11/08 masunkasvattajien murut *helmikuussa*

Jatkoja marraskuun masunkasvattajat la:t 1-15.11.2008- pinosta tuolta odotuspuolelta!
Uudet kirjoittelijat ovat myös tervetulleita!





08.10.2008
Keiju (rv36+0) klo. 10.36 poika, 2640g ja 47cm, py 33,5cm

10.10.2008
lonelylily (rv36+3) poika, 3590g ja 50cm

14.10.2008
Hari Mao (rv35+5 ) klo. 13.01 tyttö, 2500g ja , py 33,5cm
¨¨¨¨¨¨¨¨klo. 13.35 poika 2740g, py 33cm

16.10.2008
Luminka (rv37+5) tyttö, 2870g ja 48cm

20.11.2008
maikki79 (rv37+2) klo.3.41 poika, 4085g ja 52cm

22.10.2008
helmi79 klo.01.13 poika, 4000g ja 51cm

24.10.2008
JennyAdelina (rv37+4) klo.13.30 tyttö, 3190g ja 48cm
korppinen(rv38+5) poika 4240g ja 53,5cm, py 36cm

25.10.2008
KuuttiPieni poika, 3760g ja 51cm

02.11.2008
sarppa70 (rv40+1) poika, 3495g ja 49cm
daya (rv 39+6) klo1.13 tyttö, 3190g ja 49cm
Kuunkulta (rv39+1) klo.18.54 poika, 3260g ja 53cm

03.11.2008
Tanjuska2 (rv 39+1) klo 23.00 tyttö, 3515g ja 49,5cm
Yamini poika, 3485g ja 50cm

04.11.2008
Rinzessa klo.08.15 poika, 3160g ja 49cm, py 34cm

05.11.2008
Pöppiäinen82 (rv40+3) klo.6.29 tyttö, 3100g ja 48cm, py 34cm

06.11.2008
Möökö89 (rv40+0) klo.11.40 tyttö, 2970g ja 45cm

07.11.2008
Anzkuli klo.2.18 poika, 3850g ja 50cm
äityliini76 klo.16.53 poika, 3215g ja 49,5cm
Maotao klo.17.59 tyttö, 4075g ja 53cm

08.11.2008
hansu73 (rv39+6) klo.11.29 poika, 3470 ja 50cm
maxi(rv40+1) klo.22.29 tyttö, 3420g ja 51cm, py 35cm
mammukka75 (rv39+2) tyttö, 3540g ja 50cm
CitrusHeights tyttö, 3635g ja 50cm

10.11.2008
Red Dragon (rv41+1) klo.11.55 tyttö, 3990g ja 51cm, py 38cm
reginarento klo.22.15 tyttö, 3630g ja 51cm
manna- (rv 40+19 klo. 7.55 tyttö, 3435g ja 50cm, py 34cm

11.11.2008
paula83 klo.19.39 poika, 4010g ja 50cm, py 36,5cm
Mailou (rv41+0)klo.6.45 poika, 3675g ja 51,5cm
maitooo tyttö, 3900g ja 51cm
leofis klo.3.15 poika, 4180g ja 51cm

15.11.2008
kutmula klo.10.54, tyttö 4140g ja 52cm

18.11.2008
HotCoffee (rv41+5) klo.21.56 tyttö, 4650g ja 54cm, py 38cm
Sanse klo.11.52, poika 4690g ja 54cm, py 36,5cm

19.11.2008
äiti88 klo.04.24 poika, 4630g ja 53cm, py 37,5cm
merval klo.8.03 poika, 3730g ja 52cm, py 36cm

21.11.2008
noonie(rv42+2) klo 04.56 poika 3550g ja 51cm , py 36cm

30.11.08
tietämätön (rv 42+2) klo.18.01 tyttö, 3200g ja 49cm, py 34,5cm

Odotusajan keskustelut:http://kaksplus.fi/keskustelu/t1217904#m13194420
Aikaisemmat keskustelut:
Marraskuu:http://kaksplus.fi/keskustelu/t1226798
joulukuu:http://kaksplus.fi/keskustelu/t1248105
tammikuu:http://kaksplus.fi/keskustelu/t1277262
 
No niin, nyt on rauha talossa :D
Mies kävi aamupäivällä viemässä esikoisen mummolaan yökylään. Vauvan kun sain nukkumaan siivosin ihan kunnolla. Just olin lopettelemassa niin vaunut alkoi heilumaan. Tunnin verran tyttö jaksoi valvoa kunnes lähdin lenkille ja laitoin vaunuihin nukkumaan.
Pyykkiäkin kolme koneellista juo pyörinyt.
Musta on kiva saada ihan yksinään siivota, ei oo kukaan jaloissa pyörimässä eikä mies ätisemässä :D Kyl isompi antaa yleensä siivota, mut välillä pitäs äiti tulla jo leikkimään...

Meinataan illalla dippailla kurkkua ja porkkanaa sekä tehdään pitkästä aikaa pizzapatonkeja :p Ai herkkua =) Sit meinaan ottaa pitkään kaivatun siiderin. Jos sais vaikka rauhassa sen juoda. Mies hoitamaan vauvaa jos herää itkemään. Yleensä en ota kotona siideriä kun ei kuitenkaan saa rauhassa juoda loppuun. Nyt kun isompi on yön poissa, ei haittaa vaikka laitan miehen vauvan luo (harvemmin saa hiljentymään :| jolloin mun pitää mennä )...

Luminka
 
Luminkalle :flower: ja papukaijamerkki jälleen pinon päivittämisestä!

Aamulla jo ehdinkin tuonne tammikuun puolelle raapustamaan. Täällä pikkuväki nukkuu / yrittää saada unenpäästä kiinni, Kasperi kattoo telkkua ja muut on jäähallilla. Jospa vaikka kahvikupposen kohta ehtisi nauttia. Aamulla kyllä join mutta eipä siitä kauhiasti nauttia saanut kun koko ajan joku oli jotain vailla. :kieh:

Kävin tuossa tovi sitten vaunuttelemassa Wilman ja Oskarin kanssa, kiva ilma kävellä. Parissa talossa oli asuntoesittely, ois ihan mielenkiinnosta ollut kiva mennä kattomaan, mutta en tohtinut. Sitä paitti jos vaunut ois ulos jättänyt niin Oskari ois herännyt huutamaan. Se ei oikeen vaunuissa nuku jos ei hytky tai muuten liiku. Wilma kyllä nukkuu hyvin. Saadaan tuolta meidän alakerrasta vanhat vaunut parvekevaunuiksi, eli ainakin neitiä voi sitten nukuttaa ulkona, ja jospa tuo jannukin oppisi...

Nyt alkoi väsyttää. Mies aina kummastelee että kuinka voin olla väsynyt kun nukun hyvin. No joo, ei nuo nyt yleensä herää kun kerran aamuyöllä syömään, mutta kun yksin kaksi vauvaa syöttää joka ikinen yö niin kyllä joskus vähän saattaa olla valot puoliteholla... hyvähän tuon on sanoa kun se ei kertakaikkiaan herää mihinkään! |O

No joo, nyt sitä kahvia. Ja edelleen mukavaa helmikuuta kaikille!!!

HM+ minit 3 kk, 2 vkoa ja 4 pvä :heart: :heart:
 
uuteen pinoon änkeen minäkin =) kiitos pinosta luminka!! :flower:

Oltiin tuossa stiigamäessä päivällä pari tuntia ja sitten oli ystävä lastensa kanssa meillä vielä pari tuntia, saivat muksut leikkiä keskenään..ja aikuiset juoruta. :D
Nyt sitten pienempi nukahti pikku-unille sohvalle ja esikoiselle laitoin piirretyt. Äidin oman hetken vuoro. :saint:

Mies on kotimatkalla hesasta, esikoinen oottaa ihan innoissaan jo isiä kotiin. Kai tuliaisten toivossa..

Nyt on pää muuten tyhjä, vähän flunssanen olo ja juuri kun söin niin alkaa väsyttään itteekin.

Mukavaa helmikuuta kaikille, toivottaa helmi ja poitsut :heart: (jaaha, tää onkin meikäläisen netteilynimen nimikkokuukausi :LOL: )

ps. JOs jollekin tulee mieleen vielä tuosta pupillien erikokoisuudesta josta kyselin eilen, niin laittakaa ihmeessä..faktaa, kokemuksia, jotain? Huomenna tosin soitan sinne neuvolaan. :/
 
Kiitos Luminkalle uudesta pinosta!

Helmi, toivottavasti pupilliasia ei ole mitään vakavaa. Raportoithan sitten meille myös, kun jotain selviää!

Olin eilen illalla hippaamassa pitkästä aikaa työkaverin synttärijuhlissa ja oli kiva vähän juoda viiniä ja jutella aikuisten juttuja. Toki en voinut olla jossain viheessa iltaa kaivamatta kameraa esille ja näyttämättä Otson kuvia =) Otso nukkui kun tulin klo 1 maissa kotiin, ja nukkuikin koko yön klo 23-07. Nyt päivällä on sitten tankannut 2 tunnin välein.

Itselläni sen sijaan nousi aamuyöstä vähän lämpöä ja yöllä kun menin vessaan, tasapaino meni, alkoi oksettaa ja näkökentässä vilkkui jotain kullan-hopeanhohtoista. Istuin hetken vessan lattialla, kokoilin itseäni ja huusin miestä tuomaan vesilasin. En tosiaan ollut juonut juhlissa kuin pari viinilasillista, eli mistään humalatilasta ei ollut kyse. Koko päivän tänään on ollut huono olo ja päätä särkenyt, nyt tuli mieleen että voisikohan tämä olla jotain migreenin tapaista. Niskat on olleet tosi jumissa, välillä imettäessä käsi puutuu. Nyt tekisin hierojalla käynti gutaa, tai sitten voisi kaivaa käsipainot esiin ja jumpata hartioita.

Otso on tuossa vieressä viimeiset 10 minuuttia läiminyt pehmokoiraa ja pitänyt riemukasta mekkalaa :LOL: Sain hauskan videoklipinkin, harmi kun se ei mahdu isovanhemmille sähköpostin liitteeksi.
 
joo mä ilmottelen mitä pojan simmuista sanotaan!

täällä on heti oikeen stressiä ilmassa kun mies tuli kotiin!!! :kieh: Esikoinen painaa kämppää ympäri 100lasissa, vaatii ja kinuaa..sitä ja tätä!! Mies on krapulainen, haisee ja kiukkuaa....hohhotihoijaa.......tää alkaa nyt herkutteleen lohkopotuilla ja sipulirenkailla ja oottaa sunnuntain kevyttä viihdepläjäystä; kuorosotaa ja jussigaalaa (vai venla..) :D

 
Arvatkaas mitä tänään tein? Mä lueskelin tuolta lokakuun ketjua, siellä alettiin jakautua ja mä ITKIN!!! :LOL: Niin liikuttavaa tekstiä... mun on synnytystä ikävä (enpä olis ikinä uskonut sanovani näin!). Mies meinas pehvalleen lentää kun sanoin noin. :LOL: :LOL: :LOL:

Nyt on pikkuisilla joku nukahtamisongelma. Yleensä nukahtavat omia aikojaan sänkyihinsä, eivät juurikaan huutele. Nyt ovat petissä olleet tuosta noin 22 lähtien ja vieläkin jompikumpi aina välillä kiekaisee. Oskari ikävöi unirättiään ja Wilma tuttiaan. En tiedä mikä nyt muutenkin Wilmalla on, ennen ei syömisen kanssa ole ongelmia ollut mutta nyt jostain syystä saattaa alkaa huutamaan kun palosireeni kun pullon saa huulille. Masentavaa. Jospa olis vaan jotain ohimenevää...

Nyt taitaa oma sänky kutsua, ensin neitille tutti suuhun- jälleen. Hyv yöt.

HM
 
HM: No mä katoin äsken kuvia missä olen raskaana ja itku oikeesti tuli :'( Ja tuli hirvee ikävä raskaustestien tekoa, neuvolakäyntejä, ultria jne... Jos en enää ikinä saa sitä niin :snotty:
Mulla ois vielä kopiointihommat kesken odotusajan jutuista täällä kaksplussalla, mut en vaan oo pystynyt alkaa lukemaan niitä, niin haikeelta tuntuu :ashamed:
Ja tuota synnytystä mullaki ikävä, hullulta kuullostaa kyllä! Joka kerta liikutun kun katon ensimmäisiä kuvia vastasyntyneestä vauvasta ja minusta :snotty:

Sit kun lukee noita odotuspuolen juttuja joskus, oon ihan kade kun niillä vielä vauvat masussa :LOL: Vaikka onhan ihanaa kun on jo syntynyt, mut silti kun siinä odotusajassa on se oma jännityksensä ja odottelunsa... Voih kun voi välillä olla vaikeeta olla nainen! Mies suunnilleen naureskelee kun mä haikailen vielä raskautta, tuumas äsken et oot ollu 18kk raskaana kahden vuoden aikana... :kieh:
 
Otetaanko taas nimenhuutoa...

Ketkä vielä pyöritte täällä huutakaas jotain! :D


Jokainen toki kirjoittelee silloin kun haluaa, ei täällä mitään vähimmäiskäyntimäärää ole asetettu =) Ajattelin vaan kun joistain ei ole kuulunut piiitkään aikaan niin vieläkö ootte mukana?
 
kauhee kun nyt pitäis mennä nukkuun mutta eipä nukuta ei.poika nukahti joskus 11 jälkeen niin ois ihan hyvä mennä sänkyyn jotta ees muutaman tunnin unta sais kaaliinsa...

minäkin lueskelin noita vanhoja raskausajana juttuja yks päivä ja kyllä tuli haikee mieli. miten sitä voikin unohtaa mukamas kaikki kivut ja masennukset ja tylsistymiset kun ei päässyt liikkuun ja oikeesti on sitä synnytystäkin muka ikävä! vaikka se oli ihan kamalaa tuskaa ja helvettiä..on tää pää vaan outo... :whistle:

ei mutta hemmetti,pakko sitä on mennä sinne peiton alle
 
keiju ilmoittautuu :wave:

Yö meni taas tuttia laittaessa Leeville ja kahdesti söi vaikka illalla tankkas ysin maissa 2dl velliä ja 50ml vielä lisäksi maitoa. Yhden aikaan ekan kerran veti pullolisen maitoa. Tätä nyt ollu viikon ajan enemmän ja vähemmän. Kasvukausi ilmeisesti menossa.

Mulla ois siivouspäivä kun en eilen jaksanu siivotra, illalla jo valmistelin kämpän siihen malliin että eikun vaan imuri ja luuttu kouraan niin on valmista.Pökyt pyyhin eilen ja peilit pesin ja cessat pesin joten tänään pääsee helpolla.

Esikoinen on vähän flunssaisen oloinen, toivottavasti ei tule enemmän kipeäksi.Pärskii ja yskii aikalailla mutta kuumetta ei vielä ole tullut. Pitää vaan pitää peukut pystyssä ettei Leeviin tarttuis.

Nyt hakemaan toinen kuppi kahvia ja sit siivoushommiin. :wave:
 
Täällä ollaan!

Kiitoksia Luminkalle uudesta pinosta! :flower:

Mun oma kultsi on tänään 3 kk jo :heart:
Eilen punnittiin ja mitattiin itse niin on pojulla mittaa 64 cm ja 6400 g painoinen.

On se jotenkin haikeeta kun muistelee sitä raskausaikaa. Vaik mul jäi kammo siitä loppuajasta, kun oli pakko vaan maata ja sai pelätä ennenaikaista synnytystä. Mut se oli niin ihanaa, kun oli niin hyvä olo muuten raskausaikana, hormoonit oli niin tasaiset, ei mitään pms:sää eikä migreeniä, kertaakaan ei ollu pää kipiä, ei menkkoja eikä niitä sairaita kipuja!
Synnytyskin oli niin helppoa. Menkkakivut on miljoonakertaa pahemmat kuin synnytyskivut!
Mulla oli tossa just pahin migreeni aikoihin, 2 päivää kesti ja oksensin yhen yön. Mitkään lääkkeet ei auttanu, lääkäri laittoi piikin ni se vähän auttoi. Ja nyt mulla on ensimmäiset menkat synnytyksen jälkeen....Mulla on sitä synnytystä oikeesti ikävä. Se oli niin paljon helpompaa kun nää menkat. Synnyttäisin mieluummin joka kuukausi :LOL:
 
Hola, mukana ollaan!

keiju, meillä on myös joku kasvukausi vissiin. Illalla ennen nukkumaan menoa söi kahden tunnin välein tissit "tyhjiksi" ja lisäksi vielä päälle 2 dl korviketta, kun ei muuten meinannut rauhoittua unille. Koko päivänkin tankkaili 2 tunnin välein, kun yleensä on syöntiväli on ollut tasainen 3,5 tuntia. Poika on myös viime päivinä ollut päivällä enemmän valveilla, mikä varmaan myös vie energiaa.

Edelleen mulla jatkuu edellisyön mystisestä kohtauksesta alkanut pääkipu, mutta kuumetta ei onneksi enää ole. Mies valitteli pääkipua tänä aamuna, joten voi olla että tämä on joku muu tauti kuin migreeni (jota epäilin itse), ellei viime tietojen mukaan migreeni ole jo alkanut tarttua ihmiseltä toiselle :LOL:

Viikonloppuna kuulin että työkaveri on raskaana ihan ensimmäisillä viikoilla. Viime keväänä me iloittiin yhdessä alkuraskaudesta, lasketut ajat olis olleet viikon välein, mutta hänelle tuli keskenmeno kolmannella kuulla. Nyt siis oli ihanaa kuulla nuo hänen uudet raskausuutisensa!

Heräsi sellaisia ajatuksia, että niin se elämä vain menee eteenpäin, eikä raskausaika ja vastasyntyneen kanssa oleminen tule enää takaisin, vaan tästä eteenpäin poika on hetki hetkeltä vain aina suurempi. Varmaan jotain samoja ajatuksia siis työstin kuin tekin olette käyneet läpi lukemalla vanhoja viestiketjuja.

Oon myös edelleen mielessäni työstänyt synnytyskokemusta, kun mullahan siis jouduttiin tekemään se hätäsektio nukutuksessa, enkä nähnyt vauvaa ennen seuraavan päivän iltaa. Sairaalassa kätilö kävi kyllä kysymässä, olisinko halunnut keskustella siitä synnytyksestä, mutta se tuli ihan liian varhain, olin vielä jossain lääke- ja hormonipöllyissä ja sanoin vain että ihana olo on... Jälkeenpäin oon monta kertaa käynyt niitä juttuja mielessäni läpi ja ollut jotenkin haikea siitä, että vauvan ensimmäiset tunnit vietin yksin heräämössä.

On jopa ollut sellaisia syyllisyyden tunteita siitä etten ole heti pitänyt vauvasta huolta, vaikkei niissä ajatuksissa ole mitään järkeä. Toisaalta mies on sanonut, että hänelle oli tavallaan hyvä juttu, että hän sai heti alusta ottaa vastuun vauvasta, koska hänelle näytettiin monia vauvan hoitoon liittyviä juttuja kädestä pitäen paljon enemmän kuin olisi "normaalitilanteessa" varmaan neuvottu.
 
Paikalla! :wave:

Meillä on taas ollu ihan tavallinen päivä. Eli eipä siitä sen kummempia.

Mie oon koonnu leeville semmosta valokuvakirjaa ja sinne valkkailin kuvia eilen. Meillä on yks ihana kuva kun nuutti on pikkuveljeä kattomassa ja kurkkaa sinne sänkyyn vauvaa. Se nuutin ilme on niin ihana kun hän on aivan innoissaan vauvasta ja ihan myyty jo heti :heart: Se on liikuttava kuva, nyttenki tulee tippa linssiin. No, siinä kuvassa nyt ei sinänsä oo mitään ihmeellistä, mutta se muistuttaa siitä tilanteesta kun tulivat vauvaa kattomaan. Mie vaan itkin ja itkin kun oli jotenki niin ihanaa ja sit toisaalta kauhee ikävä nuuttia ja oisin vaan kotiin halunnu lähteä. Raskausaikaa ja synnytystä ei oo yhtään ikävä vieläkä! :)
 
Meillä oli ihan kiva ilta eilen, syötiin miehen kans pizzapatonkeja ja dippailtiin kasviksia... Vauva saatiin nukkumaan yöunille jossain 22.30 ja nukkui sitäkin ennen mut heräs vielä syömään. Sit ottikin kunnon unet, aamulla 6.30 heräsin kun nyrkkiään mussutti nälkäisenä :D Nukkui vielä sen jälkeen puoli kymmeneen saakka.

maikki: Tuli mieleen tuosta sun päänsärkyhommasta. Mun äiti ei kestä punaviiniä vaan saa aina päänsäryn/migreenin. Oisko sulla sit johtunut siitä viinistä?

Mulla kans oli samanlaisia tunteita kun esikoinen syntyi sectiolla, minä heräämössä ja vauva osaastolla isänsä kanssa. Tosin nukkui koko sen ajan, mutta kuitenkin ois ollut ihana saada vauva luokse pidemmäksi ajaksi. Mulla oli kauheet kivut et sain kunnon pöllyt lääkkeistä kun ei meinannut kipu hellittää. Et toisaalta mulla oli parempi et sain yksin ja koittaa selvitä koitoksesta.

Tänään käytiin kaupungilla. Siellä eräs nainen työnsi vaunuja ja kaksi pikkupoikaa kipitti reput selässä perässä. Nuin mäki haluisin vielä joskus saada sen kolmannen. Tytöt kun ois koulussa niin mulla ois vielä se yksi vauva täällä ja käytäisiin hakemassa isommat koulusta :snotty: Pitäisi nyt päästä näistä ajatuksista eroon ja koittaa nauttia vielä näistä kahdesta kun ovat pieniä :heart:

Isompi tyttö tulee tänään kotiin iltapäivällä. Mummo ja ukki sekä täti tuovat. Mies laittoi istuimen mun isän autoon niin tulevat sit kun niille sopii. Mies lähtikin jo iltavuoroon!
Tilattiin muuten esikoiselle uusi turvaistuin, Brio Zento! Tämän hetkinen on käytetty ja halusin nyt uuden kun jotenkin en "luota" tuohon vanhaan. Joten tilasin babystyle.fi:stä uutena, 199? et ei kovin paha mun mielestä!

Ootteko ajatelleet jo näille pikkuisille millaisia istuimia ostatte kun kaukalot käyvät pieniksi? Me varmaan hommataan toinen zento jos hyväksi todetaan. Siinä kun mahtuu pitkään istumaan. Ja kun sen voi laittaa selkä menosuuntaan ja sit myöhemmin kasvot menosuuntaan.
 
Auton istuimesta: Meillä on Leeville Juuson vanha istuin britaxsin first clas( meniköhän oikein) ja se menee jo vastasyntyneelle mutta nyt siis kuitenkin kaukalo käytössä. Siihen istuimeen saa sellaisen pienentimen joka tarkoitettu alle 6kk lapsille. Ajateltiin se nyt jo laittaa toiseen autoon kun ei tahdo siinä vyöt riittää kaukalon ympäri ja ei viiti joka kerta telakkaa siirrellä autosta toiseen.
 

Yhteistyössä