Meillä tyttö 3v. putosi syöttötuolistaan, löi päänsä laatta lattiaan ja oksensi. No, minä tietysti soitin sairaalan päivystykseen ja sanoivat, että saamme mennä käymään jos siltä tuntuu ja menimme. Lääkäri sanoi heti tytön nähtyään, että hänellä ei ole aivotärähdystä. Sanoi, että lapsesta kyllä näkee jos on aivotärähdys: eli tämä kulkee ihan hiljaa useimmiten hiipien, hänen päänsä särkee niin ettei sitä käännettyä saa ja on pahoinvoiva. Olin jo aivan iloinen, että jes ei mitään hätää, ei kun kotin. Niin sitten lääkäri sanoi, että jos lapsi tulee yön aikana sekavaksi tai alkaa oksentamaan täytyy mennä takaisin, koska silloin voi olla että lapsella on sisäinen verenvuoto. Jos sellainen on se ilmenee tapahtuneesta puolen tunnin - 12 tunnin aikana. En halua millään lailla pelotella, mutta herätä nyt muutaman kerran ja kysy vaikka jotain ja jos hän vastaa niin ei mitään hätää. Muista, että kesken unien herätetty lapsi voi olla hiukan tokkurainen ilman että mitään vakavaa olisi. Minä silloin tapahtuneen jälkeen herätin lapsen parin tunnin päästä siitä kun oli nukahtanut ja kysyin haluaako juotavaa ja tämä vastasi selvästi että ei. Pidä sitä huonona merkkinä jos oksentaa vielä näin jälkeenpäin!!! Tsemppiä teille!! Meille ei puhuttu mitään 1-4vrk:n viiveistä vaikka kaksikin lääkäriä tavattiin!!