Hakutulokset

  1. D

    g:miksi juuri sinä

    -tarvitset uuden hienon talon -sen kaikkein suurimman ja hienoimman auton -sen suuren ja uuden telkkarin -uudet vaatteet, ei toisten vanhat kelpaa -et käy mustikoita poimimassa -ei ne maasta poimitu ei priimat omenat kelpaa -tarvitset taksikyydin eskarille, et itse vie -tarvitet unta...
  2. D

    Jos kaverinne/sukulaisenne sanoo, et nyt on paljon omppuja voitte tulla keräämään..

    Tarjolla olisi omppuja piirakoihin tai hilloihin. Oletatteko saavanne puusta priimat vai kelpaako matoset ja kolhiintuneetkin? Olettaen, ettette ole ajatelleet niistä maksaakkaan missään muotoa.
  3. D

    Omenapiiras-resepti hukassa??

    Eli niille, jotka maistuvat samalta, kuin Mäkkärin-piiraat. Tai ainakin Mäkkäristä sai aikoinaan aivan ihania omenapiiraita ja talvella tein vastaavia, mutta en löydä reseptiä mistään.
  4. D

    Laitetaanko brie-juusto leivonnaisiin kokonaisina?

    vai otetaanko kuoret pois, siis ne valkoiset, jotka yleensä syödään?
  5. D

    Sielä se tyttö tapasteli pitkin pihaa

    Tyttö halui päikkäreille mielummin vaunuisiin kuin sänkyyn, mutta eihän 2v enään vaunuissa pysy. Pääsee sujahtamaan valjaista pois. Nyt kokeilen josko se uni tulisi sängyssä. Eli meillä on ollut päikkäreistä kesän tauko, mutta nyt taas voisi alkaa niitä nukkumaan.
  6. D

    Voiko naapurikunnan seurakunnankerhoon mennä?

    Siis näihin perhekerhoihin, joihin ei ilmottauduta etukäteen.
  7. D

    Pitääkö lapselle kertoa, että hän on erityislapsi "vammainen"?

    Meillä poika 5v aloitti tänään pidennetyn oppivelvollisuutensa pienryhmässä. Pitäisikö mun hänelle kertoa, että hän on erillainen kuin muut ja sen takia hän ei käy lähikoulussa. Tiedän, että se selviää hänelle kyllä ajan kanssa, mutta pitäisikö vanhemman se lapselle kertoa? Mä kun pidän häntä...
  8. D

    Miten rajoitatte lasten marjojen, omppujen ym syöntiä?

    Saako teillä lapset syödä pihalta marjoja ja hedelmiä pitkin päivää vai rajoitatteko esim. välipalalle tai jälkkärille syönnin? Eli tänään oli kuopuksen hammastarkastus ja muistui taas huoli hampaista.
  9. D

    Menetkö mielelläsi viihteelle ihmisen kanssa, joka aina vetää lärvit?

    eikä osaa säännöstellä juomistaan? Mä en. Taannoi menin ja illan lopuksi jouduin soittamaan ambulanssin, kun ei pysynyt tolpillaan ja löi päänsä. Saa olla ihan varma ettei toista kertaa tule. Mä en tajua, kuka näitä ihmisiä jaksaa kerrasta toiseen hoitaa öisin :(
  10. D

    Onko itsepäisyys hyvä vai paha asia?

    Ja sen millainen on itsepäinen ihminen?
  11. D

    Mansikkaleivonnaisvinkkejä kiitos!

    Perusmansikkakaukkuja olen tehnyt ja yhden briitan. Pää lyö tyhjää ja netistä löytyy reseptejä yllinkyllin, joten kaipaisisin vinkkejä??
  12. D

    Millä saa kyyt pysymään pihan tuolla puolen?

    Eli tänään löytyi yksi onneton yksilö pihaltamme ja toista ei kaivattaisi.
  13. D

    Kun poistutte yleisestä kulkuneuvosta, minkälaiseen kutoon paikkanne jää?

    Kuljin tässä taanoin junasta ja ennen mun poistumista samasta vaunusta poistui äiti kahden lapsensa kanssa (n. 5-9v). Ei heidän paikkansa kaatopaikalta näyttänyt. Mutta niskatyynyt olivat poistettu selkänojalta ja penkille jäi verisiä papereita (toiselta lapselta tuli nenästä verta). Juna oli...
  14. D

    Mitä tällä koneella tehdään?

    http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=82289556 On kyl muutkin kohteensa ylihinnoitellut, mutta ihmetyttää toi ruosteläjä. Mutta lähinnä olen kiinnostunut, mitä tollaisella tehdään?
  15. D

    Mistä lapselle (kouluikäiselle) apua ujouteen?

    Kun ujous haittaa jo elämää, voiko lapsi saada jostain ulkopuolista apua? Itselläni on vilkas mutta ujo 10 vuotias ja mietin, että mitä tekisin hänen kanssaan. Ottaisinko esim. koulukuraattoriin yhteyttä? Onko täällä ujojen lasten vanhempia tai oletko kenties itse saanut jostain ujouteesi apua?
  16. D

    Miten miehenne reagoi jos pyörrytte?

    ?
  17. D

    Tuleeko suurKouvolaan kuntalisää?

    Eli kun kunnat yhdistyy miten käy kuntalisien? Onko kukaan kuullut? Osassa kunnistahan sellaista saadaan ja osassa ei :/
  18. D

    Pitäisiköhän alkaa ostelemaan osamaksuilla?

    Mä en ole koskaa osamaksuilla mitään maksanut ja ennen oivallustani en ole aikonutkaan. Mutta nyt tajusin miten saan turhan isot ruokakulut ym pienemmiksi. Jos ostaisin ne tarvittavat tv:t ym mitkä meillä on sökönä osamaksulla, niin kuukauslaskut olisivat niin suuret, että olisi pakko syödä...
  19. D

    Mikä olisi paras paikka viettää aikaa huomenna Helsingissä lasten 2-12v kanssa?

    Mä ehdotin lapsille korkeasaarta ja he ehdottivat Serenaa tai Linnanmäkeä. Rahavarat vain on pienet ja aikaakaan ei tuntitolkulla ole, joten tyrmäsin lasten ehdotukset. Korkeasaaressa taasen olemme käyneet monesti, joten se ei isompia niin enään kiinnosta. Olisiko parempia ehdotuksia...
  20. D

    Voiko kotiäiti perustaessaan yrityksen saada starttirahaa?

    Vai tarvitseeko olla työtöntyönhakija?

Yhteistyössä