Pääsiäisruoat

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
*
Maustamattomia kalkkunafileitä ajattelin ainakin ostaa ja tehdä vaikka jotain kääryleitä niistä hyvällä täytteellä (pekonia & homejuustoa?). Sit vois vaikka kokeilla jo grillaamista yhtenä päivänä eli liha-kasvisvartaita ja hyvää salaattia... muusta ei vielä tietoa. :)
 
"vieras"
meidän ruoat

pe härän entrecotee - pippurikastike - lohkoperunat

la grillattu lohi - vuohenjuusto/pinjansiemen salaatti

su itse tehtyjä hampurilaisia - ranskalaisia

ma jotain kevyttä - esim bataatti-porkkana sosekeitto
 
Rollolainen
lammasta syödään la tai su. tänään on perinteinen saunamakkara, koska on saunapäivä. huomenna karjalanpaisti maanantaina vois syödä vaika broiskua. ja syömme kyllä kaks ruokaa/ päivä mutta nämä nyt on varmaan ne päivällisruoat.
 
"vieras"
Itse kokeilin yhteishyvän reseptiä jo, ja sitä voin suositella:

kalkkunarullaa
appelsiini-valkoviinikastiketta
homejuusto-valkosipuliperunoita
Lisukkeeksi tein uunijuureksia

Tuo nyt on siis jo testattu, joten pääsiäiseksi teen ainakin:

parsaa, hollandaisekastiketta + broilerin rintafileitä auralla maustettuna

ja

lohta ranskankermakastikkeessa ja lämmin kuskussalaatti

lauantaina pitää mennä taas kauppaa, joten sunnuntain ja maanantain ruoat ovat vielä hakusessa.
 
"vieras"
Broilervoittoista näytti listasta tulevan.

Broilerwrapit, makkaran grillaus, jauhelihaquesadillat ja broilerpata (on lisäksi tomaattimurskaa, pekonia ja herkkusieniä).
 
Keittiönoita
Sunnuntaina syödään kalaa, jälkkäriksi pashaa. Lammasta olisin halunnut huomiseksi, mutta en jaksa lähteä lammasta etsimään. Joten huomenna syödään jotain, mitä lähimmästä Citymarketista löytyy.
 
"alkup"
Meidän pöytään on nyt sitten tulossa karjalanpaistia, persikkabroileria, kananmunatäytteistä mureketta sekä lisäksi varaan jotain grillattavaa. Ostan myös tarvikkeet pizzaa varten, mikäli joku sellaista alkaa haluamaan.
 
Possunpihviä,valkosipuliperunoita ja salaattia.Hauduttettua naudanlihaa paprikalla ja pavuilla sekä perunamuussia tai höyrytettyjä perunoita ja salaatti.Suklaapupuja ja munia.
 
Meillä on varmaankin ainakin paisti (ei lammasta), keitettyjä perunoita, kreikkalaista salaattia ja herkkusienisalaattia. Jälkkäriksi pashaa.

Ostin myös grillattavaa (kanaa, makkaroita ja grillivihanneksia) sekä perunasalaattia, jos vaikka tekee mieli grillatakkin.
 
"Piika-äiti"
Yrteillä ja tuc-kekseillä hunnutettu uunilohi, smetanakastike, uunikasvikset.
Pitsoja, monia erilaisia.
Broileria appelsiinikastikkeessa ja valkosipuliperunaa.
Nuotiomakkaroita, tuhkassa haudutettuja perunoita
Lohikeitto
Oliivileipää
hirvikäristystä
salaatteja
 
Tänään itsetehtyjä hamppareita.
Huomenna grillataan makkaraa ja pihvejä, salaattia.
Lauantaina anoppilaan tai mun tädille, ei siis tietoa mitä tarjolla.
Sunnuntaina mun vanhemmille syömään eli ei vielä tietoa mitä tarjolla.
Maanantaina rohmutaan mitä kaapista vielä löytyy tai kurvaillaan johonkin avoinna olevaan ruokapaikkaan.
 

Yhteistyössä