Hakutulokset

  1. M

    Helmikuun hurmaajat 2010

    Heippa pitkästä aikaa! Nämä viimeiset kotipäivät ovat vierähtäneet niin vauhdilla, ettei ole ehtinyt kirjoitellakaan. Tosiaan siis maanantaina alkaa työt mulla ja poika jää iskän kanssa kotiin. Ihan kiva saada pehmeä lasku tähän alkuun ja päästä kiinni töihin ennen kuin alkaa päiväkotiarki...
  2. M

    Helmikuun hurmaajat 2010

    Heissan! Meillä myös poika keskittyy "suuriin linjoihin" eli hienomotoriikka saa odottaa... Kävelee hyvin ja kiipeilee ja osaa myös tulla alas sohvalta, sohvapöydältä jne. Mutta ei syö itse lusikalla tai juo itse, käsin kyllä syö. Ei myöskään mitään tunnistettavia sanoja ole kuulunut. Puuroa...
  3. M

    Helmikuun hurmaajat 2010

    Tehilla, :hug: Sitten arkisiin kuulumisiin... Oltiin maanantaina 1-vuotisneuvolassa ja pojalla kaikki hyvin. Pituutta 78 cm ja painoa 9450g eli hoikanlainen poitsu. Rokotukset jätetiiin antamatta, kun oltiin menossa vielä korvalääkärille ja allergialääkärillekin, ettei sitten tulisi mitään...
  4. M

    Helmikuun hurmaajat 2010

    Mekin ollaan mukana, eli poika ja syntynyt 23.2. (taitaakin olla tän porukan juniori ainakin toistaiseksi :) ) Lähdetään just 1-vuotisneuvolaan, joten palailen kuulumisten kanssa sen jälkeen. Aurinkoista kevätpäivää kaikille!
  5. M

    Helmivauvat 2010

    Puremisesta vielä, meillä poika puree mua käsivarsiin, jalkoihin tms. ja jotenkin olen yhdistänyt tuon nälkään... ei kiusallaan tai leikillään pure, onneksi, ja yleensä näykkii (kipeästi) vaan mua, ei isää eikä siskoa.
  6. M

    Helmivauvat 2010

    aani, tuo teidän tytön ihottuma kuulostaa ihan märkäruvelta? Ei ainakaan allergiselta ihottumalta kuulosta, vaikka en kyllä ole mikään asiantuntija ja kai lääkäri olisi tuon diagnosoinut... Meillä pojalla on lievästi atooppista ihottumaa, mutta siis vain kuivaa ranteissa ja poskissa ja...
  7. M

    Helmivauvat 2010

    Poika oppi eilen kävelemään :) Ekaks vaan pari askelta, mutta sitten illalla oikein innostui ja tepasteli enemmänkin. Aika jännän näköistä ja niiiin ylpeä ilme kasvoilla. ikuisuus päivähoitopaikka taisi varmistua näin ajoissa siksi, että haettiin yksityiseen päiväkotiin ja aloitusaika on...
  8. M

    Helmivauvat 2010

    Moi kaikille! Pitkään onkin tainnut viime kerrasta vierähtää, en vaan ole jostain syystä ehtinyt kirjoitella vaikka mitään ihmeellistä ei ookaan tapahtunut... Meillä nyt epäillään vahvasti maitoallergiaa, ne ekat maitotuotekokeilut joulun jälkeen johti vatsakipuihin, jatkuvaan kakkaamiseen...
  9. M

    Helmivauvat 2010

    Meillä vaihtui myös uusi vuosi peiton alla, mies nukahti sohvalle ennen yhtätoista ja mä menin kanssa saman tien nukkumaan, kun en jaksanut yksin valvoa. Paukkeeseen kyllä heräsin, mutta en noussut ikkunasta kurkkimaan. Tehilla meillä poika syö ja ei syö… tosi vaihtelevaa on ruokahalun...
  10. M

    Helmivauvat 2010

    Kylläpä on viikko vierähtänyt nopeasti joulun vietossa ja jälkimainingeissa :) tehilla :hug: ja parempaa alkavaa vuotta sinulle! ikuisuus meillä unet vaihtelee hirmuisesti, mutta jos kotona ollaan nukkuu yleensä 2 x 1 h ja sitten yöunet klo 21-8. Heräilee yöllä 3-5 kertaa ja tissillä...
  11. M

    Helmivauvat 2010

    Siivooja on käynyt meillä muutaman kerran ja suurimpana syynä se, että sillä saadaan kotityöriitoja aikapaljon vähemmäksi... Kotitalousvähennyksellä ei ole edes kovin kallista, kun joka toinen viikko käy pari tuntia siivoamassa. Eikä siivoaminen tuon pojan kanssa oikein tosiaan onnistukaan...
  12. M

    Helmivauvat 2010

    Meillä myös korvatulehdus. Äidinvaistoon luottaen vein pojan eilen Mehiläiseen ja molemmissa korvissa lääkärin sanoin "tuhti tulehdus". Reilun viikon oli nuhaa ja vähän oli jo loppuviikolla parempi, kunnes sitten sunnuntaina tuli yskää ja nenä alkoi vuotaa uudelleen. No, nyt sitten antibioottia...
  13. M

    Helmivauvat 2010

    Heissan! Piti kirjoitella rauhassa kuulumisia, mutta poika nukkuikin taas vain puolisen tuntia, joten... Ei ole mitään erityisiä kuulumisia, poika oli nuhassa alkuviikon ja yöt ja päivät oli kitinää täynnä. Nyt helpottaa taas. Ruoka maistuu kohtuullisesti, mutta valikoivasti. Purkkiruokia saa...
  14. M

    Helmivauvat 2010

    Huoh, tää on niin helpottavaa lueskella täältä, että samoja asioita on pinnalla muillakin, niin parisuhteessa kuin lapsen kanssakin :) Meillä on ihan hirmu vähän leluja pojalla. Ei kiinnostu noista enää ollenkaan ja jos ottaisin vauvahelistimet pois, ei jäisi mitään... Kyselin ex-mieheltä...
  15. M

    Helmivauvat 2010

    Heissan täältäkin! Viikko on hurahtanut vauhdilla taas, kuten aina kun mulla on täällä kaksi lasta. Ohjelmaan on kummasti paljon enemmän tuon kohta 6 -vuotiaan kanssa. Laivaristeilylläkin käytiin naapureiden kanssa ja kivasti meni koko porukalla (matkaseurueessa äidit, kaksi 5-vuotiasta, 1,5 v...
  16. M

    Helmivauvat 2010

    Hammastahnasta: meillä hammashoitaja suositteli lasten Salutemia, jota saa apteekista: Salutem Oy - Betaiini ja sillä on nyt harjoiteltu harjaamista. Tuolla lukee että 1,5 vuotiaasta alkaen mutta ainakin täällä meidän kunnassa suositellaan jo heti kun eka hammas tulee. Vesijohtoveden...
  17. M

    Helmivauvat 2010

    Huomenta! Meillä on tänään 9 kk "synttärit" :) Ja niiden kunniaksi bongasin eilen pari uutta hammasta, nyt olis saldona alhaalla 4 ja ylhäällä 1. Yöt on olleet levottomia viime aikoina ja takapakkia mennään unikoulussa edelleen. Celia mäkin olen taas antanut tissiä ja ottanut poikaa viereen...
  18. M

    Helmivauvat 2010

    Tehilla, ruokamäärät vaihtelee kovasti ja nyt on ollut välillä rytmikin niin sekaisin että en oikein ole tiennyt milloin ruokaa pitäisi tarjota... Viime viikolla esim. nukuttiin monena aamuna ysiin ja kerran jopa klo 10.25 asti. Mutta pieniruokainen on meidänkin poika ja taitaa saada vielä ison...
  19. M

    Helmivauvat 2010

    Nuunuu84 tuosta yöllä huudattamisesta piti munkin vielä kommentoida. Mä olen lipsunut tissiä antamaan taas välillä, kun on tunnin välein heräilty, mutta viime yönä päätin etten annakaan, kun ei se mitään unia paranna. Sylissä ei aina rauhoitu, vaan rimpuilee, joten lasken sänkyyn, yritän...
  20. M

    Helmivauvat 2010

    Väsymys alkaa täälläkin saada yliotteen. Vielä tähän asti on tuntunut, että jaksan ihan kohtalaisesti vaikka nukkua en saakaan, mutta nyt alkaa olla mitta täysi. Ei vaan jaksa mitään. Tai siis tietysti sitä jaksaa lasten kanssa touhuta ja pakolliset kotityöt tehdä, mutta sitten ei muuta. Ja nuo...

Yhteistyössä