Hakutulokset

1. P

Heinäkuun hellemasut 2013 * Joulukuussa *

Moikka, mulla ei oo kone suostunut availemaan kaksplussan sivuja. :( Nyt lueskelin päällisin puolin kuulumisia. Itsellä kans kauheat epäilyt "onko siellä mitään", kun ei tunnu missään. Pahoinvointia on vaihdellen, mutta siitäkin pahin jo ohi. Reilu viikon päästä ultra. Eka neuvola oli ja...
  2. P

Heinäkuun hellemasut 2013 * Marraskuussa *

Turvotusta on täälläkin enemmän kuin laki sallii! Myös huonompi olo kuin ekasta raskaudesta. Mulla oli kans viikolla iltaisin maha ja selkä tosi kipee, meni sitten ohi kun makoili selällään. Väsymystä on myös ilmassa. Pari päivää oli myös sitä taivaallista alkuraskauden mielitekoa, eli seksin...
  3. P

Niin ja oireina on pahoinvointia, jos ei muista syödä ja väsymystä. Mahaa myös näin iltaisella polttelee ja pistelee, jos istuu. Onko täällä muita sektion läpikäyneitä? Jotenkin tuntuu, että sen kohdun arpikudoksen takia saattaisi juilia normaalia enemmän?
  4. P

Täällä arviolta 5.7. pikkukirppu/31/ toinen/OYS tuota hellemasuilua en kyllä odota, mutta onneksi siihen on vielä aikaa. Nyt vain toivon, että kaikki menee hyvin. Minua auttaa aina kun meinaa murehtia keskenmenoa tms. niin päätän, että ajattelen vain mukavia ajatuksia ja lähetän paljon...
  5. P

Marraskuussa 2010 syntyneet <3

Vauva oli 1kk neuvolassa 4760g ja 53cm, vaatekoko tällä hetkellä 56cm ja jotkin 62cm paidat on ok. Hymyjä on meidän mielestä irronnut jo ensi päivästä lähtien ja päätin äidin optimismilla, että ne on ihan oikeita hymyjä, eikä mitään vatsanväänteitä. ;) Nyt ehkä viikon on tullut hymy, jonka...
  6. P

Siilinlapsi, tsemppiä imetykseen. Meillä murunen nyt 2vkoa ja 4päivää. Samoja ongelmia täälläkin ollut, tissit suihkuaa joka paikkaan ja vauva meinaa saada vaan etumaitoa. Olen nyt puristellut liikoja pois imetyksen aikana, ettei raukalla ole koko naama maidossa. :D Ja olen myös pumppaillut...
  7. P

Heippa. Vinkkinä ensisynnyttäjille, jollainen itsekin olen. Kaupasta saa maidonkerääjän (n.4e), joka on pieni kuppi, jonka voi laittaa toisen rinnan päälle kun imettää toisesta, jolloin heruva maito valuu kuppiin eikä pitkin rinnuksia. On vähentänyt rintasuojien tarvetta olennaisesti. :D
  8. P

Minäkin ilmoittaudun mukaan. Tyttövauva syntyi 25.11. paino 3650g, pituus 50.5cm ja pipo 32,7 cm. Tänään kävi neuvolantäti ja kaikki mussulla hyvin. Paino nyt 8vrk ikäisenä 3760g (sairaalassa tipahti jo 3300g), joten tissimaidolla taidetaan pärjätä. Pari ekaa päivää oli tissillä aivan koko...
  9. P

Marraskuun muruset *MEIDÄN KUU!* <3

Heippa. Niinhän siinä kävi, että keskiviikkoaamuna lähdettiin synnärille tarkistelemaan sitä lapsiveden tihkumista. Lapsivesitesti näytti plussaa ja minut otettiin osastolle. Illan aikana sain kaksi cytotecia synnytyksen käynnistymiseksi ja lisäksi sain kanyylin käteen, johon käytiin...
  10. P

Huomenta. Täällä lähdetään käymään synnärillä, kun oon viikon verran tihkuttanut jotakin jalkovälistä. Luulin aluksi vaan valkovuodoksi, mutta parina päivänä ollut niin runsasta, että voi olla lapsivettäkin. Jännittää ihan peevelisti, että kaikki olisi kunnossa. Tietenkään vauva ei suostu...
  11. P

Täälläkin tänään oli neuvola. Ei mitään ihmeempiä, vauva on kuulemma laskeutunut hieman, JEE! Tänään on harjoitussupistellut koko päivän. Sauna ja Seksi on jo kokeiltu, nyt vielä illan viimeisenä Sudokuja. :D Jos ei niillä lähe synnytys käyntiin, niin ei millään! ;) Onnea vauvansa saaneille...
  12. P

Siilinlapsi: meidän muksu kiinnittyi joskus noihin aikoihin ja liikkuu kyllä edelleenkin aika lahjakkaasti, joten eläpä hättäile. Itsekin mietin miten se voi edes heittää esim. jalat puolelta toiselle, jos pää on jo paikoillaan? :p Nuu:ristiäiset täytyy pitää 2kk kuluessa lapsen syntymästä...
  13. P

Terkkuja neuvolasta. viikkoja 38+5 paino +1300 (raskauden alusta tullut painoa yht.15,6 kg) verenpaineet ja pissat ok sf 37 Vauva on pysynyt vielä mahassa, onneksi! Meidän isi on nimittäin ollut ulkomailla työreissussa alkuviikon, tänään onneksi tulee kotiin. Lantiossa poksuu, venyy ja...
  14. P

Marraskuun muruset *lokakuussa*

Pikkukirppu poksahtelee, tänään rv 37+0. Viime viikolla oli synnytystapa-arvio, jonka tekevät Raahessa kaikille ensisynnyttäjille. Vauvelin painoarvio 2778g. Oma vointi hyvä ja on IHANAA olla äitiyslomalla ja löhöillä vain! PÄIVITYS: menen synnyttämään Raaheen en OYSiin (laskettu aika...
  15. P

Marraskuun muruset 2010 *syyskuu*

Hei vaan kaikille. Pikkukirppu voi hyvin ja juuri sopivan paksusti. Raskausaika on mennyt kaikin puolin yltiöhyvin, kaikki arvot neuvolassa ok ja sokerirasituskokeeseenkaan en ole vielä joutunut. (JES!) Painoa tullut n.10 kg. Nyt on alkanut närästää päivä päivältä enemmän ja pohkeet meinaa...
  16. P

MARRASKUUN MURUSET 2010 HUHTIKUUSSA

Heissulivei ja mukavaa lauantai-iltaa. Täällä edelleen lähes oireettomana mennään ja viikot poksuu tänään. :heart: Meillä mies on ihanasti mukana, aina välillä paijjailee mahaa ja kyselee mun vointia jne. Mulla onkin erikoinen tilanne, kun miehellä on ennestään jo kaksi lasta, mulla ei...
  17. P

MARRASKUUN MURUSET 2010 HUHTIKUUSSA

Tervetuloa uusille :heart: Varasin tänä aamuna ekan neuvolan, joka on vasta huhtikuun lopulla! ARGH!! Ja eka ultra vasta 10.5., en mie jaksa oottaa. :/ Olis kiva kuulla viisaammilta miten noi tutkimukset menee, taitaa tosin olla hurjia alueellisia erojakin. (Itse olen täältä Oulun...
  18. P

MARRASKUUN MURUSET 2010

Moikka kaikille. Täällä alkoi jo kuudes raskausviikko. Elämä on todellakin ihmeellistä. Mahassa nipistelee juuri mukavasti, että uskoo siellä jotakin olevan, mutta en pelkää keskenmenoa. Kaikki ruoka maistuu ja väsymystä ja palelua on ihan niinkuin muutoinkin (keskimäärin olen melko...
  19. P

MARRASKUUN MURUSET 2010

Mukaan ilmaantuu myös Pikkukirppu, 29 v, laskettu aika lienee 20.11. tienoilla tai himpun aiemmin. (parahiksi juuri ennen 30-vuotissynttäreitäni) Synnytyspaikkana OYS. En edes ehtinyt haaveilevien puolelle, kun meillä tärppäsi samoin tein. Olen vielä ihan pökkyrällä, 13 vuoden pillereiden...

Yhteistyössä