[QUOTE="Vieras";27387428]Mutta eikö olisi hyvä, että lapsi itsekin ottaa selvää siitä mitä pitää syödä? Mitä te muut syötte, aiotko jatkossa tehdä hänelle aina omat ruokansa? Jos nytkään ei syö mielellään lihaa, mutta et kuitenkaan usko että kasvisruokailu kestää, niin mitä se lapsi sitten syö. Jos sinä et pidä lihasta ja kalasta, mitä sinä syöt? Miksi et sinäkin ala kasvissyöjäksi?[/QUOTE]
Kyllä mä koen, että 10v on vielä niin pieni etten uskalla niinkin tärkeässä asiassa, kuin ravitsemuksessa hänen omiin selvityksiinsä luottaa. Toki hän voi tässä mukana olla, mutta ei se hänen harteilleen jää.
Kyllä, niinä päivinä kun koko perhe ei syö kasvisruokaa, tytölle tehdään oma ruoka. Jos on vaikka perunaa ja jauhelihakastiketta, sekä salaattia, niin riittää että tytölle tekee oman "papukastikkeen"...muut safkat hälle kelpaa siitä koko perheen ruoasta paitsi se jauhelihakastike. Ja jos teen lihamakaroonilaatikkoa, niin kai samalla vaivalla tekee myös pienemmän laatikon ilman sitä lihaa, sen sitten jollakin korvaten.
Mä uskon, että lapsi syö tulevaisuudessa kuten nytkin, eli samaa mitä muu perhe. Vaikkei hän siis siitä liharuoasta erityisemmin pidäkään. Kun en usko nimittäin siihenkään, että hän ihastuisi kasvisruokaan (on kovin kranttu ollut ihan aina).
Syön kyllä lihaa ja joskus harvoin kalaakin, vaikken kalasta misään nimessä tykkää ja lihankin suhteen olen ronkeli...kelpaa vain muutama. En näe järkeä ruveta kasvisruokailijaksi, koska vielä vähemmän tykkään kasvishutuista. Ja broileria voisin syödä vaikka päivittäin.