Hakutulokset

  1. hississäsihisijä

    Oli ihan pakko kommentoida kaupassa erään mamman tupakan ostoa. Rahaa löytyi tupakkaa, muttei lapselle mehuun.

    Mä en puuttuis toisten ostoksiin. Kyllähän se tietty inhottavalta näyttää ja tuntuu kun itelle ostetaan tupakkaa eikä lapselle ole rahaa mehuun, mutta jospa se raha oli vaan tekosyy. Mua niin tympäs kerran, kun kassajonossa esikoinen alkoi vinkumaan karkkia ja kun kieltäydyin ostamasta, joku...
  2. hississäsihisijä

    eikö äitiysloman aikana voi olla koulun kirjoilla?

    Mä ainakin opiskelin, kun sain esikoiseni. Opiskelin muuten kotoa käsin, mutta tenttimässä kävin tietenkin koululla. Ei siinä mitään ongelmaa ollu, kun varareksin kanssa asia sovittiin.. Mutta olisko se sitten jotenkin eri juttu, kun en ollut uusi opiskelija, vaan yritin vaan suorittaa...
  3. hississäsihisijä

    Onko koirani itsepäinen?

    Meillä ei kuonopanta auttanut yhtään hihnassa vetämiseen ja temppuiluun. Meillä oli cockerspanieli, joka oli siis erittäin kova vetämään hihnassa ja näytti tosi typerältä, kun lenkitin sitä ja toinen vetää ja sutii tyhjää kieli vyön alla. Ostin sitten kuonopannan, mutta se oli yhtä tyhjän...
  4. hississäsihisijä

    Unelma-ammattisi?

    Rikospaikkatutkija
  5. hississäsihisijä

    Jos menette kylään perheeseen jossa vastasyntynyt. odotatteko, että kaikki paikat on siistit ja leivotut pullat pöydässä

    Mä en ylensäkkään odota kylään mennessä että pitäis olla valtavan puhdasta ja herkut pöydässä, mutta vielä vähemmän odotan sitä vastasynnyttäneeltä. Jostain kumman syystä silti olin ite tarkka, että kun meidän vauvaa tultiin kattomaan, niin parhaani mukaan puunasin kodin kuntoon ja ostin...
  6. hississäsihisijä

    Missä tilanteissa teillä on kadonnut lapsi?

    Toissakesänä 5-vuotias esikoiseni sai luvan leikkiä naapurin tytön (7v.) kanssa meidän takapihalla. Seurasin ikkunasta leikkejä, mutta välissä täytyi käydä vessassa tai hakemassa vauva päikkäreiltä tai jotain muuta vastaavaa, en enää muista, ja kun palasin takas, ei tyttöjä näkynyt missään. Tuli...
  7. hississäsihisijä

    Mitä tapahtuu, jos olen työtön ja minulle tarjotaan töitä, mutta jättäydynkin kotihoidontuelle?

    Ei nyt liity suoranaisesti tähän ketjuun, mutta pikkasen sieppaa, kun jäin pitkän kotiäitiyden jälkeen työttömäksi (työttömyyskorvaus oli mulla pienempi kuin kotihoidontuki!) ja jo kahden viikon työttömyyden jälkeen mulle tuli työkkäristä työpaikkaehdotus, jota mun piti hakea tai muuten olis...
  8. hississäsihisijä

    Muilla sekoillut blogger tänään?

    Mulla on herjannut kanssa koko aamun etten muka ole luonut yhtäkään blogia. Välillä tulee jotain muuta erroria. Ihan sekaisin näköjään.
  9. hississäsihisijä

    Ihanaa, mahtavaa, upeeta, ihQuu!!! <3 <3

    Jos on kotiäitinä, niin mun mielestä on aika itsestäänselvyys, että silloin puuhataan lasten kanssa, siivotaan, käydään leikkipuistoissa ja mammakahviloissa, pyörähdetään mummun luona tai muuta vastaavaa ja seurataan omien lasten kasvua ja kehitystä. On siis täysin normaalia, että myös FB:n...
  10. hississäsihisijä

    Mistä ihmeestä mä löytäisin Aeolian huivin ohjeet SUOMEKSI?

    Käsittääkseni sitä ei ole suomeksi. Se on helppo neuloa enkuksikin, kun käyttää apuna tätä. Nimimerkillä: kokemusta on :)
  11. hississäsihisijä

    Miltä tuntuu aikuisen korvatulehdus? Siis jomottaa, kuumottaa vai mitä?

    Kipu pää alaspäin ollessa viittaa poskiontelotulehdukseen. Samoin vois viitata nuo muutkin oireet. Myös hammaskipu voi tuntua hampaan sijasta jomotuksena korvassa. Nuo sydämenlyönnit korvassa vois viitata hammaskipuun. Toki voi olla myös ihan perinteinen korvatulehdus. Joskus se on jopa oireeton.
  12. hississäsihisijä

    Pääsiäisruoat

    Meillä on varmaankin ainakin paisti (ei lammasta), keitettyjä perunoita, kreikkalaista salaattia ja herkkusienisalaattia. Jälkkäriksi pashaa. Ostin myös grillattavaa (kanaa, makkaroita ja grillivihanneksia) sekä perunasalaattia, jos vaikka tekee mieli grillatakkin.
  13. hississäsihisijä

    Ceelahan on kaunis nimi!

    Musta tuo Valeria oli noista paras. Oonakin on kaunis. Samoin Seela. Ceela on ihan ok..
  14. hississäsihisijä

    Irtisanoin 5-veen päiväkotipaikan kun vauva syntyy muutaman viikon päästä...

    Minä irtisanoin pian nelivuotiaan tyttöni päivähoitopaikan, kun vauva syntyi. Samoin tein eskarilaisen osapäivähoitopaikalle. Ei mulla ainakaan ole äitiyspäivärahalla eläjänä varaa pitää lastani kalliissa hoitopaikassa, kun kerta ite oon kuitenkin kotona vauvan kanssa. Jos ei oo rahasta kiinni...
  15. hississäsihisijä

    Minkälaisia leluja teidän 3-vuotiailla tytöillä on?

    Meillä tuo pian nelivuotias on leikkinyt jo ainakin vuoden verran Hello Kitty-taloilla, Littlest Petshopeilla, muumitalolla, nukeilla, barbeilla, pikkuautoilla, pehmoleluilla ja palapeleillä. Nykyään myös piirtää ja värittää paljon ja vauvan myötä on ihastunut uudelleen vauvaleluihin. Siis...
  16. hississäsihisijä

    Olenko outo, kun pidän outona sitä, että eräs antaa lapsensa juoda kaakaota päivittäin?

    Meillä on kaksi tosi hoikkaa tyttöä, joista toiselle ei ole missään vaiheessa maito maistunut. Kerran kokeili kaakaota ja se maistui, joten annan sitä usein, jotta tyttö saa tarpeeksi kalsiumia. Ei ole kilot todellakaan kertyneet vyötärölle eikä muutakaan mainittavaa.
  17. hississäsihisijä

    saiskohan jostain lauantaipussin autokarkkeja?

    Ainakin Keskisen irtsikkatelineessä ja Makuunissa oon nähnyt.
  18. hississäsihisijä

    Äänestä kaunein äitiyspakkaus

    Vuoden 2003 pakkaus taas oli niin tyttömäinen, että kiitin luojaani että sain tytön.
  19. hississäsihisijä

    Äänestä kaunein äitiyspakkaus

    Mulla on itelläni 2003, 2006 ja 2010 pakkaukset sekä vuoden 2005 siskolta lainassa. 2010 on noista paras. Kaikista kauneimmalta näyttää ehdottomasti 2011 pakkaus!
  20. hississäsihisijä

    pohojanmaalaiset äidit tänne!

    Järviseudulta. Kolme tytärtä (7v, 4v ja 2kk).

Yhteistyössä