinkin. Keittiösä meillä vielä laattalattia, niin siihen on ihana hakata päätään :eek: Tänään taas bongasin pojan rapuista, annoin sitten mennä niin ylös, kun pääsee, niin jätkä kiipes yläkertaan asti! Koko ajan varmistin takana, mutta eipä tuo muo olis siinä tarvinut. Nyt isäntä on sitten parhaillaan tekemässä sitä porttia :D

Meillä Leo herää edelleen kerran yössä ja mä olen ollut niin hellä mielinen, että olen aina antanut heti pullon. Musta tuntuu, että siitä on vaan tullut sellainen tapa. En usko, että sillä oikeasti on nälkä. Iltapuuron syö 19-20 ja nukkumaan käy yhdeksältä. Yöllä sitten herää mielivaltaiseen aikaan ja aamulla herää 6-8.

Istuimenkin sain kiinnitettyä autoon keskipaikalle. Ihan hieno istuin viidellä kybällä :) Käytiin jo koeistumassakin ja hyvin tuo siinä viihtyi :)

Anzkuli mikä olikaan se sun ruokasivun osoite? Yksi päivä yritin sitä muistella, mutta eipä löytynyt. Olisin halunnut käydä kurkkaamassa olet laittanut uusia reseptejä :)
 
heippa..taas pikaseen. Vauhdikas viikonloppu takana; eilen ystävän kanssa ravintolassa syömässä ja parilla, aamusta mummolaan ja äänestään ja sitten kattoon ameriikkalaista naisten jalista ja kummipojan treenejä.
mä kanssa tykkään äänestää varsinaisena äänestypäivänä, on jotenki kiva käydä tossa koululla. Ja äänestän kanssa aina kaikissa vaaleissa, kun jonkinverran tulee kuitenkin maailmanmenoo seurattua ja miehen kanssa meillä usein varsin mielenkiintoisia keskusteluja ja väittelyitä. . vaikee selittää, mutta vaikka polittiikka on aika puuduttavaa, tavallansa myös kiinnostavaa!

nyt jos tekis kebabbiannoksen itelleen ja sitten pikkumiesten iltatoimiin...
 
maarias: meilläkin mies laittaa portin tänään paikallee kun Leeviä nuo portaat kiinnostaa kovasti ja kerran on ylös asti kiivennyt myös(itse tietysti takana kokoajan) kun kokeilin mihin asti pääsee.

Seisomista ja kävelyä päivän sit harjoitellu, taaperokääryn kanssa menee eteenpäin.=)

Onnea kaikille merkkipäivää viettäville!

mä oon ollu jotenkin ihan puhki ja v*ttuuntunut kaikkeen tässä muutamana päivänä, ei vaan oikein jaksa.Tuntuu että kaikki pitää aina tehdä itse eikä tuo ukko ikinä auta. No tää on taas tälläinen kausi kun tuo ukko ottaa päähän. Aamullakin oi sovittu että ukko nousis niin ketunmarjat, haki pojan meidän sängyyn ja laittoi sen mun päälle, rupes tietty ite unille. Tuli sit alakertaan kun olin Leevin kanssa aamupalalla, syötin pojan ja painuin nukkuu, heräsin vaille 11. Toivottvasti tajus että olen aika puhki.

Sori tää valivali mut pakko purkaa johonki
 
Onnea päivänsankareille! :flower:

Keiju, tsemppiä ja jaksuja!

Kävin tänään kaupungilla (tuppukylän raitilla) rattailla ja sen jälkeen menin ideaparkiin lorvimaan. Olis siellä ollut vaikka mitä lastenvaatetta, vaunutarviketta ja kestovaippojakin alessa, mutta ei nyt sitten mitään tarttunut mukaan, vaikka vietin siellä hyvän tovin. Sain sentään ostettua sen matkasängyn. Se onkin hyvä, tosi helppo kasata, menee pieneen tilaan ja toimii tarvittaessa myös leikkikehänä. Nyt on Otsolla sängystäputoamisen päivät ohitse! Mies heti sanoi puhelimessa, että sinnehän se poika nyt sitten dumpataan koko päiväksi kun minä surffaan netissä... :LOL:

Grillattiin vanhempieni kanssa vartaita, johon tuli vihanneksia, kanaa ja tuoretta ananasta. Ai että se ananas oli herkkua. :p Otsokin söi monta palaa ananasta, pureskeli itse sormenpään kokoisista paloista. No, nyt sillä on sitten vatsa kipeänä, ei vissiin ollutkaan hyvä idea... Kitisi, kiljahteli ja kieppui sylissä kunnes saatiin se vihdoin torkahtamaan rattaisiin.

Otsolla on tullut ylös kolme uutta hammasta. Nyt on siis alhaalla kaksi isoa ja ylhäällä kolme nysää. Toinen etuhammas vielä on puhkeamatta.
 
Mä oon ihan poikki.. väsyttää!

Olin eilen tyttöjen kanssa mun vanhempien luona yötä. Pikkusiskoni kanssa eilen kärrättiin pellolta kiviä äipän kukkapenkkiä reunustamaan. Tänään jatkettiin homma loppuun ja putsailin vielä yli tunnin verran äitin kukkapenkkejä! Oli kyllä kivaa hommaa, autella vähäsen.. Mitäpä muuta oisin siellä tehnyt kun molemmat lapset nukkuivat (ja mummo myös ;) )...
Illalla en saanut unta yli tuntiin, ja sit kun vihdoin alkoi nukuttaa.. Hirmuinen örinä alkoi vierestä kuulumaan :headwall: Lopulta meni itkuksi asti, eikä meinannut millään tutia ottaa. Sit kun sain tungettua tulpan suuhun, hiljeni. Hetken sitä onnea kesti kunnes alkoi neiti uudelleen kitisemään. Kävin hakee maitopullon ja desin vetäisi tuosta noin vaan!
Sit mä hetkisen vielä pyörin sängyssä, kunnes aloin näkee jotain kauheita painajaisia |O
Ufo oli lentänyt meidän talon päälle, ja mun piti ottaa vaan toinen lapsi mukaan. Ihan kauhee uni, jätin sitten pienemmän maahan ja itse esikoisen kanssa menin alukseen...!
Vielä kerran tyttö heräsi neljältä, jälleen desi maitoa napaan ja seiskaan saakka viitsi nukkua. Oli kyllä aika tööt olo aamulla...

keiju: Olen huomannut että miehille pitää sanoa suoraan, eivät kyllä ymmärrä vihjailuista mitään. Ainakin meillä. Siivous on se juttu josta pitää sanoa ihan suoraan et mene viesti perille, sit kyllä tekee kiltisti :saint:

Hurjalta kuullostaa kun täällä monet jo konttaavat ja kiipeävät portaita :eek:
Meillä tuo typykkä ei edes kehtaa kunnolla kääntyä mahalleen :LOL: Siis osaa kyllä, mutta ei vaan viitsi. Mut on nyt alkanut vähän paremmin viihtymään lattialla, jes! Mahallaan pitkiä aikoja näpertää leluja, ja pyörii mahan varassa.

Mut nyt jos lopettais ja kävis kattoo muut pakolliset nettisivut :D

Öitä :wave:
 
Huomenet!

Kaksikko jo ekoilla päikyillä, heräsivät kuuden pintaan jälleen... Jahka heräävät ja syövät niin lähdetään ulos ja otetaan Kasperi matkaan. Jospa puistossa hetki viihdyttäis.

Siis niin hurjaa lukea että jotkut jo menevät portaita ja konttivat, pian jo kävelevät. OOn ihan
:eek: !!! Edelleenkään täällä ei mitään etenemisen piirteitä, Oskari kyllä vaappuu kun hylje eteenpäin noin 5 cm, siinä se. Wilma menee kellonviisaria ympäri, siinä se. Eivätpä pidä suurta kiirettä... Eivät siis vielä edes istu itekseen. Huomenna olis 8 kk neuvola (siis JO 8kk... ), saa nähdä tuleeko napinaa kun eivät enempää liikuskele.

keijulle iso :hug: , miehet on välillä kertakaikkisia putkiaivoja. Mä kanssa niin odotin että olis imuri heilunut sillä välin kun olin lasten kanssa siskonpojan synttäreillä, mutta mitä vielä- koneella istui lähteissä ja tullessa. :kieh:

Nyt ei kummempia, taidan hetkeksi sohvalle rojahtaa...

Mukavaa alkanutta viikkoa!

HM
 
Huomenia! Ihana auringon paiste! Nyt pitää kiiruhtaa pihalle, kun loppu viikoksi näyttäis tulevan sateita! Meillä viiminen "arkiviikko" ennen lomaa.

Mä saan vielä jonkun slaagin! Just kuului outoa teputusta ja Leo oli jo taas viidennellä askelmalla rapuissa! Ei se ukko siis sitä porttia vielä saanut valmiiksi. Nyt alkais olla kiire, ennen kun poika halkaisee kallonsa rapuissa :kieh:

Ukkoa vielä parjatakseni keijun tavoin, niin todellakin menee hermot, kun kesken iltapuuhien hän vaan häviää yläkertaan lueskelemaan :kieh: Mitäköhän tapahtuis, jos mä tekisin sellaisia katoamistemppuja :eek: Mä luulen, ettää minuutti menis ja sitten se jo etsis mua pienimmän kanssa. Mutta itse on katsonut etuoikeudekseen vaan kadota ja jättää mulle kaikki iltahommat! Miten nuo miehet voi olla niin tonttuja?

Juu, mutta ehkä mä tästä nyt virkistyn ja keksin jotain kivaa tän lapsikatraan kanssa. Ja oikein aurinkoista päivää kaikille :wave:
 
huomenta..

miehet on.... |O jaksuja teille ja meille kaikille noiden ukkokultien suhteen!! :hug: Ne ei todella oo planeettamme fiksuin laji! :LOL:

minä kanssa suu auki täällä luen kun nää vauvat joillain kohta kävelee ja kaikkee...myös meillä vasta käännytäään ja pyörimällä tai möyryymällä se metri-pari liikutaan..ei muuta. Vauva...niin vauva kuin olla voi. :heart:

mutta me lähdetään nyt puistoon, aamupala saatu syötyä! Herättii vasta 9.30. pikkumies nukkui 20-6 putkeen ja sitten vielä tuohon puol kymppiin..ihana kun sai itekin kunnon unet!
 
iru
Onpa ihana lukea et muidenki miehet on "vähän" ajattelemattomia.. Meilläki isukki nukkui eilen 12sta asti, eli ei hirveesti apuja herunu pojan hoidon suhteen. Sitten vielä illalla lähti kaverin luo kylään ja kun tuli kotiin poika oli jo yöunilla.. ruoan laitto ja illalla kun pyysin tiskas tuttipullot.. oikeen ärsyttää.. töissäki on ollu viimeaikoina ihan kiitettävästi. Mut siitä paha mennä valittamaan ku pakkohan jonku siellä on käydä, mut olis vaan ite kiva välillä levähtää. Laskeskelin että on tehny kk ajan 12 h:n työpäiviä ja ollu viikon reissuhommissa. Rahaahan se tietää mut alkaa vaan itellä ottaan päähän ku ei saa yhtään omaa aikaa. Niin että valivali :kieh:

Kuulostaa tutulta että vauvan pää kolisee lattiaan tuon tuostaki.. tai siis ihan jo mietityttää et voiko häntä enää vauvaksi kutsuu?? ihan hirvee rymy-eetu tästä meidän pojasta näyttäis näillä näkymin tulevan!
 
Leevillä tänään 8kk päivä :heart: =) Nopiaan menee aika, justhan hän vasta syntyi ja nyt on jo "iso"poika. Osaa jo hirveesti kaikkee, miten ne voikaan kehittyä 8kk aikana noin paljon ja kasvavat kamalaa kyytiä.Meillä rupee nyt noi 74cm vaatteet käy pieniks :eek: esikoinen kun käytti vielä 1vuotiaana tuota kokoa.
Kamala komentelija tullu tuosta pojasta, huutaa ja karjuu ja ruokapöydässähakkaa nyrkillä pöytään jos äiti on liian hidas syöttämään. =)

Nyt jo itellä parempi päivä, mies jopa imuroi eilen mut miks noiden miesten pitää olla aina menossa johonki tai istua koneella. Eikä puhettakaan että poikia ottais mukaan jos kaverteillensa menee.Minun on kuitenkin ne yleensä aina otettava mukaan jos johonkin olen lähdössä.
Viikonloppuna mulla on onneksi hiukan pojista vapaata.Lauantaina on miehen 30v bileet ja poitsut menevät mummun kanssa mökille. Perjantaina mummo kattoo myös poikia kun käyn viemässä kummipojan sotkamoon mummonsa ja ukkinsa luo lomailee.

Ensi viikko sit pitäs olla mökillä ja kaverilla koko viikko kun mies tekee remppaa ma-pe. Purkaa meidän yläkertaan vievät portaat pois ja hioo ja maalaa ne. =) Miehellä siis alkaa loma ens ma.

Nyt päikkäreille että taas jaksaa. :wave:
 
Tää kenkkuilee jotenkin kummasti, kun valitsee jotain hymiöitä tai tummennusta tms, niin hyppää jonnekin muualle.. ja sitten tekstit katoaa.. Täytyy koittaa välttää hymiöitä..

Joo, siis miehet on ihan anuksesta.. :O Eilen viimeks tuli kiukuteltua sekä ihan aiheesta että sitten vähän aiheen vierestäkin! Mutta oli kai siitä (hetkellisesti) jotain hyötyäkin; ainakin mies kovasti yritti "miellyttää" ja tehdä pieniä askareita.. :D Esim. vaipanvaihtoa vapaaehtoisesti tarvitsematta pyytää! :D

Meillä on turvaportit portaikkoon vielä laittamatta, mutta ei toi neiti vielä konttaa/ryömi, joten sinänsä ei oo kiirettä.. Yhtäkkiähän se tarve sitten varmaan tulee, joten eipä haittais jos siihen jo etukäteenkin valmistautuis! On siitä puhetta ollut ja vähän mietintää, miten ja millaisen laittais mutta siis puhetasolla vielä..

Oon mäkin vähän ihmeissäni lueskellut kuinka pitkälle oppineita lapsukaisia teillä monella on!! :O ..konttausta, portaitten nousua, kävelyä tukea vasten.. jne. Meillä tyttö on nyt ihan innoissaan vatsalleen kääntymisestä; ei pysy montaa sekuntia selällään kun jo mennään! Mut ei se osaa sitä kuin toiseen suuntaan! :D Sit vauhdikkaasti pyörii napansa ympäri ja jollain tavalla hilaa itseään muutamia senttejä, niin ja peruuttelee vähän.

Nyt on ukkokin tajunnu, että meillekin täytyy hankkia matkasänky ennenkuin lähdetään mihinkään lomareissuun. Eihän toi enää pysy missään, missä ei ole laitoja vastassa.. Nyt on myös yöt vähän häiriintyneet, että heräilee pari kolme kertaa yössä huutelemaan ja jossain vaiheessa yötä kääntyy mahalleen nukkumaan. Viime yönä nukahti kyllä molemmilla kerroilla ihan itse; eka kerralla poikkesin ekaks vessaan ennenkuin menin katsomaan tyttöä, niin siellähän se veteli rauhallisena unta palloon. Tokalla kerralla en ehtinyt edes sängystä nousta kun toi jo hiljeni.

Nyt on vissiin joku dieettikausi iskenyt! Ei nimittäin puurot ole kunnolla tehny kauppaansa ja vielä huolestuttavampaa kun (liha)kasvissosekaan ei kelpaa! Ennen on vaan saanut lusikoida suuhun miten on ehtinyt. No kai se into taas löytyy.
Neiti sai to-pe-la ekat kerrat pienen määrän lohta ja vähän tuli punottavia läiskiä kasvoihin ja kaulaan.. Mahtaisko olla allerginen!? Nyt on jo parempana iho kun ei pariin pvään ole kalaa syönyt. Täytyypä muutaman pvän kuluttua kokeilla uudelleen.

Hei, voisko joku viisaampi/kokeneempi neuvoa sellasessa asiassa kuin, että kannattaako pitää kaikki kertyneet lomapvät tossa ennen hoitovapaalle siirtymistä?? Mä muistelisin, että oisin joskus kuullut, että joku jippo oli johonkin haudattuna, mutta en muista mihin.. :D Siis, että rahallisesti voi joko jäädä saamatta jotain rahoja tai päinvastoin voi saada enemmän jos tekee jotenkin tietyllä tavalla.. Voi olla, että olen ihan väärässä ja hakoteillä mutta..?? Tai liittyköhän se siihen, missä vaiheessa sitten irtisanoutuis tai jotain..
Eijeijei.. nyt ollaan niin hukassa ja neidin pöksyissä haisee, että katson paremmaksi poistua takavasemmalle! :LOL: :LOL:
 
lomapäivistä...HALUUN KUULLA MINÄKIN!!!

huomenna tosin pomon kanta kuulemaan, mutta se nyt ei välttis oo ihan puolueeton :D Aattelin ensin että pidän osan elokuussa ja loput säästän ens kesään jos en vaikka ookkaan enää kotona niin saan lomaa kuitenkin! Mutta en tiedä vielä varmaksi...
 
yermasoya ei niiden lomapäivien pitämisessä kai mitään muuta ole kuin se, että kun palaat takas töihin, niin olis ihan kiva sittenkin pitää palkallisia lomia, ettei tartteis ihan alusta alkaa niitä lomapäiviä keräämään. Ihan mahtavaa sitten elokuussa, kun olen lomalla, niin saan täyden palkan ja heinäkuun puolessa välissä tulee vielä lomarahat B) Itse säästän lomapäiviä. Ja muistakaa toverit, että näiltä äippälomapäiviltäkin kertyy lomaa!
 
Niin lisätäkseni vielä edelliseen (kuului pieni huutokatkos makkarista) niin meillähän on viime vuonna kertyneet lomat pitämättä ja tältä vuodelta noin neljän-viiden kuukauden lomat, jotka saa pitää sitten ensi vuonna! Ja sittenhän taas kertyy uusia lomapäiviä taas töihin palattua maaliskuuhun saakka. Olipas sekavaa, mutta jos jotain tolkkua saisitte...
 
maarias..tai muutkin =) TULEEKO NOI LOMARAHAT IHAN NORMISTI VAIKKEI LOMAA PITÄSKÄÄN? (oonko vähän pihalla näissä asioissa)

ja hyvä kun muistutit, että tosiaan lomaahan kertyy nyt vielä kokoajan....mitenköhän sitä tosiaan ois järkevin tehdä... :/ Kun ei vielä tiedä kauanko on kotona..
 
Hei, noista lomista sen verran ja lomarahoista, että meidän firmassa on tapana maksaa lomarahat, pidit lomia tai et. Ja jos jäät hoitovapaalle, niin velvoitamme pitämään kertyneet lomat vanhempainloman ja hoitovapaan välissä. Eli olet tämän aikaa palkoilla, mutta lomalla.

Näissä toki jokaisella omat tapansa. Me teemme näin, ettei ne lomat jää hamaan tulevaisuuteen, ja niiden kanssa ollaan sitten ihmeissään, että miten oli ja missä välissä pitää jne jne.

Että nyt kannattaa Helmin (ja kukas se toinen oli) kysyä omalta työpaikalta tapaa, miten on rahojen ja lomien kanssa...
 

Yhteistyössä