Hakutulokset

  1. D

    Syysvauvat 2009

    Heissan pitkästä aikaa. On tämä syksy mennyt niin vauhdikkaasti kun aloitin sen puolikkaan työajan tekemisen. Mummit ovat pärjänneet tosi hyvin pojan kanssa. Ja itse olen tosi onnellinen tästä kotihoitojärjestelystä. Työkaveri kertoi juuri, että kun hän aamulla vie taaperonsa päiväkotiin on...
  2. D

    Syysvauvat 2009 kesä-, heinä- ja elokuussa

    Pikkutoiveelle hyvää risteilyä. Juu se noissa lomissa onkin parasta kun ei tarvitse vääntää itse ruokaa eikä tehdä kotihommia! Täälläkin mietitään kovasti mihin lähdetään. Taitaa tuo Legoland jäädä ensivuoteen kun pieninkin on jo silloin vanhempi vaikka nuo isommat sinne kovin hinkuvatkin...
  3. D

    Syysvauvat 2009 kesä-, heinä- ja elokuussa

    Saara09 luulen, että poitsu pärjäisi kyllä varmaan ilman yötissiäkin nyt jo. On jäänteitä siitä ajasta kun päivällä tapeltiin tissin kanssa niin yösyöminen sujui aina hyvin ja siksi sitä jatkettiin. Olen välillä laittanutkin tutin suuhun, jolloin vähänaikaa kähjää ja sitten alkaa nukkumaan. Noi...
  4. D

    Syysvauvat 2009 kesä-, heinä- ja elokuussa

    No mulla ei tota paino-ongelmaa ollu raivareidenkaan aikana, kun pojalle tuli painoa täysimetyksellä yli kilo kuukaudessa. Nyt on alkanut liikkumisen myötä painonnousu hidastumaan vaikka musta syökin aivan hirveästi ja saa yölläkin tissiä 1-2 kertaa. Viimeksi oli kuukaudessa paino noussu vaan...
  5. D

    Syysvauvat 2009 kesä-, heinä- ja elokuussa

    Pikkutoive tyttö, 8kk+18pv, ei konttaa,laitettaessa pysyy konttausasennossa, menee itse konttausasentoon, ryömii, kierii, istuu osittain tuetta, tukee käsillään, mutta ei osaa mennä istuma-asentoon itse, ei hampaita. Osaa pinsettiotteen, puhuu uppa ja äitä. Kiljuu, ääntelee kuin aku-ankka...
  6. D

    Syysvauvat 2009 kesä-, heinä- ja elokuussa

    Minäkin teen suurimman osan noista soseista itse, mutta sen verran annan kuitenkin purkkiruokaa, että ne esim. matkustaessa kelpaisisivat sitten pojalle. Kun tissimaitoa on vielä riittänyt olen ennen syöttämistä lypsänyt joukkoon vähän sitäkin. Mites te muut oletteko jo aloittaneet...
  7. D

    Syysvauvat 2009 kesä-, heinä- ja elokuussa

    Olen kanssa aina sydän kylmänä kun poika tuntuu aina löytävän lattialta jotain suuhunpantavaa vaikka joka päivä imuroisi. Jos hiukankin kuulen yskimistä ja kökimistä niin heti täytyy katsoa onko suussa mitään. Kerran oli laittanut kuivatuista kukista tippuneita palasia suuhunsa ja voi sitä...
  8. D

    Syysvauvat 2009 kesä-, heinä- ja elokuussa

    Pikkutoive tyttö, 8kk+18pv, ei konttaa,laitettaessa pysyy konttausasennossa, menee itse konttausasentoon, ryömii, kierii, istuu osittain tuetta, tukee käsillään, mutta ei osaa mennä istuma-asentoon itse, ei hampaita. Osaa pinsettiotteen, puhuu uppa ja äitä. Kiljuu, ääntelee kuin aku-ankka...
  9. D

    Syysvauvat 2009 maalis- ja huhtikuussa

    Pikkutoive tyttö, 7kk tasan, ei konttaa, ei ryömi, eikä istu (tuetta), ei hampaita. Harjoittelee pinsettiotetta. puhuu uppa ja äitä. Kiljuu Lillemi tyttö, tasan 7 kk, ei konttaa, ei ryömi, istuu tuetta, ei hampaita, pinsettiote sujuu jotenkuten, sanoo ätä, äitä, na-na, kiljuu Desa74...
  10. D

    Mikä mua vaivaa?!?! Nytkö se imetys sitten loppuu =( Poika kohta 6kk.

    Heips! Mulla ollut sama stoori jokaisen kolmen lapsen kohdalla. Eli täysimetyksestä huolimatta kahden ensimmäisen kohdalla kuukautiset alkaneet kuukauden kuluttua synnytyksestä ja tämän kolmannen kohdalla vähän ennen kolmea kuukautta vaikka ollutkin täysimetyksellä. Ja tosiaan hormoonit tekee...
  11. D

    Syysvauvat 2009 maalis- ja huhtikuussa

    Heips kaikille! Täällä on poitsu viidettä päivää kovassa kuumeessa. Perjantaina korvat tarkistettu kun imeminen oli huonoa ( pisin kieltäytyminen tissistä johtui viimeksikin juuri korvatulehduksesta). Mutta sitten alkoi nenä vuotaa ja imeminen vaan huonontui. Täytyy tehdä puolentunnin...
  12. D

    Syysvauvat 2009 maalis- ja huhtikuussa

    Hyvä, että huomasit pikkutoive. Siis ryömiä piti lukea toisessakin kohtaa. :ashamed: Korjasin sen. ;)
  13. D

    Syysvauvat 2009 maalis- ja huhtikuussa

    Meidän poitsu oppi tänään ryömimään eteenpäin. Innoittajana toimi kukas muu kuin koira ja koiran luu. Alkoi ryömiä koiraa kohti ja otti luusta kiinni. Onneksi meidän koira on niin kiltti että katseli vain hämmentyneenä kun vauva otti luun. Sain juuri kiinni kädestä ennen kuin ehti pistää luun...
  14. D

    Syysvauvat 2009 maalis- ja huhtikuussa

    Sormiruokana täälläkin on maissinaksut. Eilen kokeilin vadelmia, mutta olivat aika suttaavia. Minäkin olen aika arka antamaan mitään, koska vanhempi poika aikanaan meinasi melkein tukehtua paprikanpalaan ja isompana omenanpalaan. Ideana olisi että annan vaan sellaista minkä tiedän hajoavan ei...
  15. D

    Syysvauvat 2009 maalis- ja huhtikuussa

    Tänään 7 kk neuvolassa poitsun mitat paino 9510 g ja pituus 70,2 cm. Pituus menee hiukan miinuksella ja paino nollakäyrällä. Poitsun siloista ihoa aina lääkärit ja terkkari kehuvat. Oikea pehmopallero. =)
  16. D

    Syysvauvat 2009 maalis- ja huhtikuussa

    Muuten meidän lapsilla ei oo ollu konttauskypärää. Ja olen kyllä kuullut, että lapsi helposti repii sen pois tai ainakin yrittää repiä. Meilläkin kun laattalattia tässä uudessa talossa että tarvis varmaan nyt jotain kehitellä. :/
  17. D

    Syysvauvat 2009 maalis- ja huhtikuussa

    Meillä on vaunuina Gessleinin kolmipyöräiset Visionit pehmeällä kantokopalla. Kovasti olen tykännyt noista. Ovat lenkillä kätevät isojen ilmapyöriensä ansiosta, mutta kolmipyöräisenä ovat näppärät myös kaupungissa. Meillä poitsu mahtuu vielä nukkumaan vaunuissa ja niistä saa tarvittaessa...
  18. D

    Syysvauvat 2009 maalis- ja huhtikuussa

    Kyllä meilläkin poika vielä hyvin nukkuu. Tänään heräsi n. kello 7 ja nyt nukkuu tuolla jo päikkäreitä. nämä päikkärit kestää n. 45min-1,5 h. Lounaan jälkeen nukutaan 1,5-2,5h. Illemmalla 16-17 aikoihin nukkuu kolmannet päikkärit n. 30min-1,5h. Nukkumaan sitten 18.30-20.00 välisenä aikana ja...
  19. D

    1. lapsi koliikkivauva 2.?

    Meilläkin esikoisella oli tosi paha koliikki, mutta keskimmäisellä ja kuopuksella ei. Kuopus on ollut ainakin tähän asti rauhallisin ja helpoin lapsi. :)
  20. D

    Syysvauvat 2009 maalis- ja huhtikuussa

    Niin piti vielä sanomani, että meillä toi vauva-asento sylissä on ollut jo pitkän aikaa pannassa. Aletaan heti kuikuilemaan ympäristöä niin paljon ettei tissityksestä tule mitään. Muistan että jo kahden kuukauden iässä neuvolalääkäri sanoi meille, että poika vaikuttaa paljon vanhemmalta kun...

Yhteistyössä