11/08 masunkasvattajien murut *helmikuussa*

Meillä ei myöskään ole tietoakaan kääntymisestä. 4 kk on jo täynnä, mutta edelleen vain pötköttelee selällään. Lattialla makaamista rajoittaa Otson kova puklailu, vaikka refluksiin Gavisconia annetaankin. Syönnin jälkeen ei pysty makaamaan ollenkaan tavallisesti selällään lattialla, kun maitoa nousee jatkuvasti kurkkuun ja suuhun. Pieni tyyny yläkropan alla estää tämän, mutta estää sitten varmaan myös vähän sitä jumppailuakin.

Tuntuu että tuo refluksi on lisääntynyt viime aikoina, olisikohan syödyt maitomäärät lisääntyneet niin paljon? Haluaisin edelleen jatkaa ihan täysimetyksellä, mutta voi olla että kiinteiden aloitus voisi olla ratkaisu tuohon refluksiin. Täytynee keskustella tiistaina 4 kk neuvolassa, kun samalla näkee vieläkö maidon voimalla pysyy käyrillä. Ainakin omissa hauiksissa ja pieneksi jääneiden vaatteiden määrässä tuntuisi että ihan kiitettävästi on kasvanut.

Käytiin äsken koko perhe jäällä kävelemässä ja laavulla kaakaolla + laskiaispullalla. Olin unohtanut lisätä kaakaoon tarpeeksi sokeria ja pullatkin olivat päässeet vähän kuivahtamaan, mutta mukava ulkoilu tuli muuten :xmas:

Luminka ja helmi, minäkin odotan että pääsis oikein kunnolla viihteelle jossain vaiheessa! Muutaman kerran oon ollut juhlimassa tai olusella, mutta ihan sellaista kunnon biletystä ei vielä ole tullut.

Maikki, meillä sama homma tuon pulauttelun suhteen. Nyt on vaiva pahentunut selvästi. Täysimetyksellä mennään ja haluaisin vielä mennäkin kun hyvin tuntuu sillä pärjäävän. Mietityttää silti että olisiko helpompaa vatsavaivojen ja pulauttelun osalta jos saisi kiinteitä ruokia. Onko muilla kokemuksia/tietoa tästä?

tässäpä Vilhon 3kk neuvolakuulumiset:
(suluissa 2kk mitat)

paino: 6700g (5720g)
pituus: 64,5cm (60,5cm)
pään ymp: 43cm (41,4cm)

hyvin kuulemma kasvaa,pituus vielä vähän yläkäyrillä, kuulemma "jäntevä vauva" ja hienosti kannattelee päätään ja kyynernoja vatsamakuulla.
Kasvis-hedelmäsoseet saadaan sit aloittaa 4kk tienoilla.

nyt syömään :wave:

Meillä meni eka yö tosi hyvin! Leevillä oli jotain ongelmia nukahtamisen kans, pärähteli itkemään välillä, mutta ei haitaanu nuuttia. Nuuttiki malttoi ihan hiljakseen olla sängyssä ja odotella unen tuloa. Yöllä sit leevi ei heränny kertaaka ja nuutin kävin kerran peittelemässä. Vähän ennen kuutta alkoi leevin höpöttely kuulua ja kävin sit hakemassa pois kuuden aikaan, nuutti oli kans hereillä, mutta hyvin malttoi olla hiljakseen. :) Nyt koittavat tuolla käydä päikkäreille, leevi taas höpöttelee. Nuutti hiljeni, en tiedä nukahtiko jo. Hyvin siis alkoi!

heippa..
tuosta kiinteiden aloittamisesta..mä kanssa mietin sitä kun meidän pikkumies pulauttelee todella runsaasti nykyään ja hyvinkin pitkään viel' syötyään. niin jos se rauhoittus kun alkais kiinteet? ja päivisin tissiä saa antaa 2-3tunnin välein, mutta taas yön nukkuu syömättä, viimeyönäkin 9,5tuntia, niin ei ainakaan nälkä...ja kasvaakin hyvin, ainakin äidin mutu-tuntumalla..no katsotaan huomiseen neuvolaan.

tää pikku-ukkeli on nýt tosi flunssanen; räkä valuu, pärskii ja yskii. :( Tautista aikaa.

Mies on nyt talvilomalle, joten pitänee tää viikko käyttää viisaasti, niin että itsekin kävin uimassa tms. päivisin. Ettei vain tuo äijä saa nauttia lomastaan, vaan että tää ois munkin talvilomaviikko. :D

Mutta nyt jatkaan siivousta.

Meillä nukuttiin koko perhe aamulla yli yhdeksään asti! Käytiin ulkoilemassakin tuossa leikkipuistossa :) Ihana ilma, tosi keväinen jo =)

Nyt alkoi miehen iltaviikko, mitähän tästä taas tulee! Illat aika vaikeita näiden pikkuisteni kanssa. Jos toinen itkee niin toinen ottaa mallia. Jos vauva melkein rauhoittuu ja kuulee kun sisko vielä jatkaa, tulee entistä kauheempi huuto vaan :/ No, ei passaa manata vielä ennen kuin hetki koittaa...

Kirppikselle koitin varata pöytää viikolle 12 muttei vielä voinut antaa kun on täyttä vielä! Höh, oisin voinut jo kirjoittaa lappuihin nrot valmiiks.. Niitä kun ei ookkaan ihan pieni määrä :eek: Jospa hyvin menis kaupaksi, sais vähän extraa =)

Vitsi miten isoja vauvoja täällä! Tai siis ihan normaaleja, mut ku vertaa tähän meidän likkaan.. 3kk oli 5300 jotain ja 58cm.

Meillä ois huomenna 4kk lääkäri-nla. Jospa ois kasvanut hyvin, ainakin jo vaatteista huomaa kasvun =) Kiinteet aloittelen varmaan tällä viikolla, toisaalta kehtuuttaa vielä kun ois niin helppo maidolla vaan mennä! Mut kattoo mitä neuvolassa sanoo, riittäiskö maito kuitenkin vielä vähäks aikaa :D

No nyt mie taas päätin ruveta laihduttamaan! Maltilla toki kun tuo imetys on miulle tärkeetä. Menin ja rekisteröidyin kiloklubiin ja alan nyt siellä sit pitämään ruokapäiväkirjaa. -9kg laitoin sinne tavoitteeks ja siellä ilmotettiin että 17 viikossa siihen pitäis pystyä. No, miulle riittäis se -7kg. Ärsyttää tää vararengas! :kieh: :kieh: :kieh:

Heippa! Tulin kuokkimaan ketjuunne, toivottavasti ette pane pahaksenne! Luminka me ollaankin vanhoja tuttuja pikkukakkosista ja oli pakko tulla kommentoimaan kun sunkin miehes näköjään tekee vuorotyötä. Meillä kanssa miehen iltavuorot on aikamoisen kuluttuavia mulle. Iltapäivällä ulkoilun jälkeen kun tullaan sisälle, noin klo 17 aikaan saakin sitte ihan tosissaan keksiä tekemistä tuolle vanhimmalla (1v8kk poika). Molemmilla (tyttö siis nyt melkeen 4kk) on illalla yhtäaikaa nälkä ja iltapesutkin yritän tehdä samassa rytäkässä molemmille kun kasilta menevät yhtaikaa nukkumaan. Vauva nukkuu sielä meidän makkarissa ku syö yöllä ja poika omassa huoneessaan. Aikamoista ravaamista on huoneiden väliä kun eivät tahdo nukkumaan käydä. Vielä ei tulis kuuloonkaan siirtää isompaa jatkettavaan sänkyyn kun en edes uskalla ajatella millaiseksi härdelliksi menee ku pääsee ie pois sängystä... Miten sä käytännössä laitat lapset nukkumaan? Siis kumman viet ensin jne? Mulla ei oikein oo vielä vakiintunutta käytäntöä, vähä väsymys-asteen mukaan, kumpi saattais nukahtaa helpommin... Miehen aamuvuorojen aikaan oon paljon jaksavampi kun illat on kotona. Alkuillat olis kiva olla vaikka välillä mummilassa aikaa tappamassa mutta kun mulle ei ole autoa käytössä ja sinne kävelee kuitenkin reilun tunnin vaunuilla niin jää menemättä kun sitten tulomatkalla isompi olis jo väsyny jne. Musta tuntuu et aamupäivät menee toi hyvin ja nopsaan mutta nuo illat, huh! Ja sitte aamupäivisin saan usein seuraa kun pari kaveria on kanssa äitiyslomalla mutta iltaisin ollaan sitte ihan keskenämme. Meilläkin muuten tyttö 3kk neuvolassa oli 5,3kg ja 57 cm eli toi siro pikkuinen (29.10 siis syntynyt). Kaverin 3vkoa nuorempi neiti on jo yli 7kg, siihen verrattuna ei uskois samanikäisiksi likkoja.

Kiinteiden aloittamista mulle suositeltiin neuvolasta kun tyttö on niin pieni. Näin turvataan sitte tärkeiden rasvojen ym saanti. Imetän pääsääntöisesti, iltaisin annan unimaitona korviketta jotta nukkuu sitten alkuyön, aamuyö meneekin sitten rinnalla...

Jos ette pane pahaksenne, voisin välillä kirjoitella, seurailen ketjuanne ja vaikutatte tosi mukavilta kaikki!

Hyvää alkanutta viikkoa (onneksi aamuvuoro painotteista :D )

Jonskis ja poika 1v8kk ja tyttö melkein 4kk

Heippa jälleen!

Aika taas ihan varkain menee johonkin kertomatta mulle että mihin. |O Tänne ei kuitenkaan ihmeempiä, kaikista taudeista ollaan parannuttu, vatsatauti ei onneksi tullut muille kun Kasperille. Tänään jo olin pikkuisten kanssa vauvakerhossakin.

Me ollaan tässä miehen kanssa funtsittu että kun minä ja tällä hetkellä mieskin on kotona niin otettas pojat pois tarhasta kanssa. Kuitenkin 380 euroa on aika iso raha maksaa vaikka poikien ei mikään "pakko" siellä tarhassa ole olla. En sitten tiedä tehdäänkö isosti halla kun Artturihan on eskarissa, mutta luulis että parissa kuukaudessa mikä jäljellä on niin tuskin ihan kummoisia ehdi oppimaan... Ja ihan kiva olis Artturinkin olla nyt kotona, koulu kun alkaa niin vapaapäiviä ei enää pidelläkään noin vain...

Jaahas, tää jäi lyhkäiseksi kirjoittelutuokioksi, Oskari heräilee. Tarvii siis mennä! :wave:

HM

JOnskis, tervetuloa vaan porukkaan mukaan!! :flower:

anzkuli, kiitos, sinun innoittamana meni ja liityin myös sinne kiloklubiin ja nyt tutustun sen käyttöön. Mulla tavoitteena tosin 20kiloa, ja 40 viikkoa (tuon mukaan) pitäs riittää. Mutta tiedän että repsahduksiahan tulee minulla.
Alkoi ällöttään omat kuvat, kun siellä juhlissa tietty räpsittiin, oon niin pläskissä kunnossa että yök! :|
En vaan tiiä miten sitä' pystyis pitään herkuttelun vähemmällä..kun kaikki ruoka on niin hyvää ja sokerista oon oikeen riippuvainen. Tuo ruokapäiväkirja varmaan on tehokas, kunhan sitä muistaa täyttää.
Mutta katsotaan nyt, kunka eukon käy. Suuret on taas puheet ja vuosi kun häämöttää loppuaan, on samat kilot kannettavana. |O

Jonskis: Meillä menee se ekana joka näyttää väsymmältä! Isompi on jäänyt pidemmän aikaa ekasta kerrasta nukkumaan. Mutta jos ei jää, on aika taistoa! Siihen jos vauva ei asetu helposti nukkumaan on soppa valmis :headwall:
Meillä on tapana käydä esikoisen kanssa yhdessä suihkussa heti kun vauva on jäänyt viimeisille unilleen. Eli jossain kuuden maissa. Hirmu kiireellä pitää aina pistää menemään ettei ennätä sillä aikaa herätä :D

Noh, jatkan taas myöh. vaavi on taaas kiukku kun ei oo nukkunut tänään kuin tunnin pätkissä |O

mua kanssa ärsyttää kun tää meidän pikkumies nukkuu nykyään vaan sellaisia ½tunnin-1tunnin päikkäreitä, tai sitten jos oikeen hemputtaa vaunuja niin saattaapi ne ekat päikkärit nukkuu jopa 2tuntia!!
Mutta mä kaipaan niitä 3-4tunnin unia :D :saint: (kukapa ei...)

Esikoinen oli kova nukkuun päivällä ja kukkui taas yöllä, kai sitä pitää olla tyytyväinen kun tällä toisinpäin. Vaikka unelmatilanteessa nukkuis aina hyvin. :LOL:

onko kellään muuten näärännäppy tullut silmäluomen sisälle?? mulla on yläluomi sisäreunasta ihan kipee ja punoittaa...

aina jotain valin aihetta mullakin. onneksi te ootte olemassa
:heart:

Huh, olihan taas ilta! Pienin ei enää suostunut nukkumaan 17.30 jälkeen kun heräsi. Oli sitten ihan väsynyt ja kiukkuinen vaikka kuinka monesti koitin vielä sänkyynsä laittaa :( Esikoinen onneks silloin vielä kiltisti leikki jotain...
Klo.19 aikaan tein vauvalle iltapesut ja siitä lähti esikoisen kiukuttelut käyntiin..Tuli valoja räpsimään koko ajan vaikka kuinka kielsin. Nauraa räkätti vaan! Sit heitin vauvan viereen vaatekasan ettei tipu pöydältä ja kävin äkkiä roudaamassa esikoisen kauemmas. Hirveen raivarin siitä sai ja vauva alkoi hysteerisena itkemään :snotty:
Kasilta sain vauvan lopulta nukkuu, isompi puolen tunnin päästä siitä... Ite kävin niin pikapika suihkussa et just ehkä ennätti puhdistautua :D

Voih, vielä 4 iltaa jäljellä, sit ois mies jo parin viikon ajan illat kotona =)

Huomenta!
Laitanpas piitkästä aikaa meidänkin kuulumisia (vaikka ei kyllä mitään erityistä kuuulu!) käyn kyllä lukemassa täällä päivittäin mutta ei vaan tuu kirjoiteltua.

täällä on vähän sairasteltu, isommalla flunssaa ja pienemmällä maha on ollut tosi sekaisin, luulin eka taudiksi mutta onkin ilmeisesti tuosta kiinteiden syömisestä.. pari kertaa käytiin punnituksellakin silloin kun oli pahimillaan sellailset 4-5pv, mutta paino nousi silti hyvin.

kääntymisestä... eilen illalla oli eka sellainen "lähes kääntyminen", mutta aloittaa yrittämisen vasta kyljelleen kun laittaa, selällään ollessa on ihan tyytäväisenä siinä eikä yritäkään kääntyä. yöt meillä menee edelleenkin tosi hyvin, syö max.kerran yössä. meni tuossa viikko että heräs ekan kerran syömään vasta kuudelta aamulla ja jatkoi siitä unia vielä ysiin. tuttiakaan en ole käynyt yhtenäkään yönä suuhun laittamassa. päivisin nukkuu yleensä yhdet 1,5-2,5h unet ja muuten vaan puolen tunnin-tunnin pätkiä. eikä muuten nuku vaunuissa hyvin! parhaat unet tulee siten että on esim. nukahtanut autosta, kantaa sisään, riisuu vaatteet ja nukkuu sitten kypärälakki päässä omassa sängyssä jopa joskus 3tuntiakavaunuissa max on tunti, eikä mielestäni ole edes kylmästä tai kuumasta kyse, ei kai vaan sitten tykkää nukkua "ahtaasti" vaunuissa.

täälläkin on välillä TOSI tiukalla pinna tuon vanhemman herran kanssa... välillä on just tuo "helmi-olo" eli tuntuu että saa potkia pois jaloista pyörimästä, meillä siis esikoinen jäi kotiin hoidosta kokonaan helmikuun alussa.

töihin menosta... tällä viikolla pitäisi ratketa että onko mulla vielä työpaikka olemassa ja kuinka paljon töitä on.. (ei siis vakkari paikkaa olemassa mutta lupaus takaisin tulosta on). pari viikkoa sitten pomo kyllä sanoi kun kävin että jos oon halukas tekemään töitä kotoa käsin niin saan tehdä jo nyt. mutta sovittiin että katsotaan tarkemmin tällä viikolla asiotia. olisin kyllä ihan valmis tekemään töitä jo jonkin verran ekanankin rahan takia ja sais lisää "virikkeitä"pääkoppaan kun välillä tuntuu että tää on yhtä pyykin pesua ja siivoamista ja ihan siksikin ettei kaikki työjutut ehtis unohtua (työssäni on tosi paljon pientä nippelitietoa ja pitkiä "koodeja" jotka täytyy muistaa kuin vettävalaen jatkuvasti).

mutta nyt taitaa olla aamu-unien tai ainkin maidon aika jo. joten moikka!
olette kyllä ajatuksissani vaikka en enää ole kovin usein kirjoitellut(kun tuntuu ettei mulal mitään asiaa ole!) :)

korppinen ja pikku-ukko tänään tasan 4kk!:) :heart: :heart:

korppinen...ihana sinua: "helmi-olo" :LOL:

Neuvolasta kuuluu hyvää; painoa tullut kuukaudessa reilu kilo eli nyt n.8200g ja 65cm, kiinteiden aloittamisella ei pidä lekuri kiirettä kun kasvaa hyvin ja yöt nukkuu. Sanoi että meillä ihannetilanne kun voimme itse päättää koska alkaa ja sitten viimeistään kun yöunet alkaa lyheneen. Ja näin varmaan toimimmekin.
Maidon määrästä meillä ei ole hajua, paitsi silloin kun oli hoidossa, meni aika määrä maitoa. Mutta siitäkin sanoi että kunhan kerta-annos on alle 200ml, ei tarvii sen puolesta muuta ruokaa..katsotaan nyt.

Pupilleista....kun ne on erikokoiset. Ei löytänyt mitään hälyyttävää, kun reagoi normaalisti ja ne on symmetriset ja samanväriset. Valo heijastuu jne. (helpotus)

Itse sain silmätulehdukseen kuurin. (taas!!!!!) ja vahvempaa kosteustippaa yöksi, kun aamulla oikeen sattuu avata silmiä.

Siinäpä ne kuulumiset. =)

Voi tuska ja kauhistus, leikkasin Otson kynsiä ja kynsileikkuri lipsahti niin että peukalosta napsahti koko kynnen leveydeltä nahkasiivu melkein irti! Apua! Voin vain kuvitella, miten pientä sattui, raukka kirkui puoli tuntia ihan hädissään ja muuttui kostean hikiseksi |O :eek: |O :eek: Itsekin purskahdin itkuun, niin pahalta tuntui, enkä tiennyt miten olisin toista lohduttanut. :'(

Yritin pitää sylissä vaippasillaan ihoa vasten ja laulella korvaan, mutta ei tehonnut. Annoin hätäpäissäni yhden supon, mutta en tiedä onko siitä tällaisessa apua. Laastareitakin laitoin kaksi päällekkäin, ihan itseänikin huvitti, että ihan kuin se laastari sitä kipua veisi pois! Mies sanoi äsken puhelimessa, että olisin voinut antaa sokerivettä (kun rokotuksen yhteydessäkin antavat "kipulääkkeenä" ), mutta eipä se siinä hädässä tullut mieleen. Nyt poika rauhoittui onneksi nyyhkytyksiltään aamupäiväunille.

Huhhuh, tulipa huono äiti -olo! :ashamed: Tänään on vielä iltapäivällä neuvola, saa nähdä poimitaanko meidät sieltä lasten pahoinpitelystä jatkotarkkailuun... Vielä kun lisäksi on nenänpielessä verestävä naarmu (jonka takia alunperin lähdin niitä kynsiä leikkaamaan).

Tulen sitten iltapäivällä raportoimaan pituus- ja painotiedot. Helmi, luulen että meillä mennään aika samoilla käyrillä.

Tuntuu että mulla maidon tulo on ollut vähän kortilla, tuntuu ettei rinnat ole ehtineet kunnolla täyttyä syöttöjen välillä, etenkin iltaisin kun imee tiuhempaan. Joka ilta viimeisen viikon aikana on myös joutunut antamaan viimeisen imetyksen jälkeen tunnin päästä 100-120 ml korviketta ennenkuin poika rauhoittuu nukkumaan.

Varmaan vaikuttaa se, kun viime viikon olin päivät siellä kursseilla ja kaksi syöttökertaa meni aina pullosta, niin maidon tuotanto on siitä vähentynyt. Toinen vaihtoehto voi olla, että pullosta syötyään poikaa ei enää innosta taistella maitoa tissistä niin tosissaan, kun tietää että pullosta tulee helpommin. No, yritän nyt kuitenkin sitkeästi tarjota tissiä, josko vaikka alkais taas herua paremmin.

maikki, voi sinua :hug: oikeen riipaisi lukea kertomustasi kynnenleikkuusta, osaan kuvitella miltä susta tuntuu. Mutta sellaista sattuu, usko pois, et ole eka etkä vika joka vahingoissa satuttaa pikkuista, ne pienet sormenkynnet kun ei ole helpoimmat leikattavat. Ja varmasti se neuvolantäti ihan ymmärtää että vahinkohan se oli, ettet ihan kiduttamaan oo vauvaasi alkanut. =)
Ja ite tekisin varmaan samanlailla; koko laastaripaketti sormeen, syliä, lääkettä...paniikki, PANIIKKI!

joskus joku sanoikin, "ei sustakaan aina usko että olet hoitaja.." :D Kun töissä saatan mennä ihan sekaisin jos on jotain sattunut, "verta, APUAAAAA!"

mutta tulkaahan maikki ja luminka kertomaan sitten neuvolaterveiset!! (ja keillä muilla olikaan...)

Voi maikki :hug: niinkuin jo helmi sanokin, niin niitä vahinkoja sattuu. Niistä tulee itelle aina niin paha mieli, vaikkei niille mitään voi.

Luminkan neiti kuulostaa ihanan sirpakalle, meillä siis iso neiti. VArmaan lähempänä 8kg nyt... :heart: :heart:

Ihania kuvia olitte taas laittaneet muruistanne. Niitä on niin mukava kattoa, vaikken omastani uskallakaan (lue osaa) tänne laittaa.

Mulla on täällä kaks isomapaa vauvan lisäksi, joten tuo kiukuttelujuttu (ja omien hermojen menetys) kuulostaa niiiiiin tutulta. Jos on ollut oikeen huono päivä, niin seuraavana aamuna "päätän" et tänään en huuda enkä meuhkaa isommille. Sekin monesti auttaa kun itse vaan päättää... sitten on lapsetkin jotenkin kiltimpiä (johtuu ihan varmasti siitä et minäkin oon rauhallisempi)

Meillä ei neiti vielä käänny, kyljelleen pääsee muttei ole vielä tosissaan yritellytkään kääntyä. :heart:

Maitooo ja neiti

Meillä on kans tänään ollu semmonen hermonkiristyspäivä nuutin kans että HUH! Käytiin aamulla vaan tunnin verran tuossa omalla pihalla lumia lykkimässä, ei ollu ees kavereita tänään kun heillä oli muita menoja. Tultiin sit ajoissa sisään ja tehtiin pikkutaikina pullia, saadaan muutama laskiaispulla tehtyä illalla sit.

Yritän saada tässä samalla poikia nukkumaan: ensin nuutti meni unille ja telkkus. Syötin leevin ja vein kans nukkumaan. Nyt nuutti nukahti ja leevi heräs öhkimään jotain, jospa nukahtais kohta kuitenki, tuttia ei huolinu.

Ei taida meidän pikkumiestä niin kauheasti enää aamupäivällä väsyttää. Kuuden aikaan nykysin herää aina ihan pirteenä ja jaksaa ihan hyvin valvoo sinne 8.30 saakka, sit lähetäänki ulos pikkuhiljaa. Eilen nukku vaunuissa 45 min. ja sit valvoskeli ihan hyväntuulisena varmaan puolisen tuntia. Sit nukahti ja heräs n. 20 min. päästä ihan pirteenä taas kotona. Ja ei vielä 12 aikaan oo kovinka uninen. Pitää varmaan ruveta päikkäreitä siirtämään meillä vähän myöhemmäks, nuutti kyllä jaksaa 12.30 saakkaki valvoo ihan hyvin.

Ja helmi! Tsempataan nyt sit kiloklubilla yhessä! :) Mie jo kävin täyttelemässä tän päivän syömisiä sinne, näyttää hieman paremmalta kuin eilinen! Mie koitan syödä kuitenki vähän enemmän mitä se suositus on kun tuo imetys vissiin kuluttaa sen n. 500 kcal/vrk.

maikki: mä kans olen kerran leikannut vauvalta ihoa vahingossa =( Alkuun en edes huomannut, hetken päästä alkoi vasta verta vuotamaan ja itkemään.. Toinen oli ehkä vasta kk ikäinen =( Hirveetä...
Tuota ennen olin sitten vahingossa kolauttanut esikoisen silmän alusen auton ovenkulmaan, et olipa tosi hyvä äiti- olo näiden jälkeen.... :snotty: Eihän vahingoille voinut mitään, mut tuntui et kauheeta miks pitää tuollee omia lapsia "kiduttaa" :ashamed:

Me tultiin neuvolasta... Neiti on nyt 6190g sekä 62cm. Lääkäri kirjoitti reseptin sibicortia päänahkaan ja poskiin. Päänahka punainen ja kuiva, sit kun likka raapii niin on aika kauheen näköinen =( Poskiin kans samaa rasvaa kun sylki polttanut punaiseksi. Käski vaihtamaan tutia jos sekin auttais!
Perunaa aletaan maistelemaan kaikessa rauhassa.. Jos sillä nyt tankkailee yötäpäivää useammin!

Helmi: Sun pikku-ukkos tuntuu jättiläiseltä meidän himpulaan vaik ovat melkein samanikäisiä! Sulla taitaa tulla rinnoista kyllä kermaa ja mulla just ja just ykkösmaitoo :LOL:

Iteltä oli lähtenyt kuukaudessa kilo vaikka en todellakaan ole kattonut mitä syön! Herkkuja mennyt enemmän kuin ois tarvis :ashamed: Mut pitääpä jatkaa samaan malliin kerta tippuu näillä eväillä :D

Ja vielä vertailua esikoisen ja kuopuksen välillä 4kk mitoissa:
esikoinen tasan 6kg, pituutta 60cm.. Ja pienempi 6,190kg ja 62cm. Eli tasaiseen tahtiin molemmat kasvaa! Pienin oli tosin tänään jo yli 4kk joten varmaan oisivat muuten täsmälleen samanpainoisia :D

vauvojen mitoista... tuon ripulin takia on käyty noilla punnituksilla aika tiheään niin meillä se oikea jättiläine kasvaa... viime perjantaina oli mitat seuraavat... 8845g ja 66cm ja tuli siis tänään 4kk. vertasin esikoiseen niin hän ollut 7kk iässä saman painoinen (ja sentin pidempi mitä tämä "pikku"-ukko on nyt.. )mutta minkäs teet kun ruoka on hyvää ja se maistuu. tällä hetkellä kiinteät olleet kehissä vajaan kuukauden. menee mustikkaa ja vadelmaa. perunaa söi jo muutaman päivän ja tykkäsi kovasti mutta ripulin takia keskeytettiin kun neuvoalsta käskivät sen takia kun oli viimeksi aloitettu kiinteä ennen ripulia. nyt ajattelin jatkaa ehkä huomenna kun maha alkaa olla jo rauhoittunut. ihteä vähän hirvittää just kun ruokalistalla on tällä hetkellä vaan noita makeita mutta minkäs teet kun oli pakko lopettaa peruna että saadaan maha rauhoittumaan. neuvolasta sanovat kasvusta (menee +1 vähän yläpuolella) että hyvin kasvaa omalla käyrällään (syntyessään siis 4240g ja 53,5cm). että annetaan poitsun vaan kasvaa!:) mutta kyllä on jo raskas poika kannella, varsinkin turvakaukalossa... ja kaikki vaatteet pieniä! olen joutunut monta 70cm joululahjaksi saamaa pukua laittamaan pois kun on pieniä... 68 vain vähän enää käytössä ja jopa 80cm bodeja käytössä. mutta nyt hiihtojen pariin, toivotaan menestystä!:)

luminka, joo :LOL: kyllä tällä mammalla kermaa on tultava rinnoista...eihän muuten kasvais noin... :D :D

anzkuli, tsempataan vaan =) Mä nyt alkuun ihan innoissani täytän kanssa ruokapäiväkirjaa, ja aika kiva kun siellä saa infoo ruoanlaadusta ym. Tosi monipuoliset sivut!! Mulla eilinen oli kanssa pikkasen epäterveellinen päivä; hampurilaista iltapalaksi, irttareita ja suklaata...tosi heikko alku. Tää päivä ollut tähän saakka ihan terveellinen. Uimaankin meinaan tänään.

Yhteistyössä