10 kk-ikäsen imetyskerrat vähentyneet, korviketta lisäksi?

Vauva on 10 kk ja imetyskerrat ovat vähentyneet, kun poika ei joka syöntikerran jälkeen halua tissiä. Eli hän saa vähemmän nestettä kuin aikaisemmin. Muutenkin saattaa imaista vaan tosi nopeasti. Yöllä olen antanut vielä yhden kerran tissiä.

Nyt en tiedä pitäisikö antaa aterioiden päätteeksi vettä vai ostaa korvikkeita? Vai luottaa että hän saa tarpeeksi maitoa niillä kerroilla kun imee tissiä?
 
Jos tuntuu että saa liian vähän nestettä niin anna vettä ruoan päälle:) ei kannata varmaan korvikkeiden kans alkaa läträämään, eihän hän ehkä sitäkään huolis:) ja puuroihin ym ruokiinhan voi aina sitä rintamaitoa sekoittaa niin saa nesteitä menemään :)
 
En mäkään korviketta tai vieroitusvalmistetta enää ostaisi, ko jo 10kk ikäiselle saa alkaa tarjoamaan tavallisia maitotuotteita (maustamattomia jogurtteja, maitoa, piimää...).

Mun kaksoset on n.8,5kk ja oon omin luvin antanut luomukevytmaitoa sekoitettuna mun maitoon ja hyvin ovat sietäneet. Neuvolalääkäri ja terkka olivat tukka pystyssä, ko mies kertoi mitä saavat juomaksi. Sanoivat kuitenkin, et jatkakaa vaan, jos kerran mitään oireita ei tule... Varmistivat vielä, et saavat tarpeeksi D-vitamiinia ja et se on sitä D3:sta.

Teen noille maitopuurot aamuin illoin ja aterioilla saavat juomaksi maitoa ja vettä.

Toivottavasti oli apua. :)
 

Yhteistyössä