10v tyttö miesten puolella uimahallissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Isä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niin se on pikkusieluista, kun on omista teoista kyse. ne jotka valittavat toisen yöllisistä mekastamisesta vuokratalossa, ovat aina pikkusieluisia ja ne jotka valittavat kun parkkeeraa vieraspaikalle, ovat pikkusieluisia.
Kunhan itse saa tehdä mitä itse haluaa eikä tarvitse nähdä vaivaa mistään. Mutta annas olla kun joku toinen tuo liian ison lapsen uimahalliin tai parkkeeraa lapsiperhepaikalle tai ui ilman bikiniyläosaa. Mikään valitus ei ole pikkusieluista, kun itse on se, joka tilanteesta kärsii. Mutta kaikki valitus on pikkusieluista, jos MINÄ ja MINUN KAKARAT eivät saa tehdä niin, että meille ei tule mitään vaivaa mistään. ja me saamme tehdä kuten haluamme ja meille on helppoa. Vai mitä?

Alkuperäinen kirjoittaja höpsistä:
Alkuperäinen kirjoittaja erityisen äiti myös:
Alkuperäinen kirjoittaja erityispojan äiti:
NO MEIDÄN KOHTA 9V EI OSAISI ASIOIDA YKSIN, TAI OSAISIHAN TUO, MUTTA ON NIIN HEMMETIN ARKA, ETTEI SITTEN HALUAISI MENNÄ UIMAAN OLLENKAAN JOS YKSIN PITÄISI MENNÄ MIESTEN PUOLELLE JA MINÄ MENISIN NAISTEN PUOLELLE :(

JOS KYSE OLI SAMANTAPAISESTA TAPAUKSESTA?? MEIDÄN POIKA SAATTAISI JOPA ALKAA ITKEMÄÄN, JOS UIMAHALLIIN MENNESSÄ PITÄISIKIN MENNÄ POIKIEN PUOLELLE IHAN YKSIKSEEN, VIERAITA IHMISIÄ TÄYNNÄ JA ILMAN VAATTEITA VIELÄ PITÄIS OLLA. JOO, ENNENKUIN ALATTE HAUKKUMAAN, HÄN ON ERITYISLUOKALLA ARKUUTENSA JA EPÄVARMUUTENSA TAKIA, ILMENEE JUURI EDELLÄMAINITULLA TAVALLA, EI USKALLA VIELÄ JÄÄDÄ KOTIINKAAN YKSIN, TAIKKA PIHALLE

Ihan sama. Silti teitä koskee samat säännöt kuin muitakin.
Kyllä meidänkin pitää saada ryöstää pankki, kun meidän lasten tekee niiin mieli, ja pitävät niin kovin rahasta ja sen kiillosta. Jos en vie, niin eihän ne saa sittenrahaa mistään. nyyh.

Ja meidänlapsi niin arka. että minä menen mukaanmyös kun menee poika vihille. menen myös häämatkalle. nyyh.

Oikeasti, jos poikasi on arka niin uimahalliin ei mennä. et ole maailman ainoa ihminen.

Huh olipas julma kirjoitus! Pankin ryöstöä ja uimahallissa käyntiä en ehkä osais rinnastaa:) ja näin yleisesti pelkän arkuuden takia ei erityisluokalle päästä/jouduta. aina on painavat syyt ja nämä asiat näkyvät myös arjessa liikkuessamme erityisten lastemme kanssa. vai oisko parempi pysyä neljän seinän sisällä ja päästää vain normaalit/kauniit/hyvät ihmiset esim.harrastamaan?

kyllä kaikkia ihmisiä koskevat samat säännöt. Mutta sehän se on, kun nykään kaikki kuvittelevat olevasna parempia kuin muut ja vain muita koskevat säännöt. Itse tehdään ihan kuin huvittaa.

J
Mitenkähän sä mun korvaan kuulostat sellaiselta ihmiseltä, joka pitää itseään muita parempana ja kykenevänä laatimaan itsestä kivat säännöt kaikille maan erityislapsillekin? :laugh:

Niin, muut ovat aina pikkusieluisia valittajia, kun MINÄ haluan tehdä kuiten minulle on helppoa.
Mutta jos joku muu tekee kuten minä teen, minulla on oikeus valittaa. Koska kukaan muu lapsi ei ole erityisnen tai kenelläkään muuulla ei ole mitään syytä.
Kaikille ja kaikelle löytyy syy, mutta helpointa on, kun kaikkinoudattavat sääntöjä.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja plm:
Alkuperäinen kirjoittaja meillä:
on ihan ikäraja uimahalleissa, että 7-vuotiaasta eteenpäin ei enää vastakkaisen sukupuolen pukkarinn.

Mun mielestä hyvä ikäraja. Eiköhän kouluikä ole hyvä rajapyykki tässäkin.
Ja sille joka kommentoi että kaikki lapset eivät ole normaaleja. Ei olekaan mutta ei se anna heille erivapauksia. Pitää ottaa oman sukupuolen aikuinen saattaja mukaan jos muuten ei pärjää.

Ja se, että lapsi ei ole normaali, ei tarkoita, etteikö hänellekin tulisi murkkuikä ja kehittyisi seksuaalisia haluja.

niinpä. Pitäisi olla joku omaa sukupuolta oleva mukana sinne omalle puolelle. Ja jos ei ole - ei voi halliin mennä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja erityisen äiti myös:
NO MEIDÄN KOHTA 9V EI OSAISI ASIOIDA YKSIN, TAI OSAISIHAN TUO, MUTTA ON NIIN HEMMETIN ARKA, ETTEI SITTEN HALUAISI MENNÄ UIMAAN OLLENKAAN JOS YKSIN PITÄISI MENNÄ MIESTEN PUOLELLE JA MINÄ MENISIN NAISTEN PUOLELLE :(

JOS KYSE OLI SAMANTAPAISESTA TAPAUKSESTA?? MEIDÄN POIKA SAATTAISI JOPA ALKAA ITKEMÄÄN, JOS UIMAHALLIIN MENNESSÄ PITÄISIKIN MENNÄ POIKIEN PUOLELLE IHAN YKSIKSEEN, VIERAITA IHMISIÄ TÄYNNÄ JA ILMAN VAATTEITA VIELÄ PITÄIS OLLA. JOO, ENNENKUIN ALATTE HAUKKUMAAN, HÄN ON ERITYISLUOKALLA ARKUUTENSA JA EPÄVARMUUTENSA TAKIA, ILMENEE JUURI EDELLÄMAINITULLA TAVALLA, EI USKALLA VIELÄ JÄÄDÄ KOTIINKAAN YKSIN, TAIKKA PIHALLE

Ihan sama. Silti teitä koskee samat säännöt kuin muitakin.
Kyllä meidänkin pitää saada ryöstää pankki, kun meidän lasten tekee niiin mieli, ja pitävät niin kovin rahasta ja sen kiillosta. Jos en vie, niin eihän ne saa sittenrahaa mistään. nyyh.

Ja meidänlapsi niin arka. että minä menen mukaanmyös kun menee poika vihille. menen myös häämatkalle. nyyh.

Oikeasti, jos poikasi on arka niin uimahalliin ei mennä. et ole maailman ainoa ihminen.

Huh olipas julma kirjoitus! Pankin ryöstöä ja uimahallissa käyntiä en ehkä osais rinnastaa:) ja näin yleisesti pelkän arkuuden takia ei erityisluokalle päästä/jouduta. aina on painavat syyt ja nämä asiat näkyvät myös arjessa liikkuessamme erityisten lastemme kanssa. vai oisko parempi pysyä neljän seinän sisällä ja päästää vain normaalit/kauniit/hyvät ihmiset esim.harrastamaan?

kyllä kaikkia ihmisiä koskevat samat säännöt. Mutta sehän se on, kun nykään kaikki kuvittelevat olevasna parempia kuin muut ja vain muita koskevat säännöt. Itse tehdään ihan kuin huvittaa.

J
Mitenkähän sä mun korvaan kuulostat sellaiselta ihmiseltä, joka pitää itseään muita parempana ja kykenevänä laatimaan itsestä kivat säännöt kaikille maan erityislapsillekin? :laugh:

Oletko tosiaan sitä mieltä, että minun poikani ei saisi käydä koskaan uimahallissa, koska ei pysty yksinään menemään miesten puolelle, vain sen takia, että olen yh eikä ole ketään joka pojan sinne miestenpuolelle veisi??

On monia muitakin asioita, joita emme voi normaalisti tehdä, tämä oli vain yksi esimerkki, minä esim joudun työni järjestämään niin, että lähden töihin vasta kun poika lähtee kouluun, eikö mun sitten pitäis sun logiikan mukaan käydä töissä ollenkaan, kun joudun välillä menemään 2h myöhässä sen takia, että poikani on hieman erityinen?? Hyvin on työnantaja ymmärtänyt ainakin, kumma jos ei joku ymmärrä, että esim uimahallissa nyt joskus voi joku isompikin lapsi olla väärällä puolella

kyllä olen sitä mieltä. Mitää lakisääteistä oikeutta ei ole kenelläkään käydä uimassa.Moni muukaan lapsi ei pääse uimaan,esim. sisaria on liikaa yhden äidin vahdittavaksi (mies töissä). todellakin olen sitä mieltä että teidän perhettä koskee ihan samat säännöt kuin muitkai.

todella röyhkeältä kuulostat. Menet siis 2 tuntia myöhässä töihinkin? Laiskuri.

Mä oon kans miettinyt tota... Miten väärin onkaan yh-äitien lapsia kohtaan, kun poika joutuu menemään naisten puolelle tai vaihtoehtoisesti ei saa käydä uimassa? :(

Mä oon kans miettinyt tota... Miten väärin onkaan yh-äitien lapsia kohtaan, kun poika joutuu menemään naisten puolelle tai vaihtoehtoisesti ei saa käydä uimassa? :(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

täh? miten niin? Uimahallissa saa käydä 7-vuotiaaksi saakka kummalla puolella haluaa ja sen jälkeenkäydään omalla puolella.
Muitakin harrastuksia on, jos kouluikäisenä ei halua mennä omalle puolelleen. En minäkään saa harrastaa sukelusta vaikka haluaisin. Enkä lapsena käynyt koskaan uimassa, kun ei kunnassa ollut uimahallia (paitsi kesällä).
On muitakin harrastuksia olemassa.
Tottakai samat säännöt koskevat kaikkia ihmisiä.

Oikeesti. Romanialaislapset joutuvat kerjätä kadulla vanhempiensa kanssa ja näkevät nälkää. Täällä joku itkee, kun 9v ei ¨halua mennä miesten puolelle. Ei ne romanialaisetkaan pääse uimaan. ja suurperheet tosi harvoin käyvät. lestadiolaiset.

Kyllä röyhkeys kukoistaa näissä 1 äidin ja pojan perheissä! huhhuh!

kyllä olen sitä mieltä. Mitää lakisääteistä oikeutta ei ole kenelläkään käydä uimassa.Moni muukaan lapsi ei pääse uimaan,esim. sisaria on liikaa yhden äidin vahdittavaksi (mies töissä). todellakin olen sitä mieltä että teidän perhettä koskee ihan samat säännöt kuin muitkai.

todella röyhkeältä kuulostat. Menet siis 2 tuntia myöhässä töihinkin? Laiskuri.

ööö, mikä tekee minusta laiskan?? Olen sopinut työnantajani kanssa, että menen 2 tuntia myöhässä töihin niinä päivinä kun ei ole mahdolista mennä aikaisemmin, kumma kun työnantaja ymmärtää ja sinusta olen laiska :laugh:

Toivottavsti sosiaalitoimi on mukana kuviossa, ei tulisi kakaroista yhtä laiskoja kuin äidistä.

Onko sinusta erityislapsen äiti laiska siksi, että hänellä on erityislapsi??? No huhhuh!!!!!!

Kerroppa mitä voisin tehdä toisin, etten olisi mielestäsi LAISKA??? Luulen, että sinä olet sata kertaa laiskempi mitä minä, tietäisitpä vain mitä erityislapsen äitinä joudun tekemään ja suunnittelemaan kokoajan, jotta arkemme toimisi

ja kersa lienee jo yhtä röyhkeä kuin äitinsä? tekee mite vaan itselle helpointa eikä tarvitse nähdä vaivaa? äiti tekee varmaan kersan läksytkin.tai apuopettaja äidin painostuiksesta. Huh. tuollaista röyhkeyttä.

ja kersa lienee jo yhtä röyhkeä kuin äitinsä? tekee mite vaan itselle helpointa eikä tarvitse nähdä vaivaa? äiti tekee varmaan kersan läksytkin.tai apuopettaja äidin painostuiksesta. Huh. tuollaista röyhkeyttä.

niin, et vastannut kysymykseeni?? En voi taas kuin ihmetellä joidenkin palstalaisten tyhmyyttä, toivottavasti et ole äiti

niin, et vastannut kysymykseeni?? En voi taas kuin ihmetellä joidenkin palstalaisten tyhmyyttä, toivottavasti et ole äiti

peesi.

peesi.

Hyvä että tajuat itsekkin tyhmyytesi :laugh:

edelleen odottelen vastausta kysymykseeni

"höpsistä": Toivottavsti sosiaalitoimi on mukana kuviossa, ei tulisi kakaroista yhtä laiskoja kuin äidistä."
Onko sinusta erityislapsen äiti laiska siksi, että hänellä on erityislapsi??? No huhhuh!!!!!!

Kerroppa mitä voisin tehdä toisin, etten olisi mielestäsi LAISKA??? Luulen, että sinä olet sata kertaa laiskempi mitä minä, tietäisitpä vain mitä erityislapsen äitinä joudun tekemään ja suunnittelemaan kokoajan, jotta arkemme toimisi

Melkoinen ruikuttaja ja etuuksien vaatija. Mitä jos todella perehtyisit poikasi tilanteeseen? Rohkaisemista on monenlaista. Googlaa! Mikä on erityislapsen pakottava syy uimahallissa käymiseen? No huhhuh vaan.

[/quote]

Ketä haittaa kuusvuotias poika? Eihän sen ikäiset vielä välitä alastomuudesta. Näkyyhän noita tonikäisiä uimarannoillakin alasti. Miks pilata pojan odottama reissu vaan siks, että joku säikähtää pikkupojan pippeliä naisten puolella! Hänelle on tärkeää saada mennä munnon kans, tykkää ja luottaa häneen enemmän kuin paappaan.[/quote]

Kannattaisko opettaa poika pikkuhiljaa luottamaan pappaansa, eikö ruokkia epäluottamusta tuollaisella valinnan mahdollisuudella. Nolo oot ja osoitatte papalle, että ette luota häneen.

[/quote]

Mun isälle se on yks ja sama kumman kans poika menee. Hän on semmonen vanhanajan mies, joka aattelee, että naiset hoitaa lapset ja miehet elatuksen. Eikä hän oo koskaan ollu lasten kans hyvä, ei omien, eikä lastenlasten. Hän tietää sen itekkin, ja sen tietää kaikki muutkin. Kuitenkaan kukaan ei epäile hetkeäkään, etteikö hän silti rakastaisi meitä ja lastenlapsiaan. Kaikki vaan yksinkertaisesti eivät osaa olla lasten kanssa, eikä se oo meille mikään juttu tai numero.

Sitäpaitsi tämä keskustelu koski ikärajaa eikä mun lapsen isovanhempia. Mun puolesta poika menköön mummon kans ja sillä siisti. Opetetaan "häpyä" sit kun sen aika on.[/quote]

Mun mielestä pitää ottaa huomioon myös ne muut uimahallin käyttäjät, kuten aloittaja kertoi, hänen oma poikansa ei enää haluat mennä uimaan, toisten välinpitämättömyyden takia.
[/quote]

Siis WTF? ketä muka siellä uimahallissa häiritsee jos 6-vuotias on naisten puolella?[/quote]

Esimerkiksi jonkun toisen käviän 6- vuotiasta tytästä.

Alkuperäinen kirjoittaja :
"höpsistä": Toivottavsti sosiaalitoimi on mukana kuviossa, ei tulisi kakaroista yhtä laiskoja kuin äidistä."

Melkoinen ruikuttaja ja etuuksien vaatija. Mitä jos todella perehtyisit poikasi tilanteeseen? Rohkaisemista on monenlaista. Googlaa! Mikä on erityislapsen pakottava syy uimahallissa käymiseen? No huhhuh vaan.

hehheh, lapsi on kohta 9-vuotias ja luulet etten ole perehtynyt?? Taikka en tiedä KAIKENLAISISTA tavoista rohkaista?? Luulen, että olen perehtynyt näihin asioihin aikalailla normilapsen äitiä enemmän

Ei meillä olekkaan pakottavaa syytä käydä uimahallissa, kerroinko että ollaan koskaan edes käyty?? Kerroin, miten oma erityispoikani käyttäytyisi jos joutuisi sinne miesten puolelle menemään, jos uimahalliin menisimme, ei olisi tällä hetkellä muuta vaihtoehtoa kuin se, että poika tulisi naisten puolelle. Joskus meillä ei enää mitään asiaa olisikaan uimahalliin kahdestaan, koska sitten poika olisi jo liian vanha tulemaan naisten puolelle, mutta uskon, että siinä vaiheessa hän onkin jo valmis sinne miesten puolelle

hehheh, lapsi on kohta 9-vuotias ja luulet etten ole perehtynyt?? Taikka en tiedä KAIKENLAISISTA tavoista rohkaista?? Luulen, että olen perehtynyt näihin asioihin aikalailla normilapsen äitiä enemmän

Ei meillä olekkaan pakottavaa syytä käydä uimahallissa, kerroinko että ollaan koskaan edes käyty?? Kerroin, miten oma erityispoikani käyttäytyisi jos joutuisi sinne miesten puolelle menemään, jos uimahalliin menisimme, ei olisi tällä hetkellä muuta vaihtoehtoa kuin se, että poika tulisi naisten puolelle. Joskus meillä ei enää mitään asiaa olisikaan uimahalliin kahdestaan, koska sitten poika olisi jo liian vanha tulemaan naisten puolelle, mutta uskon, että siinä vaiheessa hän onkin jo valmis sinne miesten puolelle

Just, eli sä et ole laiska, vaan röyhkeä. Liekö poikasi oikein kiva - sinä vaan et hoksaa sitä. En ihmettele.

Just, eli sä et ole laiska, vaan röyhkeä. Liekö poikasi oikein kiva - sinä vaan et hoksaa sitä. En ihmettele.

Joo, sovitaan sitten niin, että olen röyhkeä :laugh:

Kannattaiskohan vaikka googlettaa sanoja, ennenkuin niitä käyttää, ellei ole hajuakaan mitä jokin sana tarkoittaa?? Mikä tekee minusta röyhkeän? Se, että kerroin miten oma lapseni käyttäytyisi uimahallissa jos joutuisi menemään miesten puolelle?? Eipä ole siellä naistenkaan puolella ollut kuin viimeksi 5-vuotiaana

Joo, sovitaan sitten niin, että olen röyhkeä :laugh:

Kannattaiskohan vaikka googlettaa sanoja, ennenkuin niitä käyttää, ellei ole hajuakaan mitä jokin sana tarkoittaa?? Mikä tekee minusta röyhkeän? Se, että kerroin miten oma lapseni käyttäytyisi uimahallissa jos joutuisi menemään miesten puolelle?? Eipä ole siellä naistenkaan puolella ollut kuin viimeksi 5-vuotiaana

Sanoit ett poikasi tulisi naisten puolelle. Ei naisten puolelle tulla, jos on täyttänyt 8v.
Kuule kaikki maailman lapset eivät saa syödäkseen, jotkut kerjäävät suomessakin kadulla, eivät pääse kouluun.
ja sinun jätkän pitää päästä uimahalliin ja naisten puolelle. ja on 9v. kohta.

No, itse en 10v iässä olisi ikinä suostunut miesten puolelle menemään kun isän kanssa uimassa kävin. Enkä oikein ymmärrä miten normaali, terve 10v kokisi vaikeammaksi yksin oman sukupuolen pukuhuoneeseen menemisen. Erityislapsilla tilenne on sitten vähän erilainen.

Alle kouluikäiset saavat puolestani olla kummalla puolella hyvänsä. Itse erityislasten äitinä en ole vielä varma miten tullaan toimimaan kun lapset tuosta vähän kasvavat, molemmat kun tulevat väkisin tarvimaan enemmän valvontaa noissa paikoissa mitä ikäisensä. Vielä voisin kuvitella että poju voisi 7v iässä seurata mukanani naisten puolelle, koska hän on paisti ikäistään pienikokoisempi (tuolloinkin menee varmasti muiden silmissä 5v ikäisestä ) myös kehityksestään huomattavasti jäljessä niin ettei saman ikäiset tytöt varmaan hänen seurastaan kärsi sen enempää kuin hän naisten puolella olemisesta.

Tyttöä taas en enää kouluiässä halua miesten puolelle päästää, koska hän on ikäisensä kokoinen ja oloinen (keskivertoa pidempänä voidaan luulla vanhemmaksikin). Hänen läsnäolonsa voisi olla pojille kiusallista ja koska tytön oma henkinen kehityskin on lähempänä ikäänsä vastaavaa, tilanne voisi olla hänellekin kiusallinen. Tytön kohdalla tietty helpottaa sekin että minun itseni lisäksi on varmmasti suht helpostikin saatavilla naispuolisia uimakavereita hänelle. Jos oma isä taas ei ole käytettävissä niin pojulle onkin jo paljon vaikeampaa keksiä jostain miestä mukaan uimareissuille. Mutta siis toki toivomme että isä pystyisi olemaan hänen mukanaan uimassa vielä silloin kun poika on isompi eikä tukisi ongelmaa noista. =)

Yhteistyössä