Hakutulokset

  1. R

    Sokerit pois ruokavaliosta = lapsi rauhoittuu???

    Joku kommentoi aiemmin, että riehuva lapsi oli hieman rauhoittunut, kun ruokavaliosta oli vähennetty sokeria. Onko muut tehneet tai huomanneet samaa? Toki joka lapsi on levoton saatuaan esim. synttäreillä mahan täyteen makeaa, enkä sellaista olekaan kokonaan estämässä. Mutta tarkoitan, että...
  2. R

    4,5-vuotias ikiliikkuja

    Minä olen ollut ihan stressaantunut ja masentunut 4,5-vuotiaan lapseni toimista. Tarhasta kerrotaan joka toinen päivä, että hän juoksee, riehuu, huutaa, sotkee toisten leikkejä, ei pysty keskittymään jne. jne. Sama tilanne oli edellisessä tarhassa (tarhojen välillä hän oli kotona vuoden, kun...
  3. R

    Huonoin jäätelö???

    Minä ostin tänään sitä Totally Red-jäätelöä, ja se ei kyllä minusta maistunut yhtään miltään. Hyvin hyvin miedolta, jäädytetyltä sekamehulta ehkä? En kyllä erehdy toista kertaa.
  4. R

    Mistä "elämäniloa" arkeen...

    Olen nyt kotona lasten kanssa, olen ollut kotona suunnilleen vuoden, mutta menen töihin muutaman kuukauden kuluttua. Kotipäiviä ei siis ole enää kovin paljon jäljellä. Minusta on noin yleisesti mukavaa olla kotona lasten kanssa, mutta päivät tuntuvat nykyisin olevan vaan selviytymistä ja...
  5. R

    Apua kaivataan: Lapun töpseli sokeripalaksi?

    Osaisiko joku auttaa? Kun ostin eilen lampun, jossa on ns. sokeripala ylhäällä. paikassa, johon ajattelin sen laittaa, on kuitenkin pienen töpselin paikka. Saako tuon sokeripalan vaihdettua itse töpseliin (ja miten???) vai onko ne jonkun virallisen sähköhenkilön hommia?
  6. R

    Saako vauva 14 ERILAISTA ateriaa viikossa?

    Aloin miettimään, kun aiemmin valitettiin vauvanruokien tekemisen vaivalloisuudesta, että annatteko te vauvalle erilaisia soseita joka päivä? Vai voiko esim. vauva syödä samaa ruokaa aamu- ja iltapäivällä kahtena päivänä peräkkäin? Minä teen itse soseet pakasteeseen, ja annan kyllä surutta...
  7. R

    Vesi-ilmapalloja kohti autoa!

    Ajoin tänään kaupunginosan pikkukatua autolla, kun joku heitti autoa vesi-ilmapallolla! Tööttäsin torvea, mutta en silloin ehtinyt pysähtyä. Mitä teen nyt, menekö valittamaan taloon jonka pihalta pallot tulivat (tosin en tiedä olivatko heittäjät välttämättä sieltä kotoisin), laitanko kirjeen...
  8. R

    Paljon 11-12 kuukauden iläiset nukkuvat?

    Meidän tenava täyttää kohta vuoden ja nukkuu vaan yhdet unet päivällä, 1,5 - 3 tuntia (alkaen klo 11). Hän on aina ollut vähäuninen päivisin. Aiemmin eli pari kuukautta sitten hän nukkui puoli tuntia kolme kertaa päivässä. Öisin hän nukahtaa klo 2030 ja herää 0630-0700. Uudessa vauvalehdessä...
  9. R

    Milloin sairaalaan???

    Minulla on rv 41+6. Supistukset alkoivat su-ma välisenä yönä ja ovat jatkuneen tähän asti enemmän tai vähemmän säännöllisinä. Tänään supistuksia on tullut n. 10 minuutin välein koko päivän ajan. Soitin synnärille aamulla ja sieltä sanoivat että "tule tänne kun tuntuu siltä". Onko muilla ollut...
  10. R

    Mikä sopii Lauriin?

    Olen ihastunut Lauri-nimeen, mutta meillä on muutkin nimet yhdysnimiä, joten siihen tarvittaisiin nyt toinen nimi perään. Mikä teidän mielestänne sointuisi hyvin?
  11. R

    Ennustaako ensimmäisen lapsen yliaikaisuus toistakin?

    Hei, onko niin että jos ensimmäinen lapsi syntyy lasketun ajan jälkeen, niin toinenkin todennäköisesti menee yli? Lääkäri sanoi, että lapsi päättää itse milloin ulos tulee, mutta useimmilla tutuilla ovat lapset syntyneet "samaan aikaan" eli aina ennen laskettua aikaa tai aina sen jälkeen.
  12. R

    Vihdoinkin oma kuukuppi

    Kävin vihdoin viime viikolla Helsingissä Ruohonjuuressa ostamassa Kuukupin. Olen ajatellut sitä jo kauan, mutta nyt vasta sain aikaiseksi. Ihan jännittää, miten se toimii! Onko täällä muita käyttäjiä? Kuukuppihan on kestävä ja ekologinen kuukautissuojavaihtoehto. Lisätietoa löytyy vaikkapa...

Yhteistyössä