1,5 vuotias ei osaa syödä itse

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LauraM
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

LauraM

Uusi jäsen
05.01.2006
16
0
1
Pitäisiköhän jo osata? Ollaan jo monta kuukautta "harjoiteltu": lusikka on omassa kädessä ja osaa kyllä ottaa ruokaa lusikkaan ja laittaa suuhun - niin halutessaan... Mutta kun ei oikein osoita kunnollista kiinnostusta asiaan, mieluummin näyttää istuvan ja antavan minun syöttää.
Onko muita samanikäisiä joita itse syöminen ei vielä kiinnosta tai muuten vaan kokemuksia asiasta? Olisin kiitollinen kommenteista. :flower:

Ei meidänkään taapero vielä tuossa iässä osannut. Nyt olen tehnyt silleen, että annan ruuan ja lusikan ensin taaperolle, jotta saa itse ensin syödä (tai yrittää syödä). Kun sillä on tarpeeksi nälkä, yritystäkin kyllä löytyy! Samalla laittelen itselleni ruokaa lautaselle ym. Kun poju näkee, ettei palvelua ole tulossa vielä vähään aikaan, hän ainakin yrittää itse syödä. Tosin yleisimmin sormin saa kaikkea paremmin vieläkin kuin lusikalla vaikka ikää on pian jo kaksi vuotta. ;)

Kukin omalla tahdillaan tuossakin asiassa =)
Meidän 1v9kk kyllä osaa syödä itse - oppi lopulta viikossa kun otti mallia päiväkotikavereista. Kuitenkin välillä menee niin sottaamiseksi tai kun kaveri on ihan väsynyt, että silloin syötän.
Yleensä annan alkuun lusikan käteen ja katselen sitten, että missä vaiheessa alkaa näyttää siltä, että on parempi mennä väliin.

Yhteistyössä