[QUOTE="hei";27692991]Istutan syliin ja pesen. Onnistuu kyllä.
Henk. koht. oon aina "tykännyt" jos muksut alkaa huutaa ko. tilanteessa.

Saa paremmin pestyä, kun suu on sepposen selällään ja ipana yleensä pysyy kiukutellessaan melko paikoillaan.
Esikoisen kanssa käytin syöttötuolia apuna eli laitoin syöttötuoliin istumaan ja sitten pesin.[/QUOTE]
Meillä ei pysy sylissä, vaan vänkää niin, että joku päivä vielä tippuu kivilattialle.

Muuten kyllä helpottais toi huutaminen, ku ois kerranki suu auki.
Lapsi tulee nätisti hammaspesulle ja tykkää kovasti, että saa pestä hampaitaan (saa ensin harjata itse, koska muuten huuto alkaa välittömästi), mutta sitten... Yleensä odotan siihen asti, ettei oo enää niin kiinnostunu harjasta ja alkaa leikkimään muilla jutuilla. Leikkiminen kuitenkin loppuu sillä sekunnilla, kun yritän saada sen harjan suuhun. Ollaan kokeiltu kaikenlaista, on saanut harjata pupujen hampaita ja jopa äidinkin, mutta ei. Kun mä yritän harjata, ni se on ihan sama, mitä viriketta olis, mikään ei vie huomiota...

Lopulta on pakko ottaa syliin ja toivoa, ettei tipu tai satuta itteään tai mua. Voisko tää johtua siitä, että on monta hammasta puhkeemassa?? Ku ei tää nyt oo aina näin hankalaa ollu, viimesen pari kuukautta vasta...