10 asiaa miksi ajattelet olevasi hyvä vaimo?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"Kisu"
1 olen kaunis ja minulla on seksikäs vartalo
2 olen hauska ja saan miehen nauramaan
3 olen mielenkiintoinen
4 olen naisellinen
5 olen luotettava
6 olen hyvä sängyssä
7 en vaadi koko ajan uutta tavaraa
8 en yritä päättää kaikista kodin asioista enkä vaadi kotiin muutoksia
9 en nalkuta
10 rakastan miestäni

No, otetaan ihan huvin vuoks ja urheilun kannalta oma lista:

- en käytä päihteitä, en edes kahvia. Kunnon humalassa kerran vuodessa, viimeks v. 2010.
- miehen mukaan meillä ei riidellä, vaikka kyllä osaan kissan nostaa pöydälle
- miehen mukaan olen erittäin ymmärtäväinen
- teen hyvää ruokaa, silloin kun saan tehdä ruokaa :)
- nalkutan ainaisesta liikkeellä olostaan
- olen hyvä äiti
- rakastan miestäni ja lastani (lapsiani):kiss:
- en petä
- arvostan perheeni eheyden erittäin korkealle ja tämän takia yritän parhaani mukaan pitää parisuhteenkin hengissä
- yritän pitää hengissä kahden keskiset, parisuhteemme "omat jutut" vaikka ipana osaakin väsyttää meidät molemmat
- bonus: annan ja otan vaikka kroppa on kuin rekan yliajama :LOL:

Oishan näitä...

Mä pidän itseäni aika surkeana vaimona. En liiemmin siivoa tai tee ruokaa, eli en ole sellainen traditionaalinen vaimo. Miehen kanssa hoidetaan tytön sairaslomat 50-50 ja teen paljon vkltöitä, jolloin olen 13h töissä la + su. Eli ei mua kauheesti kotonakaan aina välillä näy. Mies kokkaa, on siinä ihan superhyvä ja mä joskus jotain leivon. Mies tosiaan meillä myös pesee pyykit ja hoitaa tiskit - joskus niitä saatan tehdä. En mä oikeastaan tiedä miksi se mun kanssa tahtoo olla, sanoo että oon "hyvä" vaimo ja äiti ja mä aina sanon sille, että se ei vaan tiedä paremmasta.

Ollaan me ihan onnellisia näin, mies on enempi perheorientoitunut, mä taas tykkään että mulla on reippaasti rahaa tilillä ja näin ollen painan duunia. Kaikki tavallaan.

"Kisu"
Mä pidän itseäni aika surkeana vaimona. En liiemmin siivoa tai tee ruokaa, eli en ole sellainen traditionaalinen vaimo. Miehen kanssa hoidetaan tytön sairaslomat 50-50 ja teen paljon vkltöitä, jolloin olen 13h töissä la + su. Eli ei mua kauheesti kotonakaan aina välillä näy. Mies kokkaa, on siinä ihan superhyvä ja mä joskus jotain leivon. Mies tosiaan meillä myös pesee pyykit ja hoitaa tiskit - joskus niitä saatan tehdä. En mä oikeastaan tiedä miksi se mun kanssa tahtoo olla, sanoo että oon "hyvä" vaimo ja äiti ja mä aina sanon sille, että se ei vaan tiedä paremmasta.

Ollaan me ihan onnellisia näin, mies on enempi perheorientoitunut, mä taas tykkään että mulla on reippaasti rahaa tilillä ja näin ollen painan duunia. Kaikki tavallaan.
Olisikin karmea ajatus että mies menisi naimisiin kanssa saadakseen naisesta itselleen äidin. Ehei! Eiköhän sussa ole jotain todella makeeta ja upeeta, jonka takia mies on sut valinnut. Mieti uudestaan, varmaan keksit 10 ominaisuutta. Ei niiden edes kuulu liittyä mihinkään ruuanlaittoon tai siivoukseen!

• Tykkää
Reactions: McQueen ja Kerpele
aviomies69
[QUOTE="vieras";25535798]tässä minun :)

- kotimme on aina minun toimesta tiptop (olen vauvan ja 4v:n kanssa kotona tällä hetkellä), Lakanat puhtaat, ei tiskejä ympäri kämppää tms
- Lapset on ruokittu ja puettu nätisti kun mies tulee töistä
- Olen itse päivästä riippumatta huoliteltu, suihkussa käynyt ja nätisti pukeutunut vaikka olisinkin viettänyt kotipäivän.
- En nalkuta lähes koskaan.
- En soittele miehen perään, milloin tulee töistä kotiin. Tulee sitten kun työt on tehty ja sillä selvä.
- Miehen ei tarvitse lähteä töiden jälkeen enää kauppaan jos ei jaksa, teemme lasten kanssa ruokaostokset päivisin.
- Olen kiinnostunut hänen päivästään.
- Huolehdin että ruoka on valmis kun mies tulee töistä.
- Käyn kuntosalilla ja näin huolehdin ulkonäöstäni myös
- en heti ala ottamaan omaa aikaa lastenhoidosta kun mies tulee töistä vaan saa mennä päiväunille tms jos on tarve.
- Plussana päälle, meillä minä olen seksin suhteen aktiivisesti joten mies saa aina kun haluaa ;)[/QUOTE]

Ihan hyvää settiä kyllä. Respect! Paitsi toi vaatekohta on vähän huono... parempi ku oisit ilman vaatteita. Menee aina miehellä turhaa aikaa siihen riisumiseen.

[QUOTE="Kisu";25537048]Olisikin karmea ajatus että mies menisi naimisiin kanssa saadakseen naisesta itselleen äidin. Ehei! Eiköhän sussa ole jotain todella makeeta ja upeeta, jonka takia mies on sut valinnut. Mieti uudestaan, varmaan keksit 10 ominaisuutta. Ei niiden edes kuulu liittyä mihinkään ruuanlaittoon tai siivoukseen![/QUOTE]

Tää oli oikeesti ihan superihana kommentti (koska tää vaimous/äitiys on ollu mulle aikasen arka aihe ennen kuin uskoin että ehkei mun tarvitse olla mikään ihmenainen, että ehkä vaan riittää että olen oma itseni). Kiitos. :flower:

Hieno avaus! Keksinköhän montaakaan itse?

1. olen hyvä äiti lapsillemme
2. olen älyttömän hyvä lukemaan karttaa, emme eksy, minä tiedän missä olemme
3. teen hyvää ruokaa
4. tienaan hyvin ja käytän rahaa järkevästi
5. olen itsenäinen ihminen ja annan puolisonkin olla itsenäinen
6. pärjään yksinkin
7. rakastan miestäni
8. en nalkuta
9. ymmärrän puolison työasiat (sama työ)
10. en ole pitkävikainen

"Piika-äiti"
1) en nalkuta enkä jankuta
2) annan tillaa elää ja hengittää
3) Laitan hyvää ruokaa
4) En harrasta mykkäkoulua enkä jaksa olla kolmea minuuttia kauempaa vihainen
5)en kaipaa miehen mielipiteitä joka asiaan vaan olen itsenäinen ihminen monissa teoissa ja toimissani.
6)Nauran miehen mielestä ihanasti.
7) Mies pitää siitä, että arvostan hänet puolisona niin korkealle etten yritä pitää häntä vielä parhaana ystäväkin.
8)Pidän kodista jos nyt en erinomaista mutta kuitenkin jonkinlaista huolta.
9) Pidän itsestäni sen verran huolta, että olen kaunis ja naisellinen.
10)En ole yllätyksellinen. Mies inhoaa yllätyksiä melkein yhtä paljon kuin minä.

Hieno avaus! Keksinköhän montaakaan itse?

1. olen hyvä äiti lapsillemme
2. olen älyttömän hyvä lukemaan karttaa, emme eksy, minä tiedän missä olemme
3. teen hyvää ruokaa
4. tienaan hyvin ja käytän rahaa järkevästi
5. olen itsenäinen ihminen ja annan puolisonkin olla itsenäinen
6. pärjään yksinkin
7. rakastan miestäni
8. en nalkuta
9. ymmärrän puolison työasiat (sama työ)
10. en ole pitkävikainen
Sulla on kyllä tosi hyviä pointteja. Ja jalat maassa. On tärkeää olla myös oma itse, eikä vain vanhempi tai puoliso. Omaa aikaa ja tilaa tulee olla. Sen täällä tuntuu aikasen moni palstailija unohtavan - ja ihan noin muutenkin elämässä.

Ootko kuitenkin pitkäVIHAINEN pitkäVIKAISEN sijaan? :D

"mä"
-olen toisinaan laiska
-nalkutan tavaroista mitä ympäri kämppää tai miehen työajoista
-soitan monesti töihin ja kysyn monelta tulee
-vaadin toisinaan huomioimista
-kyselen mitä haluaisi ruuaksi, silti en aina tee sitä
-en halua että hänellä muita naispuolisia ystäviä kuin minä
-olen pettänyt
-sairastan
-annan miehen hoitaa myös lasten vaatetusta tai lasten viemisiä tarhaan
-siivoan kun saan inspiksen ja välillä vaadin miestä siivoamaan.
-ostan kauniita tavaroita kotiin ja sisustan kun saan inspiksen ja on rahaa
-käyn töissä tosin matalapalkka duunissa
-yritän pitää huolta itsestäni laihduttamalla välillä ja meikkaamalla jne. vaatteisiin ei aina vaan rahaa.
-ostan mieheni vaatteet
-mies saa seksiä aina kun haluaa ja lisäksi minäkin teen aloitteita
-hoidan pääsääntöisesti kaikki sosiaaliset kontaktit meillä

tälläinen olen ja niin emme ole avioliitossa ja silti mies vielä tässä.

Sulla on kyllä tosi hyviä pointteja. Ja jalat maassa. On tärkeää olla myös oma itse, eikä vain vanhempi tai puoliso. Omaa aikaa ja tilaa tulee olla. Sen täällä tuntuu aikasen moni palstailija unohtavan - ja ihan noin muutenkin elämässä.

Ootko kuitenkin pitkäVIHAINEN pitkäVIKAISEN sijaan? :D
Hihih, pitkävikainen ihan varmasti olen, ei niitä vikoja enää tällä iällä korjata. :LOL: Mutta pitkävihainen en siis ole. Pikavikainen olen, koska typoja pukkaa!

Yritetään: ( ei ole tärkeysjärjestyksessä, vaan siinä järjestyksessä kun tulee mieleen)
1. en nalkuta koskaan
2. olen hauska ja mulla on samanlainen huumoritaju kuin miehellä
3. olen seksin suhteen varsin aktiivinen
4. mutta myös uskollinen
5. mulla on oma elämä, mun ei tarvi elää miehen elämää
6. mies saa ainakin kerran päivässä mun toimestani ruokaa ja kalsareita ei tarvi kääntää, vaan puhtaita löytyy kaapista. Tai ainakin kuivaustelineeltä.
7. kuuntelen sujuvasti miehen tylsätkin työjutut ja jaaritukset pörssikurssien tilasta
8. huolehdin omistani, siis olen kiinnostunut hänen hyvinvoinnistaan
9. osallistun talousasioihin tuomalla rahaa taloon ja osallistumalla raha-asioiden hoitoon
10. en näytä ihan petolinnunperseeltä, joten miehen ei tarvi hävetä mua julkisella paikalla.

Saraldo
1. Mä en ole koskaan pettänyt mieheni luottamusta minkään asian suhteen.
2. Mä en sido miestäni kotiin, vaan hänellä saa olla kodin ulkopuolista elämää, ihan niin kuin mullakin.
3. Multa saa lähestulkoon aina kun sitä pyytää.
4. Mä en huomauttele miehelle hänen puutteistaan ja vioistaan. Paitsi siitä, jos massuttaa syödessä.
5. Mä en pakota häntä sukulaisiin, jos hän ei sinne juuri silloin halua lähteä. Osaan mennä yksinkin tai lapsen kanssa kahdestaan.
6. En inhoa hänen äitiään, tai muitakaan hänelle tärkeitä ihmisiä.
7. Olen antanut hänen osallistua lapsensa hoitoon ja kasvatukseen synnytyssairaalasta lähtien, enkä ole yrittänyt omia yhteistä lastamme.

Nuo ap:n mainitsemat asiat eivät ole sellaisia, mitä meidän perheessä arvostetaan. Tai siis onhan se kiva, jos koti on siisti ja vaimo/mies tip top päivästä toiseen ja ruoka aina pöydässä. Mutta ne ei ole niitä asioita, joita me toisissamme arvostetaan.

Yhteistyössä