Ex-anoppi, joka soittelee koko ajan...

Minun ex anoppi soittaa joka viikko ja joka viikonloppu pitäisi istua siellä. Isä ei pahemmin lastaan tapaa. 6.v. lapsi pitäisi antaa anopille koko viikoksi ensi viikolla kuulemma taas, argh.

MILLÄ saa fiksusti ex-anopit tajuamaan että ei kiinnosta olla tekemisissä koko ajan enää.???

Toki lapsen oikeus tavata heitäkin, mutta ei kai joka helvetin viikko!!? :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Arcadea:
Alkuperäinen kirjoittaja kräm:
MILLÄ saa fiksusti ex-anopit tajuamaan että ei kiinnosta olla tekemisissä koko ajan enää.???
Sanomalla asia kauniisti mutta suoraan?
Kuinka usein on sopivaa antaa lasta sinne? Minusta ei tarvi aina nähdä. Kerran kuukaudessa kahdessakin riittäisi.
Jos lapsi viihtyy ja tykkää olla mummon kanssa ja häntä sinne odotetaan niin mä en näkis (siis tämä omalla kohdallani) mitään estettä tavata niin usein kuin haluavat. Jos lapsen isä ei ole kiinnostunut tapaamaan lasta niin eihän se muuta sitä, päinvastoin on hienoa että yhteys isovanhempiin säilyy. Eihän sinun tarvitse sitä ex-anoppia silloin "sietää" vaikka tapaakin lapsen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Viime Vuosikymmenen Melonit:
Voisitko vastuuta kärrätä sille isukille?
Jos anoppi kyselee kylään, niin pyydä kysymään pojaltaan koska ehtii tuomaan.
Kyllä lapsi sinne menee mutta ei kysele heitä. Ja isää ei tähän kuvioon nyt sotketa, koska ei tapaa lastaan. Eli sanoisin NIIN mieluusti ex-anopille, että jätä meidät rauhaan (edes kuukaudeksi), mutta en kehtaa...

Kuinka usein on sopivaa antaa lasta sinne? Minusta ei tarvi aina nähdä. Kerran kuukaudessa kahdessakin riittäisi.
Jos lapsi viihtyy ja tykkää olla mummon kanssa ja häntä sinne odotetaan niin mä en näkis (siis tämä omalla kohdallani) mitään estettä tavata niin usein kuin haluavat. Jos lapsen isä ei ole kiinnostunut tapaamaan lasta niin eihän se muuta sitä, päinvastoin on hienoa että yhteys isovanhempiin säilyy. Eihän sinun tarvitse sitä ex-anoppia silloin "sietää" vaikka tapaakin lapsen kanssa.
Niin, mutta olisihan se kiva itsekin viettää niitä viikonloppuja, niin ettei tarvitse pelätä, että taas se anoppi soittaa, monta kertaa yhden viikonlopun aikana. Ja minä en haluais olla sekuntiakaan ko. ihmisen kanssa puheissa.

yhteys toimii
Tapasiko lapsi isovanhempiaan silloin, kun vielä olitte yhdessä? Jos, niin miksi tämän pitäisi muuttua? Jos ei niin osaatko sanoa, miksi nyt halutaan lasta enemmän kuin ennen?

Lapsen mielipide tässä ehkä se kaikkein ratkaisevin. Isovanhemmat on rikkaus, jota kaikilla ei ole, usein juuri erojen vuoksi. Hienoa olis, kun sen voisit säilyttää.

Meillä isovanhemmat käyvät minunkin luona. Luonnollista lasten tavata heitä täälläkin. Joskus jopa hoitoapuna ovat. Ja kyse siis exäni vanhemmista. Säilytettiin se, mikä ennenkin ollut ja hyvä niin.

Eivät tavanneet näin usein ennen. Anopilla siis paniikki että häviämme kokonaan tai jotain.

Lapsella ei ole mielipidettä asiaan. Menee jos ehdotan, mutta ei pyydä nähdä heitä itse. Ja on minustakin hienoa, että yhteys säilyy.

Mutta minä koen anopin käytöksen PAINOSTAVANA, kun vaatii meitä sinne joka viikonloppu ja pyhä. Varmaan nyt jouluksikin ja sitten kun sanon etten tule, pitäisi lapsi kuitenkin antaa.

Minusta ei ole ihan tervettä, ei. Luulee kai että minulla ei ole elämää ilman heitä. Pakko siihen on saada loppu tai tulen hulluksi, oikeasti. :eek:

Mä ehkä toimisin niin, että ottaisin asian suoraan puheeksi ex-anopin kanssa; ehdottaisin säännöllisiä mutta joustavia tapaamisaikoja niin silloin jäisi pois se "turhaan" soittelu. Samoin tekisin niin, että jos mummo soittaa niin antaisin lapsen vastata koska asia yleensä varmaan koskee häntä ja puhuisin puhelimessa vain jos on minulle asiaa. Tämä tietenkin edellyttää sitä, ettei tarvitse pelätä ns. aivopesua tms lapsen suhteen, johon olen joskus törmännyt valitettavasti eli luottamus täytyy pelata ex-anoppiin.

Mitäs jos et vastaa puhelimeen kun soittaa? Ainakaa joka kerta jos usein soittaa.. Mutta kun meillä ei isovanhemmat pidä juurikaan yhteyttä saati halua ottaa lapsia hoitoon niin sinuna nauttisin siitä että haluaa olla osa lapsen elämää :D

hankalaa
Kyseessä on kuitenkin lapsen mummo ja minusta on hienoa, että haluaa olla yhä tekemisissä. Meillä ei ole tollasta mahollisuutta ollenkaan, että mummo hoitais.

Tietysti teillä joku oma rauha tarttee olla. Siis sinä et tuu entisen anopin kanssa toimeen? Hmm. Onko lapsella toista mummolaa, sun vanhmpia? Jos sanot että välillä kaipaavat sinnekin. Tai sit sanot, että tänä ja tänä viikonloppuna haluatte viettää kotona kahden(?). Ilmeisesti lapsi ei ole päivähoidossa kun viikoksikin hoitoon on häntä haluamassa? Mun mielestä viikottaiset rutiinit, esim. kerhot on ihan hyvä syy olla kotona, jos sulla mahdollisuus hoitaa. Jos taas on hoidossa ni ei mitään järkeä ottaa hoidosta pois. Mikäli anoppi ei tätä vihjailuilla ymmärrä ni ei siinä auta muu kuin aukaista suunsa ja esittää toive, että näkisitte esim. 2 kertaa kuussa.

Onhan se hienoa, kun mummi pitää yhteyttä, mutta liika on tietysti liikaa. Mitä jos tapaisitte ja sopisitte ihan kalenterista TAPAAMISVIIKONLOPUT? Ehkä kerran kaksi kuussa. Eli silloin lapsi menisi mummille, mutta ei muuten. Ja sanoisit vielä ystävällisesti, että nämä on nyt sovittu, joten ei tarvitse enää niin usein soitella. Ja jos/kun soittaa, anna lapsen vastata. Ja eihän sun siellä tarvi juosta! Jos haluu nähdä lasta, niin hyvä, mutta on se jo paksua kun suakin pyytää kylään...
Jaksuja! :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja muumuu:
Mitäs jos et vastaa puhelimeen kun soittaa? Ainakaa joka kerta jos usein soittaa.. Mutta kun meillä ei isovanhemmat pidä juurikaan yhteyttä saati halua ottaa lapsia hoitoon niin sinuna nauttisin siitä että haluaa olla osa lapsen elämää :D
Tänäänkin laitoin puhelimen kiinni. Oli heti jättänyt vastaajaan viestin että ottaisivat koko ensi viikoksi, vastasin tekstarilla että ti-to käy.

Minulla ei ole sukulaisia/ystäviä tässä kaupungissa. Teen paljon töitä ja haluaisin viettää vähän vapaan pojan kanssa. Siitä syystä en kaipaa jatkuvaa lastenhoito apua.

No, ensi vuonna alkaa koulu. Sekin muuttaa asioita. Lapsi on kuitenkin ainoani, eikä ole pian enää niin pieni, että haluaa viettää aikaa aina äidin kanssa. Siksikään en haluaisi, että on kaikki viikonloput ex-anoppilassa.

Anoppini on vain aina ollut niin määräilevä ja tunkenut elämäämme niin vahvasti, että haluaisin oikeasti hänen katoavan elämästäni 100%
Mutta kamalaa kun niin ei kai voi tapahtua...

Äh, anoppi on niin vaikea tyyppi, kun hänen sanansa on laki. Pakko kai vaan sanoa suoraan. Mutta sitten se inttäminen alkaa, miksi en saa tavata, miksi ja miksi.

On niin S.a.a.ta.n.an. itsekäs tyyppi.

Mutta jo helpotti, kun saa tänne purkaa!

Äh, anoppi on niin vaikea tyyppi, kun hänen sanansa on laki. Pakko kai vaan sanoa suoraan. Mutta sitten se inttäminen alkaa, miksi en saa tavata, miksi ja miksi.

Öööö.... Ei siinä ole mun mielestä mitään itsekästä, jos haluaa tavata lapsenlastaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:

Öööö.... Ei siinä ole mun mielestä mitään itsekästä, jos haluaa tavata lapsenlastaan?
En tarkoita vain sitä vaan kaikkea. Kun anoppi sanoo jotain, niin tehdään, kaikessa, aina ja iankaikkisesti!

Ei ole sekään oikein vaatia lasta sinne joka viikonlopuksi ja soitella ex-miniälleen monta kertaa viikossa. Ei ainakaan minusta, koska emme ole koskaan ystäviä ennenkään olleet.

Mun lapseni ainoa oikea mummola, sellainen oikein lapsuusmummola, löytyy ex anopin ja appiukon luota. Joten musta on ihanaa antaa tyttö sinne: välillä viikottainkin, toisinaan taas sitt pari kolmekin viikkoa väliä. Joka tapauksessa usein, mahdollisimman usein. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Neamma:
Onhan se hienoa, kun mummi pitää yhteyttä, mutta liika on tietysti liikaa. Mitä jos tapaisitte ja sopisitte ihan kalenterista TAPAAMISVIIKONLOPUT? Ehkä kerran kaksi kuussa. Eli silloin lapsi menisi mummille, mutta ei muuten. Ja sanoisit vielä ystävällisesti, että nämä on nyt sovittu, joten ei tarvitse enää niin usein soitella. Ja jos/kun soittaa, anna lapsen vastata. Ja eihän sun siellä tarvi juosta! Jos haluu nähdä lasta, niin hyvä, mutta on se jo paksua kun suakin pyytää kylään...

No hei, eikai ole? Oikeasti? Mä kävin just viime la syömässä ex anopin luona, samalla kun vein tytön sinne niin safkattiin siellä myös jätkän kanssa. :ashamed: Ja oikeasti: me ei tultu toimeen sitten niin yhtään, kun me oltiin vielä yhdessä tytön isän kanssa. Ei sitten pätkääkään. :D

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Alkuperäinen kirjoittaja Neamma:

No hei, eikai ole? Oikeasti? Mä kävin just viime la syömässä ex anopin luona, samalla kun vein tytön sinne niin safkattiin siellä myös jätkän kanssa. :ashamed: Ja oikeasti: me ei tultu toimeen sitten niin yhtään, kun me oltiin vielä yhdessä tytön isän kanssa. Ei sitten pätkääkään. :D
Siis tarkoitin kun on kerran noin tulehtuneet välit, muutenhan se olis ihan ok! :D

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Mun lapseni ainoa oikea mummola, sellainen oikein lapsuusmummola, löytyy ex anopin ja appiukon luota. Joten musta on ihanaa antaa tyttö sinne: välillä viikottainkin, toisinaan taas sitt pari kolmekin viikkoa väliä. Joka tapauksessa usein, mahdollisimman usein. =)
Niin, olisihan se ihanaa, jos olisi näin hyvät välit.

Minä olen nähnyt painajaisia tästä anopistani 8 vuotta. Oikeasti sydän hakkaa aina kun soittaa, inhoan häntä niin paljon, koska on ollut aikanaan minulle niin ilkeä.

Kun kuuli, että hänestä tulee mummo, oli se silloin sellainen järkytys hänelle, että suurinpiirtein haukkui minua koko raskaus- ja vauva-ajan. Enkä osaa hoitaa lasta, edelleenkään.

Ymmärrätte varmaan, etten halua lasta sinne, koska ovat halunneet päättää lapseni kasvatuksesta, koulusta, asuinpaikasta, kaikesta.

Ja nyt pitäisi keksiä kaunis tapa sanoa, etten jaksa seurustella heidän kanssaan mitenkään enää kovin usein. Olkaa onnellisia, jos teidät anopit antavat teidän kasvattaa itse omat lapsenne ja elää elämäänne oman tahtonne mukaan.

Toivottavasti minäkin löydän sellaisen anopin joskus :saint:

Yhteistyössä