10 kk vauva ja sormiruokailu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Vauva ei halua avata suutaan lusikalle mutta tuorekurkkua ja banaania syö innoissaan omin käsin. Samoin leipää.

Mitähän kaikkea voisi tarjota sormin syötäväksi?

Laittakaahan listaa :) ja jos muutakin tulee mieleen sormiruokailusta niin kertokaa

Kiitos!! :)

Me on annettu käteen ihan kaikki mikä kädessy pysyy.
Kanaa, kalaa, lihaa, perunaa, porkkanaa, kurkkua, tomaattia, pastaa, erilaisia hedelmiä. Kaikkea oikeestaan annetaan lapselle mitä itsekkin syödään.

Kiitoksia! Noinhan se onkin että melkein kaikkea voi antaa.

Vaikka tuo sormiruokailu nyt ainakin mun joidenkin kavereiden mielestä kovin muodikasta niin minkäs teet kun tenava syö paremmin omasta kädestään. Nyt tajuaa että esikoinen oli varmaan samanlainen kun syöttäessä piti koko ajan viihdyttää että avaisi suunsa. Niin kuin nyt tätäkin tapausta.

Onkohan kaikki vauvat luonnostaan sormiruokailijoita, mietin.

Musta on kivempi että lapsi syö itse, saan samalla syödä itekkin.

Joo tämän olen huomannut jä näillä vähäisillä kokemuksillani :)

Onko teijän vauvat tykänneet keitetystä perunasta? Joskus tässä kokelin ja jotenkin vauvaa iljetti ne palat sormissa. Mutta toisaalta aluksi iljetti banaanitkin mutta nyt ahmisi vaikka kuinka. Kunnon hienohelma :) sama oli makaronin kans mutta eilen jo laittoi suuhun :)

Meillä alussa poika ei tykännyt perunasta missään muodossa, mutta nyt menee jo ilman mitään ongelmia :) Ja sama oli meilläkin makaroonin laita alussa katto nenä rutussa ja litisteli niitä käsiinsä, mutta nyt menee jo suuhun ilman mitään ongelmaa. Nyt meillä on ongelmana että jos syystä tai toisesta poikaa pitää syöttää niin se ottaa suusta pois kaiken ja laittaa itse uudestaan takasin :D

Puuron syöntiki onnistuu aivan mainiosti sormilla. Paksummat soseet myös menee. Kaikki vähänkään kiinteämpi.

Meillä annetaan lihaa pieninä palasina, broileria saatan antaa isona palanaki. Tai sit jauhelihapihviä. Uunilohesta saa nätisti syötyä kans.
Kypsennetyt kasvikset ja juurekset, monet hedelmät (viinirypäleitä ei kokonaisena), munakokkelia, keitettyä kananmunaa, marjat...

Meillä ei kans juuri perunaa syö, ellei oo jossain esim lihan seassa mössönä.

meillä syö ihan kaikkea sapuskaa minkä vaan käsiin pystyy ottamaan, kaikki vihannekset, hedelmät, kasvikset lihat,kalat, kanat raejuustot, leipä ym ymy ym taivas on vaan rajana :D

[QUOTE="vieras";26011274]meillä syö ihan kaikkea sapuskaa minkä vaan käsiin pystyy ottamaan, kaikki vihannekset, hedelmät, kasvikset lihat,kalat, kanat raejuustot, leipä ym ymy ym taivas on vaan rajana :D[/QUOTE]

meillä raejuusto, avokado, kiivi ja appelsiini on vauvan tän hetken ykkösherkkuna

[QUOTE="vieras";26011279]Minkä ikäisen kanssa olette aloittaneet sormiruokailun ja millä ruuilla?[/QUOTE]

meilla vauvat aloittanu 6kuisena, eli sillon kun on muutenkin alkanu syömään kiinteitä ja osottanu kiinostusta ruokaan

Yhteistyössä