Hakutulokset

  1. R

    Toisia ns. sikiöseulonnoissa kiinni jääneitä..vol 2

    Poistan tekstini ja poistun ketjusta. Ikävä että olette kypsiä ja oikeustoimikelpoisia kyllä keskeyttämään raskauden, mutta ette pysty siitä keskustelemaan edes yleisellä tasolla että miksi vammaisuus on lähes aina syy keskeytykseen. Kukaan ei teistä voinut yleisellä tasolla tästä keskutella, en...
  2. R

    Pohdintaani erityislapsen odotuksesta / saamisesta

    Memsiekiitos kirjoituksestasi. Ei se ole koskaan helppoa saada erityislasta vaikka siihen olisi valmistautunutkin. Saati sitten että se tulee yllätyksenä. Hyvä että olet saanut apua asioihisi ja päässyt puhumaan tuntojasi jonkun kanssa. Niin se pitää ollakin. Ei se että vain pitää kulisseja yllä...
  3. R

    Suurperheen kasvattajat

    Maaritilleisot onnittelut vauvasta :)
  4. R

    Suurperheen kasvattajat

    Heissan! Meidän odotus on päättynyt ihanan suloisen tytön syntymään <3 17.1 meille syntyi down-tyttö. Itse olen sinut asian kanssa ja nyt aloitellaan sitten vauva-arkea. Tyttö oli 6pv teholla hoidossa kun tarvitsi sokeritippaa, happiviiksiä ja nenämahaletkua aluksi, mutta pian niistä sitten...
  5. R

    Toisia ns. sikiöseulonnoissa kiinni jääneitä..vol 2

    Heissan! Meidän odotus on päättynyt ihanan suloisen tytön syntymään <3 17.1 meille syntyi down-tyttö. Itse olen sinut asian kanssa ja nyt aloitellaan sitten vauva-arkea. Tyttö oli 6pv teholla hoidossa kun tarvitsi sokeritippaa, happiviiksiä ja nenämahaletkua aluksi, mutta pian niistä sitten...
  6. R

    Suurperheen kasvattajat

    OIKEIN IHANAA JOULUA KAIKILLE PALSTALAISILLE JA HEIDÄN PERHEILLEEN! Reppis rv 34+3
  7. R

    Toisia ns. sikiöseulonnoissa kiinni jääneitä..vol 2

    OIKEIN IHANAA JOULUA KAIKILLE PALSTALAISILLE JA HEIDÄN PERHEILLEEN! Reppis rv 34+3
  8. R

    Suurperheen kasvattajat

    Rakkaudesta äitiosanotto sinulle :hug: Ja Crocus76 onnittelut vauvasta :flower:
  9. R

    Suurperheen kasvattajat

    Heissan kaikki! Onpa Maaritsulla hurja tilanne. En oo tollasesta koskaan kuullutkaan että istukka noin voi kasvaa. Hyvä kun sulle on jo noita suunnitelmia lääkärit sanoneet. Toivotaan että pääset tosiaan tuonne 33/34vkolle asti (ainakin). Meillä tilanne tällä hetkellä on se että kävin...
  10. R

    Pohdintaani erityislapsen odotuksesta / saamisesta

    Itse odotan 7 lastani rv 27+ ja minulla on suuri riski saada down-lapsi. Minulla on jo 6 tervettä lasta. Minulle raskaudenkeskeytys down-lapsen kohdalla ei ole ollut vaihtoehto. Vaikka tietysti vaatii sopeutumista ajatuksin että lapseni on vammainen. Olen miettinyt näiden viikkojen viikkojen...
  11. R

    Uskovainen ja avioero -) mahdotonta??

    Olen uskossa. Mieheni ei. Avioliittomme on ollut huono jo pidemmän aikaa. Mieheni ei kunnioita minua yhtään. Loukkaa minua jatkuvasti sanoillaan ja teoillaan. Ja luottaa siihen että annan aina anteeksi, koska minun uskovana täytyy. Olen kuin kynnysmatto hänelle. Haluaisin erota ja aloittaa...
  12. R

    Minkä kokoisia 8v tyttöjä teillä on?

    Meidän mimmi sai tänään 8v mitoiksi 29.5kg ja 136.3cm. Mietin että onko keskivertomitat :)
  13. R

    Toisia ns. sikiöseulonnoissa kiinni jääneitä..vol 2

    No niin niitä odotettuja uutisia: POKS rv 24 ja terveiset ultrakontrollista! Tyttöhän tuo :) Painoarvio 650g ja kuulemma just vastaa viikkoja. Aivojen tilanne tällä hetkellä TÄYSIN NORMAALI! Sydän terve, ei poikkeavia löydöksiä (down markkeri on edelleen, mutta ei siis mitään rakenteellistä...
  14. R

    Suurperheen kasvattajat

    No niin niitä odotettuja uutisia: POKS rv 24 ja terveiset ultrakontrollista! Tyttöhän tuo :) Painoarvio 650g ja kuulemma just vastaa viikkoja. Aivojen tilanne tällä hetkellä TÄYSIN NORMAALI! Sydän terve, ei poikkeavia löydöksiä (down markkeri on edelleen, mutta ei siis mitään rakenteellistä...
  15. R

    Suurperheen kasvattajat

    Lyhyesti vain tällä kertaa: Ke on kontrolliultra niin päivittelen sitten kuulumisia kunnolla ja kommentoin muitakin kuin omaa napaa.... Elämä ollut tässä ylä ja alamäkeä. Että ei tylsäksi pääse käymään ;) Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille! Reppis rv 23+5
  16. R

    Toisia ns. sikiöseulonnoissa kiinni jääneitä..vol 2

    äiti murmeli Olipa ihania uutisia! Paljon paljon onnea teille ja kaikkea hyvää elämässä eteenpäin. :hug:
  17. R

    Toisia ns. sikiöseulonnoissa kiinni jääneitä..vol 2

    Nimendi Tervetuloa palstalle mukaan vaikkakin ikävissä merkeissä :hug: Tuo vastausten odottaminen on kamalaa :( Meillä tehtiin lapsivesipunktio, missä vastaus piti tulla 2vkon päästä. Viikon päästä soittivatkin että näyte infektoitunut. Että se siitä testistä. Ja uutta ei haluta. Mutta tuo...
  18. R

    Toisia ns. sikiöseulonnoissa kiinni jääneitä..vol 2

    Marde79 Kiitokset sulle vastauksista! Aika ikävä että ootte jääneet asian kanssa yksin. Ootko kysellyt vertaistukea yhdistysten kautta? Tai esim Rinnekotisäätiön? Toivottavasti löydät jonkun! Me asutaan pienellä paikkakunnalla niin ei täällä niin vain vertaistukea vastaan tule. Toivotaan...
  19. R

    Toisia ns. sikiöseulonnoissa kiinni jääneitä..vol 2

    Marde79 Jännää tosiaan että toisilla näkyy markkereita ja toisilla ei ja loppujen lopuksi lapsi voi olla terve tai sitten ei. Kromosomitutkimushan se on ainut millä vois tietää että on down. Noi markkerit tai jopa ns terveen paperit ei sano loppupelissä mitään kuitenkaan. Ekaksi tosiaan...
  20. R

    Toisia ns. sikiöseulonnoissa kiinni jääneitä..vol 2

    Marde79Teillä ei siis ollut ultrissa nähtävissa ns markkereita? Eikä tuota kammioväliseinäaukkoa huomattu ultrassa? Meillä veriseula hälytti downin kohdalla 1:20 ja markkereina löytyi golfpallo sydämessä, kaikukkaat suolet, np oli meillä 1.7 eli norm, nenäluu näkyi vain osittain ja nyt rv 20...

Yhteistyössä