Hakutulokset

  1. S

    Mistä löytyisi helppo teko-ohje palmikkopipoon?

    Osaan neuloa sukkia ja lapasia, mutta en ole koskaan tehnyt palmikkokuviota. Ostin vamiiksi Isoveli lankaa, josta haluaisin tehdä itselleni palmikkopipon. Tykkään sellaisesta peruspalmikko kuviosta. Osaisko joku neuvoa mistä löytyisi helppo teko-ohje pipolle?
  2. S

    Mikä olisi hyvä nuottikirja lapselle pianonsoiton alkeisiin?

    Meillä 3 luokkalainen on kovasti innostunut soittamaan pianoa. Saivat soittimen joululahjahjaksi. Aiemmin tyttö on soittanut koulussa vain nokkahuilua. Korvakuulolla rupesi kokeilemaan eri lauluja. Mikä nuottikirja voisi olla hyvä alkeisiin? Kirjastosta lainattiin pari kirjaa, mutta ovat outoja...
  3. S

    Punajuurilaatikosta

    Mikä juusto voisi sopia aurajuuston tilalle punajuurilaatikkoon? Itse kylläkin tykkään aurajuustosta ja laitankin sitä meidän laatikkoon. Tarkoitus olisi viedä äitini joulupöytään myös punajuurilaatikkoa, mutta äitini ei ole aurajuuston ystävä. Mikä juusto sopisi sen tilalle? Teen ohjeella mihin...
  4. S

    Millä hintaa tekisit vieraalle ihmiselle lusikkaleipiä?

    Minua kysyttiin tekemään lusikkaleipiä laktoosittomana 150 kpl. Mietin millä hintaa tekisin ne. Aineita menisi kilo voita (Eila laktoositon voi), 3 dl sokeria, n. 20 dl jauhoja, 5 dl marmeladia + soodaa ja vaniliinisokeria. Ihminen jonka juhliin mahdollisesti ne tekisin on täysin vieras.Millä...
  5. S

    Paljonko tarvisi olla lihaa koiran riisiannoksessa?

    Meillä koira on syönyt pää-asiassa koiran kuivanappuloita (Pedigree). Välillä on saanut vähän kotiruokaakin. Kävimme eilen eläinlääkärissä, kun koiran silmät ovat tulehtuneet. Lääkäri epäili allergiaa ja käski lopettamaan edellä mainitut ruoat. Käski antamaan vain riisiä, johon sekoitetaan...
  6. S

    Mistä löytäisin ohjeen virkattuun tuikkukipon päälliseen?

    Ihailin kylässä upeita tuikkukippoja. Pilttipurkin päälle oli virkattu päälliset. Yritin etsiä netistä, mutta en löytänyt mieleistäni ohjetta. Haluaisin tehdä sellaisen pitsimäisen josta tulisi valo kauniisti läpi. Osaisko kukaan auttaa?
  7. S

    Mikä voisi auttaa, kun varpaat on lähes aina jäässä?

    Olen lapsesta asti kärsinyt kylmistä jaloista. Onko joku jolla on myös huono ääreisverenkierto saanut jostain apua vaivaan? Kärsin todella siitä, kun sisälläkin varpaat ja sormet on kylmät. En ole koskaan tupakoinut eli se eiainakaan ole syynä. Tiedän kylmä ja kuumavesi kylvyt jaloille, mutta se...
  8. S

    Mikä olisi kiva ja nopea kuvio lapasiin?

    Tytöillä olisi tarvetta uusille lapasille. Lankaakin löytyis, mutta nyt kaipaisin vinkkejä minkä nopeatekoisen kuvion tekisin lapasiin. Teen kahdella erivärisellä langalla. Nyt ei iske hitaammin valmiiksi tuleva lapanen.
  9. S

    Näkeekö netistä kuinka tehdään kahvipusseista tai paperista tähtiä?

    Löysin netistä kahvitähden ohjeen. En osaa tehdä tähteä sen ohjeen mukaan:( Onkohan missään videopätkää missä näytetään kuinka se tehdään? Olis kiva saada vanhanajan joulukoristeita:)
  10. S

    Lapsi (8v) kaipaisi kummitustarinaa Halloween juhlaansa

    Osaisko joku kertoa mistä löytyisi tytölle sopiva kummitustarina, joka ei ole liian pelottava. Tyttö kutsui koulukaverinsa juhlimaan kanssaan halloweenia viikonloppuna. Joku pikku tarina kuulemma pitäisi löytyä. Itse en ole törmännyt muihin kuin liian pelottaviin juttuihin.
  11. S

    Mistä löytyisi helppo aikuisten villatöppösten ohje?

    Villasukkienja lapasten teko onnistuuhyvin, mutta en osaa tehdä villatöppösiä. Olisin kiitollinen jos joku linkittäisi tai neuvoisi töppösien teko-ohjeen:) En etsi palasista tehtäviä ohjetta. Käy sekä kutoen, että virkkaamalla.
  12. S

    Käykö Dylon värjäysaineen kanssa ihan tavallinen ruokasuola?

    Kokeilen ekaa kertaa värjäystä. Laitoinlikan kysymään väriainetta kaupasta, kun meni iskän kanssa Cittariin.Siellä oli jokunen Dylon paketti, mutta ei suolaa. Ne poistuu kuulemma valikoimista. Voiko värjäykseen käyttää ruokasuolaa?
  13. S

    Olisko kellään hyvää maidotonta kinkkupiirakan ohjetta?

    Meinasin tehdä äitini juhliin maidottoman piirakan. Löytyiskö hyväksi havaittua ohjetta?
  14. S

    Minkä hintaisia on pesukonevärit?

    En ole koskaan värjännyt mitään. Ajattelin kokeilla värjätä valkoisia puuvillaisia lakanoita. Netistä löysin Dylon värin. Löytyykö muita? Entä onko mitään edullisempaa väriä? Onko kellään kokemusta jos laittaa enemmän kangasta niin tuleeko silloin vaaleampi sävy mitä luvataan vai jääkö kangas...
  15. S

    Etsin kutsukorttiin (syntymäpäivä) sopivaa runoa

    Tarkoitus on järjestää äidillemme synttärijuhlat. Mietinnässä on nyt kutsukortti. Meinasin alkuun laittaa jonkuin runon jonka jälkeen tulisi kutsuteksti. Yhden runon löysinkin joka voisi sopia korttiin. "Elämän ihana taika on eteenpäinvierivä aika. Sillä jokainen kaunis muisto on sydämessä...
  16. S

    Löytyykö netistä lapsille (8v ) kirjekavereita?

    Meillä ekaluokan lopettanut tyttö kaipaa kirjekamua, kun isosisaruksillakin on.
  17. S

    Paljonko tarvitaan salaattia 30 henkilölle?

    Meillä on lapsen rippijuhlissa tarjolla ensin salaattipöytä. Kyselinkin jo aiemmin vinkkejä pastasalaattiin. Minkä verran tarvisi olla pastaa raakana. Luultavasti teen simpukkapastasta. Tarvisko olla 2 vai kolme pussia, entä olisko joku 300g palvikinkkua sopiva määrä yhteen pussiliseen pastaa...
  18. S

    Hyviä suolaisia salaatteja tarjottavia rippijuhliin?????

    Teen itse tarjottavat (äitini tekee luultavasti voileipäkakun) rippijuhliin. Suurella todennäköisyydellä teen ruokaisia salaatteja ja lihapullat uppoaa myös meidän vieraille. Otan mielelläni hyviä salaattiohjeita vastaan. Suolaisia muita tarjottavia ajattelin ehkä kinkku-parsakaalipiirakan...
  19. S

    Jos tekee vaikka kahta osa-aikas tai keikka työtä onko toinen päätyö ja toinen sivutyö?

    Olen hakemassa työtä, jota olis tarjolla 1-5 päivänä viikossa. Jos pääsen sinne ja tekisin lisäksi jotain keikkatyötä silloin tällöin, niin mietin onko toinen päätyö ja toinen sivutyö. Tarkoitan siis jos tuntimäärä jäis siihen 38 tuntiin viikossa. Vai verotetaankohan silloin tuon päätyön...
  20. S

    Käykö enää kukaan kerhon Kirppiksellä?

    Olen laittanut itse ostoilmoituksia, joihin ei ole tullut yhtään tarjousta. Saako joku sen kautta myytyä tai ostettua vai onko se nykyään ihan kuollut paikka?

Yhteistyössä