Hakutulokset

  1. pur

    minkäslaista mielikuvituselämää teillä vietetään?

    ihan mielenkiinnosta kysylen nyt tällä puolella kun tämän ikäisillä sitä on kaiketi enemmän? Tuolla taaperopuolella asiata jo kyselin mut ei taida vielä siinä iässä olla kovin yleistä. Meidän 2,5v neition kehitellyt jo pidemmän aikaa ystäviä itselleen. Ensin oli nainen joka valitettavasti oli...
  2. pur

    mielikuvituksesta

    2,5v tyttäreni kärsii parasmniasta, johon olemme jo totuneet ja onneksi pahoja kohtauksia on vain harvoin. Viimeaikoina levottumuutta on ollut enemmän niin päivällä kuin yölläkin. Uutuutena on tullet mielikuvitus kaverit. Tytön puhe on ikäisekseen hyvin monipuolista ja osaa loistavasti...
  3. pur

    8kk kieltäytty kaikista maitotuotteista

    tuolla oliki puha 6kk vastaavasta. Meillä on nyt siis 8kk tehnyt lakon korvikkeeseen siten että juo ainoastaan nukahduspullolla tai jos ei silonkaan niin nukkuessaan. maks 500ml menee päiväs. Ei myöskään ota piimää, viiliä eikä jugurttia eikä rahkaa, kokeilin jopa luomumaitoa, mutta ei. valmiita...
  4. pur

    Atooppinen iho 1v9kk

    Mitenkäs ootte muut sellaisen asian ratkaisseet, kun nykyajan suositukset eivät suosi naaman rasvaamista ulos ja kun lapsen posket ainakin viime talvena ihan halkeili? Tuolloin vielä epäilin allergioita ja nyt todettukkin suolistoperäiset allergiat mutta ne eivät ole yhteydessä ihon oireiluun...
  5. pur

    mistä facebookissa saa poistettua

    kavereita kaverilistalta
  6. pur

    raskaudenaikanen masennus

    ainakaan eilen ei tältä sivustolta löytynyt yhtään muuta tällaisesta kärsivää. Täytyy sanoo että on ihanaa, että niin moni nauttii täysillä raskaudestaan ja on elämänsä vedossa kaiken naisellisuuden perikuva. Itselleni tän päivän vakavan masennuksen tuomia nlssä ja niiden suhtautuminen asiaan...
  7. pur

    Pottailun aloittaminen

    Olen jo pidemmän aikaa laittanut tytön (1v1kk) potalle ja pöntölle ihan sillä ajatuksella, että tulee tutuksi eikä sit ehkä olis pelottava juttu. Nyt tyttö tekee kakat jos siltä tuntuu ja sitten tyytyväinen kun kehutaan vaikkei ihan tunnu tajuavan mistä kehutaan mutta pöntön huuhtelu on kiva...
  8. pur

    Pino 15min ruoille

    Mulla vuodenikäinen lapsi, joka siirtynyt siinä määrin perheen ruokaan ettei enää suostu purkkiruokia syömään. Ite oon jo kolmatta viikkoo kipeenä ja ruoanlaitto tuntuu ihan hirveeltä projektilta. Oishan tämmöset ruoat varmasti kasvavalla perheelle muutenkin hyödyllisä. Tässä yksi jonka justa...
  9. pur

    Pahoinvointi alkoi vasta rv 12

    Tosiaan siirryttyäni toisen raskauteni 12 vklle niin mulla alkoi pahoinvoiti ekan kerran ja yöllä :o . Mun dödön haju alko oksettamaan tuolloin. Tämän viikon ajan siis pahoinvointi on sitten muutamalla tunnilla jokapäivä aikaistunut niin että etova ja hatara olo alkoi tänään jo puolenpäivän...
  10. pur

    onko kellään kokemusta kotisynnytyksestä, olisi kysyttävää

    En siis kaipaa kenenkään ennakkoluuloja tai pelkopuheita vaan kokemuksia ja faktaa. Tässä vähän koitan ottaa pikkuhiljaa asiasta selvää ja esim nl tyrmäsi minut täysin, joten mies tietenkin sit komppaa mukana :/ , älytön asenne minusta. Ei kai ole huono asia ottaa asioista vähän selvää. Joka...
  11. pur

    toinen tulossa, kelarahat?

    eli just siirtyny hoitorahalle vai mikä se ny oli. Mietin et haenko sit jossain vaiheessa äitiysrahaa uudestaan ja missä vaiheessa. Ekan kanssa jouduin jo heti raskauden todettuani jäämään pois työstä ja erityisäitiys rahaa sain siis kokoraskauden jan. Niin mitenkähän tässä tilanteessa nyt...
  12. pur

    kirjan nimi?

    Muistan jonkun puhuneen et olis ilmestyny kirja soodalla ja etikalla siivoamiseen, mikähän sen nimi mahtaa olla?
  13. pur

    maissiallergikkojen vanhemmat, kaipaisin kokemuksia

    Tyttö on ny 10kk ja olen alusta asti epäilly perunan riisin ja kauran aiheuttavan pikkuselle ongelmia. Perunaa meillä nyt ei muutenkeaan käytetä ja se mitä oon reissun päällä antanut noita kaupan vauvaruokia ei se ainakaan enää mitään aiheuta. Riisiä edelleen epäilen, mutta kun annokset ovat...
  14. pur

    kaura,maissi ja riisi meni pannaan. valmisruoat?

    kotona kyllä teen ite ruoa, mutta kun tehään n. 1krt/kk reissuja niin sillon oon kaupan vauvanruokia antanu kun on paljo helpompi musta niin. Ja hyvin kyllä maistuu neitille kumpiki sapuska et ei siinä. Mut nyt kun on nää allergiat niin jonkun verran kun kahlasin kaupassa ruokia läpi löysin kaks...
  15. pur

    Ne joiden perheen pienimmät sairastaneet sikainfluenssan

    Voitteko kertoa minkälaisia oireita ollut. meillä 9kk ollut nyt pikku lämmössä muutamia päiviä ja nuhanen ja yskänen. Äsken vaikutti tosi väsyyneeltä jaa kuumeiselta musta mutta lämpö olikin pudonnut ja oli normi 36,8 mutta sitten äkisti tuli valtava oksennus aalto. Siis mä en tajua miten...
  16. pur

    Tutteli jauhe annostus kateissa

    Unohtu eiken ostaa kaupasta korviketta, mut meillä on tuolla kaapissa puol pussia tutteli korvikejauhetta. Tiivisti pakattu mut paketti on jossain reissun päällä :D . Oisko jollain kotona pakettiaa et voi tarkistaa ne mitat? Mun muistin mukaan 1mitallinen/30ml
  17. pur

    Uudestaan

    vinkkejä:yrittäjä siirtymässä minimi äippälomaraoilta minimi hoitovapaalle ja siis suunnitelmissa ois toinen muksu mahd pian, lähinnä siksi et sit sen jälkeen kun on lapset tehty ois helpompi saada töitä ja hakeakkin kun ei tarttis miettii miten pitkäks aikaa pystyy sitoutumaan. En siis viel...
  18. pur

    vinkkejä:yrittäjä siirtymässä minimi äippälomaraoilta minimi hoitovapaalle

    ja siis suunnitelmissa ois toinen muksu mahd pian, lähinnä siksi et sit sen jälkeen kun on lapset tehty ois helpompi saada töitä ja hakeakkin kun ei tarttis miettii miten pitkäks aikaa pystyy sitoutumaan. En siis viel tiiä aionko ja onko mahdollista jatkaa maalamista toiminimelläni. Jäin siis...
  19. pur

    MIhin

    ja miksi on palstan kirppis hävinny?
  20. pur

    2,5kk verta nenästä

    mistä voi johtua? pari tuntis sitten ihan normaalisti putsasinnenän "ruuvaamalla" paperista pyötritetyllä "tikulla". Tyttö on ollu levoton jo muutaman mut se on johtunu taas mahasta, nyt on suht rauhallinan mut muu kun syli ei taas käy. Äsken huomasin toinen sierain oli reuniltaan täynnä...

Yhteistyössä