Syysvauvat 2009 maalis- ja huhtikuussa

Meillä kontataan, JEE!! Vauhti ei tosin vielä päätä huimaa, mutta metrin-kahden matka taittuu jo =)

Meillä oli neidillä tuo syömättömyys kausi hampaiden puhekeamisen yhteydessä. Kaksi viikkoa oli yhtä taistelua ruokien kanssa, tuntui ettei mikään uponnut.

Kyllä täälläkin tuota kitinää riittää, välillä enemmän, välillä vähemmän.

Mä oon arponut tuon tuttipullo asian kanssa. Kun neiti ei ole sitä ikinä huolinut ja oonkin nokkamukista aina maitoa antanut, välillä menee hyvin ja sitten taas ei. Mutta asia mikä huoletuttaa on se, että kun olen palaamassa töihin heinäkuun alusta ja imetystä lopettelemassa kuukauden sisällä, niin saako neiti tarpeeksi tuosta nokkamukista sitten maitoa, kun eihän se siitä juo samalla tavalla kuin esim. tuttipullosta saisi jos joisi.
Sitä tässä nyt pähkäilen, että opetanko tuota tuttipulloa enää ollenkaan? Neuvolantätsy sanoi ettei kannata, mutta en sit tiiä... Voihan se kyllä olla ettei hän millää yrityksellä sitä pulloa huoliskaan, kun ei ole tähän mennessä huolinut...
Tulikohan tämä sepostus nyt tarpeeksi epäselvästi ;)
 
Pikkutoive tyttö, 7kk tasan, ei konttaa, ei ryömi, eikä istu (tuetta), ei hampaita

Lillemi tyttö, tasan 7 kk, ei kontaa, ei ryömi, istuu tuetta, ei hampaita

Desa74 tyttö, 7kk 1vko, konttaa pieniä matkoja, ei ryömi, ei istu(tuetta), hampaita 3 neljäs puhkeamassa.

Saara09 tyttö, 6kk 3vk, ryömii, kierii, on konttausasennossa, istuu tuetta, 3 hammasta, harjoittelee pinsettiotetta, puhuu öppä ja ättä.

Elmi tyttö 7 kk 1 vko, on konttausasennossa, istuu tuetta, ei
hampaita.

Malinalle poika 7,5kk, on konttausasennossa, istuu tuetta, ei hampaita


Laitoin lisää taitoja. Tätä vois pitää mukana ja muuttaa aina ikää ja lisäillä juttuja =)

 
Pikkutoive tyttö, 7kk tasan, ei konttaa, ei ryömi, eikä istu (tuetta), ei hampaita. Harjoittelee pinsettiotetta.
puhuu uppa ja äitä. Kiljuu

Lillemi tyttö, tasan 7 kk, ei konttaa, ei ryömi, istuu tuetta, ei hampaita

Desa74 tyttö, 7kk 1vko, konttaa pieniä matkoja, ei ryömi, ei istu(tuetta), hampaita 3 neljäs puhkeamassa.

Saara09 tyttö, 6kk 3vk, ryömii, kierii, on konttausasennossa, istuu tuetta, 3 hammasta, harjoittelee pinsettiotetta, puhuu öppä ja ättä.

Elmi tyttö 7 kk 1 vko, on konttausasennossa, istuu tuetta, ei
hampaita.

Malinalle poika 7,5kk, on konttausasennossa, istuu tuetta, ei hampaita

Muoks**

Heräsi muuten kysymys tuosta istuu tuetta hommasta, että tarkoitatteko sillä että vauvaa osaa istua itse, eli siis on oppinut istumaan ja menee itsekin istuma-asentoon...vai vaan että istuu kun laitetaan istumaan...??
 
No mä lähdin siitä että vasteet tuli, että kun laittaa istumaan, niin ei kaadu vaan ottaa kädellä kiinni.
Mutta nyt pungertaa itseään istumaankin, vähän tarttee vielä jeesiä asian kanssa. Mutta puolistuvasta pääsee itse istumaan. Jos esim rattaat on puolistuvassa asennossa, pungertaa ittensä istumaan siitä.

Meillä menee nyt sitten ruoka kylmänä. Lihat, puurot ja kaikki syödään kylmänä. Niitten kanssakin vähän on taistelua, mutta tänään on menny huomattavasti paremmin nuo :D Ei itte tekis paljon mieli syödä kylmää puuroa, mutta tytölle kelpaa :D
 
Ok...kiiitoksii Saara09...niin mäkin vähän kelailin, että sitten kun tosiaan itse ottaa kiinni jos meinaa kaatua...meillä ei oteta vielä kun eteen kiinni pikku kätösillä...;)

Vai kylmänä ruoat, noh eikös ole hyvä että kuiteskn menee alas jtn...en minäkään mtn kylmää puuroa kyllä söisi |O :attn:

Meillä justiinsa likka teki läpimurron...laitoin hänet olohuoneen lattialle ja kuinka ollakaan kun vähänajan päästä kävin tsekkaamassa, oli likka kierinyt keittiöön... :eek: :D

Yks kehittymisjutska on kanssa saavutettu, tytsy jaksaa olla iltasella hereillä jo peräti 4h putkeen...nukkuu vikat päikyt noin 16 ja sitten yökkäreille viim 20.30... :)
 
Joo, mähän valittelin vielä hetki sitten tuota kun Saara nukkuu niin paljon ja olin huolestunu ja käytiin ottamassa se hb:kin neuvolassa. Mutta nykyään iltasella menee helposti se 4h. Vikat päikkärit meilläkin koetetaan ottaa nykyään ennen neljää. Katotaa nyt miten tänään käy kun tytsy nukku vielä 17-17:30 vika unensa. Tuskin menee puolen tunnin päästä nukkumaan niinku normaalisti. Ja yleensä on jo tähän aikaan sylissä rauhoittumassa, mutta tuollahan tuo lattialla edelleen leikkii ihan ilosesti. No mutta menee milloin mee, kunhan menee :LOL:
 
Mä tulin just kanssa tänään siihen tulokseen, että viimeisiltä päikyiltä on herättävä viimeistään klo 16.30, koska muuten nukahtaminen on venynyt lähemmäs ysiin illalla.

Mä tässä ynnäsin eri oireita yhteen ja tulin vielä enemmänkin siihen tulokseen, että kyllä, meilläkin on eroahdistus meneillään. Koko viime viikon ihmettelin, että miksi tyttö on kärttyinen, mutta sitten tajusin, että hän alkoi aina huutaa silloin, kun lähdin pois näköetäisyydeltä. Toki hän saattoi olla silloin hieman flunssainenkin. Kaksi edellistä iltaakin meni taistellessa. Heti kun käänsin selkäni, alkoi kova huuto. Tänä iltana mies nukutti tytön ja hyvin meni. Eli isukista tuli nyt meidän virallinen nukuttaja! :D

Kävimme tänään vielä tarkistuttamassa varoiksi korvatkin, mutta kaikki oli kunnossa. Lääkäri vain sanoi, että ruokailun yhteydessä tapahtuva kova itkeminen voi johtua pienestä kurkkukivusta, mutta muuten hän on terve.

Tytön pitäisi mennä yökylään mummulaan lauantaina, mutta saas nähdä, miten käy. No, tarvitsee huomenna vähän testailla, kun mennään mummulaan "tutustumaan".

Pikkutoive
tyttö, 7kk tasan, ei konttaa, ei ryömi, eikä istu (tuetta), ei hampaita. Harjoittelee pinsettiotetta.
puhuu uppa ja äitä. Kiljuu

Lillemi tyttö, tasan 7 kk, ei konttaa, ei ryömi, istuu tuetta, ei hampaita, pinsettiote sujuu jotenkuten, sanoo ätä, äitä, na-na, kiljuu

Desa74 tyttö, 7kk 1vko, konttaa pieniä matkoja, ei ryömi, ei istu(tuetta), hampaita 3 neljäs puhkeamassa.

Saara09 tyttö, 6kk 3vk, ryömii, kierii, on konttausasennossa, istuu tuetta, 3 hammasta, harjoittelee pinsettiotetta, puhuu öppä ja ättä.

Elmi tyttö 7 kk 1 vko, on konttausasennossa, istuu tuetta, ei
hampaita.

Malinalle
poika 7,5kk, on konttausasennossa, istuu tuetta, ei hampaita
 
Pikkutoive tyttö, 7kk tasan, ei konttaa, ei ryömi, eikä istu (tuetta), ei hampaita. Harjoittelee pinsettiotetta.
puhuu uppa ja äitä. Kiljuu

Lillemi tyttö, tasan 7 kk, ei konttaa, ei ryömi, istuu tuetta, ei hampaita, pinsettiote sujuu jotenkuten, sanoo ätä, äitä, na-na, kiljuu

Desa74 tyttö, 7kk 1vko, konttaa pieniä matkoja, ei ryömi, ei istu(tuetta), hampaita 3 neljäs puhkeamassa.

Saara09 tyttö, 6kk 3vk, ryömii, kierii, on konttausasennossa, istuu tuetta, 3 hammasta, harjoittelee pinsettiotetta, puhuu öppä ja ättä.

Elmi tyttö 7 kk 1 vko, on konttausasennossa, istuu tuetta, ei
hampaita.

Malinalle poika 7,5kk, on konttausasennossa, istuu tuetta, ei hampaita

Muikkunuu79 tyttö, 7 kk 3 vko, ei rýömi eikä konttaa, istuu tuetta, kaksi hammasta, pinsettiote ihan melkein oikein, sanoo ättä, daadaa ja däädää, kurlailee sellaista kurkkuäännettä =)

ryömimisen suhteen on jo pientä edistystä, pylly nousee ja käsillään kurottaa eteenpäin..pyörii kovasti nykyään akselinsa ympäri, että josko kohta hoksaisi sen ryömimisen..

Meillä on noi rytmit ollu sen verran kauan samat, niin vaikka tyttö nukkuisi kolmeen tai puoli viiteen iltapäivällä, uni kutsuu puol kasin maissa..nyt tosin meni jo seitsemältä nukkumaan kun nukkui huonosti päiväunensa..aamulla tunnin ja iltapäivällä 40 min...Mut noi nukkumaanmenot..hohhoijaa..Aikaisemmin nukahti 5 minsan sisään kun sänkyyn laittoi..nyt saattaa pyöriä ja hyöriä siellä puolikin tuntia..ihan mahdoton meno..on hoksannut tosiaan sen kääntyilemisen sängyssä vasta nyt vaikka on kääntyillyt molempiin suuntiin jo monta kuukautta..

Eroahdistusta on meilläkin ollut jo jonkin aikaa..itku alkaa kun huomaa mut, sen takia välillä hiippailen täällä niin ettei vaan näkis..silloin leikkii tyytyväisesti ja ilman kitinöitä..

Meidän neiti pyörähti tänään sitteristä itse pois..Yleensä laitan remmit kiinni mut nyt jätin laittamatta..Oltiin kaikki muut keittiössä ja sitten kuului olohuoneesta pieni parahdusitku, mies meni kattomaan niin siellähän tyttö lattialla köllötti..onneksi oli matala pudotus eikä sattunut pahemmin..Oon jo pitkään miettinyt sitterin poislaittamista kun ei siinä enää kauaa muutenkaan viihdy, joten ehkäpä se nyt lähtee varastoon..
 
Saara09: Saako teidän tyttö syömisen yhteydessä kamalia itkukohtauksia?

Meillä on nyt joka päivä huudettu ainakin yhdellä aterialla. Luulin aluksi, että tyttö poltti suunsa tosi pahasti ruoasta, mutta ei se sitäkään ollut. Eilen lääkäri katsoi suun ja sanoi, että kurkku punoittaa ihan pikkusien. Hampaitakaan ei ole kuulemma vielä tulossa. Tänään tyttö sai ihan hirveät sekarit kahdella aterialla. Iltapalalla ei meinannut suostua juomaan nokkamukista lainkaan. Ruokailun jälkeen hän pureskeli housujensa narua ja alkoi taas itkeä. Ikenissäkään ei kuitenkaan näy mitään. Huoh... täytyy varmaan vaan seurata tilannetta.
 
dad
Pikkutoive tyttö, 7kk tasan, ei konttaa, ei ryömi, eikä istu (tuetta), ei hampaita. Harjoittelee pinsettiotetta.
puhuu uppa ja äitä. Kiljuu

Lillemi tyttö, tasan 7 kk, ei konttaa, ei ryömi, istuu tuetta, ei hampaita, pinsettiote sujuu jotenkuten, sanoo ätä, äitä, na-na, kiljuu

Desa74 tyttö, 7kk 1vko, konttaa pieniä matkoja, ei ryömi, ei istu(tuetta), hampaita 3 neljäs puhkeamassa.

Saara09 tyttö, 6kk 3vk, ryömii, kierii, on konttausasennossa, istuu tuetta, 3 hammasta, harjoittelee pinsettiotetta, puhuu öppä ja ättä.

Elmi tyttö 7 kk 1 vko, on konttausasennossa, istuu tuetta, ei
hampaita.

Malinalle poika 7,5kk, on konttausasennossa, istuu tuetta, ei hampaita

Muikkunuu79 tyttö, 7 kk 3 vko, ei rýömi eikä konttaa, istuu tuetta, kaksi hammasta, pinsettiote ihan melkein oikein, sanoo ättä, daadaa ja däädää, kurlailee sellaista kurkkuäännettä

Dad poika, 7 kk 3 vko, ryömii, kierii, on konttausasennossa, ei istu tuetta, kolme hammasta, pinsettiote onnistuu, sanoo äänteitä mamma, paapa, ättä jne.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Lillemi:
Saara09: Saako teidän tyttö syömisen yhteydessä kamalia itkukohtauksia?

Meillä on nyt joka päivä huudettu ainakin yhdellä aterialla. Luulin aluksi, että tyttö poltti suunsa tosi pahasti ruoasta, mutta ei se sitäkään ollut. Eilen lääkäri katsoi suun ja sanoi, että kurkku punoittaa ihan pikkusien. Hampaitakaan ei ole kuulemma vielä tulossa. Tänään tyttö sai ihan hirveät sekarit kahdella aterialla. Iltapalalla ei meinannut suostua juomaan nokkamukista lainkaan. Ruokailun jälkeen hän pureskeli housujensa narua ja alkoi taas itkeä. Ikenissäkään ei kuitenkaan näy mitään. Huoh... täytyy varmaan vaan seurata tilannetta.
Hmm... meillä oli tuota aikasempien hampaiden kohdalla. Jos jotain (esim. purulelun) laitto suuhun, niin huuto vaan ylty. Ja sama ruokailuissa. Mutta ne oli vaan ne ekat 2 ku käyttäyty tolleen. Kolmas tuli vaan itkun kera... Ja nyt neljäs on tuottanu pari päivää jo kiukkua ja koko ajan pitää olla joku purulelu kädessä ja suussa.

Vitsi että Saaralla on lähteny tuo ryömiminen ihan käsistä, menee meijän koiran perässä hirmu vauhtia. Onneks toistaseksi pysyny tässä olkkarissa, kun ei voi mennä muualle kun tulee kiire takaisin äipän lähelle :D Että se hyvä puoli tässä eroahdistuksessa on.

Mutta nyt tytsy nukkuu päikkäreitä, ni on itte lähettävä ruuan laittoon.
 
Desantytölle onnea konttaamisen jalon taidon oppimisesta :) Itse olen myös antanut vettä ruoan päälle silloin tällöin myös tuttipullosta ja nykyisin osaa imeä siitä jopa. Yleensä kuitenkin juotan nokkamukista ja sekin onnistuu ihan hyvin. Kyllä minä uskon, että teidän tyttö osaa sitten juoda nokkamukista hyvin kun sen aika tulee..ja varmasti, jos jano on niin oppii hyvinkin juomaan nokkamukista =)

SaaraMeidän tyttö kans joskus pulauttelee sellaista paksua pulaustusta. Olenkin ajatellut, että se johtuu siitä, kun on juuri syönyt hyvin ja juonut tissimaidot päälle ja lähtee sitten ihan kympillä touhottamaan lattialla, niin meinaa tulla ruat yli..Joskus neiti lattialla ollessaa ehtii jopa taputtelemaan pikku kätösellään sitä ihanaa pulautusruokaa ja on ihan mielissään..hyh hyh..:LOL:

Tyttö on kans ollut vähän kitinä päällä ja suuttunut ihan tosissaan muutaman kerran kaupassa ja vaunuilemassa ollessaan.:eek: Huutanut sitten ihan kunnolla ja musta tuntuu, että neidillä on ollut vähän äänikin käheänä..No onpahan näyttänyt, että hänestä temperamentia löytyy ja, että totelkaa mua! :whistle: Nyt pari päivää sitten tämä äiti-raukka teki ihan innoissaan tytölle uutta broiler-ruokaa, niin hyvä, ettei tyttö oksentanut, kun annoin sitä hänelle :x en tiiä, miksi muka maistui niin pahalle ja minusta se oli HYVÄÄ!
No olen sitten tehnyt neidille liharuokia...annetaan sen verran periksi.

Käytiin kirpputorilla ja innostuin ostaan tytölle pari kestovaippaa kokeilumielessä. Nyt niitä on sitten testattu pari päivää ja hyvin on sujunut. Tilaisin sitten tänään 5 uutta kestovaippaa netistä..Me ollaan yleensä käytetty Liberon 4-koon vaippoja, mutta ihan kiva nyt kokeilla nuita kestojakin. Onko teillä muilla kokemuksia kestovaipoista? Eli siis mitkä olis hyviä merkkejä ym.

Ostin myös kirpparilta parit hyvät kengät neidille. Nyt kun vielä ei kävellä niin otin käyttöön nuo anatomiset pehmotossut ja ihan hyvin ovat pysyneet jalassa. Mitä nyt yhesti tippuivat kaupan lattialla, mutta kuitenki...hyvä totutella kenkiin :) Kesäksi ostin ihan uudenveroiset nahkasandaalit, joissa on kuitenkin tuo umpiterä. Olivat kyllä tosi ihanat ja hyväntuntuiset..Joko te käytätte vauvoillanne kenkiä?

Nukkumisestaolen huomannut sen, että tosiaankin toiset päikkärit kannattaa nukkua ennen klo 18 tai muuten menee ihan kukkumiseksi. Yksi ilta neiti suostui laittaa nukkuun vasta klo 23 jälkeen ja silti heräsi jo aamulla kello 8 jälkeen. Eli vaikka nukkumaanmeno myöhästyisi illalla niin silti aamulla herätään aina 7.30-9.00 välilllä.

 
Pikkutoive tyttö, 7kk tasan, ei konttaa, ei ryömi, eikä istu (tuetta), ei hampaita. Harjoittelee pinsettiotetta.
puhuu uppa ja äitä. Kiljuu

Lillemi tyttö, tasan 7 kk, ei konttaa, ei ryömi, istuu tuetta, ei hampaita, pinsettiote sujuu jotenkuten, sanoo ätä, äitä, na-na, kiljuu

Desa74 tyttö, 7kk 1vko, konttaa pieniä matkoja, ei ryömi, ei istu(tuetta), hampaita 3 neljäs puhkeamassa.

Saara09 tyttö, 6kk 3vk, ryömii, kierii, on konttausasennossa, istuu tuetta, 3 hammasta, harjoittelee pinsettiotetta, puhuu öppä ja ättä.

Elmi tyttö 7 kk 1 vko, on konttausasennossa, istuu tuetta, ei
hampaita.

Malinalle poika 7,5kk, on konttausasennossa, istuu tuetta, ei hampaita

Muikkunuu79 tyttö, 7 kk 3 vko, ei rýömi eikä konttaa, istuu tuetta, kaksi hammasta, pinsettiote ihan melkein oikein, sanoo ättä, daadaa ja däädää, kurlailee sellaista kurkkuäännettä

Dad poika, 7 kk 3 vko, ryömii, kierii, on konttausasennossa, ei istu tuetta, kolme hammasta, pinsettiote onnistuu, sanoo äänteitä mamma, paapa, ättä jne.

Muoks**
 
Elmi Meillä ne puklut tulee 1-2h ruokailusta ja haisee ihan oksennukselle. Ja sen jälkeen haistaan molemmat ihan oksulle.

Mä en enää viitti edes tuttipulloa koettaa. Jos tulee tilanne, että pitää sntaa korviketta, ni saa sitten tytsy juoda sen nokkamukista. Turha enää ottaa mukaan elämään.

Meillä ei oo kenkiä, villasukat jalassa kuljetaan =)

Hetki sitten (joku pari viikkoa sitten) valitin kun tuntu että tytsy nukku niin hirmusti.... Nyt on vikat 3 päivää menty 3x30min päikkäreillä. Ja vaikka toista väsyttää, niin ei nuku.... No mutta nyt on unen määrä siinä 12h vuorokaudessa.... Sais olla jopa enemmän. Eli nyt näin päin :LOL:
 
Huomenta! B)

Meillä liikutaan...on sellaista "tetsauksen" ja venytyksen sekoitusta...vähän niinku muikkunuulla , tosin silläerotuksella että menee jo noin 30 cm sillä taktiikalla eteenpäin...ei varmaankaan mene kauaa, kun tajuu että miten ryömitään... :heart:

Aikamoinen kitinäkausi on ollut nyt :attn: välillä tuntuu ettei missään viihtyisi itekseen ja kokoajan saapi olla että "tilulilu" neidin naaman edessä... :attn: hampaat tai tyytymättömyys kun ei osaa täysin vielä liikkua, sanoisin...rauhoittumiskautta odotellessa :p

Mä ostin jo talvella tytsylle sellaiset ensiaskelkengät, kun halvalla sai
:LOL: kun kunnon ilmat koittaa, laitan ne jo hänelle jalkaan, vaikkei kävellä osakaa...niin ja yksi kummeista oli ostanut jo kesäsandaalitkin...on ne niiiiiin hellyyttäviä kun koko vallan ihan 19 :)

Näillä ja hyvät lauantaipäivät kaikille :hug:
 
Onpa mukavan leppoisa viikonloppu..esikoinen lähti eilen mummun ja vaarin luokse ja huomenna vasta haetaan pois, kyllä tuntuu helpolta..Neitikin viihtyy nyt paljon paremmin lattialla koska pääsee liikkuumaan..Joo, meillä ei vaan ryömitä eteenpäin vaan mennään taaksepäin..ja uusi taito myös on se että noustaan konttausasentoon..kyllä ne vauhdilla oppii uusia asioita..

Ensi viikolla olisi taas edessä pitkä ajomatka anoppilaan..mies pitää talvilomansa vihdoinkin ja olisi tarkoitus lähteä vähän pois kotoa..saas nähdä miten matka sujuu..kävin ostamassa esikoiselle turvavyöistuimen joten neiti saa veljensä turvaistuimen..ehkä viihtyy siinä paremmin, rupeaa nimittäin nykyään huutamaan heti kun kaukaloon laittaa..

Meilläkin liikutaan villasukat jalassa, sitten kun rupeaa seisomaan itse niin ajattelin kenkiä vasta kokeilla...

 
Meillä ei vieläkään päästä eteenpäin. Taaksepäin kylläkin. Olen yrittänyt houkutella tyttöä ryömimään laittamalla lattialle mm. leivänmuruja, tutin tai joitain tosi mielenkiintoisia asioita, mutta ei. Kukottelee vain ja nostaa takapuoltaan. Nyt hän on alkanut harjoitella myös konttausasentoa. Eilen ajattelin näyttää tytölle, kuinka pitäisi ryömiä. Aloin ryömiä pitkin aulan lattiaa ja pyysin häntä matkimaan. Tyttö repesi niin pahasti! Nauroi minulle tosi paljon! :LOL:

"Käveleekö" teidän vauvat, jos pidätte kainaloiden alta kiinni? Meillä otetaan huteria askelia. :)

Mä olen pitänyt tytöllä vielä töppösiä jalassa. Muutaman kerran, kun olemme lähteneet esim kauppaan, olen laittanut tytölle Adidaksen Superstarit jalkaan. Kyllä hän on niin rouheen näköinen, kun päällä on Superstarit, farkut, punainen leppäkerttutakki ja aurinkolasit! :D
 
Moi pitkästä aikaa!

Arttu oppi eilen konttaamaan. :D Konttausasentoa harjoitteli ennen tuota parisen viikkoo ja nyt siis päästään jo eteenpäin. Huomaa kyllä pojan nauttivan kun elämänpiiri laajeni olkkarista eteiseenkin ja sinne pääsee ihan itse. Hampaita pojalta löytyy kuusi kappaletta, neljä ylhäältä ja kaksi alhaalta. Ilmeisesti lisää on tulossa jos kitinästä ja kuolan määrästä voi jotain päätellä. Seuraava taito jota ilmeisesti aletaan opettelemaan, on tuo tuetta istuminen. Se ei ihan vielä onnistu vaikka syöttötuolissa ollaan istuttu jo parin kuukauden ajan.
 
Ihanaa kun toiset oppii jo konttamaan. Kohta varmaan meilläkin. Meillä on pari viikkoa nylkytetty tossa paikallaan konttausasennossa.

Lillemi Kyllä se kohta lähtee ryömimään. Mustaki tuntu että kun ei ja ei ja ei... Mutta sitten tapahtu jotain ja tytsy läks eteenpäin. Saaralla on ihan oma tyyli ryömiä, ei oo ihan tavanomainen vaan osittain konttauksen ja ryömimisen sekoitus.

Meillä kun laittaa tytsyn seisomaan ni rummuttaa jaloillaan lattiaan, muttei askelia eteenpäin ota, jos ei keinuta puolelta toiselle.

Tytsy on kuumeessa =( Inhottavaa. Viime yö meni jo huonosti, oli vähän räkänen ja yöllä kun heräs itkemään, ni huomasin että on vähän lämmin, ni annettoon jo heti panadolia. Sai sitten nukkua mun vieressä, ni saatiin edes molemmat vähän unta. Aamulla sitten mittasin kuumeen ja olihan tuo 38.2 astetta. Ei onneks enempää, mutta itkunen silti. Panadolin ja nasolinin jälkeen oli taas ihan pirtsakka. Kyllä hän on päivän tässä leikkiny ja touhonnu. Räkä vuotaa ihan solkena nenusta, mutta yllättävän pirteä. Nukkunu on kuitenkin paljon normaalia enemmän, mutta hyvä niin, paranee sitten nopsaan =)

Semmosta tänne päivään.
 
Pikkutoive tyttö, 7kk tasan, ei konttaa, ei ryömi, eikä istu (tuetta), ei hampaita. Harjoittelee pinsettiotetta.
puhuu uppa ja äitä. Kiljuu

Lillemi tyttö, tasan 7 kk, ei konttaa, ei ryömi, istuu tuetta, ei hampaita, pinsettiote sujuu jotenkuten, sanoo ätä, äitä, na-na, kiljuu

Desa74 tyttö, 7kk 1vko, konttaa pieniä matkoja, ei ryömi, ei istu(tuetta), hampaita 3 neljäs puhkeamassa.

Saara09 tyttö, 7kk, ryömii, kierii, on konttausasennossa, istuu tuetta, 3 hammasta, harjoittelee pinsettiotetta, puhuu öppä, äittä, täh ja muita tavuja.

Elmi tyttö 7 kk 1 vko, on konttausasennossa, istuu tuetta, ei
hampaita.

Malinalle poika 7,5kk, on konttausasennossa, istuu tuetta, ei hampaita

Muikkunuu79 tyttö, 7 kk 3 vko, ei rýömi eikä konttaa, istuu tuetta, kaksi hammasta, pinsettiote ihan melkein oikein, sanoo ättä, daadaa ja däädää, kurlailee sellaista kurkkuäännettä

Dad poika, 7 kk 3 vko, ryömii, kierii, on konttausasennossa, ei istu tuetta, kolme hammasta, pinsettiote onnistuu, sanoo äänteitä mamma, paapa, ättä jne.

Muoks**


 
Huomenta B)

Todella ihanaa ilmaa ovat luvanneet täksi päiväksi, jopa 13 astetta lämmintä ainakin tänne etelään :)

Meillä on muutaman päivän lapin reissu tuossa keskiviikkona edessä...ollaan miehen 2 siskoa pyydetty lapsenlikaksi ja nyt rupeaa jännittämään, että mitenkähän mahdollisesti pärjäävät :eek: Selvyyden vuoksi kerron että nuo siskot ovat jo 6 kympin paremmalla puolella, joten se ei ongelma, vaan lähinnä tuon likan vierastamisjuttu ja siitä koituvat mahdolliset huutokonsertit :'( Onko muilla kokemuksia tuosta vauvan jättämisestä muiden kuin isän hoitoon nyt lähiaikoina, kun nuo vierastamisoireet ovat ilmenneet :$ ?

Meillä ei kävellä kun tukee kainaloista...lähinnä vaan jäkittää jaloillaan minkä pystyy ja seisookin lähes jo aivan itse, kun vähän toisesta kädestä tukee... :heart:

Nyt pihalle kuopsimaan ja kaivamaan, kun kerran aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta :wave: B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saara09:
Pikkutoive tyttö, 7kk + 10 pv, ei konttaa, ei ryömi, kierii, menee pieniä matkoja eteenpäin omalla "tetsaustekniikalla", ei istu (tuetta), ei hampaita. Harjoittelee pinsettiotetta.
puhuu uppa ja äitä. Kiljuu

Lillemi tyttö, tasan 7 kk, ei konttaa, ei ryömi, istuu tuetta, ei hampaita, pinsettiote sujuu jotenkuten, sanoo ätä, äitä, na-na, kiljuu

Desa74 tyttö, 7kk 1vko, konttaa pieniä matkoja, ei ryömi, ei istu(tuetta), hampaita 3 neljäs puhkeamassa.

Saara09 tyttö, 7kk, ryömii, kierii, on konttausasennossa, istuu tuetta, 3 hammasta, harjoittelee pinsettiotetta, puhuu öppä, äittä, täh ja muita tavuja.

Elmi tyttö 7 kk 1 vko, on konttausasennossa, istuu tuetta, ei
hampaita.

Malinalle poika 7,5kk, on konttausasennossa, istuu tuetta, ei hampaita

Muikkunuu79 tyttö, 7 kk 3 vko, ei rýömi eikä konttaa, istuu tuetta, kaksi hammasta, pinsettiote ihan melkein oikein, sanoo ättä, daadaa ja däädää, kurlailee sellaista kurkkuäännettä

Dad poika, 7 kk 3 vko, ryömii, kierii, on konttausasennossa, ei istu tuetta, kolme hammasta, pinsettiote onnistuu, sanoo äänteitä mamma, paapa, ättä jne.

Muoks**
...ja muoks**

 

Yhteistyössä