Hakutulokset

  1. J

    Millainen on vauvalle tehtävä ph-mittaus?

    Meidän tytölle tehtiin jo 2kk iässä ja piuhan laitto oli vähän ikävää mutta muuten oli niin kun ei olisikaan. Ja sillon kun ne laastarityyppiset teipit poistettiin, itki hetken. Ap:n lapsen iässä voi tietty olla vähän hankalaa, kun sen ikäinen varmaan jo räpeltää piuhoja. Toisaalta ne on...
  2. J

    Apua pienen vauvan ilmavaivoihin?

    Niin ja tietty usein syöminen tekee myös osansa: mahaan sattuu, syö siksi vaan vähän kun samalla ilma kiertää ja lopettaa imemisen itkeäkseen mahaansa, ei tule täyteen ja syö taas pian uudestaan.. Maha ei oikein pääse rauhoittumaan välissä.
  3. J

    Apua pienen vauvan ilmavaivoihin?

    Olen vähän ulalla kuukauden ikäisen vauvan ilmavaivojen kanssa, esikoisella ei ollut ongelmia tässä mittakaavassa. Vauva valvoo ja itkeskelee öisin paljon, syö myös parin tunnin välein. Itku johtuu selvästi ilmavaivoista, kouristaa ja venkoilee rutisten kunnes tulee pieru tai kakka. Näin...
  4. J

    Phil&teds sport rattaat briteistä?

    Ainoa minkä löysin noin kuukausi sitten oli Twoleftfeet. Tilasin silloin, ei ole vielä tulleet. Kyseinen firma on vähän epäluotettava kuulemma ollut, mutta kun oli ainoa niin päätin ottaa riskin. Saksassa yms. kuitenkin vielä huomattavasti kalliimmat hinnat. Vuodenvaihteessa moni lopetti...
  5. J

    Hiuksiin jätettävä hoitoaine?

    Itse käytän Bonacuren voidemaista latvahoitoainetta vähän laajemmaltikin kun vaan latvoihin, on hyvää ja tehokasta! Pitää vaan varoa ettei mee ihan lattanaksi tukka jos vetelee joka puolelle... Tosin kun mulla on aika pörröinen tukka, joskus tekee ihan hyvääkin vähän sliipatumpi :)
  6. J

    auttaako päiväunien rajoittaminen yöuniin?!

    Meidän tyttö alkoi 10 kk iässä nukkua vaan yhdet päiväunet. Ja siis nimenomaan minun aloitteesta, ei omastaan. Eka viikko oli aika tuskaa, sitten tottui ja homma toimi selvästi paremmin kun kahdet unet. Suosittelen ehdottomasti kokeilemaan! Nyt 2 v 2kk iässä jätettiin päiväunet kokonaan pois...
  7. J

    poskihampaat ?

    Meidän vähän yli 2-vuotiaalla on vasta 1 poskihammas per leuka. Eka hammaskin tosin tuli vasta yli 8-kuisena. Periaatteessa kai puolitoistavuotiaaksi mennessä pitäisi näkyä poskihampaita.
  8. J

    2-vuotiaan yhtäkkiset uniongelmat?

    Meillä helpottaa!! Arvaatkaas mikä tuntuu muuttaneen asian? Toissa viikolla tyttö oli mummilassa muutaman päivän, ei nukahtanut päiväunille parissa tunnissakaan. Sama jatkui hoitopaikassa, siellä vaan herätteli toista lasta koko kahden tunnin ajan. Suivaannuttiin ja päätettiin, että olkoon...
  9. J

    Lisääntynyt limaneritys merkki synnytyksen lähestymisestä?

    En nyt tarkota varsinaista limatulppaa, vaan ikään kun runsasta valkovuotoa. Itsellä vasta 34 + jotain ja lääkäri veikkaili jo pari viikkoa sitten, että vauva syntynee etuajassa. Nyt on parina päivänä vessassa käydessä tullut kunnon klönttejä kirkasta ja paksua limaa. Tässä funtsin pitääkö...
  10. J

    Sektion jälkeen alatiesynnytys - kokemuksia?

    Mulla hyvin samantyyppinen kokemus muuten, mutta synnytys eteni nopeasti kunnes tuli ponnistusvaihe. 2,5 tunnin ponnistuksen jälkeen kiireellinen sektio, koska imukuppikaan ei saanut vauvaa hievahtamaankaan (tarjontavirhe). Toisen lapsen synnytys on käsillä millä hetkellä hyvänsä ja vähän...
  11. J

    Kuukausitulot kh-tuki + puolison 2000?netto ja lapsen kanssa kotona?!

    On totta, että riippuu niin hirveän paljon asumismuodosta ja asuinpaikasta muutenkin millaisilla tuloilla ylipäänsä on mahdollista tulla toimeen tai miten paljon pitää tinkiä asioista. Aika hankala vertailla!
  12. J

    Paljonko 2-vuotiaan olisi hyvä juoda päivässä?

    Joo, etupäässä tarkoitin nimenomaan sitä että paljonko ylipäänsä pitäisi juoda. Se meidän pari-kolme desiä päivässä on kyllä ihan rimanalitus :ashamed: Noin mäkin olen asiaa ajatellut, että pelkkä maito ei ole janojuoma. Juustoa kyllä söisi vaikka ainoana ruokanaan, mutta se taas tuntuu...
  13. J

    2-vuotiaan yhtäkkiset uniongelmat?

    On jotenkin lohdullista lukea, että teillä on niin samanlaisia kokemuksia. Ja kyllä noi kaikki konstitkin kuulostaa kovin tutuilta. En edelleenkään käsitä sitä, etteikö muka tyttöä väsyttäisi iltaisin. Nykyään ei koskaan nukahda ennen yhdeksää (ja yleensä lähempänä kymmentä), vaikka herätys...
  14. J

    Paljonko 2-vuotiaan olisi hyvä juoda päivässä?

    Tiedättekö mitään suositusta miten paljon nestettä pitäisi parivuotiaan saada päivässä? Oon ollut huolissani meidän tytön juomisesta jo siitä asti kun kymmenkuisena hylkäsi oma-alotteisesti imetyksen. Viime syksystä asti on ollut perhepäivähoidossa enkä siis pysty edes niin tarkkaan...
  15. J

    onko käynyt niin, että lapsivesi olisi mennyt ja..

    Itsellä meni vasta synnytyksen loppuvaiheessa mutta niin voimalla ja niin paljon, että synnytyshuoneen lattia lainehti ja sänky oli kun tulvan vallassa. Mietinkin jälkeenpäin mitä kaikkea sillä määrällä olis voinut pilata... Toivon vaan ettei tällä kertaa tuu sohvalle tai autoon!
  16. J

    Molluskoita - kokemuksia kysytään...

    Meidän puolitoistavuotiaalle tytölle tuli viime kesänä, aluksi muutama kainaloon ja pikkuhiljaa levisi koko kylkeen niin, että lopulta niitä oli kymmeniä. Ei tuntuneet kauheasti vaivaavan, vaikka välillä nyppi "nappejaan" niin että osa tulehtui. Toisaalta ne sitten kuivahti pois. Ohjeita...
  17. J

    2-vuotiaan yhtäkkiset uniongelmat?

    Lyhyestä virsi kaunis: Meidän tyttö on nukahtanut 2 viikon ikäisestä itsekseen omaan sänkyyn ja nukkunut 4 kk ikäisestä yksin omassa huoneessaan. Yhtäkkiä vähän vajaa 2 vuoden iässä alkoi vaikea nukahtaminen ja yöheräily, jatkuu nyt kolmatta kuukautta. Vauva tulossa, itsellä vaikea...
  18. J

    Kuukausitulot kh-tuki + puolison 2000?netto ja lapsen kanssa kotona?!

    Niin, korostan siis vielä että riippuu paljon pakollisista menoista. Meillä tosta 1600e+kotihoidontuesta (jota käteen n.260e kuussa) kului asunto- ja autolainojen maksuun joka kuukausi lähes 1000e eli suhteettoman suuri osa. Samanaikaisesti yritettiin tehdä keskeneräistä remonttiakin, ei...
  19. J

    Kuukausitulot kh-tuki + puolison 2000?netto ja lapsen kanssa kotona?!

    Itse olin ensin 4 kk ja sen jälkeen mies vuorostaan 3 kk kotihoidontuella, molempien tulot työssä käydessä nettona n. 1600e. Siis että toinen tienasi sen 1600e ja toinen kotihoidontuen sekä 40e korotusta. Kyllä oli tosi tiukkaa, vaikka eletään mielestäni varsin vaatimattomasti. Maksettiin...
  20. J

    Phil & Teds rattaiden tilaaminen?

    Voi kökkö, tämä on ilmeisesti aika tuore juttu ettei juuri kukaan toimita enää Suomeen? Ainut toivo on enää tuo twoleftfeet, johon laitoin tänään kyselyn (vaikka sivuilla lukeekin, etteivät toimittaisi...) Ellen77, lukiko alkukuusta jo niin kun itse tilasit?? Ilmeisesti valmistaja on...

Yhteistyössä