Hakutulokset

  1. lyrae

    ~Elokuiset 2020~

    @merin Keskimmäinen oli just tommonen. Osoittautui sit moniallergiseksi ja on aistiyliherkkyyksiä. Mä kannoin paljon liinassa ja just oltiin paljon menossa. Tosin esikoinenkin oli silloin 2v ja kaipas paljon ulkoilua. Mä perkasin allergisoivia pois omasta ruokavaliosta ja jossain vaiheessa alkoi...
  2. lyrae

    ~Elokuiset 2020~

    @merin Ferritiini kertoo raudan varastoarvoista. Nykyjään on tutkittu, että vaikka hb olis hyvä, niin raudanpuutoksen oireita voi silti olla, jos varastoraudat on alhaalla. Hb vissiin vaihtelee niin suuresti pitkin päivää. Muistaakseni ennen raskauksia mulla oli luontaisesti hb:kin lähellä...
  3. lyrae

    ~Elokuiset 2020~

    Hei kaikille, jotenkin jäänyt pitkä tauko. Ei meillä ole ihmeempiä ollut, muuta kuin että edelleen väsyttää vissiin rautaongelmat. Julkisella eivät kuulemma sitä ferritiiniä enää mittaa, kun sormenpäästä hb oli 136 jälkitarkastuksessa. Noihin rintaraivareihin mä löysin apuja täältä...
  4. lyrae

    ~Elokuiset 2020~

    @Silmu75 No onpa kummallista. Pitäis olla n. niillä main kun lapsi on 2kk. Onkohan ne unohtanu? Kannattaa varmaan ottaa sinne yhteyttä ja kysyä. Kiva kuulla teidän kuulumisia! :) Musta kans tuntuu, että isot on isompia ku ennen. Ehkä se on toi vertailukohta ja sit se, että he joutuu tekemään...
  5. lyrae

    ~Elokuiset 2020~

    Meillä isommat on ottaneet tosi ok vauvan tulon kyllä. Mut oonkin pyrkiny siihen, että yritän huomioida heitä hyvin just kuuntelemalla, kun vauvan imetyksen aikaan ehtii jutella hyvin. Mut nuo onkin jo niin isoja. @KeepGoing Kovasti tsemppiä! Ihan kamala tilanne, että ei auteta ja tutkita vaan...
  6. lyrae

    ~Elokuiset 2020~

    Mä oon kuullut, että alkoholiton olut auttais maidontuloa ja kyl se mulla ainakin tuntuis toimivan. Tää kans nukkuu ihan hyviä määriä, en kyllä oo pitäny kirjaa, kun flunssassa yrittää nyt vaan jaksaa välttämättömimmät. Mut syö kans reippaasti ja vatsa toimii, ni en oo herätelly. Onks teillä...
  7. lyrae

    ~Elokuiset 2020~

    @Hedvig Kyllä se alun suihkutissisyys tasaantuu jossain vaiheessa. Mulla ollut samaa vaivaa myös. Me oltiin kans Espoon sairaalassa, vaikka Koillis-Helsingissä asutaan. Meille on nyt iskeny flunssa, ite oon ihan kunnon räkätaudissa. Vauva on toistaiseksi ok ja kovasti toivon, että pysyykin...
  8. lyrae

    ~Elokuiset 2020~

    Tää on kyl todella ärsyttävää. :( Ihan ku ite ei oottais tarpeeks...
  9. lyrae

    ~Elokuiset 2020~

    Huh, menipä sitten pidemmän kautta... Eilen aamulla laitettiin ballonki. Eka ballonki hajos ja samalla ilmeisesti korkea vedenmeno, koska pikatesti näytti positiivista. Toinen ballonki laitettiin paikoilleen, mutta ei sitten lähdetty enää kotiin vaan saliin, jossa sain antibioottia, koska...
  10. lyrae

    ~Elokuiset 2020~

    Yliaikakontrolli oli ja meni, tänään kuulemma pitää mennä käynnistykseen. Vähän tuntuu mulle aikaiselta, mut no can do. Varmaan käynnistelevät nyt, että ehtii ennen vkl. lyrae 41+6
  11. lyrae

    ~Elokuiset 2020~

    Oi, valtavasti onnea @Metsäntähti ! Ei mulla vaan mitään, yliaikakontrolliin siis käy matka tänään. :/ No, kyl mä sen vähän arvasinkin... lyrae 41+5
  12. lyrae

    ~Elokuiset 2020~

    Ei tällä vauvalla mihkää oo kiire. Pari kertaa yöllä heräsin vessaan ja luulin, että supistaa, mut eikä mitää. Eilen kävin vielä lapsen vanhempainillassa. Opettajan ilme oli hieno, kun kerroin, että LA oli 21. päivä. :D Huomenna yliaikakontrolli aamulla, josko ois ees jotain kypsymistä ja vois...
  13. lyrae

    ~Elokuiset 2020~

    Niin ja meil tulee lapsille ikäeroa 9v ja 7v. Musta on ihan kiva, että noi on jo aika omatoimisia. :D
  14. lyrae

    ~Elokuiset 2020~

    @La Mer Yleensä kai käynnistetään vasta 42+1, jos ei yliaikaiskontrollissa oo mitään istukan toiminnan heikkenemistä. Ja jos on paikat yhtään kypsempiä, voidaan käynnistää esim. ballongilla (semmonen hitaasti kohdunsuuta avaava pieni pallo) ja/tai puhkaisemalla kalvot. Tietääkseni oksitosiinia...
  15. lyrae

    ~Elokuiset 2020~

    Meillä isommat arkena koulussa, ekaluokkalaisella vielä ip-kerho. Viikonloppu onki sit taas jännä, viime vkl vaan tappelivat, kun oli tylsää kuulemma. Eipä muuta, kuin että ei niitä supistuksia vaan kuulu paitsi kivuttomia välistä vähän. Ja taas alkoi seuraava viikko. Ehkä voi pyytää...
  16. lyrae

    ~Elokuiset 2020~

    Mä just soittelin yliaikakontrollin keskiviikolle. Ei oo ennakoivia merkkejä, pitsi että oon vähän pihalla koko ajan. :D Mulle ehdotettiin jotain tutkimusta, jossa 7pv pistettäis kohdunkaulaa kypsyttävää lääkettä. Mut en taida osallistua, kuulostaa stressaavalta ja sit siinä olis 7pv päästä...
  17. lyrae

    ~Elokuiset 2020~

    @La Mer Tsemppiä sairastupaan! Mulla oli tokaa odottaessa just viime metreillä flunssa, ehdin onneks tervehtyä kyllä. Onneks sait testiajan nyt pian. @Metsäntähti Noita ihan samoja mietteitä pyörittelen, vaikka mulla jo kolmas. :D Että meneekö tällä kertaa eka vedet ja onks kuinka nopea...
  18. lyrae

    ~Elokuiset 2020~

    @merin Mä oon hoitanut rähmimisiä noilla aiemmilla tipauttamalla tissimaitoa tipan silmään. :D Siinähän on vasta-aineita. Toiminut aina hyvin, mut toisaalta en tiedä, voiko se sammas tarttua, jos sitä on samaan aikaan. Ja jumppa kuulostaa hyvältä! Mä odotan innolla, koska pääsee taas...
  19. lyrae

    ~Elokuiset 2020~

    @merin Meillä siis oli sammasta, kun esikoinen oli jo jotain 4v, joten annoin suoraan purskuteltavaks, kun tykkäs vielä sitruunamehun maustaki. Karpaloakin vois varmaan koittaa, mitä vaan hapanta. Ja mä oisin varmaan testannu sitä harsoa, mut jos lusikalla toimii parhaiten, ni käyttäisin sitä...
  20. lyrae

    ~Elokuiset 2020~

    @merin Kaikki hapan pitäisi toimia. Mä oon kans sitruunamehulla joskus astmaatikkolapselta hoitanut sammaksen pois. @Jonsku88 Toivottavasti ois kääntynyt raivotarjontaan. :) Tsemppiä väsymyksen kanssa. Mua myös väsyttää ihan jatkuvasti. Onneks ehtii aika paljon levätä päivälläkin. @Metsäntähti...

Yhteistyössä