Hakutulokset

1. M

kakkosen odottajia jyväskylä-laukaa akselilta?

Täällä äiti myöskin Leppävedeltä. Kakkonen kylläkin jo syntynyt kuukausi sitten, mutta juttuseura olisi enemmän kuin tervetullutta :)
  2. M

*Huhtikuun Helmet 2012 * HUHTIKUUSSA* MEIDÄN KUU!!*

Meille syntyi poika 12.04. klo.18.56. Pojalla kokoa 3940g ja 50cm. Pojalle tulee ikää tänään tasan viikko ja hyvin on lähtenyt arki sujumaan. Eilen käynti neuvolassa ja poitsu on jo kerryttänyt painoa yli syntymäpainonsa (4020g). Onnea kovasti kaikille muille vauvautuneille ja tsemppiä masun...
  3. M

***Huhtikuun Helmet 2012 ' MAALISKUUSSA ' ***

Sektion jälkeisestä ajasta: Mulle tehty kiireellinen sektio. Kun vauva otettu pois masusta ja kun hengitystiet oli imetty ja vauva kapaloitu niin sitten sain nähdä pienen nyytin. Pienen hetken sain ihastella suurta ihmettä, kunnes vauva kiikutettiin pois. Isä oli sitten mukana vauvan...
  4. M

Annamariaplus2 Onnea kovasti vielä tätäkin kautta :heart: Kivunlievityksestä on minullakin oma näkemykseni ja kokemukseni. Itse kyllä haluan tässäkin synnytyksessä pärjätä suht pitkälle ilman lääkkeellistä kivunlievitystä. Esikoisen synnytyksen kohdalla lihakseen pistettävällä kipulääkkeellä...
  5. M

Tuohon voivotteluun liittyen pakko kommentoida. Tyttö syntyi ihan oikeasti yliaikaisena rv42+1 ja synnytyshän jouduttiin käynnistämään. Vaivoja oli, mutta onneksi silloin ei ollut pienempää lasta josta pitää huolta ja kanniskella jne. Selän takia olin sairaslomalla noin rv24 alkaen. Eli pitkät...
  6. M

Eilen oli neuvolakäynti (rv34+5) ja siellä kaikki ok. Eilen alkoi myös vihdoin ja viimein virallinen äippäloma,vaikka eipä tuo loman aloittaminen näy tässä arjessa mitenkään kun kotihoidotuella oon ollut. Rahapussissa vaan näkyy onneksi positiivisesti sitten kun maksupäivä koittaa. Oon...
  7. M

Tiijonalle hirmuisan paljon onnea :heart: Niin se vaan tämäkin porukka alkaa pikkuhiljaa jakaantumaan! Oon ajatellut, että pitäisi keksiä jonkinnäköinen lahja tuolle todella isolle isosiskolle :D En vaan ole vielä keksinyt, että mikäköhän olisi nyt tällä hetkellä hyvä juttu tuollaiselle 1v7kk...
  8. M

Moi vaan pitkästä aikaa! Enpäs ole hetkeen taas kirjoitellut tänne, mutta lukenut kyllä olen säännöllisesti tätä palstaa. Enemmän tullut pyörittyä tuolla fb:n puolella. Täällä vointi edelleen suht hyvä. Masu alkaa vaan pikkuhiljaa olemaan tiellä kun tuon 1,5vuotiaan perässä lyllertää...
  9. M

oOoO-Huhtikuun Helmet 2012 * HELMIKUUSSA*-oOoO

GCS15: Onnea paljon pienestä pojasta :flower: Ihana kuulla, että kaikki mennyt hyvin. Hyviä vointeja sinne =)
  10. M

GCS15: Tsemppiä kovasti ja toivottavasti kaikki menee/on mennyt hyvin!! :hug: Paljon ootte muutamassa päivässä taas kirjoitellut. On kyllä mukava, että tämä keskustelu on pysynyt näin aktiivisena!! =) Itse palauduin juuri Tallinnan reissulta ja matka meni hyvin. Yllättävän hyvin jaksoin olla...
  11. M

Imetysliiveistä Itse olen ollut todella tyytyväinen nuihin Bravadon liiveihin: b e b e s . f i Koko minullakin noin 75E ja M koko nuissa liiveissä on ollut hyvä. Esikoisen odotus ja imetysaikana olivat parhaat liivit mitä hommasin. Tuli siis hommattua useampia liivejä, mutta nuo olivat ne...
  12. M

¤¤¤ Huhtikuun Helmet 2012 * TAMMIKUUSSA* ¤¤¤

GCS15 Onneksi pikkuisella loppujen lopuksi kaikki hyvin :) Littlestar Ihana kuulla hyviä uutisia!! Tarrasukkia pienokaiselle ja onnea odotukseen :heart: Minua on alkanut nyt hieman mietityttämään selviytyminen kahden lapsen kanssa. Ikäeroa näille tulee noin 1v8-9kk. Tyttö on kovin...
  13. M

Jos sitä itsekkin saisi aikaseksi päivitellä kuulumisia. Viime viikolla rv 27+6 oli ensimmäinen neuvolalääkäri ja siellä kaikki oli ok. Lääkäri vaan oli melko epämielyttävän oloinen, en muista milloin olen viimeksi lääkärissä tuntenut oloni yhtä vaivaantuneeksi. Olin aikaisemmin ymmärtänyt...
  14. M

Annamariaplus2 Tsemppiä kovasti!! Ja toivotaan, että vauva pysyisi yksiössään vielä hyvän aikaa :)
  15. M

Pomppuli: Sinun esikoisen synnytys kuulostaa melkeinpä samalta kuin minun esikoisen synnytys, mutta minulla edettiin imukupin jälkeen sektioon. Eli vauva oli jäänyt jumiin tarpeeksi ylös, jotta voitiin leikata. Täällä kaikki meni kans hyvin tuohon ponnistusvaiheeseen saakka ja koin kans...
  16. M

Tervetuloa Sorel :wave: Painoa viime neuvolakäynnillä oli tullut 5kiloa, nyt luulen painonnousun menevän lähelle 7kiloa.. eli joulun ja uudenvuoden herkut kyllä huomaa puntarilla!! Nyt on ollut aivan järjetön makean himo joulun jäljiltä. Eli nyt pitäis olla vaan tiukkana ja olla syömättä sitä...
  17. M

Kauhean paljon taas ootte kaikesta jutellut, pitäis vissiin useammin käydä kirjoittelemassa!! Ensinnäkin Pipsalle tervetuloa :wave: Hankinnoista: Esikoisen vauvatavarat vielä säilössä ja hyvässä kunnossa, joten ihmeempiä ei tarvitse ostella. Mutta jotain hankintoja on kuitenkin täytynyt...
  18. M

Ja piti vielä mainita rintapumpusta, kun joku oli tainnut kysyä että kannattaako sellainen hommata valmiiksi vai tilanteen mukaan. Itse oon monelta tuttavalta kuullut, että kyseinen härveli kannattaa sitten hankkia tilanteen mukaan. Moni on ostanut ja se on sitten jäänyt käyttämättä. Itsekkin...
  19. M

Niin se aika vaan menee eteenpäin. Itsekkin oon nyt havahtunut, että pitäisi alkaa tarkistelemaan onko kaikki vauvatavara vielä ok ja mitä pitää hommata. Esikoiselle ostettiin ikeasta tälläinen lipasto: HEMNES Lipasto - IKEA ja sen päälle sitten tuo hoitotaso. Koin käteväksi tuon systeemin...
  20. M

Pikaisesti tulin kommentoimaan.. Itse olen suht rinnakas ja tykkäsin esikoisen aikaan näistä imetysliiveistä: b e b e s . f i Eivät kyllä ole mitkään kauneimmat liivit, mutta olivat toimivat. Käytin niitä jo raskauden aikana, kun omat vanhat liivit eivät enää sopineet ja rinnat olivat arat...

Yhteistyössä