Hakutulokset

  1. N

    xtravaganza

    Toista viikko xtravaganza-ryhmässä. kaiken olen kokeillut ja välillä onnistunutkin. Mutta aina lipsahtanut takaisin vanhoille urille. NYt pudotettavaa n.54kg. Kallista on mutta niin on nuo läskitkin. Ison perheen äitinä näin alussa on helppoa, kun saa syödä vain pusseja. Eipä tarvitse miettiä...
  2. N

    2005 Syntyneet lapsoset

    Täällä vielä yksi poika syntynyt 21.7.05. Sellainen pieni ilopilleri. Meidän kuopus on koko perheen lellikki ja haluttais pitää sitä "vauvanamme" vielä pitkään. Tutista vierotus onnistui vasta äskettöin; ollaan oltu reilu viikko ilamn tuttia. Vaippoja vielä käytetään, potalla joskus käy kun...
  3. N

    Jos lapsia isommalla ikäerolla, onko "pipo löystynyt"?

    Itse sai ekan lapseni 17 vuotiaana. Muistan miten odotin, että kasvaisi isoksi ja oppisi asioita. En osannut nauttia vauva-ajasta. Ekan ja toisen lapsen väliä olikin yhdeksän vuotta ja osasin nauttia vauvasta. Nyt kun lapsia on jo kuusi niin joka kerta olen oppinut ottamaan kasvatus ym. asiat...
  4. N

    Minkä ikäisiä lapsia teillä on?

    Minä 39v., puoliso 37v. Lapset: tyttö ihan kohta 22 v. (ekasta liitostani), pojat 12 ja 10 v., tytöt 6v ja 3 v ja poika 2v. Tässäpä tämä meidän katras.
  5. N

    uusioperheet kasaan

    Meillä on tällainen jo pitkään kasassa ollut uusioperhe. Mulla edellisestä elämästä jo täysi-ikäinen tytär ja yhteisiä lapsi on sitten kertynyt viisi kipaletta. Meillä yhteiselämä on ollut myrskyisää. Alkuvuosina hyvinkin myrskyistä. Paljon erimielisyyttä tuli tuon minun lapseni asioissa. Nyt...
  6. N

    heinäkuiset 2005

    \ Meillä poika täyttää vuoden 21.7. Kävelemään oppi tuossa kuukausi sitten, kun oli jo parisen kuukautta kovasti viilettänyt puita myöten. Hampaita meilläkin antoi odottaa mutta ekat tuli kuitenkin jo 9 kk:n iässä ja nyt hampaita kiiltelee jo viitisen kappaletta. Läksin töihin tuossa...
  7. N

    Pullo mukaan nukkumaan

    Hävettää ihan mutta meillä typy jo 1v10kk:tta ja edelleen pullo käytössä sekä päivällä että illalla joskus yölläkin. Päivällä juo janoonsa pullosta mehua ja illalla nukahtaa sohvalle vellipullon kanssa. Yöllä joskus herää huutamaan ja silloin maitopullo rauhoittaa. Tuttia ei ole ollut koskaan...
  8. N

    miten 2-VUOTIAANNE puhuu

    \ Meidän typy (1v10kk) sanoo joitakin ymmärrettäviä sanoja ja matkia yrittää. Omaa kieltään kyllä höpöttelee kovastikin. Vasta nyt viimeisen kuukauden aikana tullut noita muutamia sanoja. Tavoitteli kyllä jo puhetta ja ekat sanansa sanoi jo 10 kk:n iässä mutta pikkuveljen synnyttyä typyn...
  9. N

    Saako hoitoapua lapsille kotiin

    Meille on neuvolatäti tarjonnut apua vaikka en ole pyytänytkään, kun on nähnyt väsymykseni. Tarjosi jo viime syksynä vaikka tilanne ei silloin ollut näin monimutkainen kuin nyt. Oli mahdollisuus saada eritasoista kotiapua ihan konkreettisesta kotiavusta henkiseen tukeen. Tuohon en kuitenkaan...
  10. N

    Heinäkuiset vauvat

    \ Piti vielä uudestaan tulla kirjottaa, kun meillä samaan aikaan syntyneet ja melko samankokoiset pojat. Kuten tuolla aiemmin kirjoitin meidän poika syntyi myös yliaikaisena 21.7. Pojan mitat olivat tuolloin 4350g, 53cm ja 38,5cm. Meilläkin oli neuvola 8.8. ja mitat olivat 5090g, 55,2 cm ja...
  11. N

    Avosuinen synnytys 21.7.

    Millään ei tahdo ehtiä nettiin edes lukemaan toisten kuulumisia mutta nyt koetan kertoa pikaisesti meidän "pienen" pojan syntymästä: Laskettu aika oli 12.7. mutta entisellä kokemuksella osasin jo odottaa, että tämäkin lapseni syntyisi yliaikaisena. Olin henkisesti valmistautunut, että synnytys...
  12. N

    Kasvot edellä

    Kaksi lastani olen synnyttänyt kasvot edellä. Ensimmäinen (tyttö -01) syntyi todella mukavasti; synnytys kesti kokonaisuudessaan 8:15 käynnistettynä, josta ponnistusvaihettakin vain 10 min. Ponnistaminen tuntui vaikealta, kun ei tahtonut tuntua suuntaa mihin ponnistaa mutta kätilöt vain...
  13. N

    Heinäkuiset vauvat

    Vihdoin ja viimein! Poika tuli 21.7. klo 23.43 rv 41+2. Painoa oli ehtinyt kertyä 4350g, pituutta 53 cm ja hatun koko 38,5 cm. Synnytys kesti sellaiset 4h13min josta ponnistukseen kului 1h8min. Poika oli avosuisessa tarjonnassa eli tuli tavallaan kasvot edellä, josta johtuen ponnistaminen oli...
  14. N

    poika syntyi!

    Onnea :flower:
  15. N

    04 syntyneet vauvat

    Tyttö ke 18.8.04, klo 15.34 painoa 4120 g, pituus 52,5 cm Raskausviikolla 42+0
  16. N

    Minkä ikäisenä sait ekan lapsen?

    Ekan sain 17-vuotiaana. Elokuussa täytän 37 v. ja heinäkuussa tulossa kuudes lapsi.
  17. N

    Suurperheelliset, milloin lapsiluku on täynnä?

    Kuudetta odotellaan rvkolla 36+2 ja tämä jää nyt viimeiseksi. Oli jo päätetty, että edellinen vauvamme olisi viimeinen ( syntyi 8/04) mutta ennenkuin hormonikierukka ehdittiin laitella niin olinkin jo taas raskaana. Nyt minustakin jo tuntuu että saa riittää ( tähän asti olen pitkillä puheilla...
  18. N

    1968 syntyneet

    Meitähän onkin ihan mukavan paljon. Minäkin ilmoittaudun elokuu -68. Lapsia kertynyt viisi; 1/86 tyttö, 8/95 poika, 8/97 poika, 10/01 tyttö, 8/04 tyttö ja kuudetta odotellaan syntyväksi la 12.7.
  19. N

    Viiden lapsen äitejä??

    Itse olen vm -68 ja mies vm-70. Lapset -86 (edelllisestä liitostani), -95, -97, -01, -04 ja laskettu aika nyt heinäkuussa -05. Miehen sisko (vm -73) sai kans just äskettäin viidennen lapsensa.
  20. N

    MINKÄ IKÄISENÄ

    Ekan tein 17 vuotiaana. Toisen sain viikkoa ennen 27 vuotis synttäriäni ja kolmannen taas kolme päivää 29 vuotis synttäreideni jälkeen. Neljäs syntyi ollessani 33 vuotias ja viides päivää ennen 36 vuotis päivääni. Nyt kuudennen ja viimeisen pitäisi syntyä noin kuukautta ennen 37...

Yhteistyössä