Hakutulokset

1. A

Ison koiran omistaja

Meillä bokseri 40kg syö vähän vajaan litran nappuloita päivässä, nyt kun ei kovin suurta liikuntaa ole. Riippuu aika paljon myös ruuan laadusta eli hyötysuhteesta. Jos selkäranka kovin näkyy, on liian laiha. Kylkiluiden tulisi tuntua käteen, mutta ei näkyä selvästi.
  2. A

"Vapaat" viikonloput

Ehkä huilaisin, siivoaisin, olisin koirien kanssa paljon ulkona, nauttisin ja ikävöisin lastani. Tuskin jaksaisin bilettää, on kuitenkin sen verran raskasta arki. Näin ei vain ole, koska isä ei hoida lasta. Eikä kukaan sukulainenkaan, koska asuvat liian kaukana...
  3. A

miten menee nyt kun isä ei maksanut elatusmaksua

Elatusmaksumme summa on laskettu OM-ohjeistuksen mukaan. Perustele mistä saat tuon keskimääräisen summan, onko sinulla jokin tilastotieto asiasta? Ja tiedoksi sinulle, en ole heikoilla... Mutta tämä ei ole kysymykseni ja kaikella kunnioituksella sinulle, et voi tietää asiastani mitään...
  4. A

lapsi sairastuu, kumpi vain vanhempi oikeutettu sairaslomaan, vaikka asutaan eri osotteissa?

Niin ja vielä lisäys. Tuosta sairasloma ajastakaan ei kaikissa paikoissa makseta palkkaa riippuen työehtosopimuksesta. Minulla ainakin on nyt vasta työpaikka, jossa se on palkallinen aika. Ja työnantaja ei ole velvollinen aina hyväksymään edes palkatonta tuon ylimenevän osan jälkeen. Mutta...
  5. A

Ex-anoppi, joka soittelee koko ajan...

Onhan hän mummi, 1 kahdesta muusta. Mutta en ole milloinkaan pitänyt mummeja niin tärkeinä itsellenikään, että monta kertaa viikossa pitää käydä ja soittaa, puoliväkisin tai muutenkaan. Ja tämän mummin kasvatusmalleja en halua ikipäivänä lapseni oppivan. Olkoot vain mummi. Ei...
  6. A

Eihän tuo ikä tietysti saisi vaikuttaa, vaikka olitkin toki nuori silloin. Minäkin luulin, että sekaantuminen loppuisi eron jälkeen, mutta se paheni. Minä ja lapseni isä oltiin jo oltu kauemmin ja asuttiin yhdessä ja lapsi oli todella harkittu. Minä lähentelen jo 40-kymmentä, joten en aio...
  7. A

Niin, olisihan se ihanaa, jos olisi näin hyvät välit. Minä olen nähnyt painajaisia tästä anopistani 8 vuotta. Oikeasti sydän hakkaa aina kun soittaa, inhoan häntä niin paljon, koska on ollut aikanaan minulle niin ilkeä. Kun kuuli, että hänestä tulee mummo, oli se silloin sellainen...
  8. A

En tarkoita vain sitä vaan kaikkea. Kun anoppi sanoo jotain, niin tehdään, kaikessa, aina ja iankaikkisesti! Ei ole sekään oikein vaatia lasta sinne joka viikonlopuksi ja soitella ex-miniälleen monta kertaa viikossa. Ei ainakaan minusta, koska emme ole koskaan ystäviä ennenkään olleet.
  9. A

Äh, anoppi on niin vaikea tyyppi, kun hänen sanansa on laki. Pakko kai vaan sanoa suoraan. Mutta sitten se inttäminen alkaa, miksi en saa tavata, miksi ja miksi. On niin S.a.a.ta.n.an. itsekäs tyyppi. Mutta jo helpotti, kun saa tänne purkaa!
  10. A

Tänäänkin laitoin puhelimen kiinni. Oli heti jättänyt vastaajaan viestin että ottaisivat koko ensi viikoksi, vastasin tekstarilla että ti-to käy. Minulla ei ole sukulaisia/ystäviä tässä kaupungissa. Teen paljon töitä ja haluaisin viettää vähän vapaan pojan kanssa. Siitä syystä en kaipaa...
  11. A

Eivät tavanneet näin usein ennen. Anopilla siis paniikki että häviämme kokonaan tai jotain. Lapsella ei ole mielipidettä asiaan. Menee jos ehdotan, mutta ei pyydä nähdä heitä itse. Ja on minustakin hienoa, että yhteys säilyy. Mutta minä koen anopin käytöksen PAINOSTAVANA, kun vaatii meitä...
  12. A

Niin, mutta olisihan se kiva itsekin viettää niitä viikonloppuja, niin ettei tarvitse pelätä, että taas se anoppi soittaa, monta kertaa yhden viikonlopun aikana. Ja minä en haluais olla sekuntiakaan ko. ihmisen kanssa puheissa.
  13. A

Kyllä lapsi sinne menee mutta ei kysele heitä. Ja isää ei tähän kuvioon nyt sotketa, koska ei tapaa lastaan. Eli sanoisin NIIN mieluusti ex-anopille, että jätä meidät rauhaan (edes kuukaudeksi), mutta en kehtaa...
  14. A

Kuinka usein on sopivaa antaa lasta sinne? Minusta ei tarvi aina nähdä. Kerran kuukaudessa kahdessakin riittäisi.
  15. A

Minun ex anoppi soittaa joka viikko ja joka viikonloppu pitäisi istua siellä. Isä ei pahemmin lastaan tapaa. 6.v. lapsi pitäisi antaa anopille koko viikoksi ensi viikolla kuulemma taas, argh. MILLÄ saa fiksusti ex-anopit tajuamaan että ei kiinnosta olla tekemisissä koko ajan enää.??? Toki...
  16. A

lapsi sairastuu, kumpi vain vanhempi oikeutettu sairaslomaan, vaikka asutaan eri osotteissa?

Työnantaja ei ole velvollinen hyväksymään etävanhempaa lapsen sairasloman hoitajaksi. Ja yleensähän se on max. 3 päivää, joka myönnetään vain kerran samalla kertaa. Ja se ei ole sairaslomaa, vaan aika, jolloin tulee etsiä hoitaja sairaalle lapsellesi.
  17. A

Työnantaja ei ole velvollinen hyväksymään etävanhempaa lapsen sairasloman hoitajaksi. Ja yleensähän se on max. 3 päivää, joka myönnetään vain kerran samalla kertaa. Ja se ei ole sairaslomaa, vaan aika, jolloin tulee etsiä hoitaja sairaalle lapsellesi.
  18. A

19. A

Voiko uusperhe

Vaikea kysymys. Minusta uusperheen voi saada toimimaan, mutta vääjäämättä se jättää jälkensä. Se vaatii paljon enemmän kuin hyvin toimiva ydinperhe. Lapsetkaan eivät pysty kertomaan kaikkia tunteitaan, joita tulee, vaikka menisi kuinka "hyvin". Olen itse lähtenyt liitosta ja näen, kuinka...
  20. A

te keillä synnytys käynnstetty

Esikoinen 39+6, lapsiveden meno. Siksi käynnisteltiin 4 vuorokautta. Viimeisenä aamuna aloitettiin tippa klo 9-10 ja illalla 18.00 leikattiin, koska ei auennut kovista supistuksista huolimatta.

Yhteistyössä