Hakutulokset

1. I

Pystyykö sairastetun vesirokon jotenkin toteamaan?

Ota pois vaan, koska ei siitä haittaakaan ole vaikka olis sen sitten muutamalla näppälyllä sairastanut tai ei. Vesirokko voi pahimmillaan olla todella hirveä sairaus, että ei muuta kun jos vaan rahallisesti sen itse pystyy maksamaan niin ei muuta kun otat vaan.
  2. I

Ei siitä ainakaan mitään haittaa ole :) !!!!
  3. I

sinä (vierailija) voit joutua aikamoisen selvityksen tekemään ennen kuin niitä vasta-aineita aletaan lapsen verestä tutkimaan. Voit päästä helpommalla kun otat vaan suoraa sen rokotuksen.
  4. I

En muista kuinka paljon se rokote maksoi, mutta olisko ollut 50-60 euroa, kun lapselle se hankittiin. Lapselle riittää yksi rokote, mutta aikuinen tarvitse kaksi.
  5. I

Jos lapsi ei ole sairastanut 11 vuotiaaseen mennessä vesirokkoa, suositellan hänelle rokotetta.
  6. I

Kyllä verikokeella saa selvitettyä onko sairastanut vesirokon. En usko, että neuvolasta saa sitä koetta, mutta terveyskeskuksesta lääkärin määräämänä kyllä saa.
  7. I

pitäisikö huolestua??

Olimme lapseni kanssa 3-vuotis neuvolassa. Lapseni oli 94,6cm pitkä ja painoa oli 13,5kg. Eli hän oli 2-vuotis neuvolasta kasvanut 8,5cm pituutta ja vain 900g oli tullut painoa. Pitäisikö olla huolestunut?? Mielestäni hän syö kuitenkin ihan hyvin. :|
  8. I

Jos lapsi lyö päänsä, niin kauanko pitää hänen tilaansa seurata?

Tarkoitin sitä, että tuosta noin vaan jyräsit "tutkinnon" suorittaneen ihmisen mielipiteen romukoppaan!!! Ja olen edelleen sitä mieltä, että ei tarvitse kallon haljeta saadakseen sen sisäpuolelle vammoja!!!
  9. I

Onko lapsellasi mielikuvituskaveria?

kummipojallani oli mielikuvitus kaveri 4v. Sen nimi oli mammanpoika. Kummipojan äiti sanoi joskus, että on hyvin noloa kun tämä poika alkaa kaupassa huhuilemaan ämmänpojan perään :laugh: !
  10. I

EJK, Oletko lääkäri? neurologi?
  11. I

Hei kuule EJK vastaappa sinä minun kysymykseeni mitä tämän viestiketjun aloittaja tekee sillä tiedolla "mikä katkoo niitä verisuonia"? Luuletko että hän viettää rauhallisemman yön kun hän sellaisen asian tietää?? Miksi teet tällaisesta vakavasta asiasta tuollaisen jankuttamisen!!
  12. I

Eikä kai ketään nyt saa aivotärähdystä päätä hailauttamalla?????
  13. I

Uskoakseni aivotärähdys ja sisäinen verenvuoto ovat kaksi aivan eri asiaa!!! Eli vaikka lapsi ei saisikaan aivotärähdystä hänelle voi silti tulla kallon sisäinen verenvuoto :( !!
  14. I

Meillä tyttö 3v. putosi syöttötuolistaan, löi päänsä laatta lattiaan ja oksensi. No, minä tietysti soitin sairaalan päivystykseen ja sanoivat, että saamme mennä käymään jos siltä tuntuu ja menimme. Lääkäri sanoi heti tytön nähtyään, että hänellä ei ole aivotärähdystä. Sanoi, että lapsesta kyllä...
  15. I

Lapsellani astmaa???

Kuinka teillä Silencio on todettu nämä astmat? Oletteko olleet jossain kokeissa? Meille lääkäri sanoi, että kelalle ei enää kelpaa diagnoosiksi pelkkä lääkekokeilu vaan pitää mennä johonkin kokeisiin, mitäköhän ne on? ja miksi kela niistä on kiinnostunut? Kiitos sinulle avustasi, olen hiukan...
  16. I

Lapsellani astmaa???

Kiitos teille vastauksista :flower: . Joo, on todella mukavaa kun on lääkäri mikä ottaa asiat tosissaan ja on itsekkin innokas selvitämään mikä lasta vaivaa.... Silencio: mikä lääke on kortikoste....jotain. En ole ennen kuullutkaan. Minulla itselläni ei ole astmaa, (mutta allergia puolelta...
  17. I

Lapsellani astmaa???

Onkohan lapselleni tulossa astma tai siis tullut jo? Hiukan lääkäri tällaista vaihtoehtoa esitti!! Tämä oireilu alkoi meillä viime kesänä niin, että yhtäkkiä huomasin ettei lapseni jaksa kävellä pitkiä matkoja vaan pyytää syliin tai vaunuihin istumaan jos sattuivat mukana olemaan. Tyttäreni...

Yhteistyössä