Toivoisin keskustelua ja kommentteja teiltä joilla yhden lapsen jälkeen lapsiluku täynnä,miksi?En tarkoita niitä jotka eivät vain ole tulleet raskaaksi vaan jotka eivät halua enempää...Mieheni ja minä ollaan nuoria vielä eli ikämme puolesta aikaa vielä olisi.Meillä on ihana lapsi 2,5 vuotias.Raskaus ja synnytys sujuivat hienosti ei siis jäänyt mitään "kammoa".Henkisesti esikoisen syntymä käynnisti niin ison kriisin että olimme eron partaalla ja terapeutin juttusilla vaikka olimme olleet jo pitkään yhdessä ja "valmistautuneet"tulevaan.Kuitenkin selvisimme ja suhteemme lujittui ja elämämme tällä hetkellä on ihanaa ja seesteistä.Olen mennyt takaisin töihin ja lapsi on kasvanut ja kehittynyt hienosti ja elämä on tasaista ja "turvallista".Nautin suunnattomasti lapsestani ja rakastan häntä eniten maailmassa(kukapa ei rakastaisi).Välillä tuntuu että tahtoisi vielä yrittää toista lasta ja kun itsellä on veli tuntuu välillä niin pahalta jos oma lapsi jäisi ainoaksi.Vaikka onhan lapsella kavereita ja tulisi olemaan,sisarrakkaus on silti ihan eri asia.Olen kuitenkin sitä mieltä että lasta täytyy haluta hänen itsensä vuoksi eikä pelkäksi kaveriksi toiselle.Ja onhan se totta että ei asiat ainakaan helpottuisi tai ettei olisi enemmän huolehdittavaa,vaikka jotkut sanovat että pidemmän päälle yhden kanssa on haasteellisempaa,pitää tarjota virikkeitä enemmän.Jos lapsia on useampia,leikkivät ne keskenään(ja myös tappelevat!?)eivät vaadi olla koko ajan huomion keskipisteenä ja vanhempiensa viihdytettävänä.Välillä mies sanoo että haluaisi toisen ja välillä taas ajattelee "jos tulisi toinen,tarvittais isompi asunto",matkustaminen olisi kalliimpaa jne jne menot kasvaisivat...aika materialistista ajattelua...itse koen äitiyden niin haastavana ja vastuullisena työnä että ajatus tuplavastuusta välillä ahdistaa!Monet sanovat ettei pikkukakkonen enää muuta niin paljoa,esikoisen tulo on aina se suurin muutos.Miehelleni ilmeisesti on "ihan sama"eli pallo on minulla.Tuntuu että yksilapsisia perheitä on nykyään enemmän joko tahattomista syistä tai tarkoituksella olevista.En pode vauvakuumetta mutta silti ajatus siitä että "tämä on nyt tässä" kuulostaa niin ahdistavan lopulliselta!Kohtalotovereita?