Hakutulokset

  1. mam84

    6v tytsylle ei oma sänky kelpaa

    Kiitos näistä :) Iskä sai lomailunsa lomailtua ja lähti taas tienaamaan leipärahaa ;) Hyvä idea "Repa" tuo että jos iskä vaikka hoitais noi iltarutiinit ja jo päivällä juteltaisiin nukkumisjärjestelystä. Pannaan testiin sit muutaman viikon päästä kun tulee seuraavan kerran poikkeemaan kotona.
  2. mam84

    6v tytsylle ei oma sänky kelpaa

    Eli otsikossa on jo ongelmani. Mieheni teki ennen reissuhommia ja aina työmatkalta palattuaan tytsy sai nukkua pari yötä meidän välissä ja sitten taas omaan sänkyyn reippaasti. Nyt mieheni on ollut rauhanturvatehtävissä ulkomailla lähes vuoden. Kun iskä on poissa, tyttö nukkuu välillä minun...
  3. mam84

    Vauvalla (2kk) kallon luut ihan vinksallaan

    Siihen kommentoin, kun sanoit että pitää päätään vaan toiselle puolelle käännettynä. Esim meidän poitsulla on niskat ihan jumissa, kun syntyessä on "revitty" miten sattuu. Käydään vyöhyketerapeutilla joka pistelee sitten niskat välillä paikalleen. Vauvan kallo on niin pehmeää ainetta, että...
  4. mam84

    Inhottavat nimet

    Mä en kestä nimiä, jotka on ihan ulkomaalaisen kuuloisia (esim: Alex, Roger, Shamanta, Nicolas) Ei niissä oo mitään vikaa jos sukunimikin on vähän erikoisempi, mutta esim. Danealynn Virtanen ei oikein natsaa. Myöskään nimet kuten Ukko, Mies ja Nuutti ei oo mun makuun. Mä mietin aina et miltä se...
  5. mam84

    tutin pois jättö tuskaa!!!!

    Peesaan kyllä tätä vaihtoehtoa! Meillä jäi tutti pois 2v 5kk, eli muutama kuukausi ennen pikkuveljen syntymää. Aloin puhumaan asiasta jo paria kuukautta ennen. Sitten eräänä kesäpäivänä lähdimme etsimään pihalta sopivaa paikkaa, mistä "hiirivauvat" voisivat tutit löytää. Tutit laskettiin pitkän...
  6. mam84

    Minkäikäisinä teidän vauvoille on tullu ensimmäiset hampaat?

    Neljän kk:n iässä kaksi alas yhtä aikaa. Ihmettelin kun pikkujätkä oli vatsallaan ja kalvo käsiään ja KUOLASI!!!! Sormella kokeilin niin terävät reunat siellä tuntui :)
  7. mam84

    3 kk:n rokotus vaivaa

    esikoiselle ei anakaan olis auttanu homma, koska liman oksentamista kesti monta viikkoa, ja se saatiin pois vain erittäin tiukalla ruokavaliolla, eli rokotuksen yhteydessä esikoiselle pukkas maitoallergia. Mutta ne kun ei voi yhden rokotteen takia pitää sairaalassa viikko tolkulla niin... :/...
  8. mam84

    3 kk:n rokotus vaivaa

    Jos haluutte panikoida, niin meidät esikoinen on allerginen rokotteiden lisäaineille. Rokottamisesta päivä, niin nousi limaa keuhkoihin ja hirvee yskiminen ja oksentelu. Eipä likka ole paljon rokotuksia sen jälkeen saanut, eikä uskalleta nyt kuopuksellekkaan (5kk) antaa. ehkä vuoden vanhana...
  9. mam84

    Onko täällä muita aikaisin puhumaan oppineiden vanhempia?

    Meidän poika huutaa ihan selvästi EI ja ÄLÄ! :D Ja siis huutaa. Ainakin kun on oikein vihanen! Muuten homma on öh ja pöh -linjalla. ja ikää siis 5kk
  10. mam84

    Vauvan epilepsia

    Tosi surullista :'( Meillä on myös se erikoista, että aivoissa ei näy mitään poikkevuuksia (Luojan kiitos). Ensiviikolla on uusi magneettikuvaus jossa nähdään tilanne. Kuitenkin menty parempaan päin. Lääkäri sanoikin, että erittäin vaikeaan epilepsiaan liittyy jonkinlainen aivovaurio...
  11. mam84

    Kumpi pienempi paha: sitteri vai kävelytuoli?

    Tääkin on aika kaks piippunen juttu. Serkkuni lapsi oli todella alijäntevä, ja tästä syystä fysioterapeutti SUOSITTELI sekä hyppykiikkua että kävelytuolia. Se jäntevöittää lasta. Meillä oli esikoisella hyppykiikku, eikä mitään ongelmia. Hiukan alussa varvasti, kun oppi kävelemään, mutta meni...
  12. mam84

    Sittenkin nimiäiset eikä ristiäiset?

    Jos oikein pitkälle mennään, niin sittenhän on kaikki rippikoulut sun muut esim. naimisiinmeno, mutta ne nyt on aika kaukaisia. Riparilla vaan porukka luo paljon kaverisuhteita, mutta voihan siihen kirkkoon liittyä myöhemminkin. Miksi miehesi ei sitten halua että lastanne kastettaisiin? Meillä...
  13. mam84

    Vauvan epilepsia

    Meillä kun ei tunnu mikään lääke auttavan, niin siksi absenor annos on iso. Sai ihan alkuun sabrilexia 250mgx3, mutta siitä tuli niin karseet sivuvaikutukset, että annosta täyty pienentää. Sitten rinnalle tuli absenor, ensin 1,2mlx2 sitten 1,8x2 ja kun se ei vielä auttanut, niin nostettiin...
  14. mam84

    Vauvan epilepsia

    Hei! Onko meidän perheellä kohtalotovereita? Pienellä pojallamme (nyt 5kk) on ollut syntymästään lähtien epilepsia. Sairaus todettiin kuitenkin vasta 3kk:n iässä. Sitä ennen lääkärit sanoivat "kramppien" olevan koliikkia. Meillä oli alkuun infantilispasmi oireyhtymä, mutta nyt lieventynyt...
  15. mam84

    Minkä pituisia muut 2½ -vuotiaat?

    Hei mulla menee ihan yli! Meillä on TYTTÖ 2v9kk ja pituutta 102cm ja painoa 16kg!!! Siihen ei ole kyllä kukaan mitääs sanonut. Mä oon pitkä (175) ja miehenikin suht pitkä (180). Neuvolassa vaan sanottiin, että saattaa pituus tulla muiltakin kuin vanhemmilta, esim. mun veli on 198, niin pituus...
  16. mam84

    Parhaat lasten suusta

    Kuuntelen usein autossa Radio suomipoppia. Usein tulee kappale jossa lauletaan "...kimpale kultaa..." tytsyni 2v8kk lauleskelee mielellään, ja kun menimme pikkuveljeä katsomaan sairaalaan lasten neurologian osastolle, tyttö kajauttaa kuuluvaan ääneen: "kiikkeli kultaa, kiikkeli kultaaa" joopa...
  17. mam84

    tarttuuko "tuhmuus"

    Olen yrittänytkin ohjata leikkejä. Mutta efektinä on silloin se, että minun tehtäväkseni jää huolehtia koko lapsikaartista. Lisäksi käteni eivät aina riitä kahden komevuotiaan kaitsemiseen, sillä minulla on myös viisikuinen vauva. Ja en tiedä sinusta, mutta ehkä kälyäni hieman ottaisi...
  18. mam84

    tarttuuko "tuhmuus"

    Ainakin sen verran, että ainakaan meidän kohdalla kyse ei ole vain "vaiheesta". Tai voihan se vaihe kestää kaksikin vuotta, tai jopa 8! Nimittäin Veljelläni on myös esikoinen niin kuin aiemmin mainitsin ja hänen kanssaan on ollut sama "ongelma". Ovat perineet äitinsä temperamentin. Ja toki syytä...
  19. mam84

    tarttuuko "tuhmuus"

    siis sama juttu. Lapseni on ollut päivähoidossa, ja olen nähnyt hänen leikkivän muiden lasten kanssa. Lapseni ei ole mikään enkeli, ja on kyllä välillä vallaton. Kysymys onkin siitä, että tunnen veljeni lapset todella hyvin. Heidän esikoisensa on 9-vuotias, ja olen läheinen heidän kanssaan...
  20. mam84

    tarttuuko "tuhmuus"

    Hei. En toki tarkoittanut tuhmaa lasta kirjaimellisesti, sana oli ehkä huono valinta. Tiedän ettei edes ole olemassa tuhmia lapsia. Kuitenkin juttua hain sillä, että esim oma lapseni on kovin äiti sidonnainen, eikä esikoisena ymmärrä puolustaa itseään, kun toinen härnää. Veljeni nuorempi (joka...

Yhteistyössä