Hakutulokset

1. B

Loppuvuodesta 2008 plussanneet lapsettomat

Huh huh Osiris: Jopa on hirveä kokemus sinulla takana. Näin jälkikäteen on tietysti helppo sanoa, että loppu hyvin kaikki hyvin, mutta todella traumaattinen kokemus tuo synnytys on kyllä ollut. Siinä olisi voinut tapahtua ihan mitä vain... Toivottavasti tästä eteenpäin pääsette elämään...
  2. B

Meille syntyi sunnuntai aamuna 2.8. poikavauva. Pienen miehen strategiset mitat olivat 4230gr ja 53cm. Aikamoinen synnytystarina minulla onkin kerrottavana. Perjantaina jo supisteli kovasti ja supistukset tuli melko tasaiseen tahtiin. Seurattuani niitä muutaman tunnin lähdimme laitokselle...
  3. B

Astarte Aivan mielettömän iso ja lämmin halaus pienen prinsessan syntymän johdosta. Oikein mukavan kokoinen tyttöhän sieltä teille tuli. Myös Tinulin kuulumisia odotellaan innolla. Sielläkin vauva varmasti jo maailmassa, mutta tuore äiti niin kiiruinen, että ei ehdi tänne kirjoitella...
  4. B

Tinulille kovasti tsemppiä tulevaan koitokseen. Ajatella että ihan muutaman päivän kuluttua sinä olet ÄITI. Minulla oli tänään lääkärineuvola ja päivän paras uutinen oli, että vauva on kääntynyt itsekseen ja on nyt aivan oikeassa asennossa. Voin siis sittenkin odotella ihan alatiesynnytystä...
  5. B

Terveiset kesälomalta! Voi kyllä on loma tehnyt hyvää (niin itselle kuin lapsillekin). Huomaa kyllä, että tuo kevät oli aika pitkä ja raskas. Ollaan lasten kanssa lomailtu itä-suomessa (juhannuksena mökillä ja sitten mummolassa) ja oikein mukavaa on ollut. Närästys on näin loppua kohdin...
  6. B

Aah! Tänään on viimeinen työpäivä. IHANAA!!!! Jään nyt ensin kesälomalle kahdeksi viikoksi ja sitten alkaa äitiysloma. Tuntuu, että päivääkään en enää jaksaisi töissä. Neuvolassa kävin kanssa eilen. Oikein hyvältä näytti kaikki. Pissi puhdas. Hb noussut hyvin edellisestä kerrasta: oli nyt jo...
  7. B

Viikon verran olin sairaslomalla minäkin, kun meinasi ruveta supistelemaan niin paljon. Syyksi paljastui alkava kohtu/emätintulehdus, joka saatiin kuntoon antibioottivoiteen avulla. Nyt yritetään, jos vielä jaksaisi nämä viimeiset päivät töissä. Lääkäri lupasi kyllä ihan puhelinsoiton...
  8. B

Onko joku jo saanut 2009 äitiyspakkauksen?

Perjantaina hain postista pakkauksen ja kyllähän se se uusi pakkaus jo oli. Onneksi!
  9. B

Äitiyspakkauksen sain viime viikon perjantaina. Voi sitä riemua, kun lasten kanssa saatiin yhdessä tutkia pakkauksen sisältöä =) . Muuten tälle suunnalle kuuluu hyvää. Mitä nyt ristiselkä viime yönä vihoitteli minulle, kun viikonloppuna oli niin paljon kiirettä ja touhua. Yön nukuin tosi...
  10. B

Moikka kaikille pitkästä aikaa: Oma maha kasvaa HURRRRRJAAAA vauhtia. Olen jo nyt melkein yhtä suuri kuin esikoisen kanssa laitokselle lähtiessä. Kuinkahan valtava minusta tulee ennen kuin ollaan heinä-elokuun vaihteessa. Muuten minulle kuuluu hyvää. Sokerirasituksessa olin viime viikolla...
  11. B

Onko joku jo saanut 2009 äitiyspakkauksen?

Kelan sivuilta kopioitu: Vuoden 2009 pakkauksen jakelu aloitetaan, kun edellinen pakkaus on jaettu loppuun (arviolta huhtikuun 2009 aikana). Itse olen ajatellut vielä n viikon verran odotella ennen kuin lähetän paperit, jotta varmasti saisin uuden pakkauksen Belle rv25
  12. B

ÄITIYSLOMAN ALKAMINEN

Kyllä Itse juuri Kelan papereita täyttelin joten tiedän tämän asian. Äitiysloma alkaa viimeistään 30 arkipäivää ennen laskettua aikaa (lauantait lasketaan mukaan). Äitiysloman voi myös aloittaa varhennettuna 30 - 50 arkipäivää ennen laskettua aikaa. Mutta tuo 30 päivää on siis...
  13. B

Terveisiä neuvolasta: Sydänäänet kuulu ihan hirmu kovina ja vahvoina. Syke 156. Paino noussut lähtötilanteesta nyt yhteensä 4kg. Olen tosi tyytyväinen, että painonnousu on ollut kohtuullista, sillä lähtötilanteessa kuitenkin muutama ylipainokilo. Verenpaine 117/72 Hb 119 (eli sama kun...
  14. B

Uiminen raskausaikana?

Uimassa olen käynyt joka raskauden aikana. Ihan viimeisillänikin olen vielä uinut. Sehän on hyvä liikuntamuoto. Jos kohdunsuu on avautunut uima- tai porealtaita ei suositella. Luonnonvedet käy ilmeisesti silloinkin. Viime viikolla kyllä itse huomasin, että ei tehnyt mieli olla porealtaassa...
  15. B

Muita kolmatta lasta odottavia??

Isompien hoitogallup: Meillä esikoinen aloittaa elokuussa koulun. Nuorempi täyttää heinäkuussa 4 ja ajattelin, että hän jatkaisi tutussa päiväkodissa 3-4 päivänä viikossa muutaman tunnin päivässä. Eli käytännössä ajattelin niin, että kun saatan esikoista kouluun, niin samalla vien...
  16. B

Terveisiä rakenneultrasta. Oikein hyviä uutisia sain sieltä. Ultraava kätilö oli tosi ihana. Teki tosi tarkkaa työtä ja ultrasi montaa sellaista asiaa, mitä noiden isompien lasten kohdalla ei ole katsottu (tai ainakaan meille kerrottu) kuten esim ylähuulta (ettei ole huulihalkiota) ym ym...
  17. B

Kovin hiljainen on tämä meidän ketju. HUHUU kaikille. Kirjoitelkaa nyt vähän kuulumisia. Itse odottelen kovasti perjantaista rakenneultraa. Kovin rauhalliselta tuntuu tämä kaveri (potkuja tuntuu, mutta suurimman osan päivästä tuntuu olevan ihan paikallaan). Pikkuisen on huoli, että onhan...
  18. B

G:Minkä laatuisilla alkioilla tuli plussa?

Meillä plussat ovat tulleet melkoisilla "rupu"alkioilla. Esikoinen sai alkunsa hoidosta, jossa molemmat alkiot oli puoliksi kuollut sulatuksen yhteydessä. Toinen oli alkuaan 2-luokan 4-soluinen alkio ja toinen 3-luokan 4-soluinen alkio. Siirrettäessä kummatkin 2-soluisia. Molemmat alkiot oli...
  19. B

Milloin teillä PAS luonnolliseen kiertoon, pikakysymys!

Ymmärtääkseni luonnolliseen kiertoon siirrettäessä siirtopäivä määräytyy aivan sen mukaan minkä ikäisenä alkiot on pakastettu. Eli kun meidän alkiot on pakastettu 2 vrk ikäisinä, niin siirto on kolmantena päivänä ovulaatiosta. Minä sain ovisplussan ti aamuna ja siirto oli pe iltapäivästä...
  20. B

Muita kolmatta lasta odottavia??

Hauska yhteensattuma. Meitähän on monta, jolla isommat on syntynyt 02 ja 05. Näin siis myös minulla. Esikoinen syntynyt 6/2002 ja toinen 7/2005 ja nyt siis laskettuaika 8/2009 =) . Hauska sarja

Yhteistyössä