Hakutulokset

  1. E

    Maaliskuun mussukat 2011 *Marraskuussa*

    Anteeksi että tungen tänne, olen tuolta tammikuisista ja seuraillut tätä ketjua aina välillä, kun tuntuu olevan monelle niin kurjia juttuja sattunut täällä. Jaksamista ihan kaikille ikäviä asioita kohdanneille! Tähän vaan haluaisin kommentoida sen verran, että älä turhaan tuollaisesta...
  2. E

    *Tammikuun tähdet-11* marraskuu-10

    Kiitos uudesta pinosta! Toi vessassa juokseminen yöllä on tosiaan kuluttavaa. Mulla on sellainen olo, että niskassa on vähintään sadan vuoden univelat... Turvotusta ei liiemmin ole, vain nilkkojen sisäsyrjässä hieman. Esikoisestakaan ei turvotusta ollut oikeestaan lainkaan, toivottavasti...
  3. E

    *Tammikuun tähdet-11* lokakuu-10

    Elmi: Me ostettiin Teutonian yhdistelmät (ei kaksosrattaat vaan tavalliset) tälle tulokkaalle, mutta tosiaan ei olla vielä päästy testailemaan. Vaikuttaa kuitenkin tosi hyviltä. Kevyet ja näppärän oloiset, eikä mitkään valtavat rohjot. Paljon niitä on kehuttu ainakin.
  4. E

    *Tammikuun tähdet-11* lokakuu-10

    Tuntuu, ettei oikein ole paljon kerrottavaa tässä vaiheessa raskautta. Ei ole mitään uutta, nyt mennään vaan vähän odottavalla kannalla, eli loppurutistusta odotellen. Ensi viikolla on lääkäri, näkee onko supistukset tehneet mitään. Olemista ja odottelua tämä elämä tällä hetkellä. Meillä ei...
  5. E

    *Tammikuun tähdet-11* lokakuu-10

    Joulun pyhät tosiaan aikaistaa ä-loman alkua. Mulla myös laskettu aika 11.1., ja 2.12. olis ollut viimeistään pakko aloittaa ä-loma. Mä kuitenkin aloitan jo 14.11.
  6. E

    *Tammikuun tähdet-11* lokakuu-10

    Onko teille muille muuten selitetty, miksi sokerirasituksen aikana ei saa poistua terveyskeskuksesta? Johtuuko se siitä, että jos tulee huono olo tms.? Itse en kestänyt sitä nälkäisenä istuskelua siellä 6-vuotiaan vipeltäjän kanssa, vaan lähdettiin kiellosta huolimatta (siis sanottiin, että...
  7. E

    *Tammikuun tähdet-11* lokakuu-10

    Parelin lääkäri kuulostaa tosiaan vähän ammattitaidottomalta. Kääntöyrityksiä tehdään yleensä siinä rv 36 paikkeilla aikaisintaan. Sitä ennen ei kannata, kun vauva saattaa vielä itsekin kääntyillä. *** Oli puhetta tuosta, että kuinka paljon jättää ammattilaisen käsiin. Mulla se taas menee...
  8. E

    *Tammikuun tähdet-11* lokakuu-10

    Mä itse menin sokerirasitukseen, koska koen sen hyödyllisenä muutenkin kuin raskauden kannalta. JOS siellä oliskin arvot vähän koholla, niin se olisi tosi hyvä asia tietää ihan tulevaisuuttakin ajatellen. Että kun kerran tarjotaan, niin mielelläni annan tutkia. Kasvupyrähdystä tosiaan alkaa...
  9. E

    *Tammikuun tähdet-11* lokakuu-10

    Elmi: Haikaraan päästäkseen pitää tosiaan olla matalan riskin synnyttäjä. Tuo sormien puutuminen vois johtua rannekanavaoireyhtymästä. Se on aika yleinen raskausaikana, johtuen ilmeisesti turvotuksesta. Tässä tietoa: Rannekanavaoireyhtymä :: Terveyskirjasto
  10. E

    *Tammikuun tähdet-11* lokakuu-10

    K1rsi1kka: Keikka oli mahtava! Monella isollakin keikalla olen elämäni aikana ehtinyt käymään, mutta kyllä tämä oli ihan paras. Me kans istuttiin siellä ihan alhaalla, näki tosi hyvin. Pakkohan munkin oli siellä vähän heilua, meinas vaan supistaa välillä niin kovaa (ja kipeesti), että vähän...
  11. E

    *Tammikuun tähdet-11* lokakuu-10

    Täällä on takana neuvolalääkärikäynti. Kaikki ok, kohdunkaula on nyt 30 mm, kun supistelujen alussa silloin rv 20 paikkeilla se oli 38 mm. Ei siis mitään radikaalia. Mutta saikku jatkuu nyt 3.11. asti, koska supistelut yltyy heti kun liikkuu, plus että mun selkä on ihan hajalla ja unet pahasti...
  12. E

    *Tammikuun tähdet-11* lokakuu-10

    Munuaiset voi päästää sokeria läpi, koska niiden tehtävä on suodattaa sitä. Veren kanssa ei ole sama juttu, koska munuaisten ei sinänsä kuulu suodattaa verta. Eli jostain vuotaa, jos pissassa on verta. Se on sitten toinen juttu, että mistä mahdollisesti. Voi olla, että multa on vaan katkennut...
  13. E

    *Tammikuun tähdet-11* lokakuu-10

    Elmi: Itse asiassa jos et ole erikseen Haikaraan ilmoittautunut, niin sä olet menossa silloin tavalliselle synnytysosastolle. Kättärillä on tavallinen synnäri ja sitten on HAikaranpesä, johon pitää ilmoittautua erikseen, jos sinne tahtoo. Tyttötrio: Tuo on joku erilainen sokerirasitus kuin...
  14. E

    *Tammikuun tähdet-11* lokakuu-10

    Mä aloin sitten tänä aamuna pissaamaan verta. :/ Ajattelin, että tulehdushan se siellä, ja lähdin tk-päivystykseen. Pikatestien perusteella ei sitten tulehdusta ollutkaan, joten marsmars Kättärin päivystykseen. Siellä odotin lääkäriä yli 4 tuntia. Verisyys virtsassa väheni päivän mittaan...
  15. E

    *Tammikuun tähdet-11* lokakuu-10

    Itse en aio luovuttaa, kun en tykkää ajatuksesta että napanuora suljetaan varhain. Haluan kaiken istukkaveren vauvalle, enkä luovutukseen. Muuten ihan hyvä idea tuo kyllä, ja luovuttaisin jos tässä ei olis tätä pointtia. Hassua muuten, että tuossa tekstissä annetaan ymmärtää, että se veri...
  16. E

    *Tammikuun tähdet-11* lokakuu-10

    Jossain oli puhetta, että hoitolisää voi tuloista riippuen saada samaan aikaan vanhempainrahan kanssa.
  17. E

    Onko kaikki täällä köyhiä? Köyhyyden syy?

    Monesti asuntolainan ottaminen voi jopa pienentää asuinkustannuksia. Näin käy meille nyt, kun ostettiin oma asunto. Täällä päin meille sopivan kokoisten asuntojen vuokrat on niin pilvissä, että tulee halvemmaksi maksaa omaa pois. Iso on laina, mutta kuukausittaiset asumismenot tulee alas...
  18. E

    Ikäsi ja Down-riskisi?

    Ikää 26 v., nt 1,6 mm, riskiluku 1:730. Eli henk.koht. riskiluku on huonompi kuin pelkkä ikä antaisi olettaa. Verikokeiden arvot oli aika kaukana siitä ideaalista, ja niskaturvotuskin hieman heikentää lukemia. Mutta eipä tuo haittaa, pieni riskihän mulla kuitenkin on. Ja kaikki lähipiirin...
  19. E

    *Tammikuun tähdet-11* lokakuu-10

    Meidän esikoinen on poika (6 v.) ja tämä tulokas on aivan ehdottomalla varmuudella myös poika. Olen itsekin sen pari kertaa ultralla varmistanut. :D Niin selkeät vehkeet näkyy jalkojen välissä, ettei asiasta voi erehtyä. Olisin ehkä halunnut pitää asian yllärinä, mutta koska näkymä on ultrissa...
  20. E

    *Tammikuun tähdet-11* lokakuu-10

    Pikkutoive: Ok, ymmärrän ihan hyvin pointin, siellä kuitenkin ollaan omina itsenään. Toivottavasti ei mene ihan yksinpuheluksi tällä puolella, tuntuu että tämä ketju ei ihan hurjan aktiivinen kuitenkaan ole. :D Ilmeisesti höpisette sen verran enempi siellä FB:n puolella? No, mulla on aikaa...

Yhteistyössä