Hakutulokset

  1. T

    Perhepäivähoitajille jotain kivaa, mitä?

    Siinähän se kysymys tulikin... Haluaisin viedä muksun perhepäivähoitajille jotain kivaa (muksu on ryhmäperhepäivähoidossa) mutta mikä olisi mieluisa vieminen? Jotain naposteltavaa kahvin kanssa? Ideoita? :)
  2. T

    Nettipankista, milloin maksusuoritus näkyy?

    Maksoin laskun Nordean tililtä Osuuspankin tilille maanantaina. Kauanko kestää, että maksusuoritukseni näkyy osuuspankin tilin omistajalle?
  3. T

    Pihalta löytyi kyyn nahka...

    Mietin vaan, että onkohan joku eläin sen sinne tuonut vai onkohan itse kyy majoittunut puukasaan? :$
  4. T

    Synnytyksestä kysyttävää

    Mitä tarkoittaa avosuinen tarjonta? sitä että lapsi on tulossa ns. leuka edellä? sen vuoksi 36 tuntia kestänyt synnytykseni meni mönkään ja lapsi syntyi kiireellisellä sektiolla. Lääkäri ja kätilö miettivät imukuppisynnytystä, muttei onnistunutkaan... Voiko tuossa vaiheessa lapsen asentoa vielä...
  5. T

    Laihtuminen raskausaikana?

    Mietityttää, mistä tää nopea painonpudotus johtuu. Raskausaikana mulle tuli 7 kg+ infektiosta johtunut synnytyksen jälkeinen 5 kg turvotus. Vauvan ollessa 3 viikon ikäinen, oli painoni pudonnut jo 20 kg ja edelleen paino putoaa... :o Oonkohan laihtunut raskaana ollessani, vai mitä ihmettä...
  6. T

    3 vee neuvola

    Mitäs siellä tehdään? Onko lapselle jotain "testejä"?
  7. T

    "Sukkapuikkokivut", supistuksiako?

    Nyt rv 34, parin päivän ajan on ollut ns. sukkapuikkokipuja kohdunsuulla. Onko ne jotain supistuksia? menkkakipumaisia tuntemuksia ollut koko raskauden ajan ja nyt myös harjoitussupistuksia, koko vatsa menee ihan kovaksi palloksi.
  8. T

    Synnytyksen käynnistys sektion jälkeen, pohdintaa.

    Mulla käynnistettiin esikoisen synnytys 3 vuotta sitten, raskausviikolla 37. Synnytys lähti hyvin käyntiin, (samana iltana jolloin käynnistys aloitettiin) mutta jotain meni pieleen ja seuraavana aamuna jouduttiin tekemään kiireellinen sektio. Nyt mulla on rv 33, lapsivesipunktio olisi tarkoitus...
  9. T

    Muita diabeetikoita?

    Onkos täällä muita diabeetikoita paikalla? :attn: Kiinnostaisi tietää, missä vaiheessa verensokeri mitataan kn halutaan tietää onko aamuinsuliinimäärä sopiva? Pistän aamuinsuliinin klo 8-10 välillä, siitä noin 12 tunnin päästä iltainsuliinin (mulla on Levemir pitkävaikutteisena ja Humalog...
  10. T

    Vauvan painoarvio rv 30-31? huoli vauvasta...

    Millaisia painoarvioita teidän vauvoille on tehty rv 30-31? Mulla on diabetes ja sen vuoksi oon erityisseurannassa naistenklinikalla. Noh, 3 viikkoa sitten vauvan painoarvio oli 1,2 kg (keskikäyrällä ) ja eilen (rv 30+0) jo 1,9 kg!! :( Verensokerit mulla on ollu todella huonot koko...
  11. T

    Rv 30, kovia repäisyjä ja vihlontaa alavatsassa

    Mitä tää on? nyt rv 30, yöllä alkoi kovat menkkakivun kaltaiset juilimiset alavatsalla ja välillä repii niin, että irvistyttää :/ Ens perjantaina on lääkäriaika Naistenklinikalla, jolloin viimeistään selviää että onko paikat auennu... mut silti, olisi kiva tietää mistä nää kivut johtuu.
  12. T

    Synnytys ja ilokaasu

    Vieläkö synnyttäjille on tarjolla ilokaasua? edellisestä synnytyksestä aikaa pian 3 vuotta ja silloin vielä sai ilokaasua. Jossain vaiheessa oli vaan puhetta, että ilokaasu kiellettäisiin (lähinnä vissiin sen vuoksi, että kätilöt joutuvat hengittämään sitä tahattomasti...) Onko kellään tuoretta...
  13. T

    Supistuksia, rv 10+3 ?!

    Voiko olla supistuksia näin pienillä viikoilla? Ihan ku sellaisia aaltoilevia menkkakipuja olisi ja alaselkää juilii :( Ultra on vasta 17 päivä, kamalaa odotella ku ei tiedä onko kaikki hyvin :(
  14. T

    Raskaana, alhainen verenpaine+hemoglobiini

    Olen rv 10. Mulla on tosi huono hemoglobiini, 119 ja nyt sitten verenpainekin on alkanut olemaan matalalla. Eilen mittasin ja verenpaine oli 91/58 :o Välillä huimaa ja on voimaton olo. Onko kellään ollut samoja ongelmia raskausaikana? Syön Obsidania 2 kapselia päivässä, mutta kauankohan menee...
  15. T

    Milloin alkuraskauden ultraan?

    Nyt rv 5+3. Missä vaiheessa kannattaa käydä alkuraskauden ultrassa? Esikoisesta ultrattiin rv 5+2, näkyi ruskuaispussi muttei sydämen sykettä vielä. Näkeekö näin aikaisessa vaiheessa alkioiden lukumäärän? Eka ultra olisi vasta niskaturvotusultra ennen joulua, en malttais odottaa sinne asti...
  16. T

    Jos kaikki menee hyvin...

    niin me SAADAAN VAUVA :heart: Tänään kävin neuvolassa, nyt on rv 4+5 joten laskettuaika olis 8.7.2010 :heart: Mä oon niin täpinöissä!! Esikoisesta sekä tästä pikkuisesta tein positiivisen raskaustestin 29.10, esikoisen la oli 7.7.07 :D Tarkka ajoitus tällä kertaa :D
  17. T

    Ovulaatiotesti näyttää +, menkat alkaa 2.11!!

    Mitä tää nyt sit tarkoittaa?! :o Äsken tein ovistestin ja näytti plussaa. Edelliset menkat oli 1.10 ja oviskipuja tunsin 14.10. Näyttääkö ovistestin mahdollisen raskauden? Kertokaa joku, pyydän.
  18. T

    Raskausoireitako?

    Auttakaa fiksummat, jooko? 2.10 oli menkat, 14.10 ovis. Eilen alkoi kauhea väsymys, alavatsaa (varsinkin vas.puolelta) juilii kovasti. Pissattaa kokoajan ja nälättää vaikkei tee yhtään ruokaa mieli... Esikoista odottaessa pahoinvointi ja alavatsan juiliminen sekä kova pissahätä alkoi pari...
  19. T

    Suunnitelmat meni mönkään...

    Tänään oli varattuna aika kierukanlaittoon... No, se piti perua kun menkat ei ole vieläkään alkaneet! :o Eikä oo merkkiäkään, että alkaisikaan :o Saas nähdä, että ollaanko tässä pieniin päin :D :heart:
  20. T

    Syitä, miksi synnytys keskeytyy?

    Mitkä kaikki vaikuttavat synnytyksen edistymiseen ja keskeytymiseen?

Yhteistyössä